Jurek12

Instalacja elektryczna łączona + alternator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jurek12    1

Chciałem zamontować alternator od poloneza, jakie części potrzebne? Co z regulatorem? Czy ktoś się bawił z tym przy c-360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    4
Chciałem zamontować alternator od poloneza, jakie części potrzebne? Co z regulatorem? Czy ktoś się bawił z tym przy c-360?

Zależy od wersji. Słyszałem że nowsze mają już regulator w szczotkotrzymaczu. Jeżeli tak to tylko dwa przewody - główny prądowy śruba m6 do plusa akumulatorów i mała wsówka do kontroliki ładowania - bez tego nie będzie ładować. W przypadku regualtora zewnętrznego - opisz - pomogę. Je robiłem wpinkę u sąsiada w przewód od diód od wzbudzenia - wstawiałem jedną diodę krzemową. Skutek - Ładowanie skoczyło z 13,8 do 14,5 Volta (Centra dopuszcza do 15,6 Volta). Akumulator prawie zdechły a po tej operacji kręcił całkiem raźne jeszcze ponad rok :o)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

w dziale elektryka i elektronika jest dużo tematów związanych z alternatorami użyj opcji szukaj a napewno znajdziesz a ten temat nadaje się do zamknięcia :o


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

Witam

Fabrycznie w moim ciapku jest plus na obudowie. czy zmieniając minusa na obudowe musze zmienic kable przy prądnicy czy przy regulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

Jak jest prądnica to nic nie czeba zmieniac silnik chwile popracuje i regulator napięcia sam przeżuci odwrotne ładowanie jedynie co trzeba przełączyc to przerywacz kierunkowskazów chodzi o mase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

no nie jestem pewien czy tak dokońca masz racje kolego

z tym regulatorem to się tak uda


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

sprecyzuj kolego, po co chcesz to odwracać? nie dokonca sie zgodze , że od tak mozna zmienic bieguny bez innych zmian w obwodzie, sa dwa rodzaje regulatorów, do instalacji z minusem na mase, i z plusem na mase.wystarczy spojrzec na symbole regulatorow


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    4

Rozrusznika nie trzeba odwracać ale z prądnicą ten numer nie przejdzie. Nie szybciej zarzucić alternator? Chyba wszystkie bez wyjątku mają minus na obudowie ...

 

sprecyzuj kolego, po co chcesz to odwracać? nie dokonca sie zgodze , że od tak mozna zmienic bieguny bez innych zmian w obwodzie, sa dwa rodzaje regulatorów, do instalacji z minusem na mase, i z plusem na mase.wystarczy spojrzec na symbole regulatorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Jaki sens zmieniać bieguny na masie pojazdu? Jeśli zakładał byś alternator to taka zamiana jest wymagana. Ale skoro pozostajesz przy prądnicy to nie widzę sensu. Prądnica jak i jej regulator w ciapku jest przewidziany na plus na masie. jeśli chcesz zamieniać bieguny i pozostać przy prądnic to musiał byś matować taka z C-360 bo one miały minusa na masie. Ale w takim wypadku to się nie opłaca jedynie zakup alternatora bo prądnica nie ma sensu. zamieniając bieguny nie trzeba nic w instalacji zmieniać(oprócz prądnicy) światła, rozrusznik działają taka samo bez zmian.

Pozdrawiam mtracz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacu    4
Jak jest prądnica to nic nie czeba zmieniac silnik chwile popracuje i regulator napięcia sam przeżuci odwrotne ładowanie jedynie co trzeba przełączyc to przerywacz kierunkowskazów chodzi o mase

Człowieku co ty mówisz?Wiesz jakie by się jaja porobiły jakby to przełożył.Jeden kumpel mojego ojca kiedyś jak zmieniał akumulatory w c330 tomu się wydawało że jest źle i przełożył minus na obudowę.Po takiej"przekładce" prądnica działała "w drugą stronę" to znaczy zamiast ładować rozładowywała.Po dwóch godzinach orki akumulatory tak siadły,że nawet kontrolki się nie chciały świecić i nadawały się do wyrzucenia.Może wydać się to niemożliwe,ale tak było.


Zapraszam do oglądania moich fotek.
Jesteś ze świętokrzyskiego??Napisz na PW!!
Sprzedam rozdzielacz do Ursusa C-330(ten na błotnik).
Info na gg o PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

mam 40. w niej oryginalnie na masie jest plus, ale ja tego nie wiedziałem. kupiłem nowe akumlatory, wkładam a tu nie pasi. klemy na opak. kupiłem nowe założyłem tak jak według mnie ma być... czyli minus na masę i ? wszystko działało normalnie. nic nie siadło. powiem wam czemu. dla rozrusznika jest obojętna biegunowość. tak jest skonstruowany. prądnica do wytwarzania prądu potrzebuje pole magnetyczne. jeśli na wzbudzenie dacie minus to polaryzacja pola magnetycznego ma taki kierunek że na wyjściu musi być plus. i odwrotnie. jest to DOKŁADNIE to samo co silniczek w zdalnie kierowanym autku, tyle że większy. a mechaniczny regulator napięcia... a taki jest w 60 i 30 składa się z 2 lub 3 przekażników które do działania potrzebują tylko pole magnetyczne. bieguny w tym przypadki nie również nie mają żadnego znaczenia. tak samo MECHANICZNY przerywacz kierunkowskazów. bo na elektroniczny już ma. to tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam. Zastanawiam się nad zakupem tej instalacji elektrycznej http://www.sklepdlarolnika.pl/instalacja-elektryczna-laczona-c-360/824/produkt.htm oraz tego alternatora http://www.sklepdlarolnika.pl/alternator-c-360/1/produkt.htm czy jedno z drugim będzie współgrać? Czym różni się instalacją łączona od zwykłej? Czy taka instalacja zawiera wszystkie przewody takie jak do świateł itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam trzeba się spytać w sklepie z tymi instalacjami łączonymi czy jest tam miejsce na światła z przodu i z tyłu oraz pod gniazdo dla przyczepy dla upewnienia się.

Moim zdaniem to powinna być uwzględniona dla światła bo troszkę tego kabla jest na stronie podanym przez Ciebie.

Czym się różni od zwykłej, to ja myślę że od tej starej instalacji z prądnicą, z regulatorem zewnętrznym elektromechanicznym.

No i też z biegunowością, przy zamianie na alternator to mamy minus na masie ciągnika, a stara prądnica miała plus na masie ciągnika.

Chociaż są alternatory specjalnie z plusem na masie, ale ja to rzadko widuję dlatego że jest większość sprzętów elektrycznych czy elektronicznych do poprawnej pracy potrzebuje minus na masie.

Tak od siebie, czy nie wolisz sam założyć instalację elektryczną z lepszych kabli kupionych przez Ciebie i być może taniej by to wyszło?

Tak samo z alternatorem jak masz jakiś tam w domu luzem i sprawny (nie ważne od czego) to nie trzeba będzie kupować bo po co, chyba że przyjmią stary, a nowy kupisz za połowę tej ceny to rozumiem jeśli jest taka możliwość:).

Jeśli nie czujesz się na siłach z elektryką zakładając od podstaw to wtedy możesz kupić tylko upewnij się że dobrze kupujesz albo czy nie lepiej samemu bo schematów jest pełno:)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Alternator miałem od poloneza i mi padł. Ciągnik ma 30 lat od nowości u mnie i nikt nigdy na elektrykę nie patrzył i doszło do tego że się wszystko popsuło nawet nie wiadomo kiedy. Co do zrobienia własnej to po prostu mi się nie chce. Czy te mają aż takie złe kable?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubaguzik    321

ursus waryński wypuścił swoje instalacje przekrojami przewodów robione na oryginał i nie są jakoś b. drogie, może warto się nią zainteresować.
Na farmexpert takie widziałem.


Nie zezwalam na umieszczanie moich zdjęć na różnego rodzaju blogach lub galeriach i używania w celach komercyjnych bez mojej zgody! Wszelkie prawa zastrzeżone!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Z tego co wyczytałem to łączona od zwykłej różnie się tym że zwykła jest pod prądnicę a łączona pod alternator.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale kombinujecie. Instalacja łączona nazywa się tak dlatego, że wszystkie elementy połączone są wg. schematu. Oczywiście tylko teoretycznie, bo przy montażu i tak trzeba rozwalić wszystko i podłączać od nowa, bo nic nie pasuje. Natomiast w zwykłej są wszystkie elementy, ale połączyć trzeba samemu. 


Alternator miałem od poloneza i mi padł. 
To dlaczego go porządnie nie zregenerujesz, tylko kupujesz chińskie badziewie, które ledwo wytrzyma gwarancję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28702

ostatnio montowałem instalację gotową za 130zł, niby oryginał Ursus, jak dla mnie ok, przekroje w porządku, i w dodatku podłączona wg. schematu, a nie tak jak ta z linku, połowy kabli nie ma i nie podłączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7164

Nie kupuj tego badziewia!! U mnie na starej były światła ale przy okazji remontu założyliśmy nową bo w stara stwardniała i kabelki się łamały. To była największa głupota, po dwóch latach jest tylko jedno światło z przodu szajs kabelki jak włoski, konektory śniedzieją i schodzą z kabli. Przybieram się do zrobienia całej instalacji, ale przy wskaźnikach, regulatorze i stacyjce może być trudno, więc szukam teraz człowieka który mi to zrobi od podstaw...


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież cena takiej instalacji mówi za siebie. Popatrzcie sobie na cenę 1 m przewodu Lgy. Wynosi ona w detalu 0,60-0,70zł. Hurtowo można kupić za 60% tej ceny, ale i tak sam materiał na taką instalację kosztuje 150zł. Więc jak ktoś sprzedaje w detalu za 130zł to na 99% taka instalacja jest produkowana w chinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian27545    14

Niedawno robiłem remont c4011, kupiłem sobie nową instalację łączoną i sam powywalałem przewody, które uznałem za zbyt małego przekroju. Koszty były trochę większe ale teraz mogę światła włączyć na cały dzień, i wszystko inne co mi się podoba i wiem, że nic się nie grzeje i nie zpali.

Edytowano przez marian27545

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28702

jak mam kupić gotowca, a potem większe pół robić od nowa, to wolę zrobić od podstaw całość, według schematu, i mam parę lat spokoju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

No i też z biegunowością, przy zamianie na alternator to mamy minus na masie ciągnika, a stara prądnica miała plus na masie ciągnika.

Chociaż są alternatory specjalnie z plusem na masie, ale ja to rzadko widuję dlatego że jest większość sprzętów elektrycznych czy elektronicznych do poprawnej pracy potrzebuje minus na masie.

 

Jeszcze nie widziałem C-360 z + na masie.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
    • Przez dobcio0821
      Napisano Listopad 26, 2020 Witam.
      Przeglądam różne posty ale niemoge znaleźć rozwiązania. Wczoraj chciałem zmienić pradnice na alternator AGH. Instalacje mam nową (pod alternator). Wszystko podłączyłem według schematu. Akumulatory zamienione i jest minus na masę. 
      Kabel czerwony podłączyłem tam gdzie przewód plusowy na rozruszniku i do 30 na stacyjce, a kabelek szary od kontrolki do konektora w alternatorze. 
      Problem zaczyna się jak chce podłączyć kabel plusowy między rozrusznikiem a alternatorem, porostu iskrzy.  Kolega sąsiad podjechał swoim traktorem też z zamontowanym alternatorem aż jest zdziwiony czemu iskrzy. Na krótko kablami spróbowaliśmy podpiąć masę do masy traktorów i od jego rozrusznika do alternatora i też iskrzy. Czy to może być wina alternatora? Dawać go na reklamację czy może jednak coś jest źle podłączone? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj