DawidKupiski

Słaby skręt w lewo w MTZ 82

Polecane posty

Witam mam problem w swoim MTZ 82 z 1992r. Nie mam wspomagania na orbitrol tylko na serwomechanizm. Gdy skręcam w lewo koła nie chcą skręcić do samego końca tylko zaledwie 40% a w prawo skręcają na maxa tak jak powinno być. Czy można ustawić jakoś ten skręt żeby dobrze skręcało w obie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o dokładne instrukcje bo za bardzo nie wiem jak mam się za to zabrać. Kupiłem ten ciągnik 4 miesiące temu i wiem że mam to zwykłe wspomaganie kierownicy. Jeszcze za bardzo nie przyglądałem się tej serwo kolumnie. I nie wiem gdzie mam szukać tej awarii. Więc jeżeli ktoś się zna na tej serwo kolumnie prosiłbym o porady dotyczące tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Najlepiej podnieś przodek do góry, odłącz drążki od wąsów przy zwrotnicach i kręć kierownicą od oporu do oporu licząc ile jest obrotów a później ustaw kierownicę na środku. Sprawdź jak jest wtedy wąs pod kolumną. Powinien być na środku. Jak nie jest to ktoś go przestawił na wielowypuście i trzeba przełożyć. Jak jest na środku do trzeba wyregulować drążkami żeby koła były na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    41

przestaw siłownik na bolcu mocującym do płyty gdzie są 3 dziury do ustawianie skrętu pod silnikiem, ewentualnie sprawdź też ustawienie cięgien od zbieżności bo są łączone na środku ciągnika i jeżeli jedna strona będzie mocno wkręcona a druga wykręcona to może być taki objaw, ewentualnie wyślij jakieś zdj spróbuje pomóc bo znam tą "ruską technologie" nie od dziś :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Znasz tą technologię a każesz mu przestawiać siłownik od wspomagania przy osi jak on ma serwo i nie ma siłownika przy osi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    41

Znasz tą technologię a każesz mu przestawiać siłownik od wspomagania przy osi jak on ma serwo i nie ma siłownika przy osi :P

to mi sie pomyliło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    518

Witam Panowie mam pytanko:  Jak zdjąć tuleje w przednim moście aby zobaczyć czemu nie mogę skręcić w lewą stronę ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Strona która nie skręca do góry. Zdejmujesz koło, odkręcasz wąs(jest na 3 śrubach i dwóch kołkach), Odkręcasz 4 śruby ( te dwie skrajne i od drugiej strony również dwie skrajne - dotyczy to załączonego zdjęcia), teraz wszystko schodzi w dół i po sprawie. Polecam zachowanie ostrożności bo jest co podnieść. Co niektóre jednostki pewnie zdejmują błotnik, ale ja to sobie odpuściłem. Przy tej robocie można od razu zrobić odpowietrzenie oraz smarowania tulei jak na zdjęciu - 30 minut roboty.6765153400_1354715353.jpg

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Prawdopodobnie masz już zatartą tuleję co czasem się zdarza. Po odkręceniu tylko czterech śrub zwolnica powinna spaść na dół sama. Musisz jej teraz pomóc i próbować skręcać i naciskać w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    518

Bardzo dziękuję Panowie za pomoc :) powoli opornie idzie :D a jak długa jest tuleja ??

Edytowano przez Laleczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Z tego co pamiętam to +/- 25cm jest.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laleczka    518

Już poszło ;) ja jestem zadowolona :) faktycznie tuleja zatarta jak napisał Mani działamy dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

A nie masz problemu z wyciekającym olejem ze zwolnicy w przednim moście? jest odpowiedni stan oleju?


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dorób kalamitkę jak na foci wyżej nawiasem mówiąc mojej i mojej zwrotnicy :)

Działa perfekcyjnie. Kalamitka z gwintem M6.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jeśli Tobie zatarła się tuleja to zapewne masz już zrobiony ten otwór odpowietrzający więc nic nie musisz robić oprócz tej kalamitki. Bez niej też się obejdzie ale trzeba będzie raz na jakiś czas zdjąć zwolnicę i posmarować tuleję żeby się znowu nie zatarła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

O Sewerynie to mógłbyś się upomnieć o prawa autorskie, nie ma co szastam cudzą własnością! A w sumie to z googli wyhaczyłem fotkę, ale kojarzyła mi się. Jak ją raz na jakiś czas zdejmować to lepiej tą kalamitkę zrobić bo zdejmowanie do najprzyjemniejszych rzeczy nie należy, ale to już rzecz gustu można powiedzieć. Jeśli masz owy otwór to będzie wyglądało to tak w elemencie który jest zdjęty(na zdjęciu brak już sprężyny amortyzującej)post-63085-0-99553300-1386009781_thumb.j

Jeśli go nie ma to chyba warto zrobić na przyszłość. Ja asekuracyjnie wymieniłem nawet oringi, jak mnie pamięć nie myli to rozmiar 88x5. Fakt faktem oleju nie ubywa, most suchy jak pustynia a do tego da się skręcać - dla mnie rewelka.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A tam prawa niech sobie używają to tylko zdjęcie kawałka żelaza nie mojej d*py :)

Ten otwór ma być od strony zwolnicy na wysokości łożyska półosi. Jeśli jest z tej strony to jest to on. 

Zdecydowanie lepiej kalamitkę. Ileż razy można zwrotnice demontować....


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj