UrsusCzesio

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

Polecane posty

LTZ55a    118

Ciekawe, jak przetrwały to 550 czy 570 bez przeciwwag na wale.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic nie pękało.  Silnik pracował w trochę mniejszym zakresie obrotów niż obecny d-240, generował też mniejszą moc. Chodził latami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

mam 550 na oryginalnym silniku  jedyni co robiłem to uszczelke pod głowicą przy 4965mtg bo się zatkały kanały w głowicy od rdzy  https://www.youtube.com/watch?v=uCHjE-K8Chw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ale w nim napierdziela u mnie jakoś ciszej jest :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pękało.  Silnik pracował w trochę mniejszym zakresie obrotów niż obecny d-240, generował też mniejszą moc. Chodził latami.

Możliwe że źle zrozumiałem post kolegi wyżej który zastanawia sie jak by wytrzymał to silnik od mtz 50 , wychodzi na to że chodzi mu tu o jazdę z obrotami 2900 min. Czytałem kiedyś że przeciw wagi stosuje się do silników które mają Wyższe obroty że to wyrównuje jakieś tam siły czy coś takiego,coś w tym musi być bo przecież wystarczy zwiększyć max obroty mtz 50 np. do 2200 i moc będzie na pewno dużo wyższa . Ale nie ma chyba modelu ze wstępną komorą który ma 80 km? Możliwe że się mylę pisząc to , każdy to rozumuje na swój sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Już nie chodzi o komorę spalania, tylko wał. Miałem silnik 550 d-240 i:

1. Brzydko warczał

2. Dawałem w robocie 2000 obr. cały czas i z mocą było elegancko i silnikowi się nic nie stało.

3. Zaletą jest ten zryw ale znowu kosztem obrotów.

Chodzi o to czy gdybym tą 50 dawał do 2000 - 2100, to co by najpierw ustąpiło.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by było to sprawdzić , ty masz taką możliwość bo masz taki model więc do dzieła. A i taka prośba nie zapomnij nas poinformować co pierwsze ustąpiło.  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

ale w nim napierdziela u mnie jakoś ciszej jest :D

Komory w głowicy i już inny dzwięk niż np mtz 80/82 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Piękny, metaliczny dźwięk. Mam silnik, ale nie mam możliwości i chęci do gazowania go, dopóki chodził w ciągniku przy 2000obr./min. to nic mu się nie stało.

Wkurzające było szukanie końcówek wtrysku, bo w Łukowie kupiłem kiedyś 4 i pompiarz sprawdził i kazał 2 wyrzucić.

Dodatkowo nie znajdziesz przewodów pompa-wtryskiwacz nigdzie, dekla rozrządu, pompa od 82 też się nie nadaje.

 

radio19966,

Zapodaj więcej zdjęć czcigodnego 550 .


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

Dodatkowo nie znajdziesz przewodów pompa-wtryskiwacz nigdzie, dekla rozrządu, pompa od 82 też się nie nadaje.

 

radio19966,

Zapodaj więcej zdjęć czcigodnego 550 .

 

Przecież  ten silnik to połączenie D50 i D240 co nie pasuje od D240 to od D50 pasuje tak jak końcówki wtrysków czy dekiel rozrządu  a pompa jest taka sama jak w mtz 82 tylko dawka zmieniona 

 

co do  Foto mtz to jeśli jakieś zrobie to będą w moich filmikach na YT https://www.youtube.com/watch?v=E5IUgR524cc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Pompa od 82 nie nadawała się do mojego 550. Dymił i klekotał. Wyżej wymienionych częsci nie kupisz w sklepie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś tam pompy będą się różnić inne dawki, regulator inny zakres pracy obrotów. 

To raczej pewne że pompa z mtz-80 ustawiona do d-240 w 550 będzie kopcić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie wiem. Teraz już nieważne.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

od pewnego czasu walczę z nierówną pracą silnika ,obroty falują do 1200 obr. , potem są równe ,zastanawiam się nad pompą  od LTZ -a , tylko czy trzeba zmieniać dawkę paliwa w tej pompie dla mtz82 i co z kanałem który smaruje oryginalną pompę  i  po trzecie jak ustawić początek wtrysku przy pompie LTZa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A nie lepiej oryginalną pompę zregenerować? Akurat są całkiem fajne. Rozrząd zobacz czy wyrąbane zębatki nie są.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

pożyczę pompę od kolegi i przełożę  , moja pompa była sprawdzana(80 zł) zeszłej zimy i niby ok. , ostatnio sprawdzałem wtryski to dwa były padnięte (wzm) , teraz inny pompiarz mówił że regulator zrobi za 200zł ,sam też kilka razy rozbierałem regulator tam nie ma co się zepsuć 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Bardzo ciekawe, ale czy to pomoże na moje przypadłości? https://youtu.be/eGWXAm3KCwE

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Moja 330M tak samo postukuje po odpaleniu, kiedy jest dosyć zimno. Nie wiem, czy to coś wnosi, ale mówię.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20
3 godziny temu, zbyszekbrzuze napisał:

Bardzo ciekawe, ale czy to pomoże na moje przypadłości? https://youtu.be/eGWXAm3KCwE

brzmi jak kupa kamieni w betoniarce :24_stuck_out_tongue: ,  sprawdź pompę paliwa i zaworek przelewowy

podmieniłem dziś pompę ,ale okazała się trupem dawały tylko dwie sekcje , nie mogłem dodzwonić się do pompiarza , jeśli cena remontu tej pompy wyniesie  "normalne"

pieniądze to ją naprawię a kumplowi za złomka dam flaszkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Zbyszek ale ten Twój mtz chodzi paskudnie, wez wyjmij pompe i zrób, bo to masakra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj