Skocz do zawartości
sprinter33

fendt farmer 412 czarna NO w baku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
sprinter33    5

Witam tak jak w temacie w momim fendzie zrobiło się czarne paliwo nie od czego dodatkowo od czasu do czasu zle pali . Czy miał ktos z podobnymi objawami styczność. cenę jest z 2005 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabos1981    189

pompa wtryskowa musi zasysać olej silnikowy i potem pcha go razem z ropą a to czego nie spali silnik wraca powrotem do baku i stąd czarna ropa


:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    511

Tam nie ma pompy wtryskowej. Są pompy monoblokowe. Albo one szwankują albo pompka zasilająca. Sprawdź czy oleju w misie nie przybywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    511

Po pierwsze to są pompy monoblokowe nie żadne pompowtryski. Bo wtryskiwacz jest oddzielnie.

Po drugie jeśli uchwyty mocujące pompy do bloku są w kształcie tgz fasolek to potem trzeba ustawić je tak jak były. Ten sam cylinder i tak samo ustawione względem własnej osi pionowej.

Po trzecie twoje pompki prawdopodobnie są do regeneracji. To oznacza, że sam nic w nich nie naprawisz. Trzeba oddać to do specjalnego warsztatu. Zostaną one rozebrane. A więc znaczenie cylindrów i ustawień nie wiele potem da. Musi to zrobić fachowiec. Bo silnik będzie nie równo chodził. Miałem takie coś w silniku sdf On czarny nie był. Ale paliwo ściekało do oleju i stan się podnosił. Poza tym też ciężko palił. Koleś mi mówił, że pompy ustawia się na temperaturę spalin. Którą mierzy się na kolektorze dla każdego cylindra.

Żeby nie ponieść nie potrzebnych kosztów zacznij od pompy zasilającej. Nie wiem czy napęd pompki zasilającej jest od krzywek wałka rozrządu czy od koła zębatego może tam jest jakaś nieszczelność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

oprócz ustawienia kątowego pomp pod każdą pompą wtryskową masz podkładki różnej grubości. Na każdej pompie będziesz mieć wybitą cechę. Na tabliczce znamionowej silnika będziesz mieć kody Ep. Po wymianie pomp wyliczasz podkładki według określonego wzoru i jeżeli stara podkładka nie mieści się w określonym zakresie to zakładasz nową. Od jak dawna olej silnikowy przedostaje się do paliwa? w niektórych seriach silników deutz była wada fabryczna i po kilkuset motogodzinach paliwo robiło się czarne. Wymiana pomp pomagała na kolejne kilkaset godzin.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprinter33    5

zrobie jutro zdjęcie Ale myślę że to te wtryski pierwsza dwa zawsze sa spocone po za tym bez plaka często się nie obędzie, bo nie chce palić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    511

Nie pali dlatego, że paliwo z pomp ścieka. Silnik jak gdyby po postoju się zapowietrza. Miałem to samo. Krótki postój palił, długi postój trzeba było dłużej kręcić. O podkładkach zapomniałem faktycznie takie są. Sprinter skąd jesteś. Bo jak by co mam namiar na kolesia z Białegostoku, który pompy regeneruje lub sprowadza i może to ustawić. Jeśli jesteś z dalszych rejonów to szukaj w necie zakładów specjalizujących się w naprawie pomp lub układów paliwowych PLD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jakich numerów?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nie taki to i na odpuście pewnie maja ten co pompa jest skręcana taki wielo zabkowy jak w mercedesie w rzędowej pompie tylko w deutz jest większy  po prostu dostać się do sekcji zaworu tłoczącego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Mowiłem Ci, podaj numery bedziesz mieć klucz. Albo podaj ile ząbków i ile cali albo mm.

Edytowano przez karolas123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    511

Daj mu spokój on sam nie wie o co mu chodzi. Wszystkich tym kluczem atakuje. Szuka nie wiadomo czego mnóstwo hałasu o nic. No i w normalnych pieniądzach ma być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

adrian zawsze ma tak byc tak trzymaj swoj chlop trzeba mu pomuc jak cos potrzebuje a nie wysmiewac sie pozd :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie mam zajęcie i pracuje od 6 do 21minimum  i nie mam czasu na szczegóły myślałem że jest ktoś bystry w tym temacie jak będę miał czas to podam konkretne dane klucza a  hubertus taki bystry tylko nie potrafi nic ustawić w tym silniku  ale to mnie nie dziwi jak męczył się z tym silnikiem i nie wie o jaki klucz się rozchodzi   ktoś kto robił pompę wtryskową od prostego mercedesa  124 to wie o co chodzi . ten silnik wymaga podstawowej wiedzy o dieslu  z lat 50...ych i tu rozwala takich fachowców na opatki jak hubertus pszepraszam cię ale ty piszesz o mnie podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też w taki sposób tylko  wiesz jaki  jest problem z oddanim takiej naprawy klijentowi dokładnie wygląd jak od kowala o po kilku rozebraniach to masakra a zrobić dobrze trzeba trzy razy rozebrać i złożyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

typowy klucz Bosha dostępny w IC ostatni gdzieś zgubiłem to w kwietniu kupowałem za 280zł  czy 260zł brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wrbl
      Witam,
      tak jak w temacie, czy ktoś nie posiada instrukcji do VARIO 410 (2002r) w pdf?
      Pozdrawiam
    • Przez tomaszek767
      Jaki macie akumulator w 412 Vario? Mój coś ciężko pali i musze kupić nowy i nie wiem czy to za mała liczba Ah czy coś innego?
    • Przez Rogalski021091
      Witam.  Mam nadzieję że ktoś mi pomoże bo ja już się poddaje. Mam następujący problem. Pacjentem jest fendt 412 vario gdy chcialem nim ruszyć dokończyć orke wyskoczył mi błąd 4.1.A1 4.1.A5 i nie mogę nim ruszyć z miejsca (z czego doczytałem na forum te błędy odpowiadają za nastawnik skrzyni). Dodam że czujnik jakby widzi zakresy a i b a także n(luz) lecz gdy chce ruszyć dzoistikiem wyskakuje błąd i odcina skrzynie. Zdjąłem koło kostki dochodzące oczyściłem i spryskałem kontakt sprejem. Ciągnik nie był (przynajmniej u mnie) ani zalany lecz wiadomo jaka ostatnio pogoda słoneczna... Sprawdziłem też bezpieczniki i wygląda na to że wszytsko jest ok. Nie wiem co dalej dzwoniłem po fachowcami i każdy nabiera wodę w usta i że oni bez podłączenia komputera nic nie zrobią a jak próbuje przynajmniej dopytać się o koszta dojazdu i diagnostyki to jak to mi panowie powiedzieli że od 200 do 1200 w zwyż... Co może być winowajca tej usterki? bo ja już wyczerpałem limit swojej wiedzy a dalej boje się sadzić pazurów bez głębszego rozeznania... Uszkodzony kabel nastawnik ? Ręce opadają pomocy... 
    • Przez danonek21
      Witam proszę o opinie o ciągniku FENDT 410 Vario 2003r, najczęstsze usterki? itp
    • Przez center
      Posiadam od nowości ciagnik F 412 vario, po przepracowaniu niespełna 1tys mth wystapił błąd czujnika położenia ramion tylnego tuz-a. Okazało się że przyczyną jest nadmierny luz na tulejach tylnego wału tuz. Serwis podjął się wymiany tulejek co w ich przekonaniu poprawi zaistniałą sytuację. W trakcie naprawy odwiedziłem warsztat i okazało się, że na nowych tulejach jest identycznie, wał ma nadal wyczuwalny ok 1mm luz. Wobec powyższego chciałbym zapytać jak to jest w waszych ciągnikach? 
×