Skocz do zawartości
kania87

Case 956XL czerwona lampka na zegarze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
kania87    0
Napisano (edytowany)

Witam, jestem tu nowicjuszem a od niedawna posiadaczem ciagnika Case 956XL. Praktycznie od kąd go kupilem miga mi na zegarze czerwona lampka (patrz zdjęcie). Na wolnych obrotach sie zapala a jak dam ostro gazu to przestaje sie świecić. Co moze być tego przyczyną ?? Olej w zbiorniku z tyłu ciagnika jest. Moze jakiś filtr trzeba przeczyscic o którego istnieniu nie mam pojęcia. Prosze o wszelkie wskazówki

post-152886-0-90279900-1430857272_thumb.jpg

Edytowano przez kania87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
URSUS16    245

W fergusanch jest prawiw taka sama i oznacza brak cisnienia w skrzyni biegów. W case jest chyba tak samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

turion23    1

Jest to kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni biegów.Też to przerabiałem u siebie w Case.Na początek to bym odkręcił korek spustowy(znajduje się po lewej stronie obudowy skrzyni na samym dole) i spuścił olej ze skrzyni, i tam razem z tym korkiem wyjdzie filtr oleju(taka metalowa okrągła siatka)ja go przeczyściłem benzyną i założyłem ponownie i po problemie tylko z ponownym wlaniem oleju może być problem, bo wlew jest na samej górze skrzyni .Ja robiłem nieduże nacięcie szlifierką w podłodze kabiny aby wlać olej do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek odkręć obudowę filtra zewnętrznego, masz ją pod lewymi drzwiami, klucz 24, wylej stary olej, wyczyść obudowę. Z którego roku masz ciągnik? Bo jak z lat 90 to olej wlewa się z boku skrzyni a nie od góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kania87    0
Napisano (edytowany)

Koledzy co to jest za element który oznaczyłem cyfrą 1, rozumię ze pod 2 tj korek do sprawdzania poziomu oleju a pod 3 to jest korek do spuszczania oleju i to tam sie miesci ten filterek w postaci siiatkowatej rurki. Dodam ze moj case jest z 90 roku i wydaje mi sie zeby wlac ten olej to chyba trzeba od góry

post-152886-0-40245300-1431017527_thumb.jpg

Edytowano przez kania87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:
1-to jest obudowa filtra hydrauliki, na klucz 24, odkręcasz to(może być potrzebna duża siła bo to ma duży gwint), tam w środku jest filtr hydrauliczny metalowy, jak odkręcisz tą metalową obudowę to w środku jest niecała szklanka oleju, wylej go do zbiornika, w którym trzymasz zużyty olej i zalej tyle samo nowego hytran ultra.
2-korek kontrolno wlewowy, jak ciągnik pracuje na równinach poziom oleju powinien być do tego korka, jak w górach to poziom powinno się wlać do tego korka a następnie stanąć bokiem i dolać jeszcze 2-5 litrów, olej wlewasz właśnie przez ten korek.
3-filtr wstępny, takie długie okrągłe sitko podłączone do rurki, która zasysa olej do pompy sterującej rozłączaniem napędu, jak go wykręcisz wycieknie większość oleju ze skrzyni, ale nie cały, aby spuścić cały, musisz wykręcić jeszcze śrubę w przystawce, znajduje się ona z boku przystawki od drugiej strony niż ta na obrazku, jest na duży imbus.

 

Poziom oleju sprawdza się tylko korkiem numer 2. Ta miarka z tyłu służy tylko do sprawdzania poziomu oleju w układzie hydraulicznym. Skrzynia ma olej oddzielnie. Do skrzyni wchodzi 29 litrów oleju. I skrzynia ma swoją własną pompę, która odpowiada tylko za rozłączanie napędu i smarowanie skrzyni. Tuz, hamulce i wyjścia hydrauliczne współpracują z drugą pompą, do której filtry są po przeciwnej stronie(obok czujnika ciśnienia oleju).

A w Twoim ciągniku ten czujnik ciśnienia od skrzyni to gdzie się znajduje? To jest ten nad filtrem(nad cyfrą 1 po lewej stronie)?
Jak działa napęd, gdy zapala kontrolkę ciśnienia to załącza też napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kania87    0

Ten czujnik jest wkręcony w obudowę tego filtra,a z napędem nie zauważyłem problemow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak to ten czujnik, to nie ma co się przejmować, wyczyść tylko filtry, wymień olej i dopóki napęd działa to on może sobie mrugać. U mnie jest tak, że jak nacisnę sprzęgło i trochę przytrzymam to ten czujnik też się załącza. Dodatkowo na rozgrzanym oleju i niskich obrotach też się zapala. Niestety jak pompa w skrzyni jest zużyta to tak jest. U mnie samo załącza napęd poniżej 800rpm. Ale jeszcze nie zmieniałem oleju i nie czyściłem tego filtra pod śrubą numer 3, dopiero powoli się za to zabieram, zmienię jak będzie gorąco i ciągnik trochę popracuje.

A czemu nie masz osłony na wale od napędu? Nie nawija tam Tobie siana jak prasujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzichu124    0
Napisano (edytowany)

Witam, panowie mam problem z case 1056xl w zeszłym sezonie przy zwalnianiu na asfalcie przy spadaniu obrotów załączał się napęd i "hamowało" ciągnik. W tej chwili nie mam napędu i przy jeździe do przodu wszystko jest ok poza kontrolką ciśnienia oleju w skrzyni, pracuje nim bez napędu i nie mam zadnych problemów, lecz przy jeździe na wstecznym biegu cos wyje dość głośno z okolic przystawki na dole ciegnika gdzie przychodzi wał napędowy. Na pierwszym biegu nic nie słychać a na pozostałych czyli 2,3,4 słychać głośne wycie. Chciałbym się zapytać od czego zacząc ewentualną naprawę i jaka część mogła ulec uszkodzeniu? Dziekuje za odpowiedz.

Prosiłbym jeszcze o namiar na jakas firme co może dorabia części do ciegnikow bo pewnie orginaly strasznie drogie, lub kogos kto się zna na tych sprzętach. Jestem z wlkp okolice piły

 
Edytowano przez zdzichu124

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro napęd jest Tobie nie potrzebny, to zdemontuj wał napędowy, ten co wychodzi z przystawki do przedniego mostu.

Bardzo ciężko powiedzieć co może dawać takie objawy jak u Ciebie, sprawdź najpierw jak jedzie bez tego wału.

A nie masz napędu, bo coś się rozsypało w przystawce i przestał podawać napęd na przód? Czy zaczęło poprawnie działać rozłączanie napędu i po prostu go nie używasz? Jeśli chodzi o części to używane sprawne przystawki można kupić na alledrogo. Możesz też spróbować rozebrać swoją, może jej naprawa nie będzie bardzo trudna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzichu124    0

Witam, bardzo dziekuje za odpowiedz. W odpowiedzi na pierwsze pytanie to nie mam napedu bo wlasnie moim zdaniem cos sie uszkodzilo w przystawce (mam nadzieje). A jesli chodzi o sam naped, to radze sobie bez niego na swojej ziemi ale wolalbym aby byl sprawny.

Teraz troche informacji w celu wyjasnienia calej sprawy. A wiec poprzedni wlasciciel (francja) zmienil sposob zalaczania napedu poniewaz zapewne nie dzialal mu elektromagnes i zammntowal obejscie na krotko rurka ze skrzyni do przystawki i w polowie rurki zaworek, ktory otwiera lub zamyka przeplyw oleju. Ja o tym nie wiedzac jezdzilem po asfalcie z zalaczonym napedem nieswiadomie no i naped przestal dzialac. Wiec moze ktos wie co ulega uszkodzeniu w pierwszej kolejnosci przy jezdzie po asfalcie z napedem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogły wytrzeć się tarczki w przystawce, spuść olej z rozgrzanej skrzyni i przystawki i zobacz czy nie ma w nim kawałków tych tarcz.

Sprawdź też na wyłączonym ciągniku: jedno przednie koło do góry i kręć nim, jeśli nie działa przeniesienie napędu w przystawce to koło powinno dać się kręcić. Ja w ten sposób testowałem załączanie i rozłączanie napędu (testowałem na włączonym ciągniku bo chciałem wiedzieć jak obroty wpływają na rozłączenie napędu). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzichu124    0

Wyciągnąłem przystawke, okazało się ze wszystko jest z nią ok. Ale jest inny problem, koło zębate, które zazębia się z kolem zębatym przystawki jest osadzone na wałku a ten wałek na łożysku, i właśnie tego łożyska nie ma, kulek nie ma a pozostaly jedynie obręcze łożyska, całą choinką mogę ruszac na boki bo nie ma ona stabilnego oparcia. Widac to łożysko po sciagnieciu przystawki, robil ktoś to może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kania87    0

Members ciagnik kupilem zima i nie mial osłony na wał a w prasowaniu jeszcze nie chodzil. Taka osłone przymierzam sie zrobic z plastikowej rynny. Wydaje mi sie ze bedzie ladnie pasowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzichu124    0

Czy przystawka powinna mieć od strony "wewnętrznej" jakaś osłonę i widoczny tylko kawałek trybu, czy może nie mieć osłony ? Widziałem taka z osłoną na aukcji allegro a ja nie mam osłony.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A masz gwintowane otwory do których ta osłona jest przykręcana? Może poprzedni właściciel dopasował przystawkę od innego modelu? A kulki od tego łożyska znalazłeś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzichu124    0

Tak poznajdowałem wałeczki od łożyska, ponieważ to łożysko stożkowe. Nowe łożysko w serwisie case 620zł brutto ale niestety do wymiany potrzeba rospołowic ciągnik, tzn wyjechać tyłem ze skrzynią. Robil to ktoś może ? mogę rozciągnąć go od skrzyni czy musze rozpolowic az tam z przodu gdzie sprzęgło ? Dzieki za rady. ewentualnie jakies fotki jak ktoś ma kto to robil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co to jest za element który oznaczyłem cyfrą 1, rozumię ze pod 2 tj korek do sprawdzania poziomu oleju a pod 3 to jest korek do spuszczania oleju i to tam sie miesci ten filterek w postaci siiatkowatej rurki. Dodam ze moj case jest z 90 roku i wydaje mi sie zeby wlac ten olej to chyba trzeba od góry

 

U mnie pod korek nr 2 jest wpiery przewód z elektrozaworem i trójnikiem z trójnika jeden przewód idzie na tył skrzyni a drugi z powrotem na górę filtra nr 1. Od czego to jest? proszę o odpowiedz

 

Edytowano przez Tomaszebrowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korek nr. 2 jest od sprawdzania poziomu oleju i od wlewania go. Wrzuć zdjęcie tego o co pytasz, bo tak to bardzo trudno będzie pomóc. Prawdopodobnie masz na myśli, zawór sterowany przez sygnał od hamulca. Działa to tak, że jak naciskasz hamulec to automatycznie dołącza przód, żeby hamowało 4x4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korek nr. 2 jest od sprawdzania poziomu oleju i od wlewania go. Wrzuć zdjęcie tego o co pytasz, bo tak to bardzo trudno będzie pomóc. Prawdopodobnie masz na myśli, zawór sterowany przez sygnał od hamulca. Działa to tak, że jak naciskasz hamulec to automatycznie dołącza przód, żeby hamowało 4x4.

Pierwsze zdjecie przedstawia korek wlewu a drugie ten elektrozawor. A mam jeszcze jedno pytanie odnodosnie ogumienia. Kupilem go na kolach tyl20.8 r38 przod 16.9 r24. wiem ze orginalnie jest stosowane inne. Te co ja mam nie przeszkadza nic nie uszkadza w ten sposob. Z gory dziekuje za pomoc

post-110095-0-22364300-1459672842_thumb.jpg

post-110095-0-35553600-1459672877_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest od układu hamowania, żeby załączyć 4x4. Sprawdź czy zmienia się napięcie na tej cewce jak naciskasz hamulec.

Z oponami to łatwo możesz sprawdzić: wjedź po deszczu na łąkę włącz napęd i zobaczysz czy mocno zrywa przy jeździe na wprost. Jak przód lub tył zostawia ślady takie jak po buksowaniu to coś jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez BENNY82
      Witam. Tak jak w tytule mam pytanie odnośnie wskazań wyświetlacza temperatury co on właściwie wskazuje temp, wody czy oleju hydr.? I ile kresek wskazuje po rozgrzaniu bo u mnie latem maks 3 a teraz przy. Takich temperaturach maks 2 kreski. Nosze sie z zamiarem wymiany termostatu ale nie chce tego robic na darmo bo może jest ok. Przy talerzowaniu rzepaczyska zapchala sie chlodnica i uroslo do polowy i sam nie wiem jak to ocenić. Prosze uzytkownikow z takimi samymi wyświetlaczami o podpowiedzi
       
    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
    • Przez ursusc360turbo123
      Witam. Czy wie ktoś z jakim momentem dokręcić Głowice i panewki w silniku D-239 ?(case 856 XL) 
    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

×