piotkorol

Mam TD80D i przy włączniu WOM coś zgrzyta - wy też tak macie?

Polecane posty

artur21    0
proszę o radę!

 

ja mam coś podobnego ;) znaczy mam new hollanda 70-56 bis i wydaje mi sie ze trzeba podciągnąć linkę od sprzęgła walka, tylko nie przesadzaj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w kazdym zgrzyta jak sie nieumie wlaczac wom???zaciagasz sprzeglo i wtedy popychasz szybko i mocno dzwignie i jest git a jak bedziesz delikatnie popychac to dzwignie to bedzie zgrzytac :D;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur21    0
może macie rację

wiesz ja to jeszcze robie tak (tylko ze to jest traktor renault) zaciągam sprzęgło walka i włączam bieg wsteczny i cofam lekko i na 540 i wtedy bez zgrzytów załącza mi sie walek ,nie wiem czy to sie sprawdzi w twoim new hollandzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

Widzę dobra kombinacje każdy ma jakiś sposób.

 

U mnie w Proxime 8441 było podobnie ze zgrzytało podczas włączania na rozłączonym sprzęgle, Ale wystarczyło podciągnąć linkę od sprzęgła i jest ok.


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotkorol    0

ale ja nie wiem za bardzo gdzie w moim NH można to podciągnąć. czy pod spodem pod czy gdzieś dalej ;):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

@piotrkorol a może wyłącz i włącz jeszcze raz dźwignię wyboru zależne-niezależne i dopiero sprzęgło WOM, albo powtórz tą operację z dźwignią wyboru 540-1000. Bo może coś nie do końca jest zatrybione. Mi nic w TD80 nie zgrzyta, ale mam sprzęgło WOM dosyć mocno ustawione, bo sprężyna mocno trzyma.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

U mnie nie zgrzyta, ale najpierw trezba zaciagnac sprzeglo i wtedy powinno byc ok. A tak odnosnie sprzegla podczas nieuzywania WOM'u dzwignia przelaczania miedzy praca niezalezna i zwiazana z obrotami kol ciagnika powinna byc w pozycji neutralnej, a dzwignia sprzegla w pozycji gornej? Bo w instrukcji wyczytalem ze aby przedluzuc zywotnosc lozysk nalezy dzwignie sprzegla podniesc ale nie ma zaznaczonego dokladnie czy podniesc tylko troche czy przelaczyc ja w gorne polozenie, ale moim zdaniem chyba powinna byc w gornym polozeniu jak myslicie?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    30

u mnie przy rollerze wom włącza się mięciutko i bez żadnych zgrzytów (niezależne sprzęgło) ale jak zmieniam albo włączam dzwignią zmiany prędkości obrotowej z 540 na 1000 to coś zgrzyta:-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotkorol    0
U mnie nie zgrzyta, ale najpierw trezba zaciagnac sprzeglo i wtedy powinno byc ok. A tak odnosnie sprzegla podczas nieuzywania WOM'u dzwignia przelaczania miedzy praca niezalezna i zwiazana z obrotami kol ciagnika powinna byc w pozycji neutralnej, a dzwignia sprzegla w pozycji gornej? Bo w instrukcji wyczytalem ze aby przedluzuc zywotnosc lozysk nalezy dzwignie sprzegla podniesc ale nie ma zaznaczonego dokladnie czy podniesc tylko troche czy przelaczyc ja w gorne polozenie, ale moim zdaniem chyba powinna byc w gornym polozeniu jak myslicie?

 

 

 

W moim TD80D jeździłem na początku z dźwignią w położeniu górnym ale jak mechanik wpadł na zmianę oleju po 50mtg to kazał ją mieć w dolnym. Bo podobno półsprzęgło może paść czy coś takiego. Co do instukcji to ja też tak wyczytałem ale nie wiem teraz czy słuchać mech czy instr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Kurde, mi jak odbierałem ciągnik to mechanik bez tłumaczenia zostawił w TD80 dźwignię sprzęgła w dolnej pozycji czyli praca (tak jak na piktogramach). Ale w instrukcji jest napisane, że na luz wajchę wyboru zal.-niezal. i dźwignię sprzęgła do góry. Ciekawe jak powinno być??


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

no wlasnie nie wiadomo jak to powinno byc u mnie bylo zostawione w gornym polozeniu ale wysle jutro maila do dealera zapytam go jak to powinno byc jak bede cos wiedzial napisze na forum


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

@Lukas85 jak będziesz wiedział to daj znać. Bo może faktycznie lepiej to inaczej niż w instrukcji.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

Dzis otrzymalem maila od dealera w sprawie WOM'u. Pytalem o jeszcze kilka spraw ktore moga zainteresowac uzytkownikow tych ciagnikow. Oto jego tresc:

"Jeżeli chodzi o WOM to tak: jeżeli dłuższy czas nie używamy wałka np przez

tydzień to tą dźwignię od sprzęgła podnosimy do góry aby zwolnić napięcie

łożyska oporowego wtedy wałek nam się kręci żeby wałek wogóle się nie kręcił

to: przestawiamy dźwignie wyboru napędu wałka ( od silnika - od kół) do

pozycji neutralnej czyli po środku i też zwalniamy dźwignię sprzęgła. Wtedy

mamy rozłączone koła zębate WOM i sprzęgło odpuszczone czyli łożysko oporowe

zluzowane.

 

Jeżeli chodzi o docieranie to te ciągniki są wstępnie dotarte ale najlepiej

ciągnikiem robić jakąś robotę tylko nie przeciążać, nie przegrzać, jak macie

jakieś pługi 3 skibowe zwykłe nie poszeżane to można nimi robić, np godzina

roboty pół przerwy.Jak jeździmy to na różnych obrotach a nie na stałych i

wtedy dociera cie wszystko."

 

Mysle ze to definitywnie wyjasnia sprawe tego ja ustawic dzwignie WOM'u i jak docierac ciagnik


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

No to już jest jasne jak ustawić dźwignię sprzęgła WOM, dzięki za informację. A co do pługa 3-skibowego i docierania, to właśnie takim orałem ;). Ale silnik ledwo łapał temperaturę, więc pewnie spokojnie można by go trochę bardziej obciążyć na początku. Pozdrawiam

 

PS ostatnio sprawdziłem instrukcję i tam też jest napisane że w celu przedłużenia żywotności sprzęgła WOM należy dawać na luz wajchę wyboru zal.-niezal. i sprzęgło WOM na włączone (do góry).


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    2

ej po to jest sprzęgło wałka, żeby je zaciągać przy włączaniu nie?no chyba że ja czegoś tu nie rozumiem :P


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3
ej po to jest sprzęgło wałka, żeby je zaciągać przy włączaniu nie?no chyba że ja czegoś tu nie rozumiem :D

Ale nam chodzi o okresy dłuższego niekorzystania z WOM, wtedy lepiej sprzęgła WOM nie obciążać.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    2

czemu? czyli po długim okresie używania lepiej włączać "na twardo" bez sprzegła???


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

Spojler w zadnym wypadku nie wolno włączac WOM'u bez sprzęgła!!! Chodzi o to ze jezeli przez długi czas WOM nie bedzie używany dzwignia sprzęgła powinna byc w górnym położeniu żeby nie chodziło wewnętrzne sprzęgiełko i nie wycierały sie łożyska oporowe i dodatkowo dzwidnia wyboru rodzaju pracy WOM'u powinna byc w połozeniu neutralnym. Jezeli bedziesz korzystał z WOM'u często jak np przy przywozeniu kukuryczy na kiszonke czy przy prasie zwijajacej dzwignia wyboru trybu pracy jest ustawiona na stałe i jej nie przełaczasz, a WOM włączasz i wyłaczasz tyko dzwignia sprzegła przesuwając ja do góry lub do dołu. Patrząc z drugiej strony jest tak ze gdy WOM jest wyłaczony tj. dzwignia wyboru trybu pracy (niezalezny czy sprzeżony z obrotem kół) jest w połozeniu neutralnym a dzwignia sprzęgła moze byc w połozeniu górnym lub dolnym i niezaleznie od jej połozenia wałek nie bedzie sie krecił, ale wlasnie aby nie wycierało sie łożysko oporowe powinna byc podniesiona do góry

Mam nadzieje ze wystarczająco jasno to napisałem ^_^


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusy    16

u mnie tez to jest wiesz co mozesz zrobic pompe paliwowa wymienic u mnie bylo tak i juz nie skrzypi

pompa kosztuje kolo 1000zl u mnie bylo to za darmo bo byl na gwarancji


Powered By NEW HOLLAND
Ursus: Polubisz każdą drogę

Podlasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Czy oprócz kolego co mówi, żeby szybko włączyć wałek, ma ktoś jeszcze jakies pomysły na zgrzytanie przy włączaniu WOM-u? Kończy mi się gwarancja i chciałbym to jakoś rozwiązać a nie usłyszeć z serwisu: Tak ma być. Sprzęgło miałem robione - zabrali mi ciągnik, rozpoławiali i coś w środku porobili bo ze sprzęgłem było coś nie tak. Więc to raczej wykluczam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez Mr_WW
      Witam, dzisiaj rano przy odpalaniu nh td5.85 pojawily się dwa błędy: 3003 i 14016. Przez pierwsze 5 sekund po odpaleniu wszystko było ok a potem obroty szybko wzrosły z 900 do około 1400 i tak się utrzymywały i wtedy też pojawiły się te kody błędów. Wyłączałem i włączałem silnik jeszcze z 3 razy i za 3 już było wszystko ok. Zastanawiam się co mogło być przyczyną? czy może to że było małe napięcie na aku, bo ciągnik stał ze 2 tygodnie i do tego był mróz z -6C ? Wcześniej takie błędy się nie pojawiały i generalnie nie było problemów przy odpalaniu.
      Zerknąłem sobie w internety i wyszło że 3003 to:
      Accelerator Pedal Signal - SOURCE LOW czyli Sygnał pedału przyspieszenia – ŹRÓDŁO NISKI
      lub:
      Foot Throttle Sensor -Signal Below Range Min. czyli Nożny czujnik przepustnicy – sygnał poniżej zakresu min.
      14016 to:
      The ADIC 5 volt reference voltage is too high - above 6 volts czyli Napięcie odniesienia ADIC 5 V jest zbyt wysokie – powyżej 6 V
      lub:
      Engine shutdown activated czyli Aktywowano wyłączenie silnika.
      Podsumowując mi to wygląda na zbyt niskie napięcie i świrowanie komputera z tego powodu chociaż z drugiej strony ciągnik nie miał większych problemów z odpaleniem... Może ktoś z was miał taką sytuacje?
       


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj