UrsusCzesio

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297
Nie mam kiedy, straszny ruch w robocie, to ciągnik w polu, po orkach wyciągam pompę, zrobię test pompy od kolegi LTZ55a i może dam którąś na stół.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

potwierdzam że Zbyszka MTZ chodzi paskudnie miałem okazje w Sierpniu się nim przejechać i szarpie w pewnym zakresie obrotów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dobra, już nie srajcie jeden na drugiego xD


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To przyjedź Jarku i się przejedź, zobaczymy jaką będziesz miał opinię?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
ale po co toto w masmediach ? ;-) rób te pompine bo sam się niecierpliwie Zbysiu.

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

moja pompa jeszcze się robi , może w połowie tygodnia będzie i zobaczy się czy pieniądze będą dobrze wydane , obecnie  zimowe serwisy maszyn trwają - mulczer  potem talerzówka ,uszczelnienia rozdzielacza MTZ  itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Witam panowie. Odświeżam temat. Dziś młody wyjechał mtz prasować po powrocie na podwórko zauważyłem że dziwnie słychać pracę ciągnika tak jakby coś stukało. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiej pracy ciagnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Film mnie nie działa.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzd71    0

Witam wszystkich, którzy mają problem z nierówną pracą mtz na wolnych obrotach.Walka trwała długo,pompa do regeneracji i nowe wtryski,niestety bez zmian,silnik dalej chodzi jak star 200.W końcu wyciągałem kolejno po jednym wtryskiwaczu i  na rurkę.Okazało się że na jednym wtryskiwaczu na wolnych obrotach zero paliwa,dopiero na wyższych pracował.Pierwsza myśl żle zrobiona pompa,w końcu coś mnie podkusiło aby sprawdzić zaworki które znajdują pod króćcami sekcji pompy.Okazało się że jeden ciężko chodził,przeczyściłem,niestety bez zmian i była to ta sekcja która nie podawała paliwa. Zacząłem zmieniać felerny zaworek miejscami ,tam gdzie go założyłem ta sekcja  nie dawała paliwa na małych obrotach.Dzisiaj kurier przywiózł 4 nowe zaworki i to był strzał w dziesiątkę.Silnik pracuje jak nowy.Poniżej zdjęcie winowajcy.

zawór-pompy-wtryskowej-mtz-.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Ty go nie naprawiłeś tylko popsułeś. Są silniki gdzie na biegu jałowym część cylindrów jest odłączana żeby zmniejszyc zużycie paliwa i tak było u Ciebie a teraz masz zwykły silnik.
  • Haha 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzd71    0

W swoim poście napisałem że posiadam mtz.Nawet nie pomyślałem że w prawie 30-letnim ciągniku może być coś takiego  jak sterowanie  pracą cylindrów ,że wtedy ktoś myślał o oszczędzaniu paliwa i ekologii.bardzo jestem ciekaw gdzie jest komputer co tym steruje,bo przy pompie niema żadnego kabelka.Oczywiście że są take silniki w nowoczesnych pojazdach,z tym to się zgodzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzd71    0

To proszę zapoznać mnie i innych użytkowników z tą ruską technologią,jak to działa bez komputera,co czym steruje i lub proszę o info w której instrukcji lub artykule jest coś wspomniane że starych MTZ jest  na małych obrotach wyłączana część cylindrów.Czekam z niecierpliwością szczegółową odpowiedź.Przepraszam za ironię z poprzedniego posta.

Edytowano przez zdzd71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Napisałbym coś o Twojej inteligencji i zdolności wychwytywania ironii, jednak się powstrzymam. Na szczęście widać po Twoich postach, że tryby w głowie już nie te

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzd71    0

Twoja ruska technologia polega na obrażaniu innych,nie poparta żadną wiedzą,przypomnę że temat jest o pracy silnika MTZ.A wracając do tematu to jednak ruscy w nowych ciągnikach skorzystali z elektryki i elektroniki,która jest tak zła.

Edytowano przez zdzd71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

ruscy tak zrobili że nikt tego nie pojmuje nawet oni sami a jakoś to działa 😂

  • Like 1

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zobaczyłbym film jak on teraz pracuje na wolnych, bo wszystkie MTZ, które znam pracują na wolnych obrotach tak charakterystycznie dla MTZ nierówno.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzd71    0

Jest i film,szkoda że nie nagrałem  przed naprawą, ale było tak ja tu 

a teraz moje dzisiejsze nagranie 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Ile kosztowała Cię regeneracja pompy? 


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzd71    0

Regeneracja 400 zł  plus polskie końcówki 60zł szt, robiłem kilka lat temu,ale po tej naprawie nic się nie zmieniło,ufając pompiarzowi myślałem że coś z silnikiem nie tak.Wymiana zaworków 13 zł szt. zrobiła swoje,około 30 min roboty,jak na ruska moim zdaniem całkiem fajnie chodzi.

Edytowano przez zdzd71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Widać że całkiem inna kultura pracy silnika w drugim filmiku, bardziej miękko silnik pracuje i równo, na pierwszym filmiku bardzo twarda, jakby za wczesny kąt wtrysku ,oraz jakby panewki na wale było słychać, lub tłokami w zawory walił, do tego nierówna praca silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzd71    0

Te pierwszy film To nie mój oczywiście(nad filmem o tym wspomniałem) ale u mnie było identycznie,jak ktoś ma podobnie myślę że przed regeneracją warto sprawdzić te zaworki, koszt nie jest duży.

Edytowano przez zdzd71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dość przełomowe, że tak powiem. Znam 4 MTZ-y i każdy z nich pracuje jak na pierwszym filmie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Ja się zastanawiam nad regeneracją pompy - Szwagier obsługuje serwis ropniaków i powiedzieli, że kompletna regeneracja max 700-800. W sumie nie jest to straszne bo wolę żeby swoje kosztowało i dobrze chodziło niż dać 300 i wkur... się.

  • Thanks 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj