Skocz do zawartości
AdeXZet

Zgrupowane punkty smarowania Bizon Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AdeXZet    41

Chciałem podzielić się pomysłem zgrupowania kalamitek i rozprowadzenia przewodów od łożysk do nowych kalamitek, tak jak jest rozwiązane w nowych maszynach niektórych producentów, dzięki czemu nie trzeba będzie latać po całym kombajnie z tawotnicą.

Myślałem wykorzystać zwykły przewodzik do paliwa o średnicy 4-5mm i zwykłe kalamitki, co prawda nie przerobie tak wszystkich kalamitek ale większość powinno się udać co w sporym stopniu ułatwi smarowanie maszyny.

Wykonywałem już pierwsze testy na stole warsztatowym i efekty są zadowalające.

Piszcie co myślicie o tym pomyśle, wasze uwagi, pomysły wszystko może się przydać  ;)

 

Pozdrawiam

Edytowano przez AdeXZet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

my juz dawno wyprowadzilismy sobie te ukryte na wierzch i teraz smarowanie co rano to minutka i po sprawie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    450

Będąc w sklepie klient brał właśnie takie zestawy do "wyciągnięcia" kalamitek i wężyki cięte z metra dostał na 40 bar plus odpowiednie złączki skręcane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jutro ci fotke zrobie ;) ale jak kolega wyzej mowi w sklepie z czesciami popytaj powinienes dostac wezyki i zlaczki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

Jestem w pełni podziwu jak udało Ci się to zrobić na przewodzikach od paliwa.

Normalnie w układzie centralnego smarowania są przewody tekalana o pogrubionej ściance gdzie panuje ciśnienie nominalne 30bar.

Obowiązkowo potrzebny jest też rozdzielacz który do każdej smarowniczki podaje taką samą ilość samaru.Wyobraź sobie że gdzieś jest większy luz na łożysku i wtedy wszystki smar idzie właśnie tam a reszta punktów jest nie smarowana,dlatego właśnie potrzebny jest rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Tu chodzi o wyprowadzenie wszystkich kalamitek w jedno miejsce, a nie o system na 1 kalamitkę.

To jest dobry pomysł. Jednak Ja mam problem ze smarowaniem piast kół przednich, bo wleźć za koło, żeby je posmarować nie jest łatwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdeXZet    41

@ Asharot mi chodzi o takie rozwiązanie jak pisze XMK13, ja jestem dość szczupły ale przeważnie piasty przednie smaruję zanim powieszę heder, wtedy dostęp mam znakomity

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez oFsik
      Witam, na ile wyceniacie Bizona 1988r. z nową sieczkarnią(nie używaną, dopiero co założoną :rolleyes:), bez kabiny, pozdro
    • Przez Bartek72511
      Witam. Ceny usług idą w góre i planujemy na nasze 12 ha kupic jakiegos bizonka na przyszły rok. Najche tniej bysmy kupili jakiegos za 20 tysiecy i wsadzic w niego z 10 żeby wiedzieć czym się jeździ. Uważacie że to dobry pomysł? Jakiego Bizona najbardziej polecacie w takiej cenie?
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez MrTomo1919
      Witam wszystkich. Mam problem a raczej zapytanie co do sprzęgła w bizonie. Otóż po właczeniu biegu który też czasem wchodził ze zgrzytem puszczam pedał sprzęgła a kombajn praktycznie stoi w miejscu dopiero gdy ręką uniosłem pedał to powolutku kombajn ruszył. Kombinowałem już poluznic cięgiełko które łączy pedał ze sprzęglem ale wtedy biegi już wogóle nie chciały wejsc. Więc jedyne co mi przyszło na myśl to zjechana tarcza sprzęgłowa ale to też troche mnie dziwiło bo kombajn oryginalnie nie ma nawet 1000mtg wiec już tarcza??? Rozkreciłem sprzegło no i co sie okazało; poprzedni właściciel chyba az za bardzo dbał o ten kombajn smarując go wręcz do bólu bo w obydowie sprzegła było pełno smaru dosłownie wszystko dociski tarcza az sie tam smar nie miescił wyciągłem stamtąd dosłownie pól wiadra smaru . Wszystko dokładnie wyczysciłem szmatami i odtłusciłem rozpuszczalnikem w miare możliwosci a tarcze kupiłem nową poniewaz koszt nie duzy a tamta od tego smaru zrobiła sie czarna. I tu moje pytanie czy po założeniu teraz nowej tarczy reguluje sie jakos łapki czy nie , bo zauważyłem na ich koncach sróbki takie ze jak sie wykręci to zmniejsza sie odległosc miedzy nimi a łożyskiem oporowym, jeżeli tak to jak?? Dodam jeszcze że nowa tarcza jest grubsza od starej o niecały milimetr i że nic wczesniej czyli od nowości nie było robione przy sprzęgle.
    • Przez koras
      Witam zakupiłem Bizonka mam kilka pytań.
      Jaki olej do silnika i ile go wchodzi? Czy turdus się nadaje.
      Jaki olej hydrauliczny i ile go wchodzi. Z góry dziękuję
×