Zaloguj się, aby obserwować  
semos

Jak podłaczyc alternator w celu sprawdzenia??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
keram7719    1

Tak bez zamocowania do ciągika (tucież innej maszyny) to trudno co kolwiek powiedzieć o takim alternatorze, no chyba, że dysponujesz stołem (prądnicę jeszcze można było sprawdzić podłączając do akumlatora jak silnik elektryczny - ale w alternatorze to nie działa :-)))).

Jedynie co możesz zrobić to sprawdzić, czy wirnik nie ma zwarcia, albo czy diody są ok (jednak do tego warto było by mieć urządzenie o większym prądzie niż zwykłe urządzenie wielofunkcyjne - zwykły woltomierz z omomierzem i próbą przejścia to trochę mało). No jeszcze możesz dokonać oceny zużycia szczotek i pierścieni ślizgowych oraz samych łożysk (ale tak w "rękach" też czasami trudno ocenić ich stan - zazwyczaj lepiej za wczasu wymienić łożyska, tylko na lepsze bo takie badziewie to się szybko rozsypie).

 

No może elektrycy po fachu mają jakieś cudowne metody :-)

 

Powodznia przy próbach z alternatorem.

 

P.S. po edycji ;-)

Do sprawdzenia potrzebujesz jeszcze regler (regulator) i podłączyć zgodnie z oznaczeniami (na alternatorze masz takie same oznaczenia i jeszcze jedno złącze)


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

Tak sprawdziłem i powinno być wszystko ok. Teraz chciałbym go uruchomić i sprawdzić jak ładuje. dysponuje akumulatorem i stołem na którym mogę go elegancko podłączyć i wprawić w ruch. Nie wiem tylko co gdzie podpiąć aby zadzaiałał i prosze pomóżcie mi!!!!

 

 

Pomocy!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No tak jak wyżej napisano musisz mieć regulator napiecia jeśli takowy nie jest wbudowany.

A tak na marginesie posiadasz miernik uniwersalny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

Posiadam miernik uniwersalny. Co do regulatora to w celu tylko krótkiego sprawdzenia nie muszę go posiadać, porostu alternator będzie ładował ale różnie. Mi chodzi tylko o samo sprawdzenie czy można z niego coś wykrzesać????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To sprawdziłes miernikiem na rezystancje te 2 wyjścia DF i D+? ile pokazało??

A posiadasz mały zasilacz 12V 500mA, taki bywa przy antench.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Masz kolego jakies GG czy cos takiego było by wygodniej pisac no i szybciej.

A masz ten zasilacz?? Bo można by go wykorzystać jako wzbudzenie wirnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1
Posiadam miernik uniwersalny. Co do regulatora to w celu tylko krótkiego sprawdzenia nie muszę go posiadać, porostu alternator będzie ładował ale różnie. Mi chodzi tylko o samo sprawdzenie czy można z niego coś wykrzesać????

Nie będzie ładował różnie, ale wogóle bo nie będziesz miał prądu na "wzbudzenie" (bo o wzbudzniu jest mowa przy prądnicach - a w alternatorze to nie wiem jakto fachowo się określa ale chodzi o prąd jaki idzie na wirnik i steruje polem magnetycznym), a jak dasz na stałe to coś spalisz :-) - dlatego wolę alternatory z wbudowanymi regulatorami (np. w szczotkotrzymacz) ;-)

 

Pomysł z zasilaczem może się sprawdzić ... powodzenia w eksperymentach!


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

do wzbudzenia mam zamiar zastosować zwykły akumulator 12 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj