AdeXZet

Zgrupowane punkty smarowania Bizon Z056

Polecane posty

AdeXZet    144

Chciałem podzielić się pomysłem zgrupowania kalamitek i rozprowadzenia przewodów od łożysk do nowych kalamitek, tak jak jest rozwiązane w nowych maszynach niektórych producentów, dzięki czemu nie trzeba będzie latać po całym kombajnie z tawotnicą.

Myślałem wykorzystać zwykły przewodzik do paliwa o średnicy 4-5mm i zwykłe kalamitki, co prawda nie przerobie tak wszystkich kalamitek ale większość powinno się udać co w sporym stopniu ułatwi smarowanie maszyny.

Wykonywałem już pierwsze testy na stole warsztatowym i efekty są zadowalające.

Piszcie co myślicie o tym pomyśle, wasze uwagi, pomysły wszystko może się przydać  ;)

 

Pozdrawiam

Edytowano przez AdeXZet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

my juz dawno wyprowadzilismy sobie te ukryte na wierzch i teraz smarowanie co rano to minutka i po sprawie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Będąc w sklepie klient brał właśnie takie zestawy do "wyciągnięcia" kalamitek i wężyki cięte z metra dostał na 40 bar plus odpowiednie złączki skręcane.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jutro ci fotke zrobie ;) ale jak kolega wyzej mowi w sklepie z czesciami popytaj powinienes dostac wezyki i zlaczki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jestem w pełni podziwu jak udało Ci się to zrobić na przewodzikach od paliwa.

Normalnie w układzie centralnego smarowania są przewody tekalana o pogrubionej ściance gdzie panuje ciśnienie nominalne 30bar.

Obowiązkowo potrzebny jest też rozdzielacz który do każdej smarowniczki podaje taką samą ilość samaru.Wyobraź sobie że gdzieś jest większy luz na łożysku i wtedy wszystki smar idzie właśnie tam a reszta punktów jest nie smarowana,dlatego właśnie potrzebny jest rozdzielacz.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Tu chodzi o wyprowadzenie wszystkich kalamitek w jedno miejsce, a nie o system na 1 kalamitkę.

To jest dobry pomysł. Jednak Ja mam problem ze smarowaniem piast kół przednich, bo wleźć za koło, żeby je posmarować nie jest łatwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdeXZet    144

@ Asharot mi chodzi o takie rozwiązanie jak pisze XMK13, ja jestem dość szczupły ale przeważnie piasty przednie smaruję zanim powieszę heder, wtedy dostęp mam znakomity

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez MarcinZt
      Witam. Mam pytanie odnośnie Massey Ferguson 3085. Czy jest mi ktos wskazac co trzeba zamienić w koszu polbiegu by ciagnik jechał 40km/h . Skrzynia 16x16 z jednym polbiegiem bez AB. Ciagnik mam rozjechany i mechanik mówił ze jest mozliwosc odwrócić o 180stopni taka "choinke". Jest ktos w stanie pomoc lub pokazac schemat .
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez jerry56
      witam,
      planuje lekko doposażyć c330m w 3 lampy ledowe (budżetowe) LAMPA LED ROBOCZA 16 LED HALOGEN 48W 10-30V CE R10.
      do tego mam przełączniki 20A oraz przewód 1x2,5mm. Dużo czytałem o podpinaniu takich instalacji, planowałem zrobić to w ten sposób - prąd bezpośrednio z + od AKU jednym przewodem do małej skrzyneczki z rozdzieleniem na 3 plusy, każdy do osobnego przełącznika. Masa z słupka lub bezpośrednio z aku. Dalej przewody lecą osobno do każdego z halogenów (dwa na przodzie i jeden z tyłu). To rozwiązanie najbardziej budżetowe, zapewne do tego przydałby się bezpiecznik - dać przed rozdzieleniem na 3 plusy czy już po? I jaki bezpiecznik?  Część osób pisze też o dodaniu przekaźników, jeśli tak to jakie konkretnie i gdzie w tym obwodzie je umieścić? czy rzeczywiście są niezbędne? przewody minusowe może dałoby radę dać na krótko do ramy zaraz przy umiejscowieniu halogenów?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj