Zaloguj się, aby obserwować  
bleek

Wymiana oleju, opon i akumulatorów

Polecane posty

bleek    0

Cześć,

Zastanawiam się jak często wymieniacie w swoich sprzętach olej silnikowy i przekładniowy oraz jak często trzeba wymienić akumulatory albo opony? Piszę pracę mgr i chciałbym porobić obliczenia ile tego rocznie powstaje, tylko nie takie jak książki podają, a takie jak to jest naprawde. Ja wymieniam średnio silnikowy co 150mth, akumulatory co 4 lata, a opony co 12lat, a przekładniowego jakoś nie moge sie doliczyć.

Prosze o szczere odpowiedzi. Zobaczymy jakie będą wyniki... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

hmmm jeszcze sie nie spotkałem zeby olej wymieniac co 150mth, normalnie to 200 albo 250 zalezy jaki silnik i w jakim sposób wykorzystywany, przy nowych duzych maszynach pisza ze po 500mth ale jeszcze sie nie spotkałem zeby ktos tak robił. CO do akumlatorów to z tymi 4 latami to chyba troche przesadziłes :) albo trafiasz na jakies badziewia albo ja mam jakies za dobre ;) akumlator uzytkowany w sposob prawidłowy tzn uzupełnianie roztworu woda destylowana, ładowanie niskim natęzeniem a dłuzej, silnik który urochamia nie jest złomem to powinien spokojnie 8-10 latek byc, no chyba ze jest u zeźnika to i o miesiac sie go wykonczy. Są tez wady w akumlatorach ze padają o raz bez powodu. Opony nie da sie przeliczyc na lata. Co innego jak na tych samych oponach robisz 400mth rocznie a co innego jak 1500 mth na rok, duzy wpływ ma tez jak duzo chodzi w transporcie, bo całkiem inaczej sie zuzywaja jak jezdzisz po asfalcie a co innego jak po polu, jakie obciazenia przenosza np w ciagniku z turem itp.Przód czy tył bo wiadomo ze opony z przodu jeszcze w ciagniku z napedem na 4x4 sie zuzywaja conajmniej dwie z porzodu na jedna z tyłu. Jest tyle czynników wpływajacych na to ze az juz nie chce mi sie pisac ;) Co do przekładniowego to mysle ze tak co 1500 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

co do akumulatorow.

c330m z 1987 i ma drugie. mamy 2006 wiec sobie sam policz.

c385 (juz go nie mamy) - akumulatory moze z 2 lata wytrzymaly - kupione jako nowki ale byly do kitu - instalacja byla oki.

z10145 - wlasnie mysle nad wymianą bo nie wiem ile te mają ale jeszcze chodzą.

bylismy ostanio w salonie fiata i tato zapytal goscia ile powinny wytrzymac akumulatory - gosc powiedzial ze 4-5 lat.

 

co do opon:

c330m - '87 - drugie - ale juz do wymiany - pewnie wypadnie przed zniwami wymienic

c385  - nie wymienialem bo dlugo go nie mialem

z10145 - nie wiem. wymienilem jak go kupilem tylne i teraz chce przednie wymienic.

 

co do oleju:

szczerze to nie wiem bo przewaznie tego nie robię - musialbym popatrzec po rachunkach lub podpytac taty bo on przewaznie to robi i to gdy ja jestem poza domem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

ja olej silnikowy w swoich ciagnikach wymieniam raz na rok a np 1224 rocznie nabija prawie 1000mtg a przekładniowy wymieniam tylko przy głuwnych remontach np skrzyni biegów bo ja sie sypnie to jest  sporo opiłków,akumulatory wymieniam jak padna a  róznie to z nimi jest bo niektóre wytzymają 10 lata  inne 2 a czasem jeden padnie a drugi bedzie chodził i hodził  jeszcze wiele lat, opony to podobie wymieniam jak akmulatory czyli jak wystrzeli lub jest łysa, np w c 360 oponka jedna wyrtzymała mi 24 lata a druga jeszcze jest i ma  50% bierznika wiec jej nie wyrzucam, fkałdy i olej w filtrze powietzra wymieniam przy wymianie oleju w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

mtz82 akumulatory co 2 lata:( oleju w silniku nie wymienialem bo ciagle dolewalem :)

zetor 10245 olej - co 200mth (turdus), akumulator kupilem zaraz po zakupie ciagnika, ma przejechane jakies 300-350mth

inne oleje nie ruszane,

3p podobnie jak mtz olej sie tylko dolewa jak ciagnik przestaje kopcic :(

akumulator zawsze idzie w spadku z mtzta, reszta olejow przy remontach

 

wiem ze to wyglada strasznie ale u mnie sa dziwne realia, nie bede o tym pisal tak po prostu ma byc


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

W sprzęcie rolniczym olej silnikowy wszystkie filtry wymiana raz w roku lub czyszczenie nawet częściej, olej hydrauliczny i płyn chłodzący jak robi się mętny, olej przekładniowy przy remontach lub jak robi się czarny opony akumulatory jak się zużyją tutaj bywa różnie a przednie opony zużywają się szybciej

W samochodzie osobowym zasilanym LPG olej silnikowy syntetyczny, co 20tys km przekładniowy, co 120tys km

Nigdy nie dolewam, jeśli od wymiany do wymiany nie wystarczy to remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
g_eorge    0

Akumulatory  -->co 6-8 lat

Olej w silniku  -->co 200-250 mtg

Opony          -->ostatnia wymiana była bodajże w 1994

                             

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abuk14    1

Akumulatory wymieniam co 6-8 lat

opony w 330 są już drugie od 2000 roku

a olej wymieniam co rok czyli tak ze 350 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj