norbi9032

Zetor 7540 za duża wydajność hydrauliki zewnętrznej

Polecane posty

norbi9032    5

Witam, zakupiłem Zetora 7540, mam problem z hydrauliką zewnętrzną. Przy prasie rolującej zauważyłem problem, który polega na bardzo szybkim podnoszeniu podbieracza i komory. Tak jakby za duże ciśnienie szło na hydraulikę zewnętrzną. Dźwignia mała od regulacji obiegu oleju zewnętrznego i wewnętrznego nie reaguje.

Rączka przy podnośniku od regulacji obiegu  chodzi luźna w jedna i w drugą stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

zmierz ciśnienie i wydajność na wyjściu i bedzie wiadomo a skoro regulator nie reaguje to trzebaby sie do niego dobrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciekawe jak ty chcesz zmierzyć wydajność? Zawory dławiące załóż im poi problemie.

Ostatecznie nawet we własnym zakresie możesz zrobić dławiki. Podkładki z mniejszymi niż przekrój króćca otworem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

po pierwsze nie masz problemu z ciśnieniem a z wielkością przepływu, a to wiąże się z dużą  wydajnością pompy hydraulicznej .W tych Zetorach nie ma możliwości regulacji wielkości przepływu strumienia oleju w hydraulice zewnętrznej . Ta mała dźwigienka nie mażadnego wpływu na hydraulikę Zewnętrzną  reguluje jedynie szybkość podnoszenia podnośnika i szybkość  reakcji układu trójpunktowego  jak ustawisz ,powiedzmy tą średniej wielkości dźwignię w położenie D lub M -ale tu nie o to Tobie chodzi .

Możesz  albo wstawić szeregowo  regulator przepływu w przewód od podbieracza  ( dość kosztowne rozwiązanie ) albo zrobić taki patent ,że dopasować między końcówkę przewodu i wtyk gniazda , monetę z przewierconym małym  otworem- mialem tak w hydraulice przyczepy samozbierającej i działało . Zresztą w instrukcji obsługi sieczkarni jednorzędowej Pottinger MEX GT , tak każą dobierać wielkość otworu w kążku wstawionym w złączkę przewodu żeby za szybko nie reagowało sterowanie rurą wylotową .

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norbi9032    5

Dzięki wielkie za pomoc, będę musiał wstawić jednak tą monetę .Jeszcze mam jedno  pytanie związane z tym samym tematem, jak opuszczam np pustą przyczepę, domykam komore w prasie to żeby zamki się zatrzasneły , lub tłoczysko w przyczepie opadło do końca to muszę pare razy ruszyć wajchą od podnośnika inaczej nie opadnie, lub zgasić ciągnik. Czy coś u mnie jest nie tak , wajcha od podnośnika tylnego i od hydrauliki zewnętrznej to są  jakoś powiązane ze sobą. Dodam że opuszcza np na pusto przyczepę bardzo dobrze w prasie komora też się szybko domyka tylko staje tłok 3,4 cm od całkowitego opadnięcia.i wtedy muszę zgasić ciągnik lub poruszać 2 do 3 razy wajchą od tylnego podnośnika i się tłok przy przyczepie domknie całkowicie (opdnie). coś jest nie tak tylko gdzie tkwi problem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norbi9032    5

ale to jak by była zapowietrzona to był by chyba problem też z podnoszeniem narzedzi  kipowaniem przyczep a problem jest tylko na samym końcu opuszczania, dodam że euro złączki i gniazdo przy ciągniku  tez wymienione na nowe . ciągnik nie ma wycieków widocznych na zewnątrz.  Może ktoś z was miał podobny problem, ?mógł by mnie naprowadzić na trop ,  jak ciągnik zgaszę to od razu opada np siłownik w przyczepie  jak kipuje. 

Edytowano przez norbi9032

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

korek wlewu oleju ma być dokrecony w palcach a nie kluczem żeby powietrze zgromadzone w skrzyni miało gdzie uchodzić może tu tkwi twój problem :-D Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    3

jak wiem to powinna być mała dziurka na korku a dokręcić lepiej mocniej bo by uciekł :) ja mam tak w wszystkich swoich ciągnikach nawet i korek od paliwa mam przewiercony tylko to od problemu z ssaniem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom79    0

witam mam pytanie odnośnie zetora 7540E chodzi o załączanie napędu przedniego znajomy kupił niedawno takiego zetora i ten przycisk (pokrętło)przy wyłączonym napędzie jest w innej pozycji niz pozostałe(przekręcone w prawo ) i syczy powietrze a jak ustawi pokrętło w pozycji prostej to napęd mu działa nie wiem dlaczego ma to na odwrót niż w innych wersjach ma ktoś jakiś pomysł co jest przestawione ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj