bbolas

Prosze o pomoc przy siwiecy płomieniowej MTZ 82

Polecane posty

bbolas    2

mam pewny problem bo mi cos swieca płomieniowa nie pobiera paliwa z zbiorniczka....z tego co słyszałem to swieca rozgrzewa sie i potem jest najprawdo podobniej elektro zaworek który puszcza paliwo do niej....ten gruby przewód elektryczny to najprawdopodobniej to jest od spirali która sie nagrzewa a jest jeszcze cieki przewodzik który dochodzi do swiecy...nie wiem czy to czasem nie jest od elektrozaworu który puszcza paliwo....jesli to ten cienki przewodzik jest od elektrozaworu to pod co jest podłaczony ?? pod stacyjke ??....

 

prosze o jak najszybsza pomoc...

 

z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

oba kable połączocz razem , dobrze mówisz jeden jest od grzałki a drugi od elektrozaworu (słychac stuknięcie przy otwarciu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

musze kupic swiece bo mi nafty nie podaje na spirale ale wielkie dzieki za podpowiedz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Podłączony jest pod stacyjkę i napięcie na nim pojawia się w momencie rozruchu. A tak poza tym polecam zainstalować w miejsce fabrycznej świecy, świece od MFa, troche przeróbek ale naprawde super działa i nie trzeba pamiętać o dolewce nafty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a co właściwie sie leje do tego zbiorniczka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzieki. Lepiej wiedziec pozno niz wcale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

hemi mam pytanko...od jakiego modelu MF tą swiece ??...jakie przeróbki trzeba zrobić ??....pasuje ona w kolektor dolotowy bez przeróbek ??....ona ma zaworek od paliwa na termobimetalu ze jak sie nagrzeje to sama sobie poda paliwo ??...praktykowałeś taka przeróbke ??...jaki koszt tej swiecy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Świeca jest od popularnych "Perkinsów" i kosztowała mnie 17zł wraz z oryginalną rurką zasilającą. Aby ją zainstalować w kolektorze niestety trzeba

dorobić kryze, ja ją wykonałem ze starej świecy. Zasilanie w paliwo bierzemy z wyjścia filtra paliwa dokładnego oczyszczania, poprostu przeciąłem

przewód pomiędzy filtrem a pompą i wstawiłem trójnik. Ostatni etap to zasilanie w prąd. W sumie można by ją było podłaczyć bezpośrednio pod

oryginalną instalacje z tą różnica że podłączamy tylko pod ten gruby przewód. Ja to sobie troche bardziej skomplikowałem, ale tak terz będzie działać.

 

ona ma zaworek od paliwa na termobimetalu ze jak sie nagrzeje to sama sobie poda paliwo ?? - dokładnie - trzeba poczekać aż kontrolka się rozrzaży.

U mnie po dwóch zimach sprawuje się ekstra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Wymieniałem świecę płomieniową bo w starej żarnik był pęknięty. Teraz grzeje, naftę chyba też podaje

(Napięcie idzie do tego wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi), ale nie nagrzewa się ten żarnik w kabinie. Sprawdzałem kable wszystko podłączone. No i mam kilka pytań

1 Do żarnika w kabinie dochodzi jak rozumiem + i -?

2 Co to za aluminiowa puszeczka pod blachą ze wskaźnikami 4x 8cm do niej podłączone są grube kable żółty i różowy. Zdaje się że z tej puszki wychodzą kable na żarnik


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam świece od MF bo przy tej oryginalnej od MTZ po pękała mi ta porcelanka i poszła na tłoki :/ myślałem że wał pękł tak zaczęło wali, ale na szczęście to był tylko taki odgłos. Ale głowice tak i tak musiałem zdjąć i wyczyścić te resztki porcelany.


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Hm, a gdzie tam masz jakąś porcelanę? Przynajmniej na zewnątrz w swojej świecy nie widziałem


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no jeśl była by na zewnątrz to by nie wciągną. W zależności od rocznika miały różne świece mój miał właśnie z porcelanka.


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drboczek    0

Wymieniałem świecę płomieniową bo w starej żarnik był pęknięty. Teraz grzeje, naftę chyba też podaje

(Napięcie idzie do tego wtryskiwacza w momencie kręcenia rozrusznikiem, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi), ale nie nagrzewa się ten żarnik w kabinie. Sprawdzałem kable wszystko podłączone. No i mam kilka pytań

1 Do żarnika w kabinie dochodzi jak rozumiem + i -?

2 Co to za aluminiowa puszeczka pod blachą ze wskaźnikami 4x 8cm do niej podłączone są grube kable żółty i różowy. Zdaje się że z tej puszki wychodzą kable na żarnik

 

nikt ci nie odpowiedział więc ja odpowiem, jeśli chodzi o świece żarowe w MTZ to sprawa nie jest zbyt prosta. Pierwsza rzecz jaką trzeba wiedzieć patrząc na schemat to to że masę swieca pobiera bierze z obudowy - wiadomo, dochodzą do niej dwa przewody, cienki do elektrozaworu i grubszy do żarnika. I teraz tak, świeca ma dwa tryby pracy:

 

1. wciskamy przycisk na desce - napięcie do żarnika w świecy płomieniowej płynie przez żarnik w kabinie i ta kostkę 4x8cm - czyli duży opornik. Świeca wtedy tak naprawdę powoli się nagrzewa i ogrzewa kolektor - trzeba przytrzymać przycisk przez jakieś 15 sekund - w zależnosci od temp otoczenia.

2. ogrzaliśmy już kolektor i zaczynamy kręcić rozrucznikiem - w tym momencie żarnik w kabinie gaśnie bo załącza się przekaźnik i podaje pełny prąd na świecę żarową i wtedy też podawany jest prąd na elektrozawór przez który podciśnienie zaciąga naftę. Dodam jeszcze ze trzeba pamiętać o klapce przymykającej kolektor ssący, ale to raczej w większe mrozy.

 

 

Do żarnika nie płynie więc + i - tylko przez żarnik i opornik podawany jest prąd na świecę jak w punkcie 1.

Jeśli uszkodzony będzie opornik lub żarnik w kabinie to pierwszy etap oczywiście nie przyniesie rezultatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

drboczek Dzięki za podpowiedź;), będę musiał wykręcić tą świecę płomieniową bo jakieś cuda się dzieją. Włącznik świecy mam w stacyjce i jak trzymam te kilkanaście sekund grzania to: kolektor w okolicy świecy robi się ciepły

żarnik w kabinie nie żarzy się:D

nie mam pewności czy czy wtryskuje naftę na świecę

Mtezecik będzie powoli zapadał w sen zimowy, więc będzie czas na dłubania. Chyba zabiorę się za zakładanie orbitrola, nie pokazuje poziomu paliwa i właśnie to grzanie świecy.

Pozdrawiam

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zubiel    0

mi przestała działać ta świeca. Nie wiem co mam robić. w kabinie nie świeci się kontrolka, na kostce nie ma prądu, poradźcie co mam robić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

sprawdź bezpieczniki, jak masz włącznik w stacyjce to tez stacyjkę


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

mi przestała działać ta świeca. Nie wiem co mam robić. w kabinie nie świeci się kontrolka, na kostce nie ma prądu, poradźcie co mam robić??

 

Jeśli bezpieczniki są ok to znaczy, że świeca jest do wymiany - spaliła się i przerwała obwód dlatego nie świeci się kontrolka i nie masz prądu na kostce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marka    0

ZIMA TRZYMA więc i problem z opalaniem się pojawił a polega on na tym ze kontrolka świecy w kabinie zapala się dopiero jak ciągnik odpali i to dopiero jak wejdzie na wyższe obroty....świeca do wymiany czy może jakiś kabelek nie łączy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

U mnie było tak że grzała świeca ale żarnik w kabinie nie świecił, okazało się że kabelki przy stacyjce były pozamieniane, ktoś dłubał i źle podłączył bo oba są różowe :rolleyes: Najlepiej to miernik do łapki i trzeba sprawdzać przepływ prądu


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

U mnie jest tak że normalnie żarnik się zapala w kabinie ale przy rozruchy chyba nie podaje tej nafty. Miałem już świece płomieniową odłożoną i patrzałem czy się nagrzewa wszystko jest dobrze a nie chce tej naft zaciągać możecie mi powiedzieć co mam zrobić?


Mtz 82, Ursus c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tam idą 2x "+"

jeden jest od świecy-grzania a drugi od elektrozaworka-puszcza naftę

masa na obudowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Miernik podłączyć i patrzeć w trakcie rozruchu czy pokazuje napięcie na kablu od wtryskiwacza nafty, u mnie niby coś pokazuje ale chyba nie wtryskuje a nowa świeca. Muszę wymontować i sprawdzić na żywo ;)


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

Ja powiem tak, w MTZ'tach te świece płomieniowe to jedna wielka lipa. U nas we Farmerku oryginalna się spaliła więc brat kupił taką samą, długo nie pogrzała jakiś tydzień i znowu coś nie tak. Jak będę zakładał do 60'tki to chyba we Farmerze też założę od MF'a.

Dlatego najlepszym według mnie rozwiązaniem będzie zamontowanie świecy od MF'a jak opisane było wcześniej.


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj