KOSTEK12

półbieg działający z opóźnieniem

Polecane posty

KOSTEK12    5

witam,oglądałem 9540 skrz.4 jeden półbieg, w którym jest tak,że jak przełącza się na zająca ciągnik chwilę się "zastanawia" i dopiero po około 3s zaczyna reagować i potem już ciągnie normalnie,w drugą stronę tzn.z zająca na żółwia reaguje natychmiast nie wiem co o tym myśleć nigdy nie miałem do czynienia z takim ciągnikiem napiszcie proszę co to może być,a może tak ma być i już?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    303

mógł być za gesty lub zimny olej lub taczki mogą być zjechane ale zawsze jest taki moment zanim olej dopłynie i zacisnie je


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Bzdura że  tak ma  być  , jeśli ciągnik  miałby  reagować po  3  sekundach to  w  polu   zdąży  sie  zatrzymać - zanim  zareaguje 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Szu15000    163

spróbuj dociagnac taśmę, jak to nie pomoze to najprawdopodobniej zjechana tasma albo juz tarczki w zolwiu ;) zacznij od dociagniecia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Ciągnik jeszcze nie jest mój, dopiero go obejrzałem i jest to jedyna rzecz która mnie zaniepokoiła tak po za tym dosyć fajny traktor i nie wiem co mam teraz zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBRO    105

Albo pompka już słaba i ciśnienia takiego nie daje i działa po chwili albo mało oleju w skrzyni jest miałem tak w ursusie 1614

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

zapomniałem jeszcze o jednym,mianowicie po przejechaniu się tym traktorem pojawił się olej z przewodu nadmiarowego-odpowietrzającego przy zaworze nad przystawką od przedniego napędu,właściciel twierdził że już zmieniał ten zawór ale olej nadal trochę kapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

w takim wypadku powinno oleju w silniku ubywać a zbiornik powietrza powinien się tym olejem napełniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

no bo zawór nie odpowiada za przecieki oleju !!Po włączeniu kluczyka puszcza powierze do przystawki   ,a po wyłączeniu wypuszcza tą właśnie rurką powietrze z przystawki . U mnie też ta rurka wypluwa niewielki ilości oleju ,ale jest to olej z przekładni a nie silnikowy . Podejrzewam,że jest to wynik nieszczelności gumowej manszety  tłoka w przystawce napędu , innej możliwości nie ma ?

 

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

no i to by się zgadzało,bo olej wypływający z tej rurki był czyściutki czyli raczej nie silnikowy,a jaki może być koszt takiej naprawy i jak się do tego zabrać, czy aby nie trzeba rozebrać "pół" ciągnika dla jednej pierdoły,bo czasami to różnie bywa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

sama manszeta koszt rzędu 20zł . Trzeba odpiąć wał napędu ,tarczę hamulca no i przystawkę ( nie całą tylko część przednią ) .Wyciągasz to  i rozbierasz . Najlepiej odkręcić prawe koło co ułatwi dostęp

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

 

 
 
 

jasne,że lewe :rolleyes:  Nie wiem sam dlaczego tak napisałem? Mam tą naprawę  za sobą -nic skomplkowanego ani kosztownego . Przy okazji wymieniłem uszczelniacz tarczy hamulcowej no i tą manszetę ( może nie była zużyta zato bardziej stwardniała z racji wieku),bo wywalał olej przez elektrozawór . Przestało ciec,także  to jej wina! W razie czego służę  radą ,pomocą :P

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Werwolf    0

zetor forterra i proxima pod obciazeniem ciągnie na drugim polbiegu? pomóżcie! słyszałem cos o dociaganie tasmy ale nie wiem gdzie się to robi i jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

o ile się nie mylę to w Forterrach nie ma regulacji dociągania taśmy . Są tylko śruby do osiowego ustawienia względem bębna ,ale to nie pomoże jak jest zużyta . Taśma jest napinana siłowniczkiem hydraulicznym , może membrana jest nieszczelna ,ale najpierw trzeba ustalić czy to wina taśmy ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez seat1Leon
      Witam ,mam pytanie jaka jest zasada działania hamowania przedniej osi w zetorze Proxima przy skrzyni 40
    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez aprochota
      Witam ma takie pytanko do was planuje założyć tura metal technik i chciałbym jeszcze założyć tuza do forterry czy to można założyć bo gdzieś słyszałem że nie zawsze to pasuje tuz przeszkadza w Zamontowaniu tura. Tuz znalazłem na olx poniżej link https://www.olx.pl/oferta/przedni-tuz-forterra-mocny-3t-c-brutto-f-vat-CID757-IDmm0si.html
    • Przez tomaszo
      Panowie problem pojawił sie w tamtym roku przy zimowej orce.Forterra 11441 z 2008r .Zaczeło wyganiac płyn chłodniczy ale w niewielkich ilosciach,wymienilem termostat na 78stopni bo sie troszke grzał obrobilem wiosne było wzglednie.Nadszedł czas podorywek i teraz termostat jest juz w całkiem wyjety a plyn a obecnie woda{bo juz nie wyrabialem z bankami} wybija przez naczynie zbiorcze.Temperatura bez termostatu dochodzi do czerwonego pola probowalem nawet jezdzić bez korka na naczyniu to znow wybuchała woda jak z wulkanu.Podejrzewam że troche szwankuje wiscoza,dlatego sprobuje załozyc tą tuleje a wisco wywalić.Tylko pytanie-skad w tym zbiorniku tyle gorącego powietrza?Ja rozumiem że wytwarza sie para ale że aż tyle,może to wina uszczelki albo glowicy?Z gory dzieki za wszelkie madre słowa.
    • Przez adamek1942
      Witam jak tam wasze dpf-y w zetorkach?? ??znalazłem sporo tańszy od oryginała niby ma być dobry tylko ciekawi mnie czy z tej puchy nie będzie szło echo wiadomo zetory głośnawo pracują.
      https://www.olx.pl/oferta/wklad-obudowa-filtra-czastek-stalych-dpf-zetor-proxima-i-inne-CID757-IDrkXmx.html
      czy ten oryginał tutaj wygląda jakby jeszcze na ściankach było coś do tłumienia.
      https://imged.pl/wklad-serwisowy-dpf-zetor-93-5165-31150882.html
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.