Skocz do zawartości
OsiolKUMURUN

Zetor 9540 problem z hydrauliką podczas jazdy pod górę

Polecane posty


Witam! Mam problem z zetorem 9540 a mianowicie podczas jazdy pod górę wyłącza mi się WOM, półbieg wskakuję na najwyższy oraz podnośnik przestaje reagować, problem występuję tylko podczas jazdy pod górę, na równym i z góry wszystko gra. Skrzynia jest zalana olejem o parametrach zalecanym przez producenta GL-4 80W  filtry zostały zmienione. Ilość oleju w skrzyni jest lekko ponad górną kreskę kontrolki. Co może być przyczyną? Od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


Próbowaliśmy już z większą ilośćią oleju, bez zmian, Smok znajduję się praktycznie przy dnie, kilka cm nad dnem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?
A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?A normalnie to pompa jest mocna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

dzieje się tak tylko na zimnym oleju ?

Sprawdź czy coś zmieni wyjęcie filtra ssącego ( ten pod deklem zebezpieczonym drutem).

Problemem w tych ciągnikach jest brak zaworu przepustowego na tym właśnie filtrze ( cały olej musi przejść filtrem nawet zimny przy ograniczonej możliwości filtracji z racji gęstości)  ,siadają uszczelniacze na pompach i następuje zassysanie powietrza .

Ja w swoim na zimę wywalam filtr ssący bo inaczej nie ma roboty ,szczególnie jak olej nie rozgrzany .

Może masz już wydarty simmering na mikropompie i stąd te kłopoty ?

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym problem pojawia się póżniej czyli jak ciągnik znajduję się pod nieco większym kątem bo na rozgrzanym to pod byle jaką górkę się przytrafia. Wyjełem oba filtry na próbę ale to nic nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

muszę przyznać ,że dziwne to co opisujesz ,ale ma ewidentny związek z poziomem oleju a ten zależy od kąta pochylenia ciągnika . Może coś w tej skrzyni pływa sobie i na ciepłym oleju skuteczniej blokuje smok ?

 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mi na to wygląda chociaż olej uprzednio był spuszczony całkowicię, będę musiał jakoś sprawdzić drożność dopływu i reszty. Dodatkowo nie można u mnie obrócić tej wajchy od pompy, oraz na zimnym oleju słychać ,,cykanie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

A pompa jest w jakiej kondycji bo to wygląda tak jak by parę centymetrów wyżej i już nie może pociągnąć, tak rozumu je może pompa no albo uszczelniacz w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi także o mikropompkę która odpowiada za półbiegi i WOM więc raczej obstawiam niedochodzący olej. Pompa oleju była wymieniona w zeszłym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

A nie ma jakiegoś połonczenia wężem gumowym jagby się zapadał do środka to tak głośno myślę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bartetkra14    7

kolego mam własnie identyczny problem jak ty i tez sie zastanawiam co jest grane a u mnie w kabinie na tych oslonach tam gdzie elektryka jest pokazany ciagnik i napisane Max 12 przechylu nieiwem wlasnie co z tym robic:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma 10540 i lata pod górę normalnie, u mnie też wszystko było wcześniej w porządku, więc to nie wada fabryczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


bartetkra14    7

Moze tak byc kolego ja sie zastanawiałem czy smok sie nie urwal albo cos nalalem oleju wiecej ponad stan ale to tez nic nie dalo.mechanika pytałem to powiedział ze trza by mu zostawic ciagnik musiał by to rozbierac i dopiero sprawdzac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że mam przyczynę, najprawdopodobniej będzię to wina zapchanego sitka smoka ( sądząć po znacznej ilość opiłek na filtrze siatkowym), teraz zastanawiam się jak się do niego dostać, sprawdziłem długość rury dopływowej i z tego co widzę smok znajduję się dosyć z tyłu.. nie widzę żadnej pokrywki w obudowie chyba potrwa to dłużej niż myślałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekD    56

tak popatrzyłem w katalogu to  są  tylko rurki wprowadzone w blok skrzyni ,żadnego smoka a tym bardziej sitka nie ma ?

 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro się okaże mam odkręcony plecak czekam na kogoś do pomocy przy zdemowaniu. Ale jak sprawdzałem drutem to coś blokowało tę rurkę więc nie mam zielonego pojęcia jak na razie.

Ok plecak zdjęty za wiele nie ma tu widać, ale rurka jest luźna i obrócona wycięciem do góry obróciłem ją i wepchnołem nie wiem czy coś to dało, Możliwe że coś jeszcze tkwi w rurce jej koniec jest zaspawany a wycięcię znajduję się w ściance, Dziś znalazłem na filtrze magnetycznym kawałek podkładki spod plecaka.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

czyli ta rurka idzie przez prawie całą skrzynię w kierunku tylnego mostu ?

 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dokładnie tak, ma około 70-80cm długośći kończy się w miejscu przystawki od przedniego napędu z trudem włożyłem dłoń między tryby obróciłem i za pomocą łyżki dopchnełem jakieś 3cm.Zastanawiam się czy nie dostałbyś się przez tą przystawke od napędu, bo to kończy się dokładnie w tym miejscu. Dodatkowo miałem uszkodzony uszczelniacz na zaworze bezpieczeństwa pompy (chyba tak to się nazywa) więc ciśnienie mogło uciekać tędy, polecam Ci go też sprawdzić.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez mikiel
      pomocy mam same 70 i jadac padlo mi wspomaganie kierownicy a nastepie Tur przestal dzialac. gdzie szukac przyczyny i jak rozwiazac ten problem???
    • Przez Jacek62
      Kupiłem ten kombajn wiosną /rok produkcji 1978/ i zupełnie nie wiem jak się do niego zabrać.Szczególnie martwi mnie podnoszenie hederu.na zimnym silniku trzeba dawać duże obroty aby dzwignął dopiero jak się olej rozgrzeje jest lepiej.
      Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym typem może jakieś instrukcje,katalogi.Jeśli tak to bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez zbychu665
      Witam...
      Od niedawna mam ciągnik Wladimirec T25 wersja z poczatku produkcji z 2 lewarkami, mam pytanie. Jak tam sie włącza WOM? Bo ja nie mam pojęcia ;D
    • Przez krzycho88
      Witam.
      Przymierzam się do kupna takiego valmecika, ma on uszkodzony wałek wom gdy próbowałem włączyc to straszne zgrzyty było słychać i jeden z wałków (chyba ten 1000obr.) blokował się. Warto pchać się w taki ciągnik ?
      To że wyje podczas jazdy to normalne w nich ?
      Mieliście jakieś awarie w nich ?
      Jak wygląda sprawa mtg w silnikach SISU ? chodzi mi o żywotność 
      Wiem że mało kto posiada takie ciągniki ale prosiłbym o jakąs pomoc.
      Z góry dzięki i pozdrawiam
×