Skocz do zawartości

Polecane posty

Tomek90    195

karbendazym (helben, karben )

fenpropidyna (tern ,leander)

prochloraz(mirage, prorok, promax)

tebukonazol(tebu ,orius, syrius, riza, itd.)

tak to wszystko na pierwszy zabieg oczywiście w odpowiednich proporcjach kwota około 105zł na ten rok

nie powiem bo capallo jest bardzo dobre na t1 unix też ale ceny tych preparatów odrzucają dlatego mieszam

na t2 będzie epoksykonazol +tiofanat +propikonazol ewentualnie coś ze strobi

na t3 sam tebukonazol który bedzie wystarczajaco skuteczny

 

Stosujesz 2 razy tą samą substancje w ochronie?? Ja zamiast tebukonazou dałbym epox. jak już 2x to samo dawać. Na T2 myśle protiokonazol albo epoksykonazol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

thug    196

tak stosuje 2 razy tebu jest to dopuszczlne i skuteczne gdyż nie jest po sobie a daje epoksykonazol na t2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    195

A co to za różnica czy po sobie? Tylko podniesie dawkę i przedłuży działanie pierwszej, ale mi chodzi żeby dać inna substancje która wspomoze działanie pierwszej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    78

nie jest konieczne zmienianie za kazdym zabiegiem substancji.pakiet imput fandango np.basf w trzy zabiegowce daje epoksykonazol na kazdy zabieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

.

Edytowano przez e1leex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margoo78    56

Sarfun pro zawiera karbendazym i propikonazyl. Pryskałem głównie pod kontem podstawy źdźbła i było ok z mączniakiem też bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

nie jest konieczne zmienianie za kazdym zabiegiem substancji.pakiet imput fandango np.basf w trzy zabiegowce daje epoksykonazol na kazdy zabieg

chyba nie epoksykonazol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
margoo78    56

Chyba na plon rzędu 3-4t/ha. Powiedz pod jaką chorobę na T1 jest wystarczająco skuteczny?? Jedyne co to zgorzel chyba.

Plon 5,7 tony na 5 klasie gleby, to właśnie nazywam wystarczające. Niektórzy dobierają prepatay tylko pod względem ceny, wierząc, że im droższy tym lepszy. Właśnie na to liczą producenci i sprzedawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    195

Ciekawe, chyba miałeś mokry rok sprzyjający w opady. Powiedz jeszcze jaka odmiana i norma wysiewu?

 

@sławek niema chyba 3 epksykonazol, tylko 2 znaczy na T1 z capalo a na T2 z bell i opera gdzie w obu jest ta sama substancja czyli epoksykonazol, w T3 idzie coś innego chyba. Zgodzisz się chyba że dając inną substancje o podobnej sile działania niz tebukonazol można zwiększyć działanie ochronne niż 2 razy to samo, tak mi się przynajmniej wydaje. Co do propozycji bayeru to cięzko coś znaleść na podobie protiokonazolu :mellow: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    88

Ktoś tu pisał że do Mirage i Tilta daje się jeszcze rekord , ciekawe co wartna taka mieszanka?

Capallo jest ok , bo sąsiad kropił rok temu i był zadowolony.

Niestety cena jest wysoka bo w Rudniku kosztuje ponad 600zł --5litrów.A zeby efekt był dobry trzeba dać te minimum 1.8l/ha.

Czyli ta 5-tka ledwo starczy na 3ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

jeśli nie bedzie wody to i to mozesz wydac 500 zł na ha i tak to nic nie da ... trzeba obserwowac co sie bedzie działo i patzrec na nowosci chociaz mieszanki taniej wychodzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    78

Ciekawe, chyba miałeś mokry rok sprzyjający w opady. Powiedz jeszcze jaka odmiana i norma wysiewu?

 

@sławek niema chyba 3 epksykonazol, tylko 2 znaczy na T1 z capalo a na T2 z bell i opera gdzie w obu jest ta sama substancja czyli epoksykonazol, w T3 idzie coś innego chyba. Zgodzisz się chyba że dając inną substancje o podobnej sile działania niz tebukonazol można zwiększyć działanie ochronne niż 2 razy to samo, tak mi się przynajmniej wydaje. Co do propozycji bayeru to cięzko coś znaleść na podobie protiokonazolu :mellow: .

jednak w programie trzy zabiegowym basf epoksykonazol jest w kazdym srodku.w capalo opera i swing top.tebukonazol u mnie tez sie powtarzal w trzy zabiegowce w wirtuozie i soligorze.na klos juz nie dawalem tebukonazolu tylko duett.nie zauwazylem zeby srodki gorzej dzialaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    195

Zgadza się sławek zwracam honor :). Ja nie mówie że gorzej działa, tylko że dając inna można polepszyć zwalaczanie chorób czyż nie?? Z drugiej strony jakby tak chronić cały czas w każdym zabiegu z epoksykonazolem to wkońcu wykaże uodpornienie na tą substancje.

 

@tomek73 o która ci chodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek2209    78

po czesci masz racje ze powinno sie zmieniac substancje ale widocznie nie jest to konieczne wedlug firm .po pewnym czasie napewno nastapi uodpornienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    188

Chodzi mi o mirage z tiltem i jeszcze rekord, tylko czy juz za drogo nie wyjdzie.

Dzisiaj kupiłem prochloraz 450 po 240 zł za 5 l.Do tego epoksynazol i morfoline.W pszenice na I

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

.

Edytowano przez e1leex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

w fazie strzelania w zdzblo planuje zabieg: Capalo 1,5l + mocznik 30kg + siarczan magnezu 15kg + INSOL 3 Zboza 0,5l. Wszystko na 300l wody. Co sadzicie o takiej mieszance? Mozna tak wszystko mieszac? Dodam ze odzywka nie zawiera fosforu wiec nie wytraca sie krysztalki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
major_89    35

Chodzi mi o mirage z tiltem i jeszcze rekord, tylko czy juz za drogo nie wyjdzie.

Dzisiaj kupiłem prochloraz 450 po 240 zł za 5 l.Do tego epoksynazol i morfoline.W pszenice na I

 

Z jakiej firmy ten plochloraz i gdzie kupiłeś.

 

 

marluk@ ja bym sobie darował ten mocznik. Rośliny powinny być dożywione z azotu stosowanego pogłównie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    29

@major_89 a reszta? co myslisz o takim zabiegu? planuje jeden zabieg fungicydem tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    188

Mondak kupiłem. w Świebodzicach jest nowy sklep na Cierniach. To jest cena brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
major_89    35

@major_89 a reszta? co myslisz o takim zabiegu? planuje jeden zabieg fungicydem tylko.

 

Pozostała propozycja nawozów jest w porządku.

 

Jeśli to ma być jeden zabieg na zboża ekstensywne to być może wystarczy, wszystko zależeć będzie jeszcze od presji chorób liśći i kłosa w okresie późniejszym. Jeśli będzie wymagać tego sytuacja to zastosujesz coś po taniości. Bo jeśli chodzi o same capalo to nie zabezpieczy przed chorobami kłosa i liści w okresie kłoszenia i dojrzewania na T3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez Mario35
      Witam wszystkich. Mam pytanie zwłaszcza do tych z Wielkopolski. Znalazłem taki ciągnik na necie ( http://olx.pl/oferta/case-ih-5150-pro-z-niemiec-penumatyka-klimatyzacja-CID757-IDekwYn.html#22f147246f ) żeby go zobaczyć muszę przejechać 500km a przy gospodarstwie mlecznym ciężko wyrwac sie na caly dzien. A wiec moze ktos zna tego handlarza był u niego wie co jest wart i czy moge sie wybrac smiało go obejrzeć. Czekam na wasze opinie co sadzicie o tym egzemplarzu. Ja jestem z Małopolski- z góry dzieki za info
    • Przez Mario35
      Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Ktory z tych ciagnikow byscie wybrali. Wiem ze new holland t 4cyl a renault 6cyl. Tylko chodzi mi o awaryjnosc i mozliwosc pozniejszego odsprzedania. Opisze moja sytuacje, mam znajomego co sprowadza ciagniki czekam az przywiezie mi case, tylko jeszcze nic ciekawego nie znalazł a ma te dwa na stenie. ja musze miec ciagnik w maju na sianokiszonke(prasa NH BR560A) i dlatego pytam ktory byscie wybrali bo jak nic nie znajdzie to musze ktoregos wziasc. Pozniej bym go sprzedał jak przywiezie case i ktory mógłbym szybciej sprzedac.
      Oba ciagniki sa w bardzo dobrym stanie NH z 1998r a Renia 1995. Czekam na wasze odpowiedzi.
    • Przez Butowsky
      Witam. Kupiłem traktor Case International 574 do remontu i mam problem gdyż Traktor nie odpala. Po użyciu samostartu pali na dotyk po zgaszeniu silnika i powtórnej próbie go zapalenia ciągnik nie daje znaków życia, Nie idzie go odpalić nawet gdy silnik jest ciepły jedynie za pomocą samostartu lub plaka. Proszę o pomoc.
×