rafalluszczyk

nie działający wom w zetorze 12245

Polecane posty

Witam drogich forumowiczów!!!

mam następujący problem w zetorze 12245 otóż

po rozwiezieniu ok 15 rozrzutników przestał mi załączać wom, jednocześnie na desce rozdzielczej zapaliła się czerwona kontrolka z symbolem żółwia i przestał działać wzmacniacz, poziom oleju jest ok,nowy olej i filtry....

Już kiedyś zaświeciła mi się ta kontrolka ale wtedy nie używałem wom-u i nie zdawałem sobie sprawy że ma to tak duży wpływ na działanie innych podzespołów

co może być przyczyną???słynna mikropompka??? jak to naprawić i ile to będzie kosztowało???

 

 

proszę o pomoc, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Prawdopodobnie  poszły frezy w tulejce mikropompy ja nagle przestało działać. I tak trzeba rozpoławiać i mikro zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889

raczej mikropompka. mi robił to mechanik wraz z innymi usterkami ale nie wyszło drogo. w końcu to zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

dziękuję za odpowiedzi ale wynikły nowe okoliczności w usterce w moim zetorze, mianowicie:

po tym jak się zaświeciła kontrolka z żółwiem i przestały działać wom napęd i wzmacniacz nie dokończyłem prac na polu, ciągnik odstawiłem do garażu i na drugi dzień postanowiłem sprawdzić czy dalej tak jest. Odpaliłem, a tu, wszystko ok, no to w pole......wszystko działało bez problemu po ok 4 godz pracy zgasiłem silnik, po chwili zapalam ponownie i znowu żółw świeci i nic nie działa ale po przejechaniu jakiś 500m kontrolka zgasła i  wszystko zaczęło działać poprawnie i tak już do końca dnia.

Panowie proszę o sugestie co może być przyczyną bo wygląda jakby coś nie kontaktowało ale co i gdzie tego szukać ????

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Wyczyść filtry i magnesy. Sprawdź jeszcze raz jednak, zwłaszcza magnesy. łapie powietrze, być może uszkodzony wężyk przed mikro pompą, co olej ciągnie. lub popuszczona obejma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filtry wymieniałem ok 20 godz temu a te które wyciągnąłem były czyste  a magnesy to te na korkach???? a co do wężyka mikropompki to on idzie gdzieś po wierzchu np pod podłogą czy również trzeba ciągnik rozpołowić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Magnesy w filtrze, są z boku na takiej dużym jakby korku. Nie pamiętam już jaki klucz, ale 30-36mm . Wężyk  pod mikro czyli trza rozpoławiać.

Masz taki efekt jakby zapowierzała się i nie zaciągała oleju, być może że wykończona. A ile godzin ma ta mikropompa, nowe wytrzymują z 1500 MTG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ta mikropompka ma już 2500 więc może i siada a czy może to być efekt po założeniu innego filtra do oleju ??? rozmiar ma oczywiście  ten sam ale ma tak jakby dodatkową siatkę zewnętrzną..... trudno w takim razie trzeba szukać jakiegoś mechanika a ile może kosztować taka wymiana pompki razem ze zrobieniem przy okazji synchronmizatora 4 biegu????

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Pozwolę sobie nieco odświeżyć temat.

Mianowicie mam problem z Zetorem 16245. Ciągnik przywrócony "do życia" po paru latach, więc nie zdążyliśmy sie "dobrze poznać" i dużo jeszcze jest do zrobienia, ale jest problem z WOMem, który potrzebny jest na wczoraj. Podobno kilka lat wstecz jak jeszcze jeździł miał problem z wykręceniem rozrzutnika. Na wiosnę nie było problemu żeby napędził opryskiwacz, opryskał ponad 80 ha, robota szła aż miło. Problem zaczął się jak poszedł w kosiarkę bijakową, wykosił jakieś pół kilometra pobocza bez problemu, ale po chwilowym wyłączeniu WOMu ani myślał chociaż przekręcić wałkiem. Na pierwszy ogień poszło sprzęgło WOM, wszystko przejrzane (elementy niezużyte), standardowo wymiana manszet i oringów, poskładaliśmy, podpinamy, do kosiarki i rusza bez przeszkód (olej ostygł). Po skoszeniu kawałka pobocza historia znów się powtarza. Wymieniony miał więc z marszu rozdzielacz WOM/wzmacniacz na nowy - zero poprawy. Zmierzyliśmy mu ciśnienie na wyjściach z tyłu - na zimnym oleju i obrotach silnika poniżej 1000 miał między 1,5 a 2 bary, więc tragedia. Dostał nową mikropompkę -> pomiar ciśnienia - wynik ten sam, na obrotach silnika ponad 2000 osiąga gdzieś max 8 barów, gdzie U-1614 takie parametry uzyskuje na obrotach silnika ok 1000. Przy okazji wymieniłem mu wkład filtra, sprawdzaliśmy również ciśnienie przed rozdzielaczem - wyniki te same. Nie miałem na stanie odpowiedniej redukcji żeby podpiąć się bezpośrednio do węża z mikropompki (zasilającego cały układ), więc nie wiem czy strata występuje gdzieś w filtrze, ale wydaje się to być mało prawdopodobne.
Podpowiedzcie co można jeszcze sprawdzić/zrobić żeby dojść do usterki? Dostał nowe wszystkie elementy prócz tarczek i tłoczków w sprzęgle, a mimo to nie jest nawet w stanie wkręcić na obroty opryskiwacza, którego wałek mozna ręką przekręcać, w miarę zwiększania obrotów silnika przyspiesza tez wałek, ale ma taki poślizg na sprzęgle, że przy 2400 rpm prędkość obrotowa wałka jest porównywalna do prędkości poniżej 1000 rpm przy sprawnym ciągniku. Dziś rano udało się jedynie uruchomić jakimś cudem WOM na tyle, by sprawdzić dysze. Po zgaszeniu i chwili postoju już nie dało rady nawet wytworzyć ciśnienia w pompie opryskiwacza. Dodam, że ciągnik ma zdemontowany wzmacniacz, napęd również nie działa. Na odłączonym zasilaniu napędu sprzęgła (podłączyłem manometr do rurki) kręcił wałkiem z taka samą prędkością jak wtedy gdy dostaje olej z rozdzielacza, czyli obieg hydrauliczny praktycznie nie wykonuje żadnej pracy na sprzegle, stan oleju oczywiście jest odpowiedni

Edytowano przez lukasz222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Qba90
      Witam miesiąc temu zakupiłem John Deere 3350 wracałem na kołach Ok 20 km wszystko było dobrze. Wymieniałem wszystkie płyny na turdus i fusch utto mp wszystkie filtry na oryginalne i po wyjechaniu w pole i dogrzaniu się hydrauliki ucieka mi wspomaganie i tylni tuz. Na obecną chwilę mierzyłem tylko ciśnienie na szybkozłączach i na rozgrzanym pokazuje 200 bar mino wszystko hydraulika zewnętrzna na wolnych obrotach ucieka. Gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez kamil2021
      Witam ostatniemu czasy nabyłem pokosówke i jest w niej duży problem z hydrostatem jak jedno koło mi skręca to drugie zamiast delikatnie popuszczać olej aby umożliwić skręt temu pierwszemu kołu stoi w miejscu przez co koło które skręca zakopuje się . Jak myślicie od czego zacząć ? 
    • Przez panmino
      Czołem, czy rozdzielacz ze zdjęcia można założyć do Belarusa 1025? Czy port N do łączenia szeregowego ma cały czas ciśnienie, niezależnie od pozycji pozostałych sekcji? Czy można podłączyć tam wąż od rozdzielacze tylnego podnośnika?
      ... zauważyłem po czasie, że to grupa Zetorów, nie potrafię teraz przenieść tematu, sorki...

    • Przez kamil14851
      Może ktoś mi doradzi odnośnie podnośnika. Podnosnik nagle przestał dobrze działać podczas orki. Zaczęło się od wyrzucania oleju zaworem odcinajacym a teraz podnosi tylko na wysokich obrotach ale po odjęciu obrotów od razu opada, po zakreceniu zaworu odcinajacego nic nie opada. Ciśnienie na pompie to 180 barów. 
    • Przez RolnikUrsus123
      Witam
      Mój wujek ma zetora 16245 i gdy zapnie coś np. pługi to podniesie lecz nie chce opuścić
      Podnośnik ma na siłownik
      Proszę o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj