szymon1995

cena naprawy URSUS 1614

Polecane posty

szymon1995    0

Witam, mam pytanie odnośnie kapitalnego remontu silnika w Ursusie 1614, a mianowicie ile mechanik sobie może życzyć za robociznę tzn. rozpołowienie ciągnika, rozebranie silnika na części pierwsze i ponowne zmontowanie maszyny? Z góry wielkie dzieki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

zawieź sobie silnik do zakładu to cię taniej wyjdzie bo jak zaczną ci mechanicy robić to zbankrutujesz bo części drogie i same koszty paliwa sobie policz bo zawsze coś będzie brakowało z części a to uszczelki a to gwint się zerwie i trzeba jeździć a części są jakie są   a tak gwarancję będziesz miał silnik po hamowni W Zwoleniu robią tzn Paciorkowa Wola i silnik suchy nic się nie leje pali od strzała już pare lat jedynie pompa od wody coś spoczątku ciekła to dali 2 pompę a znajomy robił z mechanikami c 360 to nie chodziła tak jak powinna i wsadzili 4 tys a po roku pierścienie mu popękały to wkońcu się przekonał by zawieść i teraz śmiga bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5714mf255    32

u mnie w ololicy jest zakład robią tylko i wyłącznie ciągniki ja za mf 255 pełny kapitalny ciagnik został rozebrany w pył, silnik, pompa wody, pompa paliwowa nowa wtryski, przód nowe tuleje tylny most, slrzynia rozenrane i złożone od podstaw wymoenione wszystko co mosilo ślady zużycia plus malowanie elektryka poprostu odebrałem coagnik jak z fabryki było to 4lata temu koszt zamieściłem sie w 6 tys
ciagnik był zaprowadzony i po około 3 tygodniach odebrany nie interesowało mnie nic teraz niewiem ale myślę że tego typu remont 6 w 10-12tys się zmieścił byś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Za kapitalny remont silnika ZTS-a 6 wziąłem 3000zł +części. Usługa obejmowała gruntowne mycie, szlif wału, regeneracja gniazd zaworowych (zawory, prowadnice nowe). sprawdzenie szczelności głowicy i planowanie. Pompa wtryskowa wymiana sekcji tłocznych i uszczelnienie z regulacją. Malowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klekot22    0

ja bym się podjol za 1500 zl lecz ja robie bardziej dla przyjemnosci niz dla pieniędzy takto trzeba komuś za taki remont żygnac okolo 2500 -3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

w zakładzie masz gwarancję i nawet ja by się coś działo to przyjeżdżają i ci robią a tak to co dam wam przykład sąsiad pasek rozrządu zakładał w samochodzie wymieniał po miesiącu pasek pękł  i nie ma żadnej gwarancji bo sam robił i się nie zna tak mu powiedzieli a jak by zakład robił to by pokryli koszty naprawy to tak samo masz tu co z tego że ktoś ci zrobi jak by się coś działo to nie masz gwarancji i żadna robocizna cię nie interesuje za mf 255 było 2600 zł i silnik śmiga i to nie mało i pali w najgorsze mrozy od strzała i deka oleju nie bieże według waszej logiki to samemu taniej wyjdzie a to wcale nie jest tak bo zakład ma części taniej np za blok do mf chcą w sklepach 1900-2tys a oni ten sam blok tej samej firmy mają za 1100zł i ty musisz pompę wtryski zawieść a to ok 1000zł biorą a w zakładzie mają ludzi na etacie co to robią i nic się nie leje masz pomalowany silnik a jak do znanych marek tak jak c 330 czy tam 60 tka c 385  to silniki mają na wymianę jak chcesz i nic z robotą nie stoisz a nie po 2-3 tyg i się grzebiesz znajomemu spece robili silnik do kombajnu mf to w Perkinsie tuleje powklejali to później w zakładzie nie chcieli robić bo nie dało się wyjąć tak teraz skończył z mechanikami albo sam robi albo zakład ale to każdego wybór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

Według mnie jak remont to tylko na własnym podwórku jak nie umiesz samemu to trzeba osobę która się zna na temacie bo jak gdzieś zawieziesz to nie wiesz co Ci wsadzą w ramach remontu (jak sobie kupiłeś części to do nikogo później nie można mieć pretensji). Sam koszt robocizny to myślę że 1500 max 2000+ wszystkie Twoje koszty.
Rafal0079 pisze o gwarancji wg mnie w dzisiejszych czasach coś takiego praktycznie nie istnieje bo jak silnik wyjedzie z zakładu to jak udowodnić że awaria nastąpiła z winy złego remontu - będziesz się sądził i czekał czy naprawisz sam jak ciągnik będzie Ci potrzebny? drugim tematem jest czas gwarancji - dowiadywałem się w kilku firmach remontujących silniki to było 6 miesięcy - może gdzieś jest dłużej. Znajomy robił w specjalistycznym zakładzie silnik do 912 to tak była pompa wtryskowa wyregulowana że pługa 4*30 nie mógł uciagnąć- ciagnik miał mniej mocy niż przed remontem - oczywiście regulacja zgodnie z normami, pompa zaplombowana a zerwanie plomb wiąże się z utratą gwarancji. Dziwnym trafem na drugiej pompie regulowanej gdzie indziej ciągnik chodził normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

i tu kolego deymonnn się mylisz ja podałem zakład który robi silniki i jest gwarancja bo znajomemu woda do oleju poszła przerobił z 10 ha to mechanik przyjechał i na podwurku zakładał uszczelkę i głowice planował 2 raz i to też była sporna wersja bo na 10 ha mógł dać tak silnikowi w d*p... że mogło wywalić ale uznali reklamację a tu jest 1rok lub 2 zależy do czego silnik jak do kombajnu to 2 lata tak było teraz nie wiem. są takie zakłady jak mówisz dlatego ja woziłem 120km bo koło mnie róże opinie słyszałem  to tak jak z mechanikami jest jeden dobrze zrobi 2 schrzani a z częściami też jest różnie jedne dobre 2 złe sąsiad kupił tłoki do forchritta 323a to przerobił tylko 2 ha i w tłokach były wżery a na tulejach progi jak by 30 lat chodziły i tanie nie były teraz nie wiadomo co dobre  to stare były w lepszym stanie a co do pąpiaży to są różne opinie są co ludzie się znają i dobrze robią ale jest ich coraz mniej a co do zakładu  to ten co podałem to jest typowo zakład co robi remąty silników ciągników różnych marek ciągników i nie są od dziś na rynku tylko wiele ładnych lat i nie słyszałem by ktoś coś mówił złego że coś mu nie chodzi jak u nich robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

Kolego rafal0079 co to za zakład jeżeli możesz powiedzieć i czy orientujesz się może ile remont silnika w tym zakładzie o którym piszesz kosztuje (jakiś popularny  przykład typu c-360 lub U-912)? Bo pewnie skoro są tak solidni to i koszt będzie konkretny. Myślę, że główną rolę przy wyborze sposobu remontu odgrywają pieniądze. Jak mam kasę to mogę dać do zakładu (nie ubrudzę się i mam (chyba) gwarancję). Nie mam kasy mam czas trochę się znam lub znam kogoś kto się zna zrobię sobie (zostanie mi więcej kasy np na części bo oszczędziłem na robociźnie) jak zrobię źle zapłacę dwa razy.

 

A co do pytania ile weźmie mechanik wg mnie licząc z zapasem na rozebranie i złożenie silnika będzie potrzeba nie więcej niż 4 dni roboczych dla 2 ludzi ( 2 os x 8 godz x 4 dni= 64 roboczogodziny) Liczę 1 dzień na rozpoławianie demontaż zbędnych elementów żeby dostać silnik "na stół" i 1 dzień na rozbiórkę i tak samo w drugą stronę.

mechanikowi  prywatnie trzeba będzie dać z 50zł (myślę że w warsztacie zawołają więcej niż 100). Jak będzie robił sam - ze swoim pomocnikiem (pomocnika policzmy po 30zł) to weźmie  (mechanik 1600+ pomocnik 960 zł) a jak z pomocą gospodarza to 1600zł.

Ja bym to tak liczył jeżeli któreś założenie mam błędne to niech mnie koledzy poprawią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

kolego to jest Paciorkowa Wola koło Zwolenia Wpisz Krawiec  Paciorkowa Wola remąty silników to ci się pojawi robią tylko do ciągników i koparek naprawy i do c360 mają na wymianę jak ktoś chce silnik i był coś ok 2700 2 lata temu !! ja osobiście chciałem swój żeby mi robili i trochę sfrajerowałem bo wyszedł mnie 5 tys bo blok był pęknięty i wał urwany i za to musiałem dopłacić a i jeszcze jak głowica pęknięta to trzeba do tej ceny doliczyć bo jak się da zregenerować to zrobią i nic nie doliczają a jak popękane to niestety do 2700 trzeba to doliczać ale silnik deka oleju nie bieże siłę ma nie dymi nie jest olejem zachlapany tylko tak jak był założony to tylko w kurzu jest  ja pisze koledzę bo się nie zna jak ktoś ma wiedzę i pojęcie to zrobi sam bo tylko za części zapłaci znalazłem nr tel 048 676-29-37 nie wim czy aktualny ale był dobry jak pytałem by cały ciągnik wstawić od podstaw by zrobili to powiedzieli ze za 2-3 lata bo tyle mają zamówień te popularne silniki mają od ręki a remąt robią 2 -3 dni i przywożą na miejsce tylko zawieść trzeba no chyba że jadą gdzieś zawieść silnik to po wstąpią i zabierają to trzeba się umawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

Ja mam mechanika takiego że przyjeżdża do mnie popołudniami, tak ok 17 jest u mnie i sobie działamy we dwóch. Mój mechanik jest dobry i tani. Ma doświadczenie, bo ok 25 lat cały czas pracuje jako mechanik w warsztacie i remontował już różne rzeczy. Jak przyjedzie tak o 17 to tak max do 22 działamy i nigdy nie bierze więcej jak 100, a mechanik jest z niego porządny.

A Ty chcesz dać do warsztatu czy sam do siebie mechanika ściągnąć i działać u siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

Ja na twoim miejscu bym sobie poszukał dobrego mechanika, wyjdzie taniej niż w warsztacie i będziesz widział co Ci siedzi w silniku. Na pewno jest w twojej okolicy jakiś miejscowy mechanik, podjedz i pogadaj, we dwóch w ciągu 6 dni powinniście sobie spokojnie poradzić. Za 6 dni nie powinien wziąć więcej niż 900zł, a w warsztacie za 900 to mogą Ci jedynie rozebrać silnik, bo za 900 to Ci kapitalnego remontu nikt nie zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil14851    4

A orientuję się może ktoś jaki jest  koszt wymiany uszczelki pod głowicą  w zetorze 8111? Załóżmy że głowica jest cała nie pęknięta,chodzi pewnie tylko o wymiane uszczelka i  planowanie i sprawdzenie głowicy nie wiem czy  takim przypadku jeszcze należy  coś robić jeśli tak to proszę o podpowiedź. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    498

Robiłem jesienią remont kapitalny silnika 4cyl turbo z Ursusa 1014 w RSY Ilawa, to mogę powiedzieć ile to kosztuje. Ja mialem tylko wymontowac kompletny silnik z traktora (łącznie ze sprężarka, pompa wtryskowa, wszystkim) i im zawieźć, potem po kolo 3 tygodniach odebrać i zamontować. Dają gwarancję na robotę na półtora roku pod warunkiem, że się będzie ich wzywało na przeglądy okresowe (w praktyce zerowy i pierwszy po 50 mth) ale to dodatkowy tysiak. 

Wszystko miało mnie kosztować 6400 netto, wyszło ponad 7 bo jakieś części nie nadawały się do regeneracji (rozrusznik, altek i regulator ciśnienia oleju bodajże) , tylko musieli dać nowe. I tak dobrze, bo przy uszkodzonym bloku czy piękniej głowicy nie zmiescilbym się pewnie w dyszce netto. 

Narazie chodzi dobrze, siłę ma, nie kopci przesadnie. 

Czyli dość drogo, ale na chwilę obecną  jestem zadowolony. Bawiąc się przy nim najpierw z mechaniki a potem samemu nie było roku, żeby coś w silniku nie padło. Miałem już dość tego czekania na kolejną awarię i zrobiłem, mam nadzieje, raz a dobrze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pestek666    1

Mnie czeka remont silnika w ursusie 1614.a mianowicie w kwietniu zmieniłem bąka na 2 filtry i był on zapchany śrucinami mosiężnymi.mechanik stwierdził że  to prawdopodobnie pierścienie dystansowe na wale korbowym które go trzymają w położeniu.ciśnienie zaczął trzymać po zmianie filtra ale teraz jest coraz gorzej jak się rozgrzeje to na wolnych obrotach spada do zera.planuję oddać do RSY IŁAWA.już 2 silniki tam robiłem jestem bardzo zadowolony.w bizonie już 6 sezonów chodzi bez problemu a drugi to w ursusie 1224 generalka+ dołożone turbo 3 lata po robocie koszt ok.12 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj