Skocz do zawartości
Szypor

Bizon Z056 Super, czyszczenie sit

Polecane posty

Szypor    0

Witam, jestem nowy na forum, więc jeśli powtarzam temat (a owego nie znalazłem) to proszę o nakierowanie. A teraz do sedna. Jakiś czas temu kupiłem kombajn Bizon Z056. Niestety jako, że nie miałem wcześniej do czynienia z żadnym kombajnem (z tego też powodu mogę pomylić nazwami niektóre urządzenia, więc proszę o wyrozumiałość), i mam problemy z czyszczeniem. Z oczyszczeniem wytrząsaczy nie było żadnego problemu, ponieważ jest do nich łatwy dostęp od góry kombajnu, ale problem zaczyna się z sitami niżej i bębnem młócącym. Sam bęben po starym właścicielu wiele szczelin ma zatkanych ziemią a do bębna nie moge sie dostać. Z sitami problem zaczyna się problem na ich półtora metrowym odcinku z samego końca ponieważ tam już nie sięgam. Prosiłbym aby ktoś mi wytłumaczyć jak to wszystko wyczyścić.

Edytowano przez kris14
Edycja tytułu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szypor    0

Czyli wyczyścić to mogę tylko poprzez wyjęcie górnych sit (wytrząsaczy jeśli sie nie mylę)? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Szypor    0

Jak już wspominałem nie znam się jeszcze na kombajnie więc moge zadawać pewnie proste pytania. Co rozumiesz przez otwarcie sit?

 

Edytowano przez Szypor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Jak już wspominałem nie znam się jeszcze na kombajnie więc moge zadawać pewnie proste pytania. Co rozumiesz przez otwarcie sit?

 

Kolego, musisz zacząć od elementarnej wiedzy czyli dowiedzieć się gdzie reguluje się szczelinę sit, gdzie reguluje się prędkość obrotową wentylatora wialni. Poza tym tak jak koledzy Ci już pisali, jak chcesz wyczyścić dokładniej to najlepiej będzie wyjąć sito górne i dolne, wyczyścisz na spokojnie sita, a wtedy i do środka można wejść i z podsiewacza też co nieco wybrać. Ja w swoim Bizonie sita wyciągałem co roku, gdyż kosiłem rzepak używając sit żaluzjowych i żeby domknęły się tak jak potrzeba należało się im poświęcić trochę czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    157

trzeba otworzyć sita na maks z lewej strony kombajnu . tam są dwie wajchy przy sitach. Albo na klucz albo z nacięciami. kierownice wiatru Na środek, wiatr na maks, uruchomić i przesłuchać na pełnych obrotach. jak nie pójdzie to trzeba wyciągać sita.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szypor    0

Mam jeszcze dodatkowe pytanie, czy jest możliwe wyciągnięcie podsiewacza oraz sit bez wyjmowania wytrząsaczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez oFsik
      Witam, na ile wyceniacie Bizona 1988r. z nową sieczkarnią(nie używaną, dopiero co założoną :rolleyes:), bez kabiny, pozdro
    • Przez Bartek72511
      Witam. Ceny usług idą w góre i planujemy na nasze 12 ha kupic jakiegos bizonka na przyszły rok. Najche tniej bysmy kupili jakiegos za 20 tysiecy i wsadzic w niego z 10 żeby wiedzieć czym się jeździ. Uważacie że to dobry pomysł? Jakiego Bizona najbardziej polecacie w takiej cenie?
    • Przez MrTomo1919
      Witam wszystkich. Mam problem a raczej zapytanie co do sprzęgła w bizonie. Otóż po właczeniu biegu który też czasem wchodził ze zgrzytem puszczam pedał sprzęgła a kombajn praktycznie stoi w miejscu dopiero gdy ręką uniosłem pedał to powolutku kombajn ruszył. Kombinowałem już poluznic cięgiełko które łączy pedał ze sprzęglem ale wtedy biegi już wogóle nie chciały wejsc. Więc jedyne co mi przyszło na myśl to zjechana tarcza sprzęgłowa ale to też troche mnie dziwiło bo kombajn oryginalnie nie ma nawet 1000mtg wiec już tarcza??? Rozkreciłem sprzegło no i co sie okazało; poprzedni właściciel chyba az za bardzo dbał o ten kombajn smarując go wręcz do bólu bo w obydowie sprzegła było pełno smaru dosłownie wszystko dociski tarcza az sie tam smar nie miescił wyciągłem stamtąd dosłownie pól wiadra smaru . Wszystko dokładnie wyczysciłem szmatami i odtłusciłem rozpuszczalnikem w miare możliwosci a tarcze kupiłem nową poniewaz koszt nie duzy a tamta od tego smaru zrobiła sie czarna. I tu moje pytanie czy po założeniu teraz nowej tarczy reguluje sie jakos łapki czy nie , bo zauważyłem na ich koncach sróbki takie ze jak sie wykręci to zmniejsza sie odległosc miedzy nimi a łożyskiem oporowym, jeżeli tak to jak?? Dodam jeszcze że nowa tarcza jest grubsza od starej o niecały milimetr i że nic wczesniej czyli od nowości nie było robione przy sprzęgle.
    • Przez MichaBonin
      pytanie dotyczy redukcji napięcia z 24v na 12v . Chcę założyć kabinę do mojego z056 i wykonać nową instalację elektryczną. Dokładnie chodzi o dwie instalacje. 24v zasilającą odbiorniki oryginalne poza oświetleniem i wyposazeniem kabiny oraz 12v zasilającą resztę (klimatyzacja, dodatkowe oświetlenie, itp.) Wiem że można podłączyć się do jednego akumulatora i mieć 12v i jednocześnie 24v z dwóch. Tak jest w oryginale w bizonie. Ale czy pobierając stale 12v w dużej ilosci przez kilka godzin dzienne nie uszkodzę jednego z akumulatorów? Czy może lepiej przetwornicę zainstalować? 
    • Przez koras
      Witam zakupiłem Bizonka mam kilka pytań.
      Jaki olej do silnika i ile go wchodzi? Czy turdus się nadaje.
      Jaki olej hydrauliczny i ile go wchodzi. Z góry dziękuję
×