Skocz do zawartości
damianXXL

MF 3060. Wyciek oleju ze skrzyni od strony dzwigni biegow.

Polecane posty

WHATEVER

damianXXL    17

Witam. Mam mały wyciek na trzpieniu (może zle nazwałem) który wchodzi do skrzyni na dźwigni od biegów. Czy to może być wina uszczelniacza? Jest też lekki luz. Wystarczy wymienić uszczelniacz czy coś jeszcze ? Jakieś namiary numeryczne uszczelniacza? Z góry dziękuję za potady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Tam chyba siedzi jakiś oring ale czy pomoże możesz osądzić jedynie po rozebraniu bo może być też wypracowany ten wybierak albo otwór w którym jest i może być tak że jakoś trzeba będzie to regenerować żeby sensownie zrobić ale najpierw dekiel trzeba zdiąć i rozebrać a oring myślę że w każdym sklepie z częściami dobieżesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianXXL    17

A nie ma możliwości z zewnątrz wymienić oringu?? Nie chce teraz broic ciągnika bo służy mi jako główny do roboty a mam trochę roboty nim pod zasiewy. W ubiegłym sezonie było lekko mokre ale w tym już zaczęło kapać szczególnie jak się ciągnik pochyli na prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


lukbold    411

Tam chyba siedzi jakiś oring ale czy pomoże możesz osądzić jedynie po rozebraniu bo może być też wypracowany ten wybierak albo otwór w którym jest i może być tak że jakoś trzeba będzie to regenerować żeby sensownie zrobić ale najpierw dekiel trzeba zdiąć i rozebrać a oring myślę że w każdym sklepie z częściami dobieżesz

 

Kolega zapomniał że my MFa próbujemy uszczelnić.. tego NIE ma w każdym sklepie z częściami i swoje kosztuje :Phttp://www.sklep.mizar.com.pl/simmering-21-5x31-8x4-65-831575m1-p-12986.html ot takie coś wg katalogu tam siedzi. Ja mam duży luz na wybieraku ale odziwo nie cieknie. Ale wkońcu te luzy trzeba zlikwidować i raczej uszczelniacza w całości nie wyciągnie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianXXL    17

W moim kapie teraz a zanim sezon się skończy to pewnie będzie się lało a szkoda oleju. Tylko teraz pytanie czy da się z zewnątrz wymienić bez ingerencji w skrzyni. A co do ceny uszczelniacza to kij z cena olej droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Kolega zapomniał że my MFa próbujemy uszczelnić.. tego NIE ma w każdym sklepie z częściami i swoje kosztuje :Phttp://www.sklep.mizar.com.pl/simmering-21-5x31-8x4-65-831575m1-p-12986.html ot takie coś wg katalogu tam siedzi. Ja mam duży luz na wybieraku ale odziwo nie cieknie. Ale wkońcu te luzy trzeba zlikwidować i raczej uszczelniacza w całości nie wyciągnie

 

Koledze cieknie na wybieraku od biegów a nie na wałku od skrzyni symmering owszem może i jest ale właśnie na wałku od skrzyni gdzie mamy ruch obrotowy wałka a tu chodzi o wybierak który ma ruch posuwisty i tu zastosowanie symmeringu mija się z celem przynajmniej tak mi się wydaje bo nie rozbierałem jeszcze tego mechanizmu  choć przyznam że dekiel zdejmowałem i nie patrzyłem specjalnie na to i mogę się mylić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

No ja dobrze wiem gdzie mu cieknie... średnica wewn tego simeringa to 21,5mm a więc chyba pasuje pod wałek wybieraka ? Widziałem jeszcze pod tym numerem simering o wymiarach 22,2x31,77x5 więc także byle gdzie nie kupisz ;/ chyba ze w Mikołowie mam taki ubogi sklep... niby zamówić można wszystko ale na tym simeringu babka wymiękła.

Na pewno się go z zewnątrz wkłada ale czy stary wyjmiesz bez możliwości wybicia go od środka to ja wątpię. Chyba żeby go nawiercić a potem jakoś wyszarpać. Trochę miejsca miedzy wybierakiem a deklem tam jest

To nie jest taki zwykły simering bo faktycznie przy ruchu posuwistym by się nie sprawdził... w katalogu jest jego szkic... ta warga uszczelniająca jest jakoś zabezpieczona aby się nie podwinęła przy ruchu posuwistym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianXXL    17

Tak tak na wybieraku biegow. Sprawdzalem jak wykonać by można zabieg wymiany i raczej trzeba rozmontowac dzwignie biegow i rewersu, dekiel ściągać po opuszczeniu trochę oleju ze skrzyni. Dekiel na stół i podane jak na tacy.
Dlubac nie chce bo mogą się wzery porobic albo zadry na wybieraku i zniszczy kolejny uszczelniacz.
Przejrzalem sieć w poszukiwaniu uszczelniacza, taki sam idzie do przedniego mostu ale nie wiem dokładnie gdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Aha w takim razie zwracam honor. Jeżeli taki w przednim moście to jedynie w siłowniku od wspomagania albo w blokadzie przedniego mostu bo to jedyne rrzeczy w przodku których nie rozbierałem a takowego nie widziałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianXXL    17

Koledzy, jutro mam wyjazd do miasta i chciałbym popytać o ten uszczelniacz wybieraka. Podacie mi konkretne namiary na uszczelniacz? Chciałem zajrzeć do starego ale nie ma możliwości nawet oczytania numerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Przecież parę postów wyżej masz link do tego simmeringa  wejdź w niego i spisz wymiary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianXXL    17

Faktycznie, przeoczylem. :-P jutro popytam w sklepach z częściami do rolniczych. Będę informował o rezultatach. Mam nadzieję ze będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukbold    411

Ja tam tylko dzwonie za częściami do lokalnych sklepów.. masz numer katalogowy więc prosta sprawa. Przeważnie do MFa trzeba zamawiać gdzieś z polski. No węża do chłodnicy dopasowałem w sklepie z częściami do ciężarówek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damianXXL    17

Zobaczę jutro co mi powiedzą. Jest jedna hurtownia z uszczelniaczami, oringami itp może coś dobiora.


Witam ponownie. Dostałem uszczelniacz w cenie 27pln dwustronnie uszczelniajacy :) Minimalnie większy w grubości i srednicy wew/zew od tego z linku. Juz został zamontowany tam gdzie jego miejsce. Stary wychodzi do zewnątrz ale zdjełem dekiel i łatwiej było. Minimalnie wybierak wyrobiony ale dobrze że mam uszczelniacz z wewnętrzną srednicą mniejszą to ładnie pasuje. Jutro to złoże bo nie mam silikonu zeby uszczelnić dekiel. Także wszystko jest cacuś glancuś :D
Dzieki koledzy za pomoc i porady. B)

Wszystko zostało już zamontowane i złożone. Czekam az zwiąże silikon i zaleje olejem po ostaniu syfkow.Brak uzupełnie nowym. Może komuś się przyda ten temat. ;-)

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×