Polecane posty

pawel131    0

jak naciskam przycisk uruchamiający przyśpieszacz mf nie przyśpiesza. Co może byc powodem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wcześniej działał? Sprawdź sterowanie elektrozaworem, tj. czy dopływa do niego prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

niewiem czy działał, bo niedawno go kupiłem i od początku nie działał. A gdzie jest ten elektrozawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak się nie mylę to z prawej strony na skrzyni biegów są elektrozawory, ale dokładnie nie wiem który to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutomir    0

Tak jak kolega mówi z prawej strony jest nich chyba 5 w jednym żedzie są pod tako blażko jeszcze jest z 2 elektrozawory w innym miejscu.Jak niedziała najpierw proponowałbym zobaczyć czy dochodzi prąd do elektrozaworu.Jak dochodzi to trzeba sprawdzić elektrozawór np. podłączyć go na krótko, lub wykręcić i zobaczyć prostownikiem.pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Jak mógłbyś zrobić zdjęcia tych elektromagnesów to bardzo prosze wrzuć je na forum (żebyśmy wiedzieli o czym jest rozmowa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

ten elektrozawór jest przed dzwigniami od zmiany biegów, przy prawym przednim wsporniku kabiny, sprawdz na poczatek czy dochodzi do niego zasilanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

juz wiem co jest, elektrozawór jest spalony. Wiecie gdzie mogę dostać taki elektrozawór i za ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c0panda    0

Najłatwiej to wybierz się z tą cewką do zakładu przezwajania silników. Dużo nie zaplacisz i będzie chodzić. No i mam nadzieje, że młotkiem go nie tłukłeś by zaczął chodzić ;) Sprawdź jak chodzi sam zawór i czy się nie zacina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

mi jeden mechanik mówił że nic sie nie da już zrobić z tą cewką i trzeba ją wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Od góry

1-hamulec przekaznika

2-przekaznik

3-blokada mostów

4-przedni napęd

5-zułw-zając

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Hamulec jest zeby hamował wałek gdy jest wyłączony, zwruc uwage ze gdy dzwignie od włączania przekaznika przesuniesz na srodek to wałek troche sie kreci ale nawet reką go zahamujesz a jesli dzwignie przesuniesz do konca to hamulec zadziała i wałek nie kreci sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Rysunki są z katalogu Mf zapewne


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam na płytach CD jest w wersji elektronicznej seria 30xx 61xx 31xx 36xx 81xx,chyba jest oddzielny temat o katalogach?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

a można zamienić tą cewkę od przyspieszacza z cewką od wałka np. przy orce a później z powrotem je przestawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

jak sprawdzić ten elektrozawór prostownikiem? Trzeba cały wykrecić i podłączyć pod prostownik? Czy tylko cewke sie sprawdza? I jak sprawdzić że dopływa tam prąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sparta    1

żeby wykręcić elektrozawór to odkrecasz cewke a potem ten zawór, aby sprawdzić czy działa to musisz spowrotem wkrecić cewke na zawór. na prostowniku mase podpinasz pod elektrozawór(najlepiej obok gwintu zaraz przy cewce) a plusa dajesz na wystajace mocowanie na kabel, jesli wciągnie elektro zawór do środka to działa, jesli nie to przeczyść go powietrzem pod ciśnieniem potem wodą lub ropą i tak w kółko, nie zapomnij go na koniec wysuszyc bo mi nie działał jak nie wysuszyłem ;x a jak sprawdzić czy prąd dochodzi to proste- od tego jest miernik a gdy nie masz to, w momencie gdy włączasz przyśpieszacz to niech druga osoba wyciągnie lekko kabelek z elektrozaworu, tak aby troszeczke był rozłączony to bedzie widać jak przeskakuje prąd :) ja tak sprawdzilem czy prąd dochbodzi do elektrozaworu z żółw-zając :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel131    0

przyspieszacz u mnie działa tylko trzeba cewke wymienić. A jest możliwe że 4 elektrozawory naraz przestały działać? Sprawdzałem miernikiem i prąd nie dochodzi chyba że źle sprawdzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj