krzy24

Czarny olej silnikowy przy wymianie

Polecane posty

krzy24    2

Witam!
W moim C-330 jak wymieniam olej co 200mtg to jest czarny jak smola! Juz po 100mtg to atrament,a ze robie rocznie jakies 120mtg to chyba przydaloby sie wymieniac z racji,ze rok minal.
Jak wymieniam to zostawiam na noc,zeby wszystko scieklo,zwlaszcza z filtru olejowego.
Czy ktos z Panow moze przemywa uklad,zeby oczyscic do nowego oleju wlewanego?
Czy macie tez takie czarne oleje po tych 200mtg jak moj?
Uzywam oleju Milvus! Chcialoby sie,zeby po wymianie byl taki brazowy,a nie czarny.
Pozdrawiam i czekam na info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mokka2300    2

w c330 nawet po wlaniu nowego oleju on się odrazu robi czarny, jak chcesz mieć piękny olej to musisz wszystko wyczyścić, ja wymieniam raz w roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Oczywiście, że będzie czarny po ponad roku.

Masz starego diesla który ma przedmuchy do oleju przez głowicę, pierścienie to pewnie, że momentalnie olej czarny się zrobi.

Filtr czysty zakładasz czy tylko zlewasz z niego olej?

Wg mnie 200 motogodzin to o jakieś 100 za dużo. Starej generacji oleje takie jak superol nie radzą sobie z dużymi przebiegami do wymiany (powstaje z nich nagar)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marasp    7

My od remontu silnika wymieniamy co 100mtg i też jest czarny jak smoła, silnik bez przedmuchów, oleju nie bierze, jeździmy na falco. Silnik zrobił ponad 1500mtg i jest jak nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzy24    2

Szesc lat temu mial kapitalny remont,w tym silnik i zawsze taki czarny jest. Filtr oczywiscie co 100mtg wymieniam i myje.
Macie racje Panowie,ze te 200mtg to jest za duzo... Lepiej czesciej wymieniac. A co roku to wypada jak sie duzo nie robi. 150zl za 10l Milvusa i filtr to nie fortuna.
A jeszcze do kolegi Mokka2300!
Czym przemywasz uklad po spuszczeniu oleju zuzytego? Podobno uzywa sie wrzecionowego,albo maja jakis specjalny w sklepach,trzeba sie pewnie pytac...
Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Po to jest filtr aby olej był bez zanieczyszczeń i na noc nie musisz zostawiać bo to i tak nic nie da jak silnik jest ciepły to po pół godz. oleju już nie ma. A co do czarnego oleju w 30 to normalne i cudów nie zrobisz możesz czyścić myć i co jeszcze tylko chcesz robić, zawsze będzie czarny. Więc nie ma co szukać dziury  tam gdzie jej nie ma.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krisek    15

Jeżeli olej jest czarny jak smoła to znaczy o jego  dobrej jakości ponieważ olej nie tylko smaruje ale chłodzi i myje. Olej rozpuszcza nagar i inne syfy i wchłania je w siebie dlatego jest czarny i gęsty. ale to świadczy dobrze bo ten syf wylejesz razem z olejem  a nie zostaje w kanałach. Najlepszym okresem na wymiane oleju jest Marzec Kwiecień ponieważ  zimno w dużym stopniu wpływa na parametry smarowania więc najlepiej jest wymieniać przed sezonem a nawet po zimie porobić z 5 mth i wymienić aby dodatkowo przepukać układa. Po 100 -120 mth najlepiej w c-330 wymieniać jak 150 będzie też nic się nie stanie. ale 200 to już trochę za dużo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzy24    2

Tak to prawda. Myje,czysci i smaruje olej silnikowy.
Ja sie wzoruje na samochodzi toyota Yaris. Tam mam olej po roku brazowy. Silnik benzynowy. Ale Disla nie ma co porownywac starego do benzyniaka. Bede co 100mtg wymienial teraz,bo szkoda silnika w poczciwej C-330.
Fajnie,ze napisaliscie Panowie tak szybko. Prace dzisiaj u mnie ruszyly i na dniach zrobie wymiane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj