Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Mirek17

Pare problemów po zakupie fergusona

Polecane posty

Mirek17    0

1.Gdy włączę przedni napęd kontrolka się pali a nie działa.

2. gdy włączę żółwia to tylko ma dwa biegi nie wiem czy to jest normalne w typie 3070. jeśli ktoś miał podobne problemy to bym był bardzo wdzięczny za rady ;):D

Edytowano przez Balzak
Ortografia!! nawet w tytule tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Balzak    2

Po czym stwierdzasz z ze napęd ci nie działa!!!

 

Jeśli faktycznie jest tak jak mówisz musisz sprawdzić cały podsystem załączania napędu, oraz wzmacniacza momentu. Najlepiej jak byś znalazła jakiś katalog części i sprawdził wszystko po drodze, lub poczytać opinii i problemów MF 3070.

Poszukaj w dziale MF coś na pewno znajdziesz!!!!

 

 

Pozdrawiam Balzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
ot cala wielkosc MF ;)

Tak tak Panowie, i czeka go naprawa za 40 tys.zł :D

 

1.Gdy włączę przedni napęd kontrolka się pali a nie działa.

2. gdy włączę żółwia to tylko ma dwa biegi nie wiem czy to jest normalne w typie 3070. jeśli ktoś miał podobne problemy to bym był bardzo wdzięczny za rady :D:)

1. wymienić filtr w skrzyni biegów (zamiennik bepco, niedrogi)

2. wymienić olej w skrzyni biegów (patrz inny temat)

3. sprawdzić działanie elektrozaworu od przedniego napędu (podpiąć "na krótko")

4. obejżeć wałek przedniego napędu, szczególnie przednią część, jeśli dobrze pamietam jest tam taka tuleja... :)

 

Narazie mi tyle do głowy przychodzi...

 

Nie bardzo rozumiem co z tymi biegami, jak to dwa biegi? W najgorszym wypadku może to być synchronizator którejś grupy (ok. 1300zł jeśli dobrze pamiętam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Tak tak Panowie, i czeka go naprawa za 40 tys.zł ;)

 

 

1. wymienić filtr w skrzyni biegów (zamiennik bepco, niedrogi)

2. wymienić olej w skrzyni biegów (patrz inny temat)

3. sprawdzić działanie elektrozaworu od przedniego napędu (podpiąć "na krótko")

4. obejżeć wałek przedniego napędu, szczególnie przednią część, jeśli dobrze pamietam jest tam taka tuleja... :D

 

Narazie mi tyle do głowy przychodzi...

 

Nie bardzo rozumiem co z tymi biegami, jak to dwa biegi? W najgorszym wypadku może to być synchronizator którejś grupy (ok. 1300zł jeśli dobrze pamiętam)

 

Prawie ze wszystkim sie zgadzam tylko mam zastrzeżenia do punktu 3 nalezy raczej odłączyc zasilanie od elektrozaworu (drugi od dołu) ponieważ przedni napęd włącza sie samoczynnie po spadku ciśśnienia w układzie przedniego napędu czyli po wyłączeniu elektrozaworu, jezeli po odłączeniu zasilania naped bedzei działał wtedy trzeba szukac gdzie jest zwarcie lub zasniedziały kabel bo niewarto bawić sie w obejscia wystarczy odłączyć przewód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2
ot cala wielkosc MF ;)
Hahahaha dobiłeś mnie tym stwierdzeniem. Zanim coś mówisz to porównaj sobie z innymi markami w tym wieku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROPA    1

sprawej strony jest pod kabina jest komputer poprzeczyszczaj kabelki bo maga byc zasniedziałe tez tak miałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10
Hahahaha dobiłeś mnie tym stwierdzeniem. Zanim coś mówisz to porównaj sobie z innymi markami w tym wieku ;)

wlasnie porownalem :D jak cie dobilem to chyba sie juz nie odezwiesz takze ta wypowiedz skieruje do innych userow :D

 

nie twierdze ze MF jest zly-ale te historyjki prawdziwe i nie prawdziwe o skrzyniach jednak kreuja zdanie na temat pewnych serii ciagnikow :) a takie tematy to udowadniaja takze nie miejcie mi za zle tego ze tak pisze-ale to tyle z mojej strony.

 

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
Prawie ze wszystkim sie zgadzam tylko mam zastrzeżenia do punktu 3 nalezy raczej odłączyc zasilanie od elektrozaworu (drugi od dołu) ponieważ przedni napęd włącza sie samoczynnie po spadku ciśśnienia w układzie przedniego napędu czyli po wyłączeniu elektrozaworu, jezeli po odłączeniu zasilania naped bedzei działał wtedy trzeba szukac gdzie jest zwarcie bo niewarto bawić sie w obejscia wystarczy odłączyć przewód.

Myślałem że włącznie 4x4 jest ciśnieniowe, a jednak napęd sie wyłącza pod ciśnieniem. Dzięki za wyjaśnienie.

 

@tommy66692

Co do tego tematu to jeszcze nie wiadomo co jest nie tak w ciągniku, problem może okazać sie błachostką. Założyciel tematu dość lakonicznie wszystko opisał, poza tym ciężko zdiagnozować problem przez internet więc najprościej napisać "padła skrzynia i elektronika" czyli radź sobie sam ;) Historyjek słyszałem wiele i prawdziwość niektórych zweryfikowałem niestety negatywnie. Kwestia wspaniałości marki w dwudziestoletnim sprzęcie jest znikoma, wolisz kupić MF z padniętą skrzynią, DF z silnikiem do remontu, Case z wariującą elektroniką czy JD z padniętą pompą hydrauliki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2

tommy66692 jestem już z powrotem ;) chodzi mi o to że trudno jest porównywac mf z innymi ciągnikami bo innych w tym wieku jest po prostu zbyt mało jeśli chodzi o używki w wieku 15-20 lat to góruje mf. Rzadko przynajmniej w moich stronach spotka jeżdżące ciągniki innych marek( swoją drogą nawet u pośredników jest ich najwięcej). pozdro :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Myślałem że włącznie 4x4 jest ciśnieniowe, a jednak napęd sie wyłącza pod ciśnieniem. Dzięki za wyjaśnienie.

 

tarcze w sprzęgle przedniego napedu ściskane sa przez dwie spręzyny (blachy spręzynujące) i wtedy mamy włączony napęd aby go wyłączyć podawany jest olej do siłownika w sprzęgle który sciska sprężyny i rozlużnia tarcze, a otwieranie i odcinanie dopłyu oleju odpowiada elektrozawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

Na pewno jakiś kabel przyśniedział i nie łączy i nie ma przedniego napędu... standard w mfach...

 

Po tym co widze u sąsiada co się dzieje z jego 3095 w życiu nie chciałbym mieć mfa (no chyba że 255 - najbardziej udany ciągnik tej firmy ;) ) ... Dlaczego jest ich najwięcej w Polsce??? Ponieważ na zachodzie się psują i wszystko wypychają do Polski... W aucie rozumię elektrykę ale w ciągniku nie może ułatwia prace ale jak to ma się psuć to dziękuje... ciągnik ma być do pracy, ma być nie zawodny i banalny w obsłudze a nie tysiące przycisków i pokręteł ... dlatego w przyszłości jak będę kupował ciągnik wybiorę renault gdzie nie stosowali elektryki... tylko wszystko było załączane mechanicznie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A pracowałeś kiedyś z EHR? Jedni wolą wcisnąć przycisk od przedniego napędu a inni wolą siłować się z wajchą ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
dlatego w przyszłości jak będę kupował ciągnik wybiorę renault gdzie nie stosowali elektryki... tylko wszystko było załączane mechanicznie....

O cho cho, a gdzie Ty taką renówke widziałeś? To jakiś model z lat '80? Znajomy ma rocznik 1994, ma EHR, przedni napęd, blokady i WOM są "na prąd", o takie ło http://www.konedata.net/Traktorit/renault103-52.htm jak widzisz ma guziczki i pokrętełka a nawet o zgrozo cyferki jak w kalkulatorze ;) Reszty wypowiedzi nie będe komentował bo to dość dziwna teoria... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

miałem okazje jeździć tym właśnie 3095 i powiem że mi się nie podobały te pokrętła od podnośnika... powershity i te sprawy... Dobry kumpel miał 3090... co on z nim przechodził... Potrafił jechać z dwoma przyczepami zboża i ciągnik potrafił stanąć i koniec... poszedł do domu wziął ojca pojechali i co ciekawsze ciągnik pojechał.... Mf potrafi nieraz odwalić... wydał prawie 10tyś zł na podnośnik itp... Sprzedał go i kupił renault 155.54 i jest baaaardzo zadowolony... a mf nie chce w życiu widzieć już u siebie na podwórku... Renault nie ma polotu do mf... Wogóle lepsze zaparcie... i wszystko mechaniczne... Ja wole coś wajchą włączyć i mieć pewność że się włączyło niż włączyć przycisk i nie wiedzieć czy to chodzi....

 

Standardowo nie miały ciagniki renault montowanej elektryki tylko na zamówienie.... Ta co ma kolega jest z 96roku i ma wszystko na wajchach... I jeżeli miałbym wybierać między renault z elektroniką a bez nawet ze starszego rocznika wybrał bym tą z wajchami....

 

I nie pisze tutaj tylko o renault... podobnie jest z innymi bez elektroniki... oczywiście też bym je brał a te z elektroniką omijał bym szerokim łukiem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
miałem okazje jeździć tym właśnie 3095 i powiem że mi się nie podobały te pokrętła od podnośnika... powershity i te sprawy... Dobry kumpel miał 3090... co on z nim przechodził... Potrafił jechać z dwoma przyczepami zboża i ciągnik potrafił stanąć i koniec... poszedł do domu wziął ojca pojechali i co ciekawsze ciągnik pojechał.... Mf potrafi nieraz odwalić... wydał prawie 10tyś zł na podnośnik itp... Sprzedał go i kupił renault 155.54 i jest baaaardzo zadowolony... a mf nie chce w życiu widzieć już u siebie na podwórku... Renault nie ma polotu do mf... Wogóle lepsze zaparcie... i wszystko mechaniczne... Ja wole coś wajchą włączyć i mieć pewność że się włączyło niż włączyć przycisk i nie wiedzieć czy to chodzi....

 

Standardowo nie miały ciagniki renault montowanej elektryki tylko na zamówienie.... Ta co ma kolega jest z 96roku i ma wszystko na wajchach... I jeżeli miałbym wybierać między renault z elektroniką a bez nawet ze starszego rocznika wybrał bym tą z wajchami....

 

I nie pisze tutaj tylko o renault... podobnie jest z innymi bez elektroniki... oczywiście też bym je brał a te z elektroniką omijał bym szerokim łukiem....

 

coz tu duzo mówic , ta wypowiedz mówi sama za siebie. Brak słow na ludzi którzy sie wypowiadaja w temacie o którym nie maja pojecia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

rafik ale taka prawda... u nas każdy narzeka na mfy... Ci co mają te starsze z serii 69X tak nie narzekają jak ci co mają z serii 30XX.... i u wszystkich kłopoty z elektryką.... Dlatego takie moje zdanie że najlepsze są ciągniki bez elektryki.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
rafik ale taka prawda... u nas każdy narzeka na mfy... Ci co mają te starsze z serii 69X tak nie narzekają jak ci co mają z serii 30XX.... i u wszystkich kłopoty z elektryką.... Dlatego takie moje zdanie że najlepsze są ciągniki bez elektryki.....

tak sie składa ze ma MF 3090 juz 4 rok i jakos elektyka nie stanowi u mnie wiekszego problemu jezeli cokolwiek sprawiało problem załatwiłaem to w jeden wieczór ale za to jaki jest komfort i precyzja pracy, a że często pracuję nim p 18 godzin na dobe to jest to na prawdę dobra sprawa zwłaszcza EHR dlaego wszystkie kłopoty z elektryka sa rekompensowane wygoda i to z nawiązką. Dlatego nigdy więcej ciagnika bez EHR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monteks    0

To saamo i ja moge powiedziec...teraz jak sie patrze na niektore nowe ciagniki (powiem szczeze ze bardzo mi sie podobaja) a nie maja EHR to juz je za to dyskfalifikuje...mialem C-360-3P i po calodniowej pracy polowej z plugiem to czasmi reka odpada...a tutaj tak jak powiedzial poprzednik...awarie sa rekompensowane komfortem jaki, na ten rok budowy ciagnika, jest znakomity.POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×