Skocz do zawartości
rafalfalk1

ursus 1014 olej w chłodnicy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
rafalfalk1    4

Rok temu robiony był kapitalny silnika.dosłownie wszystko wraz z planowaniem bloku,głowicy itd.robiony był bo ciągle wywalało uszczelkę pod głowicą a i cylindry nie były za ciekawe.całe lato woził słomę,jesienią obornik i wszystko było ok.teraz ma ok 200mtg od remontu i podczas wiosennych prac zagrzał się na 100 a tu olej w chłodnicy znowu.dodam że w zimę codziennie był odpalany ale na chwilę że nie mógł się rozgrzać(wożenie beli).chłodniczka oleju silnikowego jest ok.(sprawdzana powietrzem na 9atm.)silnik bardzo ładnie odpala chodzi normalnie ale gdzieś wali olejem w układ chłodzenia.pytanie gdzie?

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kanako339    6

wydaje mi się że może tylko przez głowice może (uszczelka) albo blok silnika bo jedynie tam mogą spotkać się te dwa płyny, a nie ma śladów płynu w oleju silnikowym (nie przybywa albo nie pieni sie)bo dziwne że tylko w jedną stronę miesza..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasko1993    10

miesza w tą stronę gdzie ma mniejsze opory czyli olej ma większe ciśnienie i pcha się do płynu chłodniczego który ma znikome ciśnienie. w moim ursusie też pojawiał się olej w chłodnicy i myśleliśmy że może uszczelka pod głowicą i na marne była oryginalna głowica rozkręcana, okazało się ze właśnie ta chłodnica oleju silnikowego ciekła, ale jeśli mówisz że chłodniczka jest w porządku no to jedynie głowica zostaje albo może coś z tulejami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    449

Usunąłem bo nie doczytałem do końca tematu.

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    4

zdjąłem misę,wyjąłem chłodnicę i połączyłem przewodem górę z dołem. nabiłem w układ chłodzenia 3 atm. i nic nie leci nigdzie.normalnie rozkładam ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasko1993    10

aha to masz ten stary typ chłodzenia oleju w misie olejowej? ja miałem problem z wymiennikiem który znajduje się na  zewnątrz silnika, rok ciągnika 1999r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    4

to jest nowy typ 1991r.zdjąłem głowicę.uszczelka ok.widać że dosłownie przyklejona była wokół kanału olejowego.wstępnie sprawdzałem sprężarką kanały olejowe i nic nie widać aby coś było pęknięte 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Pytanie czy po zakręceniu korka i włożeniu wężyka przelewowego nie pojawiały się bąble, bo może to kompresja dmucha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    4

okazało się że głowica pęknięta pod gniazdami zaworów ssących a dodatkowo kanał olejowy.sprawdzane pod ciśnieniem 8-10atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×