Skocz do zawartości

Polecane posty

waldek25    3

koledzy ! do kiedy można siac pszenice przewódkową ? jakie odmiany polecacie , co wogóle o tych pszenicach sądzicie ?

z góry dziękki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro8540    0

a co sądzicie o chlorotoluronie (np. Tolurex, Lentipur) w dawce 2l do tego diflufenikan ( np. diflanil, legato) 0,10 - 0,15l i jakis metsulfuron ok 10g, chabra zalatwi na pewno, ale czy z miotłą sobie poradzi? bo z tej mieszaniny tylko chlorotoluron bierze miotłe, a u mnie był z tym dosc duży problem. Zastanaiwam sie również nad zmiejszeniem chlorotoluronu a zastapienie metsulfuronu bokserem. tzn. 2l boxer + 1,5 chlorotoluron + 0,1 diflanil Czy ktos z was stwosował którąś z tych mięszanek? Jak widomo 2. wyjdzie NIECO droższa ;/

Diflufenikan też bierze miotłe, także powinno byc ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

emilko    19

W moim regionie wg. ksiąg max termin siania pszenicy to 30 IX

W polu mokro, że ciężko siać, całe ziarno do siewu na magazynie. Co drugi dzień pada - jak tak dalej pójdzie to może w listopadzie zakończę siew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekfendt    2

Witam. Ja mam trochę nie typowe pytanie mianowicie zasialem 3 hektary jarej pszenicy przez przypadek. I teraz niewiem czy ona przetrwa zimę jak by były śniegi czy niema szans i odrazu ja przesiać na zimowa? Z góry mowie ze niewiem coto za odmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te przewodki to pi* na wode fotomontarz znam rolnika ktory sieje praktycznie sama qq i pszenice i mowi ze lepiej pozno posiac gesciej pszenice zwykla niz przewodkowa o wiele lepiej plonuje ozima w poznym terminie niz przewodka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ze siejesz ja pozno jesienia albo wiosna , to jest jara pszenica ktora mozna rowniez wysiac pozna jesienia a nawet w zimie mozesz ja wysiac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej

Według mojej oceny pszenica przewódka będzie lepiej plonowała niż jara

Jeśli chodzi o sianie pszenicy w październiku po terminie to polecam wszystkim TONACJE bardzo dobrze toleruje opuźniony siew w październiku i w zasadzie prawie nie ma spadku plonu z tego powodu, na wiosnę bardzo dobrze krzewi się po sypnięciu większej ilości saletry naprawdę polecam wszystkim. Czołówka jeśli chodzi o plonowanie i mrozoodporność wystarczy raz pociągnąć modusem nie ma prawa się położyć.....a nawet bez modusa będzie stała jak c**j :)

Jedyna wada to słaba odporność na grzyba ale wystarczy dobry środek i wszystko wraca do normy, wiadomo nie ma gatunku idealnego.

W tym roku wyglądała tragicznie na wiosnę była za żadka z powodu suszy na jesieni ubiegłego roku, była najsłabszym zbożem na polach wokoło.

Jestem pod wrażeniem bo dała prawie 7 ton z hektara na glinie mimio przy ŻADKIEJ obsany więc co byłoby w prawidłowej obsadzie.......? Dobiłbym do 8,5 tony spokojnie.....

 

Rok temu brałem kwalfikat z centrali i powiem wam, że wyglądał on średnio tak sobie........Tegroczne zboże Przepuściłem przez wialnie z sitem 2 razy i oddzieliłem około 40% najsłabszych ziaren. To co mi zostało to było same najgrubsze ziaro i zasiałem, które to wyglądało wegług mnie lepiej niż ten kwalfikat co brałem rok wcześniej do siewu.......

Moje spostrzerzenie jest takie, że kupując ziarno z centrali trzeba dziurawić worek i patrzeć co tam jest bo naprawdę czasem ziarno jest lipnej jakości widziałem na własne oczy jak w kwalfikacie było spro porażonych ziaren i nie wyglądało to najlepiej na pierwszy rzut oka( były dwie odmiany pszenżyta jedne na słabsze ziemie druga odmiana na ciężką ziemie, ziarna na lepszą ziemie wyglądały dużo gorzej niż te na słabszą ziemie a powinno być odwrotnie....)

 

@Milanreal1i wszyscy

Czym polecacie pociągnąć chwasty w pszenicy w fazie 1-2 liści za parę dni aby było jak najlepiej??

Wcześniej rosła na tym polu kukurydza i pole po ścięciu kuku było naprawdę czyste i tak myślałem, że jak opryskam w tym roku na jesieni to będzie duża szansa załatwić wszystkie chwasty na jesieni więc trzeba sporządzić dobrą miksturę...........?Jest szansa aby na wiosnę już nie walczyć z chwastami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jak juz teraz zasiałes pszenice jara,a nie przewodke to masz kredki!,im predzej to skop i siej ozima,bo zwykła jarka Ci tego nie wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    78

johny cześć herbicydów zwalcza chwasty we wczesnych fazach rozwojowych stąd zalecenia stosowania w fazie 1-2 liścia zbóż.nie sugeruj się kukurydza że była czysta.chwasty w roślinie następczej beda już miały lepsze warunki do wschodów.poczytaj ostatnie posty i dopasujesz środek na swoje potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareg    1

macie zamiar siać przewódki w tym roku a jeśli tak to kiedy ?

mam odmiane Tybalt i sie zastanawiam nad ta opcją .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PeterG14    114

Jak dość dawno temu pracowało się u wielkiego gospodarza to przewódki siało się koniec października/początek listopada a jak było wyjątkowo ciepło to nawet przed Bożym Narodzeniem. Ale dla pewności siałbym końcem października.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareg    1

własciwie to powiedzcie czy oplaca sie siac w pazdzierniku / listopadzie czy lepiej poczekac do wiosny , chodzi mi tez o to czy ma to duzy wplyw na plon bo wiadomo ze istnieje ryzyko ze jesli bedzie ciezka zima to moze nie przetrwac do wiosny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacekrol    31

własciwie to powiedzcie czy oplaca sie siac w pazdzierniku / listopadzie czy lepiej poczekac do wiosny , chodzi mi tez o to czy ma to duzy wplyw na plon bo wiadomo ze istnieje ryzyko ze jesli bedzie ciezka zima to moze nie przetrwac do wiosny ?

 

 

nakukowcy twierdza ze lepiej w pazdzierniku/listopadzie zasiac forme ozimą niz przewódke, plon wychodzi na podobnym poziomie za to jakosc o wiele lepsza uzyskuje forma ozima od przewodki. No i tu mniej zawodzi zimotrwałość.

 

guote

Edytowano przez Jacekrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290
tribenuron dziala podobnie jak diflufenikan, glownie nalistnie, a w fazie 1-2 lisci przenicy chaber w wiekszosci wyciaga juz liscie wlasciwe, wiec jak najbardziej nalistny jest na miejscu. milanreal1 masz jakies doswiadczenie/wiadomosci odnośnie metsulfuronu, czy bedzie on faktycznie zwalczal chabra i czy bedzie go mozna zastosowac w jeczmieniu oz.( wiem ze to nie ten dzial, ale glownie w tym temacie ciagnie sie dyskusja herbicydow jesiennych

Doświadczenie nie, ale jakieś wiadomości się czytało. Na chwasty dwuliscienne jest dobry, rumianowate, samosiewy rzepaku czy chaber powinien dobrze brać. Można go stosować w jęczmieniu i ozimym i jarym. Ale nalistnie, musisz poczekać do wschodów chabra.

a co sądzicie o chlorotoluronie (np. Tolurex, Lentipur) w dawce 2l do tego diflufenikan ( np. diflanil, legato) 0,10 - 0,15l i jakis metsulfuron ok 10g, chabra zalatwi na pewno, ale czy z miotłą sobie poradzi? bo z tej mieszaniny tylko chlorotoluron bierze miotłe, a u mnie był z tym dosc duży problem. Zastanaiwam sie również nad zmiejszeniem chlorotoluronu a zastapienie metsulfuronu bokserem. tzn. 2l boxer + 1,5 chlorotoluron + 0,1 diflanil Czy ktos z was stwosował którąś z tych mięszanek? Jak widomo 2. wyjdzie NIECO droższa ;/

Ja ogólnie z doświadczenia nie mam zbyt dobrego zdania o chlorotoluronie... Ale ta mieszaninę co piszesz powinna być ok. Diflufenikan dobrze zwalcza miotłę, ale do pełni skutecznosci warto coś dodać aby w pełni zwalczał miotłę. W tej drugiej mieszaninie z cholotoluronem mógłbyś zejść do 1l. Metsulfuron do prosulforakbu nie ma co porównywać, pierwszy zwalcza chwasty dwuliścienne, a drugi jest super na miotłę.

 

@Milanreal1i wszyscy Czym polecacie pociągnąć chwasty w pszenicy w fazie 1-2 liści za parę dni aby było jak najlepiej?? Wcześniej rosła na tym polu kukurydza i pole po ścięciu kuku było naprawdę czyste i tak myślałem, że jak opryskam w tym roku na jesieni to będzie duża szansa załatwić wszystkie chwasty na jesieni więc trzeba sporządzić dobrą miksturę...........?Jest szansa aby na wiosnę już nie walczyć z chwastami?

Oczywiście że jest szansa na czyste pole wiosną. Powiedz z jakimi chwastami moze byc najwiekszy problem. Dobrze śpisza się mieszaniny jakie były juz wcześniej podawane. W razie jakis pytań pisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szarlej    68

Panowie, a na stanowisku po ziemniakach, wystarczy przejechać talerzówką, czy powinno się zaorać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro8540    0

Wystarczy talerzówka a nawet od razu agregat, przetestowałem. Jedynie łęciny mogą utrudniać siew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    6

ja mam zamiar siac normalna pszenice pod koniec pazdziernika lub na poczatku listopada i nie widze w tym problemu plon w tym roku byl prawie taki sam jak z tej pszenicy zasianej we wrzesniu moim zadaniem pozna pszenica siana po kukurydzy gorzej wyglada ale za to ma lepszy wigor na wiosne i sypie bardzo podobnie oczywiscie jak sie o nia zadba odpowiednio....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacekrol    31

ja mam zamiar siac normalna pszenice pod koniec pazdziernika lub na poczatku listopada i nie widze w tym problemu plon w tym roku byl prawie taki sam jak z tej pszenicy zasianej we wrzesniu moim zadaniem pozna pszenica siana po kukurydzy gorzej wyglada ale za to ma lepszy wigor na wiosne i sypie bardzo podobnie oczywiscie jak sie o nia zadba odpowiednio....

 

 

ten rok był nietypowy, faktyczne b. dobrze plonowały poźno siane pszenice, pszenzyta. Ale nie wierzmy w to ze w przyszlym roku pozno siane przenice beda sypac na poziomie terminowo sianych, bo to zgubne. Wielolecia pozkazują ze termin siewu jest najbardziej plonotwórczym czynnikiem beznakładowym(Budzynski).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×