Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piechu    43

Ja wczoraj zglaszalem to nic nie mowili kiedy przyjedzie rzeczoznawca tylko ze mam czekac na jego telefon.Na maila dostalem dane do logowania na stronie . Dzis dostalem kolejnego maila co mam przygotowac dla rzeczoznawcy. Kiedya czytalem ze maja tydzien czy dwa zeby przyjechac zrobic ogledziny. Mam nadzieje ze nie bede musial dlugo czekac bo jak pogoda bedzie sprzyjac to bym chcial szykowac jak najszybciej pod jare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piechu    43

Zalezy jaki ma sie siewnik przy tym agregacie bo jezel redlice zwylke to z doswiadczenia wiem ze takim zestawem nie da rady siac w wymarznieta pszenice. Poprostu bedzie wszystko sie pchalo a nasiona beda na wierzchu. W 2012 jechalem najpierw talerzowka pozniej agregatem uprawowo siewnym i bylo ok. Nie ktorzy stosowali plytka orke i tez bylo ok. Wszystko zalezy od tego jaki przebieg pogody bedzie bo jak przyroda zgotuje nam powtorke z 2015 to niektorzy beda podwojnie pokrzywdzeni a na jesien przed wyborem odmiany kazdy odwiedzi strone COBORU he je. I taka mala prosba dla tych co nie maja ubezpieczone aby zglaszac sie do gmin o szacowanie strat aby nie zanizac danych o wymarznieciach. Kazdy rolnik ma prawo zaniesc taki wniosek bezwzgledu na to gmina oglosila cos czy nie. Dla opornych gmin (jak to mialo miejsce w niektorych w 2015) prosze isc do sekrekariatu i zostawic pismo i najlepiej isc z kserem aby podbili kopie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekd91    3

U mnie linus na slabszym kawalku caly żółty sie zrobil na lepszej ziemi czubki tylko zżółkły, z daleka nieciekawie ale zaczyna odbijać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacekrol    31

Po herbicydzie jesiennym raczej bede musial orac, zło konieczne. Tez dostalem info ze na poczatku marca bedą dopiero sie umawiać, może dopiero w polowie marca oszacują... Ile czasu ustawowo maja na oszacowanie strat??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43

W ogolnych warunkach ubezpieczenia w jakies firmie ubezpieczeniowe jeat cos takiego ze mozna wystoaowac pismo ze sie chce zlikwidowac plantacje i oni maja 5 dni na odpowiedz. Jak sie zgodza czeba zostawic pas odpowiednich rozmiarow. Pogoda narazie wskazuje na dosyc wczesna wiosne takze nie wyobrazam sobie czekac di polowy marca na lustracje pszenicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jacekrol, też mam pryskanie na jesieni, ale jeżeli po pszenicy mam zamiar siać pszenicę lub pszenżyto, to chyba oprysk nie stoi na przeszkodzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacekrol    31

Wiekszosc srodkow gdzie jest diflufenikan ma zapis ze zboza jare po orce na 20cm.

Wegetacja ruszla, wszystko juz widac w polu. Ale ubezpieczyciele chyba patrza w kalendarz a nie za okno. Znowu beda mieli problem zeby sie wyrobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    55

no wlasnie mialem o to pytac, czy czasem przy dodatnich temperaturach w dzien wegetacja zboz i rzepaku zaraz nie ruszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20CBR12    52

w wielkopolsce rzepak i pszenica już od tygodnia rosną i to dość intensywnie- przynajmniej u mnie
​myślałem ,że część Hondii będzie do przesiania ale widzę że ładnie się regeneruje i na tą chwilę wydaje  mi się  że  nie będę z  nią nic robić -zostaje  raczej do żniw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Wiekszosc srodkow gdzie jest diflufenikan ma zapis ze zboza jare po orce na 20cm.

 

Wegetacja ruszla, wszystko juz widac w polu. Ale ubezpieczyciele chyba patrza w kalendarz a nie za okno. Znowu beda mieli problem zeby sie wyrobic.

 

Dobrze że poszedł sam Expert bez dff na przytulie u mnie  :o bo nie wiedziałem nawet o tym. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie a jeżeli będe chciał zlikwidować pszenice która w 40% przeżyła i będe chciał zasiać owies to jak to zrobić najlepiej ? ale tak żeby się obyło bez pługa. Mam agregat talerzowy i siewnik też na talerzach. jakim opryskiem ewentualnie spalić ? tylko roundup czy coś tańszego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gen    50

w wielkopolsce rzepak i pszenica już od tygodnia rosną i to dość intensywnie- przynajmniej u mnie

​myślałem ,że część Hondii będzie do przesiania ale widzę że ładnie się regeneruje i na tą chwilę wydaje  mi się  że  nie będę z  nią nic robić -zostaje  raczej do żniw...

Jak u Ciebie wypadło przezimowanie Hondii na tle innych odmian ? u mnie lepiej wygląda od Desamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenonim    47

Myślę , że Hondia ma naciągane te 4,5 mrozoodporności tak samo wygląda jak princeps , a gorzej jak ozon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    22

Ma ktoś w sąsiedztwie  porównanie Arkadi i Ostrogi względem przetrzymania mrozu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej1988    102

Myślę , że Hondia ma naciągane te 4,5 mrozoodporności tak samo wygląda jak princeps , a gorzej jak ozon

 

czyli ozon przy mrozoodpornosci 4 wyglada lepiej niż Hondia ktora ma 4,5?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    11

heh, będzie śmiesznie w mojej okolicy rzucać azot w lutym, praktycznie tylko jeden gospodarz potrafi narobić kolein w pszenicy, reszta czeka na słoneczną i ciepłą pogode rzucając nawóz jak najpóźniej :o na razie u mnie warunki niesprzyjające, ale przy pierwszym rzucie idzie siarczan amonu, potem saletra ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacekrol    31

Ma ktoś w sąsiedztwie  porównanie Arkadi i Ostrogi względem przetrzymania mrozu??

 

Sąsiad za miedzą ma ostroge przy mojej arkadii. Wyglada na to, że rownie dobrze przezimowała. Cos tam zaczyna jej brakowac ale to chyba standard

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    46

panowie a jak to jest z pszenica ozima odmiana typowo paszowa to ona lepiej sypie przy takich samych warunkach co przykladowo pszenica chlebowa czy tez konsumpcyjna ? bo teraz takie czasy przyszly ze nie warto na konsumpcje pszenicy siac ? jak jest z ta paszowa jakei odmiany siejecie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krychu    43

Ja dawałem diflufenikan, expert met, lentipur i glean. Linus który miał być na rozmnożenie wypadł. Na jaką głębokość zrobić orkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morganix    2

Ma ktoś w sąsiedztwie  porównanie Arkadi i Ostrogi względem przetrzymania mrozu??

 

Ja mam obok siebie zasiane na tej samej działce i nie widać różnicy- obie równie dobrze przezimowały :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolfarm    1

Moja Hondia w centrum Polski jest w bardzo dobrej kondycji, gdzie różne ozony i inne Linusy obok straaaasznie cierpią i żaden mi nie powie że się to nie odbije na plonie . Jak tam minimum 1/3 roślin odpadnie. Ale musze przyznać ,że Arkadia sąsiada palce lizać(zimy nie zauważyła).

ZA PRZEZIMOWANIE DAJE GŁOS HONDII na Polagrze laur konsumenta już jej się należy.

 

http://zlotymedal.mtp.pl/pl/wybor_konsumentow-glosowanie/164/

 

 

Pozdrawiam z łódzkiego. ​

Edytowano przez rolfarm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Myślę , że Hondia ma naciągane te 4,5 mrozoodporności tak samo wygląda jak princeps , a gorzej jak ozon

 

Hmm czy ja wiem. Hondia wygląda chyba najlepiej u mnie, naciągnięte to raczej ma Desamo bo nie daleko mu stanowi Agila który wylatuje. 

Ozon da rady raczej.

Nelson- hmm jeśli Desamo da rady to on tym bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d4rek    16

jak możecie wrzućcie zdjęcia hondi jak wam przezimowała bo u mnie na Podlasiu to dostała po d*pie ze hoho i ho :) ale czas pokaże, bo desamo wygląda jak idź i nie wracaj ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez Mario35
      Witam wszystkich. Mam pytanie zwłaszcza do tych z Wielkopolski. Znalazłem taki ciągnik na necie ( http://olx.pl/oferta/case-ih-5150-pro-z-niemiec-penumatyka-klimatyzacja-CID757-IDekwYn.html#22f147246f ) żeby go zobaczyć muszę przejechać 500km a przy gospodarstwie mlecznym ciężko wyrwac sie na caly dzien. A wiec moze ktos zna tego handlarza był u niego wie co jest wart i czy moge sie wybrac smiało go obejrzeć. Czekam na wasze opinie co sadzicie o tym egzemplarzu. Ja jestem z Małopolski- z góry dzieki za info
    • Przez Mario35
      Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Ktory z tych ciagnikow byscie wybrali. Wiem ze new holland t 4cyl a renault 6cyl. Tylko chodzi mi o awaryjnosc i mozliwosc pozniejszego odsprzedania. Opisze moja sytuacje, mam znajomego co sprowadza ciagniki czekam az przywiezie mi case, tylko jeszcze nic ciekawego nie znalazł a ma te dwa na stenie. ja musze miec ciagnik w maju na sianokiszonke(prasa NH BR560A) i dlatego pytam ktory byscie wybrali bo jak nic nie znajdzie to musze ktoregos wziasc. Pozniej bym go sprzedał jak przywiezie case i ktory mógłbym szybciej sprzedac.
      Oba ciagniki sa w bardzo dobrym stanie NH z 1998r a Renia 1995. Czekam na wasze odpowiedzi.
    • Przez Butowsky
      Witam. Kupiłem traktor Case International 574 do remontu i mam problem gdyż Traktor nie odpala. Po użyciu samostartu pali na dotyk po zgaszeniu silnika i powtórnej próbie go zapalenia ciągnik nie daje znaków życia, Nie idzie go odpalić nawet gdy silnik jest ciepły jedynie za pomocą samostartu lub plaka. Proszę o pomoc.
×