Skocz do zawartości
KOSTEK12

półbieg działający z opóźnieniem

Polecane posty

KOSTEK12    5

witam,oglądałem 9540 skrz.4 jeden półbieg, w którym jest tak,że jak przełącza się na zająca ciągnik chwilę się "zastanawia" i dopiero po około 3s zaczyna reagować i potem już ciągnie normalnie,w drugą stronę tzn.z zająca na żółwia reaguje natychmiast nie wiem co o tym myśleć nigdy nie miałem do czynienia z takim ciągnikiem napiszcie proszę co to może być,a może tak ma być i już?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    261

mógł być za gesty lub zimny olej lub taczki mogą być zjechane ale zawsze jest taki moment zanim olej dopłynie i zacisnie je


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Bzdura że  tak ma  być  , jeśli ciągnik  miałby  reagować po  3  sekundach to  w  polu   zdąży  sie  zatrzymać - zanim  zareaguje 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Szu15000    161

spróbuj dociagnac taśmę, jak to nie pomoze to najprawdopodobniej zjechana tasma albo juz tarczki w zolwiu ;) zacznij od dociagniecia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Ciągnik jeszcze nie jest mój, dopiero go obejrzałem i jest to jedyna rzecz która mnie zaniepokoiła tak po za tym dosyć fajny traktor i nie wiem co mam teraz zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBRO    86

Albo pompka już słaba i ciśnienia takiego nie daje i działa po chwili albo mało oleju w skrzyni jest miałem tak w ursusie 1614

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

zapomniałem jeszcze o jednym,mianowicie po przejechaniu się tym traktorem pojawił się olej z przewodu nadmiarowego-odpowietrzającego przy zaworze nad przystawką od przedniego napędu,właściciel twierdził że już zmieniał ten zawór ale olej nadal trochę kapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

w takim wypadku powinno oleju w silniku ubywać a zbiornik powietrza powinien się tym olejem napełniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

no bo zawór nie odpowiada za przecieki oleju !!Po włączeniu kluczyka puszcza powierze do przystawki   ,a po wyłączeniu wypuszcza tą właśnie rurką powietrze z przystawki . U mnie też ta rurka wypluwa niewielki ilości oleju ,ale jest to olej z przekładni a nie silnikowy . Podejrzewam,że jest to wynik nieszczelności gumowej manszety  tłoka w przystawce napędu , innej możliwości nie ma ?

 

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

no i to by się zgadzało,bo olej wypływający z tej rurki był czyściutki czyli raczej nie silnikowy,a jaki może być koszt takiej naprawy i jak się do tego zabrać, czy aby nie trzeba rozebrać "pół" ciągnika dla jednej pierdoły,bo czasami to różnie bywa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

sama manszeta koszt rzędu 20zł . Trzeba odpiąć wał napędu ,tarczę hamulca no i przystawkę ( nie całą tylko część przednią ) .Wyciągasz to  i rozbierasz . Najlepiej odkręcić prawe koło co ułatwi dostęp

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

 

 
 
 

jasne,że lewe :rolleyes:  Nie wiem sam dlaczego tak napisałem? Mam tą naprawę  za sobą -nic skomplkowanego ani kosztownego . Przy okazji wymieniłem uszczelniacz tarczy hamulcowej no i tą manszetę ( może nie była zużyta zato bardziej stwardniała z racji wieku),bo wywalał olej przez elektrozawór . Przestało ciec,także  to jej wina! W razie czego służę  radą ,pomocą :P

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Werwolf    0

zetor forterra i proxima pod obciazeniem ciągnie na drugim polbiegu? pomóżcie! słyszałem cos o dociaganie tasmy ale nie wiem gdzie się to robi i jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

o ile się nie mylę to w Forterrach nie ma regulacji dociągania taśmy . Są tylko śruby do osiowego ustawienia względem bębna ,ale to nie pomoże jak jest zużyta . Taśma jest napinana siłowniczkiem hydraulicznym , może membrana jest nieszczelna ,ale najpierw trzeba ustalić czy to wina taśmy ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sawa
      Witam, mam zamiar zakupić proxime 100, teraz przede mną dobór wyposażenia, myślalem o klimatyzacji i pełnych obciążnikach na przód. Zasadniczo, co myślicie o dodatkowym oświetleniu? czy warto je dobrać? czy warto kupić obciążniki na tylne koła? co one dają? jaki fotel kupić? kto z Was formumowiczów ma proxime z fotelem mechanicznym i jak on się sprawdza? czy warto dopłacić tysiąc złotych do lepszego? Jak nazywają się typy foteli w proximie? jest opcja na traktor bez regulacji kierownicy? czy warto taki kupić, czy jednak dużo dla komfortu daje kierownica regulowana?
       
    • Przez PrzemoO
      Czy próbował ktoś z Was reanimować ten zawór ? Uchodzi mi przez niego powietrze .

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
    • Przez sznajdik
      Mam problem ze znalezieniem części do wału napędowego do zetora pękł krzyżak a razem z nim ucho od krzyżaka w tej flanszy przy moście co się skręca z dwóch części i nie idzie znaleźć tej flanszy ma ktoś jakiś namiar bo krzyżak daje radę namierzyć
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.