Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
semos

Jak podłaczyc alternator w celu sprawdzenia??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
keram7719    0

Tak bez zamocowania do ciągika (tucież innej maszyny) to trudno co kolwiek powiedzieć o takim alternatorze, no chyba, że dysponujesz stołem (prądnicę jeszcze można było sprawdzić podłączając do akumlatora jak silnik elektryczny - ale w alternatorze to nie działa :-)))).

Jedynie co możesz zrobić to sprawdzić, czy wirnik nie ma zwarcia, albo czy diody są ok (jednak do tego warto było by mieć urządzenie o większym prądzie niż zwykłe urządzenie wielofunkcyjne - zwykły woltomierz z omomierzem i próbą przejścia to trochę mało). No jeszcze możesz dokonać oceny zużycia szczotek i pierścieni ślizgowych oraz samych łożysk (ale tak w "rękach" też czasami trudno ocenić ich stan - zazwyczaj lepiej za wczasu wymienić łożyska, tylko na lepsze bo takie badziewie to się szybko rozsypie).

 

No może elektrycy po fachu mają jakieś cudowne metody :-)

 

Powodznia przy próbach z alternatorem.

 

P.S. po edycji ;-)

Do sprawdzenia potrzebujesz jeszcze regler (regulator) i podłączyć zgodnie z oznaczeniami (na alternatorze masz takie same oznaczenia i jeszcze jedno złącze)


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

Tak sprawdziłem i powinno być wszystko ok. Teraz chciałbym go uruchomić i sprawdzić jak ładuje. dysponuje akumulatorem i stołem na którym mogę go elegancko podłączyć i wprawić w ruch. Nie wiem tylko co gdzie podpiąć aby zadzaiałał i prosze pomóżcie mi!!!!

 

 

Pomocy!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

No tak jak wyżej napisano musisz mieć regulator napiecia jeśli takowy nie jest wbudowany.

A tak na marginesie posiadasz miernik uniwersalny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

Posiadam miernik uniwersalny. Co do regulatora to w celu tylko krótkiego sprawdzenia nie muszę go posiadać, porostu alternator będzie ładował ale różnie. Mi chodzi tylko o samo sprawdzenie czy można z niego coś wykrzesać????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To sprawdziłes miernikiem na rezystancje te 2 wyjścia DF i D+? ile pokazało??

A posiadasz mały zasilacz 12V 500mA, taki bywa przy antench.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Masz kolego jakies GG czy cos takiego było by wygodniej pisac no i szybciej.

A masz ten zasilacz?? Bo można by go wykorzystać jako wzbudzenie wirnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    0
Posiadam miernik uniwersalny. Co do regulatora to w celu tylko krótkiego sprawdzenia nie muszę go posiadać, porostu alternator będzie ładował ale różnie. Mi chodzi tylko o samo sprawdzenie czy można z niego coś wykrzesać????

Nie będzie ładował różnie, ale wogóle bo nie będziesz miał prądu na "wzbudzenie" (bo o wzbudzniu jest mowa przy prądnicach - a w alternatorze to nie wiem jakto fachowo się określa ale chodzi o prąd jaki idzie na wirnik i steruje polem magnetycznym), a jak dasz na stałe to coś spalisz :-) - dlatego wolę alternatory z wbudowanymi regulatorami (np. w szczotkotrzymacz) ;-)

 

Pomysł z zasilaczem może się sprawdzić ... powodzenia w eksperymentach!


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    11

do wzbudzenia mam zamiar zastosować zwykły akumulator 12 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×