Skocz do zawartości
RycerzNocy

Wspomaganie podnośnika MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RycerzNocy    0

dziś na allegro znalazłem

WSPOMAGANIE TYLNEGO PODNOŚNIKA MTZ

 

http://allegro.pl/ws...2853242113.html

 

uważam ze wielu z was będzie z tego zadowolona ze będzie możliwość wzmocnienia podnośnika bo oryginalny troszkie slaby przy ciężkiej pracy. Sam chętne sobie takie coś kupie :) Co myślicie o takim rozwiązaniu?

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomek90    196

Drogie to drogie ale o ile zwiększa udzwig?? Może ma ktoś zamontowane bo widziałem coś podobnego u DawidM w pronarze 1025 tylko on sam to wykombinował i pewnie taniej pewnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Może i drogie ale jeżeli nie chce się ktoś bawić w cudowanie po swojemu to dobra opcja. Z tym z pewnością podniesie jak nie maszynę to przód do góry:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johnson    4

kiedyś montowałem do Zetora 8145 dwa siłowniki wspomagające i gdzieś słyszałem że C50 że jeden taki zwiększa udźwig o 500kg przy normie tej najpowszechniej przyjmowanej (końcówki ramion). Te raczej są nowszej generacji więc może być lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Udźwig zależy od średnicy tłoka ciśnienia oleju i od długości ramienia na którym zamocowany jest siłownik. Przykładowo siłownik c-100 ma powierzchnie 78,5 cm2 a siłownik c-50 ma 19,6 cm2 czyli 2 x 19,6 = 39,2

39,2 / 78,5 = 0,499

Czyli jeżeli przyjąć że siłowniki są zamontowane na tej samej odległości od osi obrotu co standarsowy siłownik c-100 to teoretycznie udźwig wzrośnie nam o ok 50%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Racja są błędne. Nie uwzględniłem średnicy tłoczyska 40mm 12,5cm2

66+39,2=105,2

 

(100*105,2)/66=159%

W takim przypadku powierzchnia wzrosła o 59%

I tak można się spodziewać wzrostu o 50% tego co jest. Podobny efekt można uzyskać prawdopodobnie montując siłownik c 125.

Obliczenia czysto szacunkowe i na pewno 100% prawdy nie odwzorują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

O właśnie się skapnołem że w jumzie mam podnośnik zamocowany nieoryginalnie na zewnątrz . Coś mi nie pasowało bo zaczepu oryginalnego nie mogłem kiedyś założyć bo przeszkadza siłownik. Siłownik podnosi większą powierzchnią tłoka.

 

I tu mam pytanie - co stoi na przeszkodzie aby obrucić siłownik i mieć w waszym przypadku blisko 20% zysku siły podnoszenia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Podobnie, jednak nie jest to oryginał bo to się wszystko urywało przy pracy w lesie i zostało pozmieniane.. Czyli tylko jest przesunięty za bardzo do środka u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Możliwe że oś podnośnika, ten wał na którym są ramiona jest z mtz-ta. Tam wieloklin na krótkie ramię siłownika jest na środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dylek    2

Ja tam mam od Bizona siłownik i ładnie hula podnośnik i nie za tyle kasy ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    2

Na oko to koszty zestawu to tak około 1100, czyli cena to stanowczo za dużo. Jak by dali rozsądnieszą cene to i pełno klientów by mieli, nieprawdaż!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582
mani51    57

Ja tak ostatnio chodzę w koło MTZ-ta, mierzę, liczę, kombinuję i wymyśliłem dwie opcje jeśli chodzi o wspomaganie podnośnika. Pierwsza to taka, że kupuję siłowniki o skoku 250 i zakładam do sworzni mocujących wieszaki pionowe. Z tego co pomierzyłem wynika, że będą pasować idealnie i obejdzie się bez spawania uchwytów do ramion ale w takim układzie im wyżej będzie poniesiony podnośnik tym słabiej będą wspomagać siłowniki bo u samej góry siłownik będzie już niemal równoległy do ramienia. Druga opcja to siłownik o skoku 140 i spawanie uchwytów do ramienia tak że w górnym zakresie będą o wiele lepiej wykorzystane siłowniki. 

Z tego co zmierzyłem to wygląda mi że siłownik o skoku 200 jest trochę za długi w stanie złożonym i podnośnik nie opadnie do samego końca przy takim usytuowaniu uchwytów jak widzę na niektórych zdjęciach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×