GlenMoray

Zetor 9540 rozrząd, początek wtrysku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
DarekD    70

co do ustawienia wtrysku to coś około 24 stopni przed GMP tłoka ( mam opis procedury  ,ale w języku angielskim ,jak chcesz to mogę zdjęcia tekstu wstawić ) . Ustawienie kół rozrządu Zetory seria75-10540 wygląda tak:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

post-7673-0-76633100-1428223311_thumb.jpg

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GlenMoray    0

Dziękuje kolego za zdjęcie. Ja już złożyłem rozrząd, lecz pompę wtryskową mam ustawioną miedzy 4 a 3 względem koła pośredniego. 

Edytowano przez GlenMoray

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

pewnie kiedyś będzie czekała mnie naprawa pompy ,więc pytanie : czy wałek pompy wtryskowej jest mocowany w kole rozrządu na klinie czy na samym stożku ?

Inaczej mówiąc : pompa względem tego koła ma jedno ,ściślie ustalone położenie ?

I jeszcze jedna kwestia : jak wyjąć samą pompę wtryskową , trzeba zdjąć pokrywę rozrządu czy wystarczy odkręcić nakrętkę z kółka ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GlenMoray    0

Nie mam pojęcia jak ja zdemontować. Ja nie ruszałem pompy u siebie, zdjąłem pokrywę rozrządu ponieważ coś mi dzwoniło w rozrządzie po remoncie u znajomego niezbyt zdolnego mechanika. Okazało się że to dzwonił tryb od wałka wyważającego który się urwał i tarł o pokrywę. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompa jest montowana do koła zebatego na klinie ale jest też stozek. Możesz wyciągnąć ja bez problemu bez ściągania pokrywy rozrządu wystarczy tylko odkręcić zaslepke w obudowie i tam odkrecasz mocowanie wałka i odwracasz nakretke wkrecasz i wcześniej odkrecona pompa z drogiej strony sama wychodzi. Przepraszam za możliwe błędy ale na tel ciężko wszystko wyłapać. :-D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

w takim razie nie musisz się martwić o kąt wtrysku jeśli  ustawisz rozrząd według rysunku ,który wstawiłem

 
 
 

pompa jest montowana do koła zebatego na klinie ale jest też stozek. Możesz wyciągnąć ja bez problemu bez ściągania pokrywy rozrządu wystarczy tylko odkręcić zaslepke w obudowie i tam odkrecasz mocowanie wałka i odwracasz nakretke wkrecasz i wcześniej odkrecona pompa z drogiej strony sama wychodzi. Przepraszam za możliwe błędy ale na tel ciężko wszystko wyłapać. :-D.

 

ok rozumiem o co chodzi ,tylko jedna wątpliwość : jak odjedziesz   zpompą to czy to koło zębate nie  zmieni swego położenia względem pozostalych kół rozrządu  i wówczas nie obejdzie się bez zdejmowania pokrywy ,żeby  ustawić wzajemnie wszystkie koła ??? Koło napędu pompy jest mocowane tylko na wałku pompy !!

 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ostrożnie będziesz robił to powinieneś wyciągnąć i włożyć ja bez problemu bez zdejmowania pokrywy. Grunt to nic tam nie ruszać po sciagnieciu. :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GlenMoray    0

A czy da się przestawić koło zębate na pompie wtryskowej o jeden ząbek przez tą zaślepkę? 

Może nie muszę się martwić, lecz nie sądzę żeby mechanik ustawił kąt książkowo.

 

Edytowano przez GlenMoray

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

z tego co się zdążyłem zorientować to dostęp do tego kółka jest też po wykręceniu korka wlewu oleju także operując przez dwa otwory , jak wiesz w którą stronę  przestwić i jeśli kółko ma na tyle luzu żeby wypadło z zębów - to operacja do wykonania . Jak Masz między 3 i 4 to opóźniłeś  moment wtrysku .Podejżewam ,że jeden ząbek to dość spora różnica w kącie wtrysku  i w pracy silnika. Jak jeszcze wszystkiego nie poskładałeś to warto zajrzeć i mieć już  z głowy.

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
honker    2

A żeby zdemontować pokrywę rozrządu trzeba odkręcić miske olejową?

 


linux, don't be afraid penguin!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj