Polecane posty

Cześć wszystkim. Ostatnio coraz częściej mówi sie o PROW i programach które będą w nim zawarte i przeczytałem oraz słyszałem kilkukrotnie że na PROW będzie też możliwy zakup maszyn rolniczych.

Na tę chwile nie wiadomo nic o ilości środków ale sam fakt że mogą się pojawić już jest ważny. Teraz przechodząc do tematu to na PROW chciałbym zakupić miedzy innymi ciągnik i zapewne marki JD.

Chodzi nam o ciągnik 140/150km więc albo 6140R albo 6150R. Modele zbyt dużo się nie różnią. Interesuje mnie skrzynia AutoPowr bądz Direct drive. Wiem że ta druga jest nowa i gdy rozmawiałem z serwisantami to mówili abym odpuścił sobie na starcie AP bo jak padnie to szykujemy 60tys na skrzynie. i tu pytanie do was- jak sądzicie która skrzynia jest lepszą skrzynią do transportu głównie beczkowóz wiadomo w żniwa przyczepka oraz prac polowych orka, siew itp. Która jest bardziej ekonomiczna wytrzymała no i która jest no po prostu lepsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

AutoPowr jest już dużo dłużej produkowana i jest sprawdzona zarówno przez JD jak i Deutza i Claasa bo te wszystkie marki montują tą przekładnie produkcji ZF tylko inaczej ją nazywają.

Poza tym DirectDrive to jest tak jakby zwykła skrzynia tylko że dzięki dwóm sprzęgłom nie czuć zmiany biegu,nie ma żadnego szarpania ani przerwy w napędzaniu kól przez silnik.Ciągnik jedzie tak jakby miał przekładnie bezstopniową tylko że nie można sobie idealnie dobrać przełożeń jak w bezstopniówce.

W jakiś górach może i jest to przydatne ale na normalne warunki bym wolał zwykłą skrzynie,zawsze w razie czego jest mniej elementów i taniej będzie ją naprawić a sam brak szarpania i przerw w przekazywaniu napędu na koła nie jest dla mnie wart ryzyka,dwa sprzęgła to zawsze większe koszty i problemy w naprawie a do tego fakt że to nowość to też jest jakieś ryzyko.

Autopowr to już bezstopniówką a te słynna z przydatnośći w transporcie,można w nich dobrać idealne przełożenie do wielu prac.Akurat w transporcie sprawdza się to świetnie bo można przy niskich obrotach jechać z dużą prędkością także zmniejsza się spalanie a do tego nie ma żadnych szarpnięć czy przerw w napędzaniu kół jak przy zwykłych skrzyniach.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak sądzisz kolego jak zachowują się ciągniki np z Autopowr i direct drive w polu tz czy czuć te 150koni czy np czuć też utrate tej mocy bo wiadomo że w bestopnniówce są straty mocy. 

Aktualnie mam jelenia z mechaniczną skrzynią biegów tz wszystko jest tam przełączane za pomocą dźwigni i po prostu chciałbym raz ustawić bieg apotem po prostu redukować za pomocą dżoystika jak to można robić w ap i dd.

Wiem też że są to drogie skrzynie w naprawie choć może nie tyle co wiem ale przypuszczam. Trzeba jednak pamiętać że żyjemy w 21 wieku i trzeba się unowocześniać tylko trzeba robić to z głową dlatego zakładam temat odnośnie tych skrzyń.

Więc reasumując jak sprawować się mogą skrzynie ap i dd w polu np orce ?? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Nie pracowałem tymi ciągnikami ale o sprawność w DirectDrive bym się nie martwił,to jest zwykła skrzynia tyle że ma dwa sprzęgła przez co nie czuć zmiany biegów.

Volvo zrobiło skrzynie dwu sprzęgłową w ciężarówkach i w testach jest chwalona za to jak sprawuje się w górach,ciężarówka z tą skrzynią lepiej wjeżdża pod górę bo nie ma przerw przy zmianach biegu i silnik ciągle napędza koła,pewnie w ciągnikach jest podobnie.

A co do bezstopniówek to najlepiej poszukaj na AF osób które mają ciągnik z przekładnią bezstopniową (A ich nie brakuje) i z nimi porozmawiaj,nie muszą to być koniecznie właściciele JD z AutoPowr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2092

Kolego weź sobie autoquada z ecoshiftem i będziesz zadowolony. Sam zmienia podbiegi wiec w transporcie bajka. Sam mam zwykłego powerquada wiec muszę zmieniać podbiegi ręcznie i nie mam ecoshifta ale mi to nie było potrzebne bo na pola mam max 3 kilometry. Powerquada to chyba najdłużej produkowana skrzynia przez jd a autoquad różni sie tym ze sam zmienia podbiegi a reszta to to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No mam aktulnie skrzynie na pały tz oddzielnie półbiegi oraz biegi i męczy mnie troche już ta zmiana i chciałbym mieć jeden ciagnik włąśnie z przekładnią typu DD badź AP. Wiem że ta 2 jest produkowana już długi czas wiec chyba była przez te wszystkie lata udoskonalana oraz robiona tak aby być mocniejszą i wytrzymalszą. Direct Drive to tak jak kolega powiedział ma dwa sprzęgła więc chyba jest full mechaniczna w odróżnieniu do AP. Więc idąc tym tropem to jeśli jest to skrzynia mechaniczna to nie powinna mieć zbyt dużych strat mocy tak jak to jest w np PowerQuadzie. Kolega wyżej pisał, że w DD silnik cały czas przekazuje moc dzięki przekładni ponieważ nie potrzeba używać sprzęgła do zmiany biegów więc no ciaglę powinno odczuwać się podobną moc. Wg mnie DD jest chyba lepsza od prostego powerquada bo ciągle jest przekazywana moc na koła.

Dodam że rocznie robię myśle że troche ponad 300 beczek o pojemności 14000l.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Jaki jest minus AutoPowr- wspólny olej razem z hydrauliką zewnętrzną (gdzie w Vario Fendta nie ma mowy o czymś takim)

A co do DD- w tym roku dostała nowe oprogramowanie, ponoć już tak nie szarpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasko1993    11

PowerQuad jest elegancki, jak już napisali powyżej najdłużej produkowana skrzynia i bardzo dobrze dopracowana. Sam decydujesz kiedy zmienić bieg, to ty decydujesz, nie traktor. No jedyny mankament jak napisał Kris jest wspólny olej ale to większość ciągników tak ma, są nie liczne które mają osobny mn. właśnie Fendt i Belarus ale czy to jest jakiś problem? Troszkę trza się pilnować z podpinanymi narzędziami i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2092

Ja mam wymieniłem olej w przyczepach, nie pożyczam ich nikomu wiec w czym przeszkadza wspólny olej? W niczym bo kazda zlaczka jest zamykana odrazu żeby syf s nią nie leciał a dodatkowo przecieram szmatka a poza tym sa 2 filtry. Uważam ze jak dbasz tak masz. Moj wuja nie dbal odczepial wszystko jak szlo i pozapychal elektrozawory pól ciągnika ma do rozebrania i po czyszczenia bo ciągnik w ogóle nie idze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

Dbanie o czystość oleju jest podstawą, niestety w przypadku wspólnego obiegu oleju /przekładnia, hydraulika, hamulce/ istnieje większe prawdopodobieństwo uszkodzenia i "zainfekowania" całego układu. Filtr siatkowy na ssaniu nie zatrzyma opiłków np. z hamulców. Co do wyboru przekładni, to do beczki tylko i wyłącznie bezstopniowa i zaczep kulowy. Zminimalizowanie szarpnięć dzięki takiej przekładni ma duży wpływ na kondycję całego układu napędowego.  Tylko czy bezstopniówka z JD,  skoro ten typ nie był podobno polecany nawet przez przedstawicieli handlowych ?


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście bardziej i chyba najbardziej podoba się Direct drive. czy to jest przekładnia napędzana hydraulicznie czy po prostu sprzęgła są zanurzone w oleju tzw kąpiel olejowa :) ?


Mi osobiście bardziej i chyba najbardziej podoba się Direct drive. czy to jest przekładnia napędzana hydraulicznie czy po prostu sprzęgła są zanurzone w oleju tzw kąpiel olejowa :) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

W tej przekładni wszystko odbywa się mechanicznie a nie hydraulicznie czy hydrostatycznie jak w bezstopniówce dlatego ma ona wyższą sprawność niz bezstopniówka chociaż są bezstopniowe skrzynie oparte na mechanice (Np:CVX).

Taka skrzynia Direct Drive na pewno lepiej sprawdzi się w ciężkiej robocie jak orka czy głęboszowanie ale w transporcie według mnie lepsza będzie bezstopniówka.

Ogólnie Direct Drive to taka zwykła skrzynia w której nie czuć albo prawie nie czuć zmiany biegów.

Bezstopniówka to skrzynia w której nie czuć zmiany biegów i można idealnie dobrać sobie przełożenie do wykonywanej pracy,bezstopniówki dlatego bardzo dobrze sprawdzają się w transporcie bo można dobrać przełożenie tak że ciągnik jedzie szybko na niskich obrotach.

Niby mają większe straty mocy ale tak dobrze da się dobrać przełożenie że często spalają mniej niż przy zwykłej skrzyni albo podobnie a co do utraty mocy to nie jest jakaś bardzo duża,najwyżej weźmiesz wersje co ma 10 km więcej i większy koszt nadrobisz sobie mniejszym spalaniem.

A tutaj masz film pokazujący działanie i schemat Direct Drive:

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Direct Drive to nie jest połączenie tak jakby półautomatu i automatu b?? bo mamy widze tak jakby 2 tryby przełączamy dźwignię w lewi i jest automat :P a w prawo jest półautomat, jeśli to chodzi jak np samochody na automacie to powinno być wygodne :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

Jest do wyboru tryb w którym samemu zmienia się biegi i automatyczny.

A co do automatu w samochodzie to działa on na tej zasadzie że kierowca nie musi wciskać sprzęgła i wajchować bo samochód sam to robi.

Samochód z automatem jedzie tak jak samochód ze skrzynią ręczną,też są w nim przerwy w przekazywaniu napędu na koła i jakieś szarpania przy zmienie biegów tyle że kierowca nie musi nic robić poza kierowaniem i wciskaniem gazu i hamulca.

W Direct Drive chodzi o to że nie ma tej chwilowej przerwy w momencie zmiany biegu i nie ma też szarpania.

Tutaj dobrze widać pracę tej skrzyni:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_5N5RqD3r8c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj