Skocz do zawartości
OsiolKUMURUN

Zetor 9540 problem z hydrauliką podczas jazdy pod górę

Polecane posty

Witam! Mam problem z zetorem 9540 a mianowicie podczas jazdy pod górę wyłącza mi się WOM, półbieg wskakuję na najwyższy oraz podnośnik przestaje reagować, problem występuję tylko podczas jazdy pod górę, na równym i z góry wszystko gra. Skrzynia jest zalana olejem o parametrach zalecanym przez producenta GL-4 80W  filtry zostały zmienione. Ilość oleju w skrzyni jest lekko ponad górną kreskę kontrolki. Co może być przyczyną? Od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kristoffer    4

A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?
A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?A normalnie to pompa jest mocna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

dzieje się tak tylko na zimnym oleju ?

Sprawdź czy coś zmieni wyjęcie filtra ssącego ( ten pod deklem zebezpieczonym drutem).

Problemem w tych ciągnikach jest brak zaworu przepustowego na tym właśnie filtrze ( cały olej musi przejść filtrem nawet zimny przy ograniczonej możliwości filtracji z racji gęstości)  ,siadają uszczelniacze na pompach i następuje zassysanie powietrza .

Ja w swoim na zimę wywalam filtr ssący bo inaczej nie ma roboty ,szczególnie jak olej nie rozgrzany .

Może masz już wydarty simmering na mikropompie i stąd te kłopoty ?

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym problem pojawia się póżniej czyli jak ciągnik znajduję się pod nieco większym kątem bo na rozgrzanym to pod byle jaką górkę się przytrafia. Wyjełem oba filtry na próbę ale to nic nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

muszę przyznać ,że dziwne to co opisujesz ,ale ma ewidentny związek z poziomem oleju a ten zależy od kąta pochylenia ciągnika . Może coś w tej skrzyni pływa sobie i na ciepłym oleju skuteczniej blokuje smok ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mi na to wygląda chociaż olej uprzednio był spuszczony całkowicię, będę musiał jakoś sprawdzić drożność dopływu i reszty. Dodatkowo nie można u mnie obrócić tej wajchy od pompy, oraz na zimnym oleju słychać ,,cykanie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A pompa jest w jakiej kondycji bo to wygląda tak jak by parę centymetrów wyżej i już nie może pociągnąć, tak rozumu je może pompa no albo uszczelniacz w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi także o mikropompkę która odpowiada za półbiegi i WOM więc raczej obstawiam niedochodzący olej. Pompa oleju była wymieniona w zeszłym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartetkra14    9

kolego mam własnie identyczny problem jak ty i tez sie zastanawiam co jest grane a u mnie w kabinie na tych oslonach tam gdzie elektryka jest pokazany ciagnik i napisane Max 12 przechylu nieiwem wlasnie co z tym robic:/


:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartetkra14    9

Moze tak byc kolego ja sie zastanawiałem czy smok sie nie urwal albo cos nalalem oleju wiecej ponad stan ale to tez nic nie dalo.mechanika pytałem to powiedział ze trza by mu zostawic ciagnik musiał by to rozbierac i dopiero sprawdzac.


:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że mam przyczynę, najprawdopodobniej będzię to wina zapchanego sitka smoka ( sądząć po znacznej ilość opiłek na filtrze siatkowym), teraz zastanawiam się jak się do niego dostać, sprawdziłem długość rury dopływowej i z tego co widzę smok znajduję się dosyć z tyłu.. nie widzę żadnej pokrywki w obudowie chyba potrwa to dłużej niż myślałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

tak popatrzyłem w katalogu to  są  tylko rurki wprowadzone w blok skrzyni ,żadnego smoka a tym bardziej sitka nie ma ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro się okaże mam odkręcony plecak czekam na kogoś do pomocy przy zdemowaniu. Ale jak sprawdzałem drutem to coś blokowało tę rurkę więc nie mam zielonego pojęcia jak na razie.

Ok plecak zdjęty za wiele nie ma tu widać, ale rurka jest luźna i obrócona wycięciem do góry obróciłem ją i wepchnołem nie wiem czy coś to dało, Możliwe że coś jeszcze tkwi w rurce jej koniec jest zaspawany a wycięcię znajduję się w ściance, Dziś znalazłem na filtrze magnetycznym kawałek podkładki spod plecaka.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

czyli ta rurka idzie przez prawie całą skrzynię w kierunku tylnego mostu ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, ma około 70-80cm długośći kończy się w miejscu przystawki od przedniego napędu z trudem włożyłem dłoń między tryby obróciłem i za pomocą łyżki dopchnełem jakieś 3cm.Zastanawiam się czy nie dostałbyś się przez tą przystawke od napędu, bo to kończy się dokładnie w tym miejscu. Dodatkowo miałem uszkodzony uszczelniacz na zaworze bezpieczeństwa pompy (chyba tak to się nazywa) więc ciśnienie mogło uciekać tędy, polecam Ci go też sprawdzić.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil1025
      Witam mam rekorda z 86r i od 3 sezonów mam problem w tym kombajnie z Hydrauliką, a konkretnie na początku wyglądało to tak że hydraulika się zacinala i kompletnie nic nie działało, wtedy dokręcalismy zawór ciśnieniowy z rozdzielacza 4 sekcyjnego i przechodzilo, w zeszłym sezonie pod koniec zdażalo się to już tak często że wymienilismy pompę hydrauliki i zawór ciśnieniowy z rozdzielacza 2 sekcyjnego ( nic to nie pomogło) a nawet powiedział bym że cała hydraulika zaczęła działać znacznie wolniej. W tym sezonie wyjechałem i wymieniłem filtr oleju hydraulicznego niestety muszę przyznać że nie był w najlepszej kondycji a problem jaki mam teraz z Hydrauliką polega na tym że działa wszystko oprócz hederu który bardzo wolno podnosi się na około poł metra i to na bardzo wysokich obrotach i dalej ani milimetra. Już zupełnie nie wiem co robić co wymienić żeby było dobrze. Zastanawiam się czy nie wymienić rozdzielacza dwu sekcyjnego bo przez niego jak się nie mylę napoczatku przepływa olej. Macie jakieś pomysły a może mieliście taki problem, z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez DikDikDik
      Proszę o informację czy takie dołożenie sekcji hydrauliki może być przyczyną unieruchomienia TLS osi przedniej. muszę dołozyć jedna parę złączy i po takim  dokręceniu świeci lampka tls i przód lezy na poduszkach niezależnie od prędkości jazdy.

    • Przez AgroRolnik22
      Witam. Mam problem z przełączeniem prędkości wałka wom w mf 6120 tzn. niezależnie od położenia dźwigni zmiany prędkości nawet gdy ustawię ją na 540 obrotów to wałek działa na 1000 obrotów to samo przy obrotach eco. Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez radzikus
      Szanowni,
      nie działa wom w aresie. Niby wszystko działa od strony mechaniki a przy próbie właczenia wou coś tam nawet słychać w moście ale mimo wszystko wom nie uruchamia się.
      Pojawia się błąd 345- oznacza mniej wiecej "uszkodzony włącznik womu, wiązkę lub cewkę".
      Czy moglibyscie wskazać mi które cewki odpowiadają za wom w tym ciagniku ?
       
      PS; do tej pory miałem tylko Agrotrona, z Claasem jestem niestety ciemny
       
      Z góry dzięki!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.