blondynek2004

Co wybrać- International 1056xl, Massey Ferguson 2640, a może Renault czy coś innego?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam
Tak jak w temacie szukam ciągnika o mocy od 100 km. Budżet jakim dysponuje to max 30000 pln. Jestem otwarty na sugestie i propozycje.

Oglądałem renault 113.14 83r. stan dobry silnik skrzynia przedni i tylni most suchy silnik ładnie pracuje podnośnik w porządku ciągnik widziałem jak jeszcze stał na lawecie i przy mnie zjeżdżał przednie opony do wymiany tył jakieś 50% cena 28500 pln.

MF 2720 82r. stan dobry trochę bardziej dymił niż renówka ale poza tym tak samo silnik i reszta sucha bez wycieków jedynie to kabina jest bardziej zniszczona no i opony z tyłu wymiana a przód to jakieś 75-80%. zarejestrowany i użytkowany w kraju cena 25800pln

International 1056 albo 956 82 albo 83r. Sytuacja podobna jak w renówce ciągnik przy mnie zjeżdżał z lawety stan dobry wszystkie opony ok 50-60% to max hydraulika napędy sprawne silnik suchy. 29000pln

Żaden nie ma obciążników z przodu tylko zaczep wiec wizualnie wyglądają podobnie ale to nie najważniejsze żaden nie posiada górnego zaczepu i górnego łącznika
Wszystkie ceny oczywiście do rozsądnej negocjacji przebiegi zbliżone reno 8900 mf 9450 ih 8780

To tyle co oglądałem. Proszę o jakieś rady sugestie i ogólnie o pomoc bo sam nie wiem czy któryś z tych wybrać czy szukać dalej. Dodam że chcę z czasem dokupić mniejszy ciągnik ale to w tedy będzie tej samej marki co większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisz mi jeszcze jaki areał masz to wtedy dopasuje się bo jak masz 5 h to international ale jeśni masz 20-30 h to massey albo fendta dokładaj i szukaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

ogólnie patrz na skrzynie i chydraulikę bo to się psuje i jest bardzo kosztowne no i podnośnik renia spali tyle co mf czy renia nie powinien  dymić na wolnych obrotach jak dymi na 2 dymy to silnik do roboty jest lub pompa nie ma prawa dymić na niebiesko sprawdź napędy i pół biegi tzn wzmacniacz momętu w  na moto godziny nie patrz  bo zależy który licznik kręci a co do opon to podzwoń to dowiesz się ile kosztują bo ok 3 tys na pewno rozgrzej ich i odkręć korek od oleju jak chlapie przez korek to silnik do roboty czy jak bardzo z odmy wali a co do intercional to różne opinie słyszałem ale ogólnie są dobre ciągniki i też mało palą ale też trzeba rozgrzać by zobaczyć bo jak pochodzi 5 czy 10 min to nic nie sprawdzisz najlepiej coś na podnośnik podczepić bo z tego co ja kiedyś z sąsiadem jeździłem to dużo było takich że jak stanołeś na ramie to podnosił a jak podjechał do czegoś by coś podnieść to nawet nie dygną pługa i np jechało się kilometr pod jakąś górkę i wzmacniacz się na pusto ślizgał to było takie wrażenie że sprzęgło się ślizga ale to tylko jak się rozgrzeje i korek od wody sobie odkręć bo nieraz były głowice albo uszczelki do roboty a cwaniki odczepiały czujnik albo zegar wogóle nie chodził zreszto widać po zniszczeniach traktora jak siedzenie ma podarte czy ogólnie zaniedbany to ma nakręcone godzin a pompę od hydrauliki włącz na sucho i ma traktor głos zmienić jak coś kupisz to odrazu oleje wszystkie do wymiany i filtry bo tam rzadko który ma wymienione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ziemi mam na chwilę obecną 26 ha a od jesienie dojdzie jeszcze z 5 albo lepiej

Co do dymienia to Renia czy zimna czy już rozgrzana puści czarną chmurkę dymu przy przegazówce i tyle jak tylko się odpali to pokaże troszkę dymka ale to ile 30-40 sekund i czyściutko
Mf dymi już trochę bardziej w niebieski dymek ale tragedii nie ma a ih tak jak i renault chwile po odpaleniu a potem już aby przy przegazowaniu i też na czarno. Odmę i dymienie albo chlapanie olejem sprawdzałem podnośnik na tyle ile to możliwe też. Za oponami patrzyłem to szału z cenami niema. Co do filtrów i olei to wiem ze pierwsze rzeczy do zrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

brat ma renie 155 to nie narzeka to przy odpaleniu normalne tylko musisz wszystko dobrze sprawdzać bo tam elektro zawory cewki są i to czasem się zacina podnośnik ale to coś nie łączy bo 2 3 razy pokręci i ładnie €śmiga w transporcie troszkę więcej pali a tak to spoko kąfort duży jest a dużo robi bo ok 50 ha wszystko renią, intercional to case też mało palą i podobno kąfort podobny jest jak w reni czy mf to masz 2 do wyboru decyzja należy do ciebie możesz podjechać jeszcze obejrzeć gdzieś nie wiem jak do case jest ale do reni to drogawe części są z tego co wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

113 jest w pełni mechniczna, więc problemów z elektryką w skrzyni nie  będzie, mnie boli skrzynia, raczej szukałbym teraz coś na 16, choć jeśli byłaby w dobym stanie da się prrzeżyć

w większości silniki są jeszcze do jazdy, patrz bardziej na skrzynię, choć w 12 co najwyżej synchronizatory i kamienie blokujące widełki mogą się kończyć, no i przedni most, tuleje, końcówki drążka i łożyska na zwrotnicach

jeśli nie malowana i wizualnie nie ma tragedi to cena przystępna, komplet używek na przód znajdziesz do 1.5tys.


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie malowana nie picowana tak jak przyjechała to stoi tyle co deszcz ją obmyje przód suchy nie widać strumieni oleju wspomaganie chodzi lekko i płynnie a co do skrzyni biegów to lewarek nie lata biegi zmienia się lekko i płynnie bez większych problemów i zgrzytów co do ilości przełożeń to we porównaniu z 60-tką i t25 to nie ma o czym mówić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

więc chyba warto, ciężko powiedzieć tylko z opisu, na żywo wszędze zerkniesz i wiadomo

 

przy kupnie najlepiej przebutuj ją na z gazem w podłodze z 10-15 min, zobacz czy hamulce się nie grzeją


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po poważniejszych oględzinach i powiem tak jak na ciągnik z 83 roku to jestem w szoku pod względem wykonania i jakości. Ciągnik po 2 tygodniach stania zapalił na aku od samochodu i to bez żadnego ale. Biegi chodzą płynnie i precyzyjnie. Po 15 minutach skrzynie opanowałem. Na podnośnik uczepiliśmy 2 palety kostki i nie było problemu także powinien działać jedynie co to elektryka do poprawy i trochę blacharsko trzeba się pobawić. No i wiadomo oleje filtry.

Jutro jadę obejrzeć jeszcze jedną i zobaczymy. Na pewno będzie to renatka tylko jeszcze nie wiem która.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rojovsky    0
Napisano (edytowany)

Witam, zamierzam kupić International 1056xl lub Massey Ferguson 2640, chciałbym się dowiedzieć co sądzicie na temat tych ciągników, może będzie jeszcze lepiej wybrać coś innego w tym przedziale mocy. Chodzi mi jak te ciągniki się sprawują, słyszałem że są mało awaryjne i dużo nie palą. Nowsze modele mnie nie interesują, dużo w nich elektroniki i trzeba co chwilę coś naprawiać. Zastanawiałem się jeszcze nad Fendt Farmer, ale niby więcej przemawia za Internationalem, poza wolną pompą hydrauliczną, a Ferguson ma najmocniejszy podnośnik i w miarę szybką pompę. Okazuje się też że International ma podobne części do Schluterów, skrzynia biegów, podnośnik, a różni się silnikiem bo w Schluterach były przeważnie Mana.

 

Czekam na jakieś rady i opinie, interesuje mnie prosty niezawodny ciągnik w zachodnim stylu, myślę że po zakupie będę robił remont generalny z malowaniem żeby pojeździł jeszcze z 10-15 lat.

Połączone

Edytowano przez Rojovsky

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    12

U mnie znajomy ma MF 2725 czyli trochę mocniejsza i unowocześniona seria 26xx. Ciągnik bardzo masywny i mało awaryjny jedyna większa awaria w przeciągu 5 lat to remont sprzęgła wom przez zbyt mocne dopasowanie części przy składaniu po Wymianie rurki zasilającej (ciągnik w 90% pracuje na wom mulczery leśne rębaki itp). A po zatym tylko przed wyjazdem sprawdzanie stanów oleju/płynu i ogień. Jeździłem nim dość dużo i tak jest tam skrzynia 16x16 i co do mocy z samochodem ok 12 ton na holu tylko raz zrzuciłem połówkę w połowie 2 km dość stromego podjazdu. Więc mocy raczej mu nie będzie brakować. Co do obciążników mf ma ciężki przód więc według mnie nie będziesz musiał się bardzo martwić. Podnośnik masywny ok 7 ton udźwigu i idioto odporny. Co do spalania jak na 6 perkinsa to nie jest źle, ale przy lżejszych pracach niestety swoje spali. Co do komfortu jest jak najbardziej na + (pneumatyczne siedzenie, klima). Fajną sprawą jeśli masz nieciekawe pola jest pełna mechaniczna blokada przedniego i tylnego mostu napędowego (jeśli w tych które oglądałeś jest ona zainstalowana). co do Renault się nie wypowiem bo nie miałem z nią styczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj