Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
goolman19

Zetor czy Pronar (nowe) + ładowacz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
goolman19    1

Mam mały dylemacik, wiec chcemy kupić ciągnik z turem do gospodarstwa o pow. 65 ha !! Nie będzie on jedynym traktorem na gospodarce !!

 

Propozycje są takie !!

 

Pronar 1025 A II CZY Zetor 10641 FORTERRA

 

 

Do tego któryś z w/w traktorów będzie chodził z Turem, będzie wywalany nim obornik i wszystkie prace związane z turem !!

 

Czekam na propozycje i konkretne posty !! Chodzi mi o to który traktor będzie lepiej sie zachowywał z turem i też chodzi o spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzewis98    8

pronar raczej więcej wypije, a zresztą zetor lepszy napewno mniej awaryjny i nigdy nie słyszałem żeby zetor miał jakieś kolwiek przecieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik9    0

Ja bym pronara nie polecał bo te sprzęgło nie zabardzono i te biegi i o przednim moście już nie wspomne a co do zetora to nie wiem bo nie miałem z nim ztyczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

goolman19    1

Tylko nowe pronary maja mosty krzyżakowe a nie stożkowe a co do skrzyni biegów to nawet zetorowi sie może takie coś przydarzyć ;/ A jak ze sprzęgłem to zaytnio nie wiem ale czekam na jakieś porządne posty!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
pronar raczej więcej wypije, a zresztą zetor lepszy napewno mniej awaryjny i nigdy nie słyszałem żeby zetor miał jakieś kolwiek przecieki.

to pronar wiecej wypije? słyszałem że 1025 dużo wiecej pali ale aż tak?

 

ps. do zetora musi byc trac lift a czy pronar pozwala najakąś dowlność w wyborze łądowacza czy tylko pronarowskie>?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja bym wybrał Zetora. Czeski traktor jest bardzo dobrze zbudowany. Mimo to, że wielu wypowiada się, że Zetory dużo palą. Palić dosyć spalą, ale radzę ci wziąść go. Zetor jest bardzo skrętny wię się bardzo nadaje do tura. Najlepiej jak pracuje z turem czeskim....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darekd3    0

ja mam 2 MTZ 82 i nie narzekam teraz biore 3 z turem 1221A II i wole pracować na MTZ niż na wszystkich innych ciągnikach a jak popatrze u sasiada jak ma nowiutkiego zetorka z turem 100KM i już 2 razy robił w nim skrzynie to mnie śmiech bieże do ja w swoich MTZ nigdy jeszcze nie zaglądałem do skrzyni a mają 7 i 12 lat do silników jeszcze też nie zaglądałem a cieknąca hydraulika to nie problem należy wymienić przewody na te o wytrzymałości 300 i spokuj nic nie cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Polecam Zetora. Masz lepszą skrzynie z rewersem i półbiegami co wbrew pozorom przydaje się nawet podczas korzystania z tura. Silniki są trwalsze i niema z nimi problemów(sam mam Zetorka i niema z nim problemów) a z pronarem bywa różnie.

Wybór należy do Ciebie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

popatrz w prospekty zobacz jaką dany ciągnik ma masę całkowitą, jaki promień skrętu, rozkład mas (przód tył), obciążenie, hydraulika, dopuszczalny nacisk na os przednią, dlugosc traktora -to tez w dużej mierze ważne jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

Za Zetorem przemawiają nowocześniejsze rozwiązania w nim zastosowane a za Pronarem jego mały apetyt na paliwo. Ja po przemyśleniu wszystkich za i przeciw byłbym za Zetorem ponieważ w ładowaczu przy ekonomicznych obrotach napewno dużo nie spali. Gorzej jak będziesz go używać też do ciężkich robót a to wogóle zmienia postać rzeczy. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Pronar drugiej generacji jest super, mój wujo go ma- zero przecieków, Most z przodu mocny.Silnik jest dość oszczędny jak na 90 kM (82TSA2). Unas ma facet proxine 80kM i ona pali więcej od tego pronara. Fakt jest taki że jego pronar ma kiepską skrzynie, ale w 1025A2 jest inna podobno lepiej wystopniowana i biegi lepiej wchodzą. Ja sądze że jeśli chcesz oszczędność paliwa to bież pronara, jeśli chcesz spoko skrzynie to zetora. Jeśli chodzi o komfort to jest podobnie ale pod tym względem to wolałbym pronara. Ładowacze do obu są fabryczne więc to duży plus. Niema kłopotu z serwisem obu marek więc tym się niema co martwić, ale jednak fabryka pronara jest w polsce a zetora w czechach ale magazyn co prawda jest w kaliszu .Forterra jet moim zdaniem zbyt ciężka żeby mobilnie pracować z turem a pronar jest w sam raz-nie zalekki nie zaciężki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Za Zetorem przemawiają nowocześniejsze rozwiązania w nim zastosowane a za Pronarem jego mały apetyt na paliwo. Ja po przemyśleniu wszystkich za i przeciw byłbym za Zetorem ponieważ w ładowaczu przy ekonomicznych obrotach napewno dużo nie spali. Gorzej jak będziesz go używać też do ciężkich robót a to wogóle zmienia postać rzeczy. ;)

 

oczywiście -tutaj najpierw należało by sie zastanowić czy bedzie ten ciągnik pracował jako główny czy jako pomocniczy :D

 

 

 

Pronar drugiej generacji jest super,

z wyglądu mi sie nie podoba...

 

a jeszcze cos znalazłem

ponizej zalącznik :) a tutaj link do danych technicznych 1025A II

http://www.pronar.pl/ciagniki/___pronar_1025a_ii__.html

bez_tytu_u.bmp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Niechodziło mi tylko o wygląd, ma większy zbiornik paliwa który znajduje się po prawej stronie ciągnika przy schodkach do kabiny ,wyciszoną kabine z miejscem dla pasażera oraz pare schowków oraz nowy przejżysty panel kontrolek. Jeśli chodzi o wygląd to każdy lubi co innego. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Ktoś sie tu wypowiadał ze silnimk zetorowski wytrzyma dozó więcej niz mmz, to jet całkowita bajka, tak sie składa że mam i zetora i mtz z pronaru i silniki mmz są nie do zdarcia (chociarz zetorowskie jednostki napędowe też śa bardzo dobre) Jezeli chodzi o silnik to mtz i zetora pod wzgl wytrzymałości postawiłbym na jednym miejscu. A te nowe zetory to ostatnio jakies wady fabryczne maja, bo u mnie na wsi sa 2 nowe zetory i jeden miał wade skrzyni a drugi silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Ludzie, niemoncicie mu w głowie tylko przedstawcie solidne za i przeciw i gollman najlepiej na tym skożysta. ;) Fakt, jakby nas nieczytał to już by wybrał swojego faworyta i po kłopocie, a przez nas ma dylemat :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goolman19    1

Czekam dalej ;) ktoś pisał czy ten traktor będzie głównym ciągnikiem z turem ?? ODP: TAK, będzie służył do wywalania obornika i różne prace z gruntem :D:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Pronar drugiej generacji jest super, mój wujo go ma- zero przecieków, Most z przodu mocny.Silnik jest dość oszczędny jak na 90 kM (82TSA2). Unas ma facet proxine 80kM i ona pali więcej od tego pronara. Fakt jest taki że jego pronar ma kiepską skrzynie, ale w 1025A2 jest inna podobno lepiej wystopniowana i biegi lepiej wchodzą. Ja sądze że jeśli chcesz oszczędność paliwa to bież pronara, jeśli chcesz spoko skrzynie to zetora. Jeśli chodzi o komfort to jest podobnie ale pod tym względem to wolałbym pronara. Ładowacze do obu są fabryczne więc to duży plus. Niema kłopotu z serwisem obu marek więc tym się niema co martwić, ale jednak fabryka pronara jest w polsce a zetora w czechach ale magazyn co prawda jest w kaliszu .Forterra jet moim zdaniem zbyt ciężka żeby mobilnie pracować z turem a pronar jest w sam raz-nie zalekki nie zaciężki.

Kolego coś zalewasz, bo to co napisałeś o masach ciągników to pomyłka bo zetor proxima ale również i forterra to lekkie ciągniki forterra bez obciążników waży 4 t, a pronar II giej generacji troche więcej.

Z tego co wiem zwykły pronar pali niewiele mniej od proximy może 1 l to wszystko, a pronary z turbem wiecej palą, a juz 1025 (wiem od właściciela 82sa i 1025a pali dużo więcej od tego 80km) więc i napewno więcej od proximy, proxima dość wolno nalicza mtg.

 

Co do samego pronara IIgiej generacji fakt fajny ale to juz nie ten sam silnik co w starej 82sa jest turbo intercoolere, przebudowane mocowanie przedniej osi i inaczej mocowane przednie obciązniki, ale rewersu to chyba nadal nie ma możliwości dokupienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0
Czekam dalej ;) ktoś pisał czy ten traktor będzie głównym ciągnikiem z turem ?? ODP: TAK, będzie służył do wywalania obornika i różne prace z gruntem :D:)

Nie no to jak będziesż używać tego ciągnika też do pracy w polu to bez zastanowienia brał bym pronara ponieważ jak wjedziesz tym Zetorem w pole to na ON nie zarobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Nie no na tym forum to oszaleć można każdy ma swoje zdanie rozumiem ale "spalanie zetora" za ten temat powien być oskar w dziedzinie najbardziej drażliwy temat 2007 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

jezeli chodzi o pronara 82 i takiej samej mocy zetora to spalanie jest porównywalne, wiem to z doświadczenia a nie z opowieści kolegów czy znajomych, nie wiem jak jest teraz przy tych nowych ale przy starszych tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1
Nie no to jak będziesż używać tego ciągnika też do pracy w polu to bez zastanowienia brał bym pronara ponieważ jak wjedziesz tym Zetorem w pole to na ON nie zarobisz.

 

 

A którego z tych ciągników posiadasz ze tak duzo wiesz o ich spalaniu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0
Nie no na tym forum to oszaleć można każdy ma swoje zdanie rozumiem ale "spalanie zetora" za ten temat powien być oskar w dziedzinie najbardziej drażliwy temat 2007 ;)

Ferdek przestań prostować temat bo już nie raz próbowałeś i coś Ci się nie udawało. Co do tego Zetora i jego spalania to jest fakt z życia wzięty i nie próbujcie mi tu ubliżać, że to nie prawda bo mam wielu znajomych, którzy są posiadaczami forter, proxim i jednogłośnie mi krzykneli, że wszystko by było dobrze tylko żeby nie to spalanie Zetora które jest na wysokim poziomie.

A którego z tych ciągników posaidasz ze tak duzo o nich wiesz o ich spalaniu??

A koledze radził bym nie cwaniakować tylko nauczyć się poprawnie pisać a dopiero zabierać głos w dyskusji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Więc tak ja wybrał bym Fortere , mam Zetora proxime 8441 i nie pali 10litrów ON w lekkich pracach, w ciężkiej robocie to nie przekraczam 1900 obrotów a traktor idzie jak zły (pług 5*35 głębokość orki ok 27cm ,gleba 3,4klasa ,pola równe,4polowa) , może pronar pali 1l mniej ale wole żeby spalił ten Zetor 1l więcej i chodził bezawaryjnie , niż spalił 1l mniej i się ciągle psuł (choć możę nowe Pronary są bardziej dopracowane), a wątpie żeby Pronar 105km spalił tyle samo co Proxima 60km.Sąsiad na początku robił MF-em 255 2skiby i w pole , kupił Zetora 7211 i 4*30 i mówi że Zetor dużo pali , a 2 skiby więcej ciągnie i wszystko szybciej robi w polu, większy silniki i moc więc troche więcej przepali ropy. Zetor ma lepszy komfort , rewers. Takie jest moje zdanie i ja brał bym Forterke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1
Ferdek przestań prostować temat bo już nie raz próbowałeś i coś Ci się nie udawało. Co do tego Zetora i jego spalania to jest fakt z życia wzięty i nie próbujcie mi tu ubliżać, że to nie prawda bo mam wielu znajomych, którzy są posiadaczami forter, proxim i jednogłośnie mi krzykneli, że wszystko by było dobrze tylko żeby nie to spalanie Zetora które jest na wysokim poziomie.

 

A koledze radził bym nie cwaniakować tylko nauczyć się poprawnie pisać a dopiero zabierać głos w dyskusji.

 

 

Sam przestań cwaniakować...a błedy rzecz ludzka i ty tak samo je popełniasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×