Skocz do zawartości
spideros

Massey 6255 brak mocy, rodzaj skrzyni biegow.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
spideros    0

Koledzy potrzebuje pomocy, mam Masseya 6255, niby moc tego modelu to ok 100KM. Jednak u mnie kompletnie tej mocy nie czuc, ostatnio ciagnik mial problem na lekkim podjezdzie pod gorke z przyczepa 8t (biegi szosowe). 4 bieg pedal w podlodze a jak bym w pore nie zredukowal na 3 to by sie zadusil. W polu nie ma wiekszych objawow az takiego spadku mocy. Czy ta skrzynia powinna miec 4 polbiegi czy tylko 2. Teoretycznie na zegarach mam kontrolki ABCD ale jak uzywam polbiegow to zapalaja sie tylko CD. Tak samo na polowych i szosowych przelozeniach. Czy to ma jakis zwiazek z brakiem mocy? Traktor nie dymi, odpala idealnie, silnik pracuje rowno, nie ma zadnych niepokojacych rzeczy. Olej nowka i wszystkie filtry, przewody paliwowe sprawdzone, przebieg silnika spory bo 10tys. mth. Cyzby pompa do regeneracji?

Edytowano przez spideros

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

spideros    0

Tak silnik 4 cylindrowy z turbo, turbina jest ok byla sprawdzana, nie pamietam czy pompa Delphi, sprawdze. Jedyne co mnie jeszcze zastanawia, ze czasami jak sprawdzam olej to raz na bagnecie jest lekko ponad stan, a czasami jest max. Ale oleju nie ubywa.

A jak to w koncu jest z polbiegami, powinienem miec 4 czy 2?

Edytowano przez spideros

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Mogą być 2 ale wtedy jest chyba skrzynia 30 km/h. Chociaż nie jestem pewien tych 30 km/h. Ale półbiegi mogą być 2 i wtedy skrzynia będzie 16x16.  100 KM to nie jest jakaś oszałamiająca moc wbrew pozorom. I na najszybszym przełożeniu silnik pod górkę może się dusić. Tym bardziej, że nie wiadomo czy lekko toczy się sam ciągnik i przyczepa. Duży przebieg to następna sprawa. Z fabrycznych 95 km wg DIN lub 101 wg ISO. Mogło ubyć już z 10 KM. Chociaż w polu na niskich biegach tego nie czuć. Tym bardziej, że nie możesz porównać z innym który ma 95 KM.

Podsumowując jeśli dobrze pali, nie dymi, pracuje równo. Nic bym nie grzebał. Po prostu ma swój przebieg i trochę KM ubyło.

Co do oleju zwróć uwagę czy stajesz na równym podłożu, gdy mierzysz.  Miarka jest z lewej i gdy lewa strona będzie niżej może być więcej oleju na miarce. Jeśli olej jest czaarny i nie będzie go przybywało więcej to nie żaden problem.

Sprawdź jadąc po równej drodze czy ciągnik lekko się toczy. Np gdy wyrzucisz na luz. Szczególnie przy szybszej jeździe. NO i czy sama przyczepa lekko się toczy, czy powietrze w kołach jest jak trzeba. Wbrew pozorom to sporo daje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spideros    0

Zolw zajac dziala bez problemu i polbiegi sa 2 na zolwiu i zajacu. Chociaz na zimnym silniku po odpaleniu skrzynia sie zakleszczala i trzeba bylo wylaczyc silnik aby moc ruszyc lewarek biegow. Polbiegi zmieniam manetka z lewej, ktora sluzy do jazdy przod-tyl niestety odkad go kupilem przerzuca mi tylko C i D. Jak sprawdzam olej to traktor stoi na rownym podlozu wiec nie ma mowy, ze cos sie przelalo. Na forum znalazlem, ze moze byc uszkodzona jakas membrana w pompie i przez to jest spadek mocy. Jak sie dowiadywalem to regeneracja pompy i wtryskow w okolicy to ok 5tys. zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Ale membranę możesz mieć tylko w pompce zasilajacej ,a jak napęd się wyłącza bo jak by się nie wyłączał no na twardym podłożu by się ciężej toczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Pewnie chodzi o membranę w korektorze dawki. Pompa wtryskowa jest (dodatkowo) sterowana ciśnieniem doładowania turbiny i gdy korektor bedzie walnięty albo turbo to silnik nie dostanie maksymalnej dawki paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Robiłem taką pompę(Delphi), wymiana membrany  i pompki wstępnej + regulacja 1500zł. Zdemontuj i daj do sprawdzenia, lub chociaż pokrywkę od korektora, czy membrana dobra. Właściciel i tak narzeka że muł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Po pierwsze konedata nie jest żadnym wyznacznikiem tego jakie modele jakiej marki w jakim wyposażeniu wychodziły. Radził bym to co tam jest traktować dość luźno.

 

http://www.used-massey-tractors.com/download-massey-ferguson-brochures

 

Tutaj macie katalogi starych modeli. Mf serii 62xx miał skrzynię dynaschift plus 32 x 32 z 4 półbiegami lub speedschift plus 16 x 16 z dwoma półbiegami. Skrzynia speedschift jest wolniejsza od skrzyni dynaschift ale nie jest to skrzynia 30 km/h.

Membranę korygującą dawkę znajdziesz śledząc metalowy przewód biegnący od kolektora dolotowego do pompy wtryskowej. Nie do filtrów paliwa bo jest to zasilanie świecy płomieniowej a właśnie bezpośrednio do pompy wtryskowej. Przy pompie będzie membrana. Ale ja dalej obstawiam, że po prostu silnik jest juz zużyty trochę i dlatego na najwyższym biegu ma problemy. Jeśli ciągnie np 4 skibowy pług 4x40 na 4 klasie z prędkością 7-8 km/h to nie ma co grzebać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spideros    0

Dzis rozmawialem z gosciem, ktory ma taki sam traktor i rowniez skrzynie power shift i mowi, ze ma 4 polbiegi. I badz tu madry jak powinno byc u mnie? Maksymalna predkosc u mnie to 40km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

No przecież wkleiłem linka do broszur. Wybierz non current models, ściągnij katalog i będziesz mądry. Na grafice szybkości widać, że skrzynia 16x16 wyciąga prawie 40 km/h. Ale jest minimalnie wolniejsza od tej 32x32.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Czy w czasie pracy pod obciążeniem gdy wciśniesz gaz to zadymi czy nie, jeśli nie to za mała dawka paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spideros    0

Ze skrzynia sie wyjasnilo i mam 4x2 dyna shift, ale brak mocy to nadal problem do rozwiazania, pompa jest delphi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Perkins tak ma, poniżej 1500-1600 obr samą hydrauliką można go zdusić. Na max obr jakoś ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal0987    0

Trochę nie w temacie ale potrzebuje pomocy odnośnie massey ferguson 6255 kupiłem i okazało się że niema skraplacza domy oleju silnika.moze ktoś wstawić jakiś link do strony gdzie będę mógł to kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez djjanik
      Witam.  Mam problem z moim mf 4255. migają te kontrolki od rewersu?? Ta jedna miga 6 przerwa 2. Z tego co doczytałem to jakis błąd z czujnikiem obrotów?

      Ponadto nie da sie wrzucić nawet biegu i ten rewers strasznie dziwnie się zachowuje tzn:
      Przykład nr 1 ( sprzęgło wciśnięte) 
      - rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      - rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      - rewers do TYŁU - analogicznie jak wyżej,
       
      Przykład nr 2 ( sprzęgło do góry)
      -rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      -rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      -rewers do TYŁU - nie da sie wrzucić biegu ( ale jak się dociśnie dźwignie to ciągnik powoli toczy się do TYŁU)
       
      Przykład nr 3 ( silnik wyłączony) - wchodzą wszystkie biegi 
       
      Przykład nr 4 ( bez wciśniętego sprzęgła, dźwignia biegów na luzie) 
      Przełączenie rewersu z "0" do przodu - zero reakcji,
      Przełączenie rewersu z "0" do tyłu -  o dziwo widać reakcje na silniku ( dźwięk choćby był wrzucony bieg i traktor zaczynał ruszać ale stoi w miejscu) Jakieś pomysły co to może być, co sprawdzić, jak sprawdzić i co wymienić lub wyczyścić? 
    • Przez szwagier84
      Witam W przyszłości planuje zakup wyżej wymienionego ciągnika oczywiście używanego. Proszę użytkowników którzy takowy ciągnik posiadają o opinię na jego temat. Plusy minusy najczęstsze usterki koszty serwisowania. Dziękuję i pozdrawiam
    • Przez mf387
      Witam serdecznie
      Zmagam się z problemem zużytej pompy wtryskowej w MF 8120. Ciagnik ciężko palił na ciepłym a po pewnym czasie zaczynał przygasać na rozgrzanym silniku podczas np zmiany biegu. W tamtym tyg zawiozłem pompe do regeneracji lecz w zakładzie tym powiedzieli mi że głowica jest do wymiany i w hurtowniach do których mają namiary brakuje części do tej pompy. Czy miał ktoś podobny problem? Czy macie jakiś zaufany dobry zakład który regenuruje pompy? A może macie namiary na hurtownie gdzie moge dostać części do takiej pompy. Dziś niestety nie mg podać nr fabrycznych pompy gdyż jutro przywioze ją z zakładu. A może podpowiecie mi jakis inny pomysł na rozwiązanie mojego problemu. Z góry dziekuję za odpowiedzi i poświecony czas. 
       
    • Przez Soltys85
      Witam! Siadła mi pompa wtryskowa i dziwi mnie pewna rzecz w Korbanku powiedzieli mi ze taka pompa kosztuje 13tys natomiast w lokalnym sklepie podałem nr i koszt 4 rzetys jak to mozliwe, sprzedawca mówił ze jest orginala Boscha. Czy jest to jakis zamiennnik?? Przykładowo mowił ze do Claasa w serwisie chcieli 11tys a oni mieli za 6 czy serwisy tak zawyzaja cene?? Chociaz słyszałem ze te pompy tanie nie sa. Co o tym sadzicie ?? Bo chce zrobic to dobrze...
    • Przez Darek1899
      Darek1899     0 Odpowiedziano: 2 minuty temu   Cześć mam takie pytanie.
      Mianowicie dziś normalnie oralem swoim mf4260 i przy opuszczaniu pługa(na uwrocie) coś mi się stało z przednim napędem tzn zaczęło coś pukać a odgłos dochodzi przynajmniej tak mi się wydaje z skrzyni 
      Napęd działa bo sprawdzałem w piaskowni... ale puka im szybciej jedziesz tym bardziej puka po rozlaczeniu napędu cisza... po tym jak tak sie stało to jeszcze z 2godz oralem bez napędu i raczej nic nie bylo słychać
      Rewers i ogólnie hydraulika chodzi ok biegi też normalnie a jak sie napęd włączy to puka
      pomoże ktoś coś? 
      Z góry dzięki
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.