KrzysztofKrawiec

Fendt vario 412-problem ze skrzynią

Polecane posty

Witam.

Od pewnego czasu zauważyłem problem z jazdą fendtem.

Otóż w najbardziej nieoczekiwanym momencie wyrzuca błąd z takim kluczem,znikają kropki pod oznaczeniem skrzyni dolnej i górnej i nie można jechać.

Po zgaszeniu i odczekaniu kilku chwil ,zapalam ciągnik,i albo jest wszystko w porządku albo lipa.

Są dni że od rana do wieczora ,po całym dniu pracy nic nie szwankuje,a bywa że nie mogę ujechać 10 metrów,bo gaszę i zapalam bez końca.

Kiedyś podczas normalnej jazdy wieczorem zaczęły przygasać światła,variotronik się resetował,włączały się samoczynnie napęd przedni i blokada ośi i koniec jazdy.

Czasem wywalało błąd przy rewersie albo wciśnięciu sprzęgła.

 

Ma ktoś jakiś pomysł na to???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    53

ze staroci wilgoć temperatura i kable szlak trafia i ciągnik wariuje
z tego co wiem to wymienia się cała instalacje elektryczna ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    53

mi w FAVORIT 514c to koszt wymiany bez robocizny to 12tys zł brutto plus robocizna czyli z 15tys pewnie by wyszło ale ciągnik miał by nowiutka calutka instalacje
ale nie robie narazie u siebie bo nie takiej potrzeby czasem coś mignie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Być może jest to jakaś pierdoła. Ale nie wiem czy znajdziesz elektryka/elektronika, który będzie chciał grzebać w wiązkach. Najwygodniej tak jak napisał ktoś wyżej wymienić całe wiązki. Powpinać wtyczki i gotowe. Ty oczywiście możesz też posprawdzać wszystkie połączenia. Może coś zaśniedziało, lub jest zwarcie, brak prądu, lub masy.Ale czy to coś da. Pamiętaj, aby rozłączać na odłączonym akumulatorze. Spróbuj znaleźć elektrozawór odpowiedzialny za przełączanie zakresów. Lub jakiś czujnik pokazujący, który zakres jest włączony. Może to one lub połączenie z nimi szwankuje. Wyświetla się jakiś kod błędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

Ja radził bym zacząć od źródła sprawdzić alternator i akumulator i główne zasilanie. Wymienil bym przekaźniki.przejrzal skrzynke bezpieczników

Przy spadkach napięcia np przy słabym aku lub czasem luznym zacisku też dzisja się takie cuda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    224

Co może być nie tak? Skrzynia przy przyśpieszaniu (38-42km/h) wydaje taki piszczący dźwięk jak by przepompowywała rzadki olej lub powietrze? Ciągnik ma 1450h, jest tak od czasu ugniatania pryzmy.

Edytowano przez fireseba

Sprzedam wode w proszku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

A na jeździe w pierwszym zakresie też takie coś występuje? Kiedy masz wymianę filtru skrzyni? Przyjrzyj się mu trochę dokładniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    224

W pierwszym zakresie pracuje równo, filtr jazdy wymiałem 300h temu ssący lezy w garażu. W tym sezone duzo sie kurzylo i na gumie od korka był piach. Dolalem dziś 2l oleju do max i skrzynia chodzi polowe ciszej lecz jadąc powyżej 40km pod górkę słychać tak jak by blacha z prawej strony Dostawala wibracji zjeżdżajac z górki tego nie slychac. Czy mam 1450 obr czy 1900 jest tak samo.

Edit. Na pierwszym przełożeniu to samo

Edytowano przez fireseba

Sprzedam wode w proszku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    224

 Od początku tak miałeś? Wymiana oleju w przekładni wiąże się z wymianą filtru ciśnieniowego czy tylko ssącego?

 

edit. może było tak że po 2000h wymieniłeś olej w przekładni?

Edytowano przez fireseba

Sprzedam wode w proszku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cysiu133
      Cześć,
      Mam problem ze światłami pozycyjnymi dla przyczepy. W gniezdzie ciagnika na bolcach od swiatel pozycyjnych nie ma prądu, kierunkowskazy i stop jest, w ciągniki też wszystko działa jak należy, tylko problem jest w gniazdach przednim jak i tylnym. Bezpieczniki w porządku, prąd do bezpieczników dochodzi. Po schemacie instalacji (a jakimś wybitnym elektrykiem lub znawcą tematu nie jestem) wydaje mi się że problem może być na tej wtyczce zaznaczone na zdjęciu.  I tu nam pytanie czy może ktoś wie gdzie ona może się znajdować? Jak rozebralem plastiki to wydaje mi się, że kable od świateł idą do góry w słupku tam gdzie gaz ręczny, ale gdzie by tam dalej szły? 
      Może jest ktoś w stanie pomóc bądź naprowadzić na rozwiązanie problemu?
      Pozdrawiam!

    • Przez center
      Cześć!
      Czy ktoś ma jakiś sposób na regulację luzu zaworowego w F412 Vario bez użycia klucza serwisowego z podziałką kątową? Może jakieś klucze z deutfahra ? Tam jest Śruba na torx i w niej na płaski śrubokręt. 
       
      Pozdrawiam
      Michał 
    • Przez yaro_1
      posiadam ciągnik fendt farmer 410 vario, w ciągniku posiadam wyjście na hamulec hydrauliczny przyczepy. czy ktoś może mi wyjaśnić, skąd idzie olej/płyn do hamowania przyczepy oraz czy trzeba to włączyć (aktywować) w ustawieniach. w instrukcji jest tylko informacja, że coś takiego istnieje.
    • Przez Kuba__1994
      Witam, jakie powinno byc cisnienie w skrzyni vario fendt 411 2001r, minimalne i maxymalne. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam 
    • Przez center
      Dzień dobry,
      Ktoś może wie jak się rozbiera joystick w fendzie ? mam problem ponieważ dostał luzów gdzieś na przegubie i nie mogę się do niego dostać? ktoś wie czy kupi do tego się części zamienne? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj