Skocz do zawartości

Polecane posty

miwigos    85

A jak maja chętnie kupować jak pszenica jest po 50-60zl a material siewny po 2000zl. I zwrot groszowy. Sam kupuje na ha lub 2 i resztę jade swoim przy czym wcale lepiej z kwalfikatu nie polonuje.

A opłata licencyjną płacisz,czy jesteś małorolny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loquito    14

Parametry pszenicy ozimej w jednej z central nasiennych:

Memory - kiełk 93%, MTN 40,88g

Artist - kiełk 95%, MTN 38,81g

 

Cekawe jakie parametry bedzie miała Jantarka?? Narazie jest w badaniach

Dość niskie MTZ, jeśli będziesz siał te odmiany to w jakich obsadach?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1490    5

Witam chciałbym posiać pszenice ościstą mewa czy wymaga jakichś szczególnych warunków i nawożenia jaka norma wysiewu i termin siewu


Witam chciałbym posiać pszenice ościstą mewa czy wymaga jakichś szczególnych warunków i nawożenia jaka norma wysiewu i termin siewu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BENNY82    34

mewa to raczej nie rekordowa odmiana ale stabilna w plonowaniu. każda pszenica lubi nzawożenie termin siewu optymalny i optymalne warunki i siła kiełkowania powyżej 90% to wysiewaj 160-170 kg/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    103

mam tobaka i arkadię jaki wysiew tych odmian? polecali mi około 150kg ale mi się trochę mało wydaje i myślę nad 160-180kg/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kula07    139

Dzięki Panowie za krótkie i zwięzłe odpowiedzi. W takim razie wybieram pszenicę.

Co do odmiany, skoro uważacie że Julius dobrze się sprawdza będę szukał Juliusa. Jeśli bym nie znalazł to jak na tle tej odmiany wypada Arkadia? Pytam bo do Afkadii akurat mam dostęp. Macie jakieś porównanie w stosunku do tych dwóch odmian?

Miałem Arkadie i Juliusa, na bliźniaczy stanowisku przy takich samych zabiegach agrotechnicznych Julius plonowal ok 1t/ha więcej. Jak Arkadia zachowuje się w monokulturze to nie mam pojęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej1988    102

Dość niskie MTZ, jeśli będziesz siał te odmiany to w jakich obsadach?  

 

hodowca pszenice memory zaleca siac 330-380 ziaren na m2. Wybrałbym tą gorna granice czyli wyszłoby jakieś 160 kg na ha w optymalnym terminie. Natomiast Artista 270-310 ziaren czyli jakies około 130 kg na ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loquito    14

Ja jestem z okolic Jarosławia i u mnie nie ma szaleństwa jeśli chodzi o wilgoć w ziemi, popadało  w poniedziałek i lekko we wtorek, nie obawiasz się siać tak mało, chodzi mi to o 130 kg/ha? Pytam bo nie którzy boją się siać przykładowo 220 kg/ha ze względu na suszę. Bardzo dobre masz podejście do wyznaczenia normy wysiewu. Uważam za błąd przyjmowanie z góry np. 200, 220 czy tam 180 kg/ha bez uwzględnienia MTZ i kiełkowania i po za tym siać gęsto bo sucho to trochę nie porozumienie bo skąd wziąć wodę dla tych roślin. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

Miałem Arkadie i Juliusa, na bliźniaczy stanowisku przy takich samych zabiegach agrotechnicznych Julius plonowal ok 1t/ha więcej. Jak Arkadia zachowuje się w monokulturze to nie mam pojęcia.

 

a czym najczesciej przerywasz monokultore po pszenicy czy po pszenicy co siejesz rzepak czy kukurydze i pozniej po tym znowu pszenice czy co siejesz ?

Ja jestem z okolic Jarosławia i u mnie nie ma szaleństwa jeśli chodzi o wilgoć w ziemi, popadało  w poniedziałek i lekko we wtorek, nie obawiasz się siać tak mało, chodzi mi to o 130 kg/ha? Pytam bo nie którzy boją się siać przykładowo 220 kg/ha ze względu na suszę. Bardzo dobre masz podejście do wyznaczenia normy wysiewu. Uważam za błąd przyjmowanie z góry np. 200, 220 czy tam 180 kg/ha bez uwzględnienia MTZ i kiełkowania i po za tym siać gęsto bo sucho to trochę nie porozumienie bo skąd wziąć wodę dla tych roślin. 

 

po to siac gesciej by wschody dobre byly a nie zasiac i pozniej rzadkie jest bo nie powschodzilo bo nie padalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Kukurydza nie przerywa monokultury.

@loquito
Chyba nie rozumiesz. Jak jest sucho (warunki niekorzystne) podczas siewu to zwiekszasz norme wysiewu. Warunki optymalne ale wiosna problem z woda to norma wysiewu nizsza.

Edytowano przez Tomek90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej1988    102

Ja jestem z okolic Jarosławia i u mnie nie ma szaleństwa jeśli chodzi o wilgoć w ziemi, popadało  w poniedziałek i lekko we wtorek, nie obawiasz się siać tak mało, chodzi mi to o 130 kg/ha? Pytam bo nie którzy boją się siać przykładowo 220 kg/ha ze względu na suszę. Bardzo dobre masz podejście do wyznaczenia normy wysiewu. Uważam za błąd przyjmowanie z góry np. 200, 220 czy tam 180 kg/ha bez uwzględnienia MTZ i kiełkowania i po za tym siać gęsto bo sucho to trochę nie porozumienie bo skąd wziąć wodę dla tych roślin. 

 

Artista chyba nie bede siał tylko Memory bo ma lepsza odpornośc na choroby. Memory wychodzi przy gornej granicy 160 kg na ha. W tamtym roku siałem Ozona 170 kg na ha i obsada była dośc dobra moze nawet za bardzo i termin siewu był ostatniego wrzesnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

Kukurydza nie przerywa monokultury.

 

@loquito

Chyba nie rozumiesz. Jak jest sucho (warunki niekorzystne) podczas siewu to zwiekszasz norme wysiewu. Warunki optymalne ale wiosna problem z woda to norma wysiewu nizsza.

 

niby czemu nie przerywa monokultury wiadomo lepiej juz zasiac kukurydze niz 3 raz pszenice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loquito    14

Kukurydza nie przerywa monokultury.

 

@loquito

Chyba nie rozumiesz. Jak jest sucho (warunki niekorzystne) podczas siewu to zwiekszasz norme wysiewu. Warunki optymalne ale wiosna problem z woda to norma wysiewu nizsza.

Ok, ja wiem, że jeżeli mamy sucho jesienią to należy zwiększyć normę wysiewu, ale chodziło mi o to że zwiększenie np. obsady z 350 na 550 szt./m2 dlatego że jest sucho nie zawsze może przynieść pozytywny efekt. Bazując na Twoim doświadczeniu to o ile % byś zwiększył obsadę jeżeli panuje susza, zakładając obsadę 350 -370 szt./m2 za wyjściową, odmiany to Hondia - nowy materiał jeszcze nie zam MTZ, Agil - 1-szy raz po kwalifikancie MTZ 45g, Toras - 3-ci raz po kwalifikancie MTZ 40g. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

no tak owies ale pszenice sie sieje na dobrych glebach a owies na jakis najsłabszych tam gdzie pszenicy sie nie sieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Ok, ja wiem, że jeżeli mamy sucho jesienią to należy zwiększyć normę wysiewu, ale chodziło mi o to że zwiększenie np. obsady z 350 na 550 szt./m2 dlatego że jest sucho nie zawsze może przynieść pozytywny efekt. Bazując na Twoim doświadczeniu to o ile % byś zwiększył obsadę jeżeli panuje susza, zakładając obsadę 350 -370 szt./m2 za wyjściową, odmiany to Hondia - nowy materiał jeszcze nie zam MTZ, Agil - 1-szy raz po kwalifikancie MTZ 45g, Toras - 3-ci raz po kwalifikancie MTZ 40g.

10% zwiekszasz obsade. Zbadaj tylko zk i bedzie ok.

 

Pszenica po pszenicy max 3 lata tak jak reszta zbóż, jedynie qq i pszenżyto bez ograniczeń chyba.

 

Kuku tez zboze, dodatkowo w tym roku fusarium ostre bedzie po niej, ale z braku laku dobry kit.

Ja tam wale owsa sporo bo najlepszy mialem na tym profit w tym roku, chodz reszta zbóż jeszcze nie sprzedana hmm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kula07    139

a czym najczesciej przerywasz monokultore po pszenicy czy po pszenicy co siejesz rzepak czy kukurydze i pozniej po tym znowu pszenice czy co siejesz ?

 

 

po to siac gesciej by wschody dobre byly a nie zasiac i pozniej rzadkie jest bo nie powschodzilo bo nie padalo

Sieję groch, rzepak i jęczmień jary, do tego miedzyplony.

 

Ja staram się siać rzadko 300-350 roslin/m2. Nie zauważyłem negatywnych efektów takiego siewu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loquito    14

Czy ze względu rzadszy siew np 350 szt./m2 będę musiał zwiększyć nawożenie azotowe w stosunku do nawożenia które stosuje w przypadku gęstego siewu ok. 550 szt./m2? Od razu dodam że ilość wysiewu ja nie ustalam więc nie krzyczeć ze sieje za gęsto, bo ja wiem o tym, ale za dużego wpływu na to nie mam.

Edytowano przez loquito

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kula07    139

Nie.

Uzasadnie to na prostym przykładzie: 6 osób zamówiło jedna pizzę, po nich inne 3 osoby również zamówiły taką samą jedną pizzę. Kto się bardziej naje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
loquito    14

Dzięki za wyjaśnienie ;) lepiej mieć optymalną ilość mocnych roślin niż dużo słabych.

Edytowano przez loquito

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinguru    0

Powie mi ktoś ile moze lezeć przygotowany materiał siewny  zaprawiony w betoniarce,zworkowany tak aby nie zdążył skiełkować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    111

Na pewno musi być wysiany tej jesieni ,tak zalecają firmy nasienne ,jednak ciekawi mnie co firmy robią z niesprzedanym materiałem zaprawionym ,utylizują czy na drugi rok wciskają rolnikowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno musi być wysiany tej jesieni ,tak zalecają firmy nasienne ,jednak ciekawi mnie co firmy robią z niesprzedanym materiałem zaprawionym ,utylizują czy na drugi rok wciskają rolnikowi

To jest dobre pytanie. Teoretycznie jak trzyma się go w dobrych, suchych warunkach to jego siła kiełkowania nie powinna się zmniejszyć nawet jeśli stałby rok. Ale lepiej tego nie próbować. Sam staram się go trzymać góra 1-2 tygodnie od zaprawienia.

 

Marcinguru – a Ty już zaprawiałeś czy dopiero planujesz? Ja w następnym tygodniu z tym ruszam. Zaprawa Vibrance Gold. Odmiana Linus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez Mario35
      Witam wszystkich. Mam pytanie zwłaszcza do tych z Wielkopolski. Znalazłem taki ciągnik na necie ( http://olx.pl/oferta/case-ih-5150-pro-z-niemiec-penumatyka-klimatyzacja-CID757-IDekwYn.html#22f147246f ) żeby go zobaczyć muszę przejechać 500km a przy gospodarstwie mlecznym ciężko wyrwac sie na caly dzien. A wiec moze ktos zna tego handlarza był u niego wie co jest wart i czy moge sie wybrac smiało go obejrzeć. Czekam na wasze opinie co sadzicie o tym egzemplarzu. Ja jestem z Małopolski- z góry dzieki za info
    • Przez Mario35
      Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Ktory z tych ciagnikow byscie wybrali. Wiem ze new holland t 4cyl a renault 6cyl. Tylko chodzi mi o awaryjnosc i mozliwosc pozniejszego odsprzedania. Opisze moja sytuacje, mam znajomego co sprowadza ciagniki czekam az przywiezie mi case, tylko jeszcze nic ciekawego nie znalazł a ma te dwa na stenie. ja musze miec ciagnik w maju na sianokiszonke(prasa NH BR560A) i dlatego pytam ktory byscie wybrali bo jak nic nie znajdzie to musze ktoregos wziasc. Pozniej bym go sprzedał jak przywiezie case i ktory mógłbym szybciej sprzedac.
      Oba ciagniki sa w bardzo dobrym stanie NH z 1998r a Renia 1995. Czekam na wasze odpowiedzi.
    • Przez Butowsky
      Witam. Kupiłem traktor Case International 574 do remontu i mam problem gdyż Traktor nie odpala. Po użyciu samostartu pali na dotyk po zgaszeniu silnika i powtórnej próbie go zapalenia ciągnik nie daje znaków życia, Nie idzie go odpalić nawet gdy silnik jest ciepły jedynie za pomocą samostartu lub plaka. Proszę o pomoc.
×