UrsusCzesio

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość   
Gość

a to szarpanie i nierówna praca przy pewnych obrotach to może luźny klin na wału pompy paliwa prynajmniej ja się spotkałem z takim przypadkiem a pzyczyna była taka że wykruszył się ten wpust na klin wtedy też były takie objawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Albo luźna zębatka pompy wtryskowej. Sprawdź czy śruba w pokrywce pod sprężarką dociska ta zębatkę. W swoim bawiłem się dawką paliwa. Jak ja zmniejszyłem to silnik zaczął falować na obrotach i czuć to było jadąc na biegu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

A jak włączycie sprężarkę i napompujecie ciśnienie w zbiorniku, to przypadkiem nie dochodzi do was odgłos chrobotania z okolicy sprężarki i pompy wtryskowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Chrobota. W momencie gdy tłok przechodzi w najwyższym punkcie cylindra zmienia się siła działająca na wał. Pierw wał ciśnie tłok w górę a potem sprężone powietrze pcha go w dół. W tym momencie wał korbowy sprężarki jest napędzany przez tłok i obraca się o luz na napędzie, zębatkach. To tak trzaska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Tylko, że sprężarka jest napędzana od koła zębatego pompy wtryskowej (tego co ustawia się początek wtrysku) i w nim lubi się panewka wytrzeć dając spore luzy. Myślę że jak tam się zrobiły to i na całym rozrządzie, a później chodzi to jak chce. To jest tylko moja teoria i jak ciągnij ma już zacny przebieg to wato tam zajrzeć. Ja swojego mtz-ta nie kręcę powyżej 1800 bor., bo po pierwsze: mało to ekonomiczne (mocy nie daje tylko prędkość ;) ), po drugie: mało to przyjemne dla ucha i silnika, po trzecie: odczuwam tak jak koledzy wyżej, że wpada w jakieś dziwne wibracje, no i wtedy lubi łyknąć sobie trochę oleju.

P.s. Starość nie radość, niech się cieszy, że ma pompę po regeneracji i wtryski :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To właśnie ten ciągnik? Za te pieniądze?

Nie dość że kupowanie kota w worku to żadnej gwarancji, że po przesłaniu pieniędzy ciągnik przyjedzie.

Dalsze pytania zadaj w bardziej odpowiednim temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Albo luźna zębatka pompy wtryskowej. Sprawdź czy śruba w pokrywce pod sprężarką dociska ta zębatkę. W swoim bawiłem się dawką paliwa. Jak ja zmniejszyłem to silnik zaczął falować na obrotach i czuć to było jadąc na biegu.

 

Kolego u mnie ten dekiel jest goły bez żadnej sruby(jeżeli myslimy o tym samym deklu przykrecanym na 3 śruby tu gdzie ustawia sie kat wtrysku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie tam. Prawdopodobnie w niektórych silnikach zębatka od pompy wtryskowej jest inaczej mocowana i nie było potrzeby blokowania jej tą śrubą. Prawdopodobnie u ciebie będzie ona przykręcona do kołnierza na wałku pompy trzema śrubami. W starszych są dwie. Zasada regulowania kąta wtrysku taka sama dla obu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

No właśnie tam. Prawdopodobnie w niektórych silnikach zębatka od pompy wtryskowej jest inaczej mocowana i nie było potrzeby blokowania jej tą śrubą. Prawdopodobnie u ciebie będzie ona przykręcona do kołnierza na wałku pompy trzema śrubami. W starszych są dwie. Zasada regulowania kąta wtrysku taka sama dla obu.

 

 

U mnie pod tym deklem są tylko 2 śrubki na klucz 11 z zabezpieczeniami nimi reguluje się kąt wtrysku a całość czyli ta tarcza z dziórami i zębatka ma spory luz przód-tył ok 1 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak nie powinno byś. Zęby na zębatce są skośne i gdy ona goni wzdłuż osi przekręca ją i zmienia kąt wtrysku. W pokrywce powinna być śruba do dociskania zębatki a pod tymi dwoma śrubami blacha o którą się ta śruba zapiera.

 

http://zapodaj.net/c4adf104cf945.jpg.html

 

To ta blacha. A w pokrywce na środku jest śruba z kontra zakończona szpicem z małym promieniem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Tak nie powinno byś. Zęby na zębatce są skośne i gdy ona goni wzdłuż osi przekręca ją i zmienia kąt wtrysku. W pokrywce powinna być śruba do dociskania zębatki a pod tymi dwoma śrubami blacha o którą się ta śruba zapiera.

 

 

U mnie tak nie ma,czy ta śruba ma kulkę na końcu w miejscu styku z blachą?

nigdzie w sieci nie moge znależć do kupna tego dekielka ze śrubą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz nie kupić tego dekla. masz w okolicy spawacza który spawa aluminium? Zrobić podkładkę alum. bez otworu o gtubości 5 mm i przyspawać na środku pokrywki. Potem tokarz niech nawierci i zrobi gwint ja wiem M12. Sruba jest do szpica a koniec jest zakończony na kształt kilki o promieniu może R2mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Tak nie powinno byś. Zęby na zębatce są skośne i gdy ona goni wzdłuż osi przekręca ją i zmienia kąt wtrysku. W pokrywce powinna być śruba do dociskania zębatki a pod tymi dwoma śrubami blacha o którą się ta śruba zapiera.

 

http://zapodaj.net/c...4cf945.jpg.html

 

To ta blacha. A w pokrywce na środku jest śruba z kontra zakończona szpicem z małym promieniem.

 

Dzięki,już znam przyczyne tej nierównej pracy,teraz musze tylko znaleść dekielek i taką blachę,a tak na marginesie to jaka ona jest gruba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie pamiętam ale może 2 mm? Ważne żeby się za bardzo nie poddawała.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

A może mi ktoś powiedzieć czym różni się pompa wtryskowa 4UTN od 5UtN?obie są stosowane w mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sama pompa wtryskowa jest zdaje się taka sama różnica jest w regulatorze obrotów. One przynajmniej mają te same części o różnych numerach katalogowych.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Koledzy a może na tą nierówną pracę ma wpływ przepustowość ukł wtryskowego?

W instrukcji napraw pisze coś o kompletowaniu przewodów paliwowych i wtryskiwaczy o jednakowej przepustowości do montazu na jednym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Witam. Też ostatnio mam problem. http://img141.imageshack.us/img141/9098/79074774.jpg w tym miejscu najpierw było lekko upocone a teraz po dodaniu gazu pokazuję się ropa i troszkę cieknie. Da się to jakoś dokręcić, uszczelnić ? Czemu w tym miejscu pojawił się wyciek ?

Pozdrawiam


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

O dzięki. No to będzie trzeba to rozebrać w tym tygodniu :/


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Koledzy a czy na nierówną pracę może mieć wpływ to że króćce z których wychodzi paliwo z pompy pod ciśnieniem to jeden z nich ma otwór o mniejszej średnicy niż pozostałe,czy jakbym chciał wymienić ten inny króciec to czy przy wykręcaniu go nic mi tam nie wystrzeli w górę i czy nie zmienię ustawienia pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Panowie udało się,zaczołem od najtańszego elementu czyli od przewodów wyskiego ciśnienia,bo stare były z różnych kompletów-2 zmienione z powodu przecieków,kupiłem komplet przewodów w techrolu za 42zł i ciągnik chodzi równo,jestem zaskoczony że taki detal wpływa aż tak istotnie na pracę silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj