damianXXL

MF 3060. Wyciek oleju ze skrzyni od strony dzwigni biegow.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wyciek
damianXXL    19

Witam. Mam mały wyciek na trzpieniu (może zle nazwałem) który wchodzi do skrzyni na dźwigni od biegów. Czy to może być wina uszczelniacza? Jest też lekki luz. Wystarczy wymienić uszczelniacz czy coś jeszcze ? Jakieś namiary numeryczne uszczelniacza? Z góry dziękuję za potady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Tam chyba siedzi jakiś oring ale czy pomoże możesz osądzić jedynie po rozebraniu bo może być też wypracowany ten wybierak albo otwór w którym jest i może być tak że jakoś trzeba będzie to regenerować żeby sensownie zrobić ale najpierw dekiel trzeba zdiąć i rozebrać a oring myślę że w każdym sklepie z częściami dobieżesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    19

A nie ma możliwości z zewnątrz wymienić oringu?? Nie chce teraz broic ciągnika bo służy mi jako główny do roboty a mam trochę roboty nim pod zasiewy. W ubiegłym sezonie było lekko mokre ale w tym już zaczęło kapać szczególnie jak się ciągnik pochyli na prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    616

Tam chyba siedzi jakiś oring ale czy pomoże możesz osądzić jedynie po rozebraniu bo może być też wypracowany ten wybierak albo otwór w którym jest i może być tak że jakoś trzeba będzie to regenerować żeby sensownie zrobić ale najpierw dekiel trzeba zdiąć i rozebrać a oring myślę że w każdym sklepie z częściami dobieżesz

 

Kolega zapomniał że my MFa próbujemy uszczelnić.. tego NIE ma w każdym sklepie z częściami i swoje kosztuje :Phttp://www.sklep.mizar.com.pl/simmering-21-5x31-8x4-65-831575m1-p-12986.html ot takie coś wg katalogu tam siedzi. Ja mam duży luz na wybieraku ale odziwo nie cieknie. Ale wkońcu te luzy trzeba zlikwidować i raczej uszczelniacza w całości nie wyciągnie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    19

W moim kapie teraz a zanim sezon się skończy to pewnie będzie się lało a szkoda oleju. Tylko teraz pytanie czy da się z zewnątrz wymienić bez ingerencji w skrzyni. A co do ceny uszczelniacza to kij z cena olej droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Kolega zapomniał że my MFa próbujemy uszczelnić.. tego NIE ma w każdym sklepie z częściami i swoje kosztuje :Phttp://www.sklep.mizar.com.pl/simmering-21-5x31-8x4-65-831575m1-p-12986.html ot takie coś wg katalogu tam siedzi. Ja mam duży luz na wybieraku ale odziwo nie cieknie. Ale wkońcu te luzy trzeba zlikwidować i raczej uszczelniacza w całości nie wyciągnie

 

Koledze cieknie na wybieraku od biegów a nie na wałku od skrzyni symmering owszem może i jest ale właśnie na wałku od skrzyni gdzie mamy ruch obrotowy wałka a tu chodzi o wybierak który ma ruch posuwisty i tu zastosowanie symmeringu mija się z celem przynajmniej tak mi się wydaje bo nie rozbierałem jeszcze tego mechanizmu  choć przyznam że dekiel zdejmowałem i nie patrzyłem specjalnie na to i mogę się mylić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616

No ja dobrze wiem gdzie mu cieknie... średnica wewn tego simeringa to 21,5mm a więc chyba pasuje pod wałek wybieraka ? Widziałem jeszcze pod tym numerem simering o wymiarach 22,2x31,77x5 więc także byle gdzie nie kupisz ;/ chyba ze w Mikołowie mam taki ubogi sklep... niby zamówić można wszystko ale na tym simeringu babka wymiękła.

Na pewno się go z zewnątrz wkłada ale czy stary wyjmiesz bez możliwości wybicia go od środka to ja wątpię. Chyba żeby go nawiercić a potem jakoś wyszarpać. Trochę miejsca miedzy wybierakiem a deklem tam jest

To nie jest taki zwykły simering bo faktycznie przy ruchu posuwistym by się nie sprawdził... w katalogu jest jego szkic... ta warga uszczelniająca jest jakoś zabezpieczona aby się nie podwinęła przy ruchu posuwistym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    19

Tak tak na wybieraku biegow. Sprawdzalem jak wykonać by można zabieg wymiany i raczej trzeba rozmontowac dzwignie biegow i rewersu, dekiel ściągać po opuszczeniu trochę oleju ze skrzyni. Dekiel na stół i podane jak na tacy.
Dlubac nie chce bo mogą się wzery porobic albo zadry na wybieraku i zniszczy kolejny uszczelniacz.
Przejrzalem sieć w poszukiwaniu uszczelniacza, taki sam idzie do przedniego mostu ale nie wiem dokładnie gdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Aha w takim razie zwracam honor. Jeżeli taki w przednim moście to jedynie w siłowniku od wspomagania albo w blokadzie przedniego mostu bo to jedyne rrzeczy w przodku których nie rozbierałem a takowego nie widziałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    19

Koledzy, jutro mam wyjazd do miasta i chciałbym popytać o ten uszczelniacz wybieraka. Podacie mi konkretne namiary na uszczelniacz? Chciałem zajrzeć do starego ale nie ma możliwości nawet oczytania numerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Przecież parę postów wyżej masz link do tego simmeringa  wejdź w niego i spisz wymiary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    19

Faktycznie, przeoczylem. :-P jutro popytam w sklepach z częściami do rolniczych. Będę informował o rezultatach. Mam nadzieję ze będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    616

Ja tam tylko dzwonie za częściami do lokalnych sklepów.. masz numer katalogowy więc prosta sprawa. Przeważnie do MFa trzeba zamawiać gdzieś z polski. No węża do chłodnicy dopasowałem w sklepie z częściami do ciężarówek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    19

Zobaczę jutro co mi powiedzą. Jest jedna hurtownia z uszczelniaczami, oringami itp może coś dobiora.


Witam ponownie. Dostałem uszczelniacz w cenie 27pln dwustronnie uszczelniajacy :) Minimalnie większy w grubości i srednicy wew/zew od tego z linku. Juz został zamontowany tam gdzie jego miejsce. Stary wychodzi do zewnątrz ale zdjełem dekiel i łatwiej było. Minimalnie wybierak wyrobiony ale dobrze że mam uszczelniacz z wewnętrzną srednicą mniejszą to ładnie pasuje. Jutro to złoże bo nie mam silikonu zeby uszczelnić dekiel. Także wszystko jest cacuś glancuś :D
Dzieki koledzy za pomoc i porady. B)

Wszystko zostało już zamontowane i złożone. Czekam az zwiąże silikon i zaleje olejem po ostaniu syfkow.Brak uzupełnie nowym. Może komuś się przyda ten temat. ;-)

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aga19892010
      poszukuje eurozłącza ,do króćców pomiarowych ciśnienia w skrzyni,sprzęgle  do massey ferguson 8140.może ktoś wie o jakich symbolach te eurozłącze kupić lub od czego dopasować
    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
    • Przez Trewq
      Witam
       
      Mam następujący problem rozładował mi się akumulator podładowałem go ale teraz cały czas świeci mi się kontrolka ładowania kluczyk w pozycji 0 gdy przekręcę na 1 to kontrolka gaśnie od ładowania a zapałają się te co zawsze czyli od przedniego napędu i te od oleju i hydrauliki  zapalam wszystko gaśnie, sprawdziłem czy podnośnik działa wszystko chodzi. Gasze ciągniki znów to samo  zapala się od oleju i od hydrauliki czyli standard a od ładowanie nie, przekręcam na 0 kluczyk  zapala się ładowanie i już nie gaśnie  podejrzewam ze gdzieś mi ucieka prąd. Po sprawdzeniu bezpieczników okazało się ze jak wyciągnę bezpiecznik nr 3 25A od zapalniczki i przyłącza prądowego  to żaróweczka od ładowani gaśnie(kluczyk pozycja 0) jak przekręcę kluczyk na 1 wszystko wraca do pierwotnego stanu czyli zapala się lampka ładowania,  oleju i hydrauliki zapalam wszystko jak dawniej ale przecież nie będę jeździł bez bezpiecznika.
      a jak wkładam bezpiecznik to słyszę ze w ehr jakiś przekaźnik pyka.
      spotkał się może kto z takim, przypadkiem?
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.