mak

Tajemniczy wzrost poziomu oleju w MTZ 82

Polecane posty

mak    0

Witam 

Na początku chciał bym przywitać wszystkich użytkowników forum.

Przestudiowałem kilka podobnych tematów  na forum ale żaden chyba nie jest podobny do mojego.

MTZ -ta kupiłem miesiąc temu i absolutnie nie znam się  na niuansach budowy tego ciągnika i stąd moja prośba o pomoc.

Ciągnik wyprodukowano w 1989 r więc jeszcze z serwo.Nietypowość wzrostu poziomu oleju polega na tym że następuje podczas postoju ciągnika . Olej wymieniłem tydzień temu we wszystkich układach czyli  silnik ,serwo ,hydraulika.

Trzy dni temu zauważyłem że poziom wzrósł ok 1cm więc zlałem ok 1l taki sposób  aby stan był idealnie na linii max,dziś sprawdziłem i znowu poziom podniósł się o kilka  mm.

Dodam że zmierzyłem poziom w serwo i pozostaje bez zmian, olej nie śmierdzi ropą ani nie widać śladów płynu chłodzącego  , jedyne ci mi teraz przyszło do głowy to to że nalałem do hydrauliki pomad stan ale z tego co wyczytałem olej z hydrauliki nie może się przedostać do silnika.

Czy macie jakieś sugestie co do przyczyn usterki .

Aha ciągnik przed wymianą oleju pracował tylko kilka godzin aby się rozgrzał i nie wiem czy wcześniej występował te problem

Pozdrawiam Krzysiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasyl69    0

na moje to pompa paliwa pcha paliwo do silnika .uszczelniacz poszedł daj ją do regeneracji i masz spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem ostatnio taką sytuację raz w busie a raz w traktorze w traktorze wyszło ze uszczelka miski olejowej była zjechana Ale to był Ursus 904 a w busie spuscilismy i skończyło przybywać
więc wymień uszczelkę miski olejowej i powinno być ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Jeśli puszcza pompka zasilająca do oleju w pompie, a z pompy dalej (centralne smarowanie), to wystarczy , że poziom paliwa w zbiorniku jest wyżej niż pompka zasilająca, a na zasadzie naczyń połączonych będzie przepływ ze zbiornika, przez pompę wtryskową do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

Aha -to znaczy że jak zamknę kranik to  przestanie poziom się podnosić .

Sprawdzę ,dzięki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

Dziś małe zaskoczenie .

Spuszczałem powoli napływający olej aż się poziom sam ustabilizował , po prostu pewnego razu poziom zatrzymał się na kresce max  i przestał rosnąć, w między czasie ciągnik  zrobił kilkukilometrową przejażdżkę i wszystko ok.

Wczoraj rozsiewałem nawozy, robota lekka sinik chodził kilka godzin .

Po powrocie do domu tata sprawdza poziom  a tu zonk na bagnecie ani śladu oleju to dwóch minutach pojawił się sięgając ledwie  kreski min.

Więc się zastanawiam czy olej może gdzieś zostać np w filtrze lub chłodnicy oleju  i powoli spływać do miski co by tłumaczyło powolny wzrost poziomu do pewnego momentu oraz nagły jego ubytek po zakończeniu pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

no to raczej jasne że jak tylko zgasisz silnik to olej jest jeszcze rozchlapany po całym silniku i peryferiach :)  w mtz instrukcja głosi że poziom oleju trzeba sprawdzać na ciepłym i po 15 minutach od zgaszenia kacapa, wtedy powinieneś mieć stan oleju w normie. U mnie też tak jest na zimnym pacze jest ponad max troszke, zapuszczam go w pługi i po godzinie pacze i oczy przecieram bo nima oleju a jak zgasze poczekam te 15min i jest książkowo. gdzieś już było o tym na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

No ale w moim MTZ 15 min zamieniło się w kila dni bo tyle czasu rósł poziom oleju

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Po 15 minutach spłynie olej z bąka (najwięcej) a nim spłynie z klawiatury, to trochę czasu musi upłynąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z klawiatury spłynie szybko, nie ma wąskich otworów czy szczelin tylko wielgachne dziury. Schodzi dłużej z bąka i chłodnicy oleju. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

Zależy, jaki bąk, ze starego typu schodzi szybko (dyszami natryskowymi), a z chłodnicy faktycznie wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mak    0

Sytuacja się powtarza  po stwierdzeniu braku oleju  na bagnecie dolałem taką ilość aby jego poziom był miedzy kreskami min i max po kilku dniach poziom sięga  dobre 0,5 cm ponad max i może wszystko by było ok ale zastanawia się czy  w to zjawisko nie powoduje gorszego smarowania podczas pracy .

Ciśnienie jest cały czas wzorcowe i wynosi 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Panowie podgrzewam troszke temat. 

Ostatnio zauważyłem ze w moim mtz 82 z 95 rokuprzybywa oleju w silniku. Olej jest rzadki ma niby normalny kolor i lekki zapach jakby spalin. Płynu chłodniczego nie ubyło. Wydaje mi sie że jest troszke mniej oleju  do wspomagania i że gorzej ono chodzi.  

Wie ktos co moze byc przyczyną tego stanu rzeczy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25
6 godzin temu, Bolo77 napisał:

Panowie podgrzewam troszke temat. 

Ostatnio zauważyłem ze w moim mtz 82 z 95 rokuprzybywa oleju w silniku. Olej jest rzadki ma niby normalny kolor i lekki zapach jakby spalin. Płynu chłodniczego nie ubyło. Wydaje mi sie że jest troszke mniej oleju  do wspomagania i że gorzej ono chodzi.  

Wie ktos co moze byc przyczyną tego stanu rzeczy 

Wymień pompe wspomagania tą co jest pod alternatorem bo pewnie ci puszcza olej do silnika i powinno być ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj