Adik_ziel

Opony

Polecane posty

krystiano35    0

Ja polecam radialne mamy te opony w ciągnikach i bardzo dobrze sie sprawdzają,znajomy kupił diagnalne i stwierdził że zrobił zły wybór bo jest mniejszy uciąg w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gorzupiak    1

My mamy już radialne 1,5 roku i żadnego kapcia :) A w polu bardzo dobrze się pracuje B) Gdy jeździ się po utwardzonych nawierzchniach też można odczuć większy komfort :)


"Myślę, że w dzisiejszych czasach to społeczeństwo wywiera na tobie pewną presję, jak powinieneś się zachowywać."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Ja mam w moim T 25 radialki od 7 lat i nic nie widać żeby się zdzierały a na jesieni ciągam rozrzutnik z burakami po asfalcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFJD    2

Znajomy kupił do zetora 7211 diagonalne i mówi że wolniej się ścierają i nie buja tak kabiną na szosie jak na radialnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Że mniej buja to możliwe (tylko że bardziej trzęsie :P) ale zapytaj znajomego co ma konstrukcja opasania do szybkości ścierania sie bieżnika? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

niezalenie do tego czy kupi radialki czy diagonalne tylko nalezy pamietać aby zawsze było odowiednie ciśnienie w kołach i nie przekraczać dopuszczalnego obciażenia na kołach, znam przypadek że nowe opony po roku użytkowania powchodziły do srodka ,,klocki'' bieżnika co się pożniej okazało ten sprzet pracował z beczkowozem i jak stwierdził producent te opony nie sa przystowane do takich obciążeń i reklamacji nie uznał. ja mam na ciagnikach diagonale i bede teraz na jednym wymieniał i tak kupie diagonali bo miałem radialki i mi się nie sprawdziły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

najlepsze są radialne ponieważ są miękkie dzięki czemu świetnie się prowadzi i nie trzęsie po dziurach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

artykul z gazety top agrar 12/08, hmm czy to jakis zart?? nie wiem co te doktory robia, ale powinni wsadzic swoja dupencje i przejechac sie po bruku c330 na diagonalnych oponach to by zobaczyli jak sie odksztalcaja :angry: :P

poza tym caly artykul jest slaby, gdyz nie wytlumaczono dlaczego cisnienie ma tak wielki wplyw na ugniatanie gleby - napisali tylko ze opona sie bardziej ugina, przez co ma wieksza powierzchnie styku, a sa jeszcze inne zalety, duzo bardziej spektakularne :)

chyba wysle @ do top agrar o sprostowanie, znowu :)

 

EDIT

 

chyba domyslam sie, ze chodzilo im o to ze rzeba bieznika w oponie radialnej jest usztywniona, dlatego sie mniej odksztalca niz diagonalna, ale wazna jest praca calej opony i mozliwosci jakie sie uzyskuje przy radialkach, a nie sam bieznik, poza tym mam wrazenie, ze sa to wnioski przeniesione z zastosowania takich opon do aut osobowych do zastosowan w rolnictwie ;)

post-621-1231076371_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamyk86    4

ja ma diagonalne i nie narzekam kilku gości w wiosce mają na 360 radialki to katastrofa :) odradzają często kapcia łapią i strasznie pękają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Dużo lepsza praca na radialnych , ale trzeba regulować ciśnienie zależnie od obciążenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Mam do wymiany prawą tylną oponę diagonalną, było za mało ciśnienia i wszędzie popękała, szczególnie na środku bieżnika. Jest chyba kilkanaście miejsc gdzie dętka jest na wierzchu, dziury są duże, nawet 4-5 cm na 2 cm.

Wcale nie długo pracowały, zaledwie 3-4 lata, bieżnik ma 50 %

Wkurza mnie ta sytuacja, wg mnie jak wymieniać to wymienić przynajmniej z obu stron aby to samo było, a nie żeby każda opona była inaczej zdarta.

 

Bardzo bym chciał założyć radialną wysoko profilowe do zetorka ale jak czytałem ten temat to mnie zniechęciło brać radialke.

 

Co do bezdętkowych to przydały by się takie, wentyl szczelny i klej na felge oraz sama opona. Taniej i łatwiej jest taką opone utrzymać, ale nie wiem czy opony są w podobnych cenach jak standard.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Radziłbym kupić oponę zwykłą standartową moim zdaniem najlepsze i "najprostrze" opony. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

no ale wiesz, wszyscy zaczęli kupować radialki, chwalą sobie że mają sporo zalet itd.

i właśnie ja też chciałbym mieć radialki,

 

ale same chęci mam z obserwacji, jak spojrze na lamborgini grand prix z szerokimi oponami radialnymi to mi się podoba a jeszcze lepiej wyglądają szerokie radialki wysoko profilowe przy fendt 312, normalnie aż dech zapiera ;P

 

i właśnie czy felgi się różnią budową przy różnych ciągnikach? czy to jest aż tak bardzo istotne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrok18    1

Radialki nie musza mieć innych felg wiem bo w 60 mam radialki i felgi są takie same jak na zwykle opony bo przed radialkami miałem zwykłe opony.No a jeszcze radialki mają większy uciąg bo rozkładają się na całą płaszczyznę a te zwykłe jak na twardym gruncie to bardziej biorą grzbietem. Taka moja sugestia. <_< :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Trochę stary temat ale...

Miał ktoś z was problem z nowymi radialnym oponami ? tzn. nowe opony, a nie wiadomo skąd się biorą dziury w dętkach ? Ja u siebie w FT tyle razy kleiłem tylne koła, że w końcu poszły na tył nowe dętki, byłoby super gdyby nie to, że z lewego tylnego koła znów zaczyna schodzić powietrze... :(

Niecały miesiąc temu miałem kapcia w przednim kole - na wulkanizacji dziwili się skąd ta dziura, w oponie nie było jakiegokolwiek śladu/uszkodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Winne są opony, W środku są takie nitki, wzmocnienia, co 10-15cm i one przecinają dętki. Ja zakładałem podwójne dętki i spokój.

Jedną dętkę rozcinałem i w nią drugą wkładałem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1992mf    9

tomek73 dał dobry sposób, ja tak zrobiłem w ursusie 3512 , problem są opony bezdentkowe zakładane z dętkami, w ursusie lepiłem dętki z 10 razy w roku.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Dziękuje wam za odpowiedź.

I to chyba będzie to co napisał @tomek73. Na dętce odznaczały się takie paski - chodzi o te wzmocnienia o których piszesz, i zazwyczaj w tym miejscu była dziura.

Teraz jak rozbiorę koło, to zrobię tak jak napisałeś. Mam nadzieję, że w końcu będzie z tym spokój.

 

Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

jesli masz opony TL to po co tam detki ???

po prostu wyrzuc detki i nie bedziesz mial wiecej problemow


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGROOPONY    0

Tylko pamiętaj o dobrych felgach, ew. "odpicowanie" przy nowych oponach jak najbardziej wskazane :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trol222    0

Co powiecie na temat tych opon http://opony-rolnicz...nt-8-111a8.html

Opony chce założyć do SAM'a ponieważ z obecnych zrobiły się prawie "slicki" :D (mają chyba z 20lat). Tylko taki rozmiar mi podejdzie szersze się nie zmieszczą, będą tarły o błotnik, Jakie możecie jeszcze polecić do 1000zł? Rozmiar 11.2 r20, SAM zbudowny na podzespołach od GAZa/Lublina 51 tj. skrzynia,most,felgi silnik 15. Traktorkiem robimy przeważnie w polu w terenie piaszczystym czasami lekko podmokłym, trochę jazdy po asfalcie i 4-5 kursów w ciągu roku do lasu po drzewo (tutaj opony i "esiok" najbardziej dostają w kość, przeważnie bierzemy "na raz" 4-5 metrów drzewa, a z tłumika wydobywają się spaliny spełniające normę EURO 5 :lol: ) Opony muszą posiadać dobra przyczepność ponieważ nie ma blokady mostu i oponka musi trochę nadrobić przyczepnością no i dobrze by było gdyby znów posłużyły z 15 lat. ;) Pozdrawiam B)

Edytowano przez Trol222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

To ja się do Taurusa odniosę... Niedawno też kupowałem i trochę popytałem, poczytałem i wybór padł właśnie na Taurusy. Są przyzwoitej jakości i maja dobre opinie(oczywiście w tej klasie cenowej). Mam je za krótko aby się wypowiadać ale pierwsze wrażenia mam pozytywne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj