Skocz do zawartości
fobos

Pół biegi w MTZ włączane elektrycznie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
fobos    2

Witam, któregoś dnia wpadł mi do głowy pomysł jak usprawnić, uprzyjemnić jazdę belarusem...od razu pomyślałem o ułatwieniu sposobu zmiany biegów...(ta zmiana biegów na dwie ręce rodem z ursusa mnie dobija :angry: ) dlatego postanowiłem, zmodernizuję dźwignię wzmacniacza momentu obrotowego przez usuniecie jej, a zastąpienie jej przez cewkę lub dwie cewki zamontowane na obudowie skrzy biegów które w połączeniu z dwoma przyciskami sterowały by pół biegami, niestety nadal przy tej zmianie biegu wymagane będzie użycie sprzęgła, lecz uwolni to lewą rękę. ;) Rozwiązanie podobnego typu jest zastosowane w tym nowym ursusie. Pomysł wydaje mi się sensowne, lecz problem polega jedynie na znalezieniu odpowiednio silnego elektromagnesu, który poruszał by wodzik od półbiegów.

Czekam i liczę na wasze opinie i możliwą pomoc w wyborze przede wszystkim cewki i rozwiązania pozostałych kwestii technicznych tego wynalazku:). :)

 

taki mały szkic roboczy jak to ma mniejwiecej wyglądać

 

ea6dc68d9ca0cc97m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Włacznik elektromagnetyczny od rozrusznika jest dość mocny. Moja propozycja ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
Włacznik elektromagnetyczny od rozrusznika jest dość mocny. Moja propozycja ;)

 

Pytanie tylko od jakiego ciągnika by miały największy ruch trzpienia i które by były jak najbardziej odporne na kurz i inne rzeczy :) a przy okazji mógłby być jak najtańszy :)

 

Edit:

Mam już prawie dokładny pomysł jak to powinno działać, <rysunek techniczny już sie tworzy powoli, bo niestety sesja trochę czasu zabiera> pozostaje jedynie kwestia wymiarowania, ale to już zależy od konkretnego elektromagnesu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin974    25

a ja proponuje załączanie elektrohydrauliczne (elektrozawór od jakieś ciezarówki) -przyciski w kulce w kulce dźwigni od zmiany biegów ;)

 

kombinujcie, kombinujcie to ja tez przerobie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
a ja proponuje załączanie elektrohydrauliczne (elektrozawór od jakieś ciezarówki) -przyciski w kulce w kulce dźwigni od zmiany biegów ;)

 

 

hmm hydraulika zastanawiałem się nad tym, ale raz elektryka jest łatwiejsza do poprowadzenia a dwa hydraulika jest o wiele wolniejsza i jednak dwa elektromagnesy będą z pewnością tańsze niż siłownik i jakiś elektrozawór z demobilu, a gałeczkę myślałem przeszczepić od jakiegoś "tura"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Jak da się przerobić półbieg w mtz to i może mechaniczną blokadę tylnego mostu na elektrohydrauliczną w zetorze itp też????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
Jak da się przerobić półbieg w mtz to i może mechaniczną blokadę tylnego mostu na elektrohydrauliczną w zetorze itp też????

Nie ma rzeczy nie możliwych do wykonania, trochę wiary zapału i pomysłu a każde najgłupsze marzenie da się zrealizować, a tak btw jeżeli chcesz mieć elektrohydraulicznie włączaną tą blokadę to polecam rozejrzeć się po pobliskich złomach za Neptunem tam jest jeden fajny<prosty i trwały> elektrozawór i do tego powiedzmy siłowniczek z mtz-ta od włączania WOM do tego kilka przewodów i wszyscy wkoło Ci już zazdroszczą :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Nie ma rzeczy nie możliwych do wykonania, trochę wiary zapału i pomysłu a każde najgłupsze marzenie da się zrealizować, a tak btw jeżeli chcesz mieć elektrohydraulicznie włączaną tą blokadę to polecam rozejrzeć się po pobliskich złomach za Neptunem tam jest jeden fajny<prosty i trwały> elektrozawór i do tego powiedzmy siłowniczek z mtz-ta od włączania WOM do tego kilka przewodów i wszyscy wkoło Ci już zazdroszczą :rolleyes:

Bardzo fajne elektrozawory na dwie cewki są w Ikarusach od drzwi, jeden z mankamentów to zasilanie cewek na 24v ( pewnie są i na 12V, jako że są na 220V). ten elektrozawór działa poprzez chwilowe załączenie jednej z cewkek, jest to jakby pneumatyczny elektorprzekażnik prawo-lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Mają może i nowe Ursusy coś takiego, tylko tam się steruje zaworem hydraulicznym a w MTZecie jest sterowanie "trybem". Ale idea jest bardzo ciekawa. Będę też myślał o tym w wolnych chwilach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2
Bardzo fajne elektrozawory na dwie cewki są w Ikarusach od drzwi, jeden z mankamentów to zasilanie cewek na 24v ( pewnie są i na 12V, jako że są na 220V). ten elektrozawór działa poprzez chwilowe załączenie jednej z cewkek, jest to jakby pneumatyczny elektorprzekażnik prawo-lewo.

 

WITAM!! bardzo zaciekawił mnie problem ... . Sam szukałem używanych zaworów i pytałem nawet o nowe (koszt nowego to jakieś 500 zł). z demobilu bardziej sie opłaca bo samą cewke (nową) na 12v można kupić za 50-100 zł (pytałem w sklepie). Ja jednak rozwiązałbym inaczej ten problem. zastosowałbym silnik od tylnej wycieraczki od poloneza do tego 2 krańcówki przekażniki i włącznik. Dźwigienka byłaby połączona z dźwignią reduktora ale nie na stałe bo będą zgrzyty tylko za pośrednictwem 2 sprężyn.

Materiały i koszty:

-używany silnik wycieraczki ok 30zł

-styczniki (4szt) ok 30zł

-sprężyny ok 8 zł

-kable i włącznik ok 20zł

-wyłączniki krańcowe 6zł

Dodając materiały na podstawe i inne to wychodzi nie całe 100zł!! Taniej nie zrobisz.

 

Ja osobiście mam zamontowany taki silnik do ręcznego gazu i dodaję go przełącznikiem elektrycznym.

Muszę się pochwalić że dziś skończyłem bajerek w swoim ciągniku-Sprzęgło elektrohydrauliczne. Za pośrednictwem guzika który umieściłem na dzwigni załancza się sprzęgło a rozwiązałem to w b. ciekawy sposób (ale kosztowny). Macie jakieś pytania jesteście ciekawi to piszcze na GG 993250

Pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
WITAM!! bardzo zaciekawił mnie problem ... . Sam szukałem używanych zaworów i pytałem nawet o nowe (koszt nowego to jakieś 500 zł). z demobilu bardziej sie opłaca bo samą cewke (nową) na 12v można kupić za 50-100 zł (pytałem w sklepie). Ja jednak rozwiązałbym inaczej ten problem. zastosowałbym silnik od tylnej wycieraczki od poloneza do tego 2 krańcówki przekażniki i włącznik. Dźwigienka byłaby połączona z dźwignią reduktora ale nie na stałe bo będą zgrzyty tylko za pośrednictwem 2 sprężyn.

Materiały i koszty:

-używany silnik wycieraczki ok 30zł

-styczniki (4szt) ok 30zł

-sprężyny ok 8 zł

-kable i włącznik ok 20zł

Dodając materiały na podstawe i inne to wychodzi nie całe 100zł!! Taniej nie zrobisz.

 

Ja osobiście mam zamontowany taki silnik do ręcznego gazu i dodaję go przełącznikiem elektrycznym.

 

Muszę się pochwalić że dziś skończyłem bajerek w swoim ciągniku-Sprzęgło elektrohydrauliczne. Za pośrednictwem guzika który umieściłem na dzwigni załancza się sprzęgło a rozwiązałem to w b. ciekawy sposób (ale kosztowny). Macie jakieś pytania jesteście ciekawi to piszcze na GG 993250

Pozdrawiam!!

 

 

Jeśli nie sprawiło by Ci to problemu to proszę byś pochwalił się fotkami tego usprawnia, bo bardzo mnie to zaintrygowało :rolleyes:

Wracając do tematu, według moich organoleptycznych pomiarów, do przełączenia biegu wymagana jest siła rzędu około 50N, a elektromagnes jaki leżał w garażu <od żuka> pod małym akumulatorem z mz-tki osiągnął około 60N, wiec powinno wystarczyć, jedyny mankament to strasznie mały skok trzpienia. Jak będę miał chwile czasu to policzę to wszysttko na kartce i wtedy się okaże, narazie jestem dobrej myśli <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Jeśli nie sprawiło by Ci to problemu to proszę byś pochwalił się fotkami tego usprawnia, bo bardzo mnie to zaintrygowało :rolleyes:

Wracając do tematu, według moich organoleptycznych pomiarów, do przełączenia biegu wymagana jest siła rzędu około 50N, a elektromagnes jaki leżał w garażu <od żuka> pod małym akumulatorem z mz-tki osiągnął około 60N, wiec powinno wystarczyć, jedyny mankament to strasznie mały skok trzpienia. Jak będę miał chwile czasu to policzę to wszysttko na kartce i wtedy się okaże, narazie jestem dobrej myśli <_<

A może by tak siłownik od centralnego zamka, jakiś o wiekszej sile z allegro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2

Nigdy w życiu..w oplach zamkiem steruje silniczek rodem z chińskich zabawek, w VW masz pompkę pneumatyczną wielkości kubka w którym codziennie pijesz kawę czy tam herbatę :rolleyes: więc żadne z tych rzeczy nie jest w stanie poruszyć reduktorta. Dla przypomnienia 10N to około 1 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2
Jeśli nie sprawiło by Ci to problemu to proszę byś pochwalił się fotkami tego usprawnia, bo bardzo mnie to zaintrygowało :rolleyes:

Wracając do tematu, według moich organoleptycznych pomiarów, do przełączenia biegu wymagana jest siła rzędu około 50N, a elektromagnes jaki leżał w garażu <od żuka> pod małym akumulatorem z mz-tki osiągnął około 60N, wiec powinno wystarczyć, jedyny mankament to strasznie mały skok trzpienia. Jak będę miał chwile czasu to policzę to wszysttko na kartce i wtedy się okaże, narazie jestem dobrej myśli <_<

jeszcze w tym tygodniu dam fotki i pełen opis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
jeszcze w tym tygodniu dam fotki i pełen opis.

 

...a gdyby tak połączyć moje półbiegi z twoim mechanizmem sprzęgła ....ehhh marzenia :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Nigdy w życiu..w oplach zamkiem steruje silniczek rodem z chińskich zabawek, w VW masz pompkę pneumatyczną wielkości kubka w którym codziennie pijesz kawę czy tam herbatę :rolleyes: więc żadne z tych rzeczy nie jest w stanie poruszyć reduktorta. Dla przypomnienia 10N to około 1 kg

pisano o 50N a ten siłownik w opisie ma 8kg więc teoretycznie jest spory zapas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
pisano o 50N a ten siłownik w opisie ma 8kg więc teoretycznie jest spory zapas

 

Jako, że jestem niewierny Tomasz to nie uwierzę póty nie zobaczę, link poproszę:rolleyes:

 

Edit:

Ok, na allegro faktycznie pisze coś o 8 kg, ale hmm dwa razy cięższy i większy elektromagnes rozrusznika ma tylko 6kg....coś mi się wierzyć nie chce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2
...a gdyby tak połączyć moje półbiegi z twoim mechanizmem sprzęgła ....ehhh marzenia :rolleyes:

to za dużo by kosztowało, lepiej coś innego tam zastosować a sprzęgło swoją drogą zrobić!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Jako, że jestem niewierny Tomasz to nie uwierzę póty nie zobaczę, link poproszę:rolleyes:

W moim poprzednim poście podałem link, czytać do końca trzeba, na samym dole pod napisem tłustym drukiem. Na allegro gość pokazuje jeszcze pomiar wagą i na wyświetlaczu jest ponad 8,5kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
w moim poprzednim poście podałem link, czytać do końca trzeba

Co prawda wczoraj naświetliłem sobie oczy podczas spawania, wiec dla pewności sprawdziłem trzy razy..linka nie widzę, ale sam zajrzałem na alledrogo i znalazłem wiec już w porządku :rolleyes:

 

to za dużo by kosztowało, lepiej coś innego tam zastosować a sprzęgło swoją drogą zrobić!!

 

źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi raczej by połączyć te dwie koncepcje tzn. sprzęgło według twojego pomysłu, a reduktor powiedzmy według mojego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Ja proponuje załączanie pneumatyczne.Elektrozawór można kupić za niewielkie pieniądze na allegro do tego jakiś siłownik pneumatyczny z ciężarówki lub z montażownicy do opon i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
Ja proponuje załączanie pneumatyczne.Elektrozawór można kupić za niewielkie pieniądze na allegro do tego jakiś siłownik pneumatyczny z ciężarówki lub z montażownicy do opon i po problemie.

 

Dobry pomysł, ale powiedz mi skąd to powietrze wziąć.... mtz ma sprężarkę z możliwością wyłączenia dlatego używa się ją wyłącznie w transporcie w dodatku jest dość hałaśliwa ;) , a budowa dodatkowej instalacji to chyba mija się z celem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2
Jeśli nie sprawiło by Ci to problemu to proszę byś pochwalił się fotkami tego usprawnia, bo bardzo mnie to zaintrygowało :huh:

Wracając do tematu, według moich organoleptycznych pomiarów, do przełączenia biegu wymagana jest siła rzędu około 50N, a elektromagnes jaki leżał w garażu <od żuka> pod małym akumulatorem z mz-tki osiągnął około 60N, wiec powinno wystarczyć, jedyny mankament to strasznie mały skok trzpienia. Jak będę miał chwile czasu to policzę to wszysttko na kartce i wtedy się okaże, narazie jestem dobrej myśli :D

Jest już mój temat http://www.agrofoto.pl/forum/Sprzeglo-elek...czne-t8610.html ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Pomysł dobry ale proponuję jeszcze (dla bezpieczeństwa - raczej skrzyni) dorzucić jakiś czujnik na sprzęgle żeby przełączanie nie zadziałało na nie wciśniętym (odetnie prąd) - coś w stylu włącznika świateł stopu. Jednak jak się to robi ręką to ma się wyczucie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×