Zaloguj się, aby obserwować  
Cihu

silniki euro1, euro2

Polecane posty

Cihu    151

Wiem ze sporo traktorkow na naszym rynku spelnia tylko normy euro1. Podobno nie bedzie można rejestrować tych traktorów ale czy ktos wie kiedy wejda w zycie te przepisy? Własciwie to chyba robi sie duzo szumu o nic. A moze to tylko jakis "martwy" przepis?

 

Moje pytanie bierze sie z tąd ze chce kupic Belarusa 952.2 i troche zastanawiam sie nad prawną mozliwościa jego rejestracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem ze sporo traktorkow na naszym rynku spelnia tylko normy euro1. Podobno nie bedzie można rejestrować tych traktorów ale czy ktos wie kiedy wejda w zycie te przepisy? Własciwie to chyba robi sie duzo szumu o nic. A moze to tylko jakis "martwy" przepis?

 

Moje pytanie bierze sie z tąd ze chce kupic Belarusa 952.2 i troche zastanawiam sie nad prawną mozliwościa jego rejestracji.

 

Z tego co wiem to wszystkie traktory wyprodukowane do roku 2007 włącznie będzie można urzywać, kupować i rejestrować dopuki będą na rynku. Natomiast od 2008.01.01 obowiązuje polskę Tier 3 czyli euro 3 ale na razie rejestruje się wszystko na podstawie okresów przejściowych i zezwoleń ministerstwa, jak długo to potrwa to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

Ja też kupuję Belarusa i gadałem z gościem co nimi handluje to powiedział , że w pierwszym półroczu na 100% będzie można je rejestrować. Ale ile w tym prawdy....?


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    151

szukałem troche ale nie znalazłem pełnej odpowiedzi zatem:

 

Czy "da" sie w Polsce kupic nowego Belarusa 952.2 z homologocja? (czyli stary silnik euro 1, bo chyba nie ma 952.2 z silnikiem euro2 bo to juz jest wtedy 952.3) Oczywiscie nowy w sensie ja jako pierwszy własciciel bez posredników.

 

Czy pronar lub inni bezposredni importerzy mają homologacje na ten model?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

i jak sie sprawa skończyła?

kupiłeś?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

teraz obowiazuje chyba Tier 3a, a na poczatku roku chyba bedzie Tier 3b (jesli sie myle to mnie poprawcie). sa juz nawet silniki spelniajace normy czystosci spalin Euro 4 ale nie pamietam czy byly to perkinsy czy Deutz. mysle ze bez tegj normy dalo by sie jakos zarejestrowac, ale chyba nie do konca ze tak powiem "na legalu". ja slyszalem ze to jest tak pisze @mariuszonisk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

w rpt pisali że deutz spełnia "4" :unsure:

ciekaw jestem tych okresów przejsciowych - do kiedy są bo tak patrząc to wszystkie belarusy wypadną z rynku, część farmtraców (70,80 na bank), nie wiem jak ursusy 4514, 5314 i 5714.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

dlatego produkuja takie modele jak ursus 6824 lub 5524 czy Farmtrac np. 690DT (nie wiem jakie modele Belarusa maja takie silniki, nie znam sie), ktore spelniaja normy IIIA. zanim na rynku pokazaly sie ciagniki z silnikami spelniajacymi Tier IV to jeszcze duzo czasu minie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Belarus ma wersje z silnikami deutza, jeden nawet jest na allegro, spełnia on normę TIERIII.

Z ciekawości przejrzałem strony firm sprzedających (oficjalnych reselerów) belarusa w kilku krajach UE.

O dziwo sprzedają tam ciągniki z silnikami euro1/tier1 czy jak to się nazywa :unsure:


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj