OsiolKUMURUN

Zetor 9540 problem z hydrauliką podczas jazdy pod górę

Polecane posty

Witam! Mam problem z zetorem 9540 a mianowicie podczas jazdy pod górę wyłącza mi się WOM, półbieg wskakuję na najwyższy oraz podnośnik przestaje reagować, problem występuję tylko podczas jazdy pod górę, na równym i z góry wszystko gra. Skrzynia jest zalana olejem o parametrach zalecanym przez producenta GL-4 80W  filtry zostały zmienione. Ilość oleju w skrzyni jest lekko ponad górną kreskę kontrolki. Co może być przyczyną? Od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kristoffer    4

A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?
A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?A normalnie to pompa jest mocna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

dzieje się tak tylko na zimnym oleju ?

Sprawdź czy coś zmieni wyjęcie filtra ssącego ( ten pod deklem zebezpieczonym drutem).

Problemem w tych ciągnikach jest brak zaworu przepustowego na tym właśnie filtrze ( cały olej musi przejść filtrem nawet zimny przy ograniczonej możliwości filtracji z racji gęstości)  ,siadają uszczelniacze na pompach i następuje zassysanie powietrza .

Ja w swoim na zimę wywalam filtr ssący bo inaczej nie ma roboty ,szczególnie jak olej nie rozgrzany .

Może masz już wydarty simmering na mikropompie i stąd te kłopoty ?

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym problem pojawia się póżniej czyli jak ciągnik znajduję się pod nieco większym kątem bo na rozgrzanym to pod byle jaką górkę się przytrafia. Wyjełem oba filtry na próbę ale to nic nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

muszę przyznać ,że dziwne to co opisujesz ,ale ma ewidentny związek z poziomem oleju a ten zależy od kąta pochylenia ciągnika . Może coś w tej skrzyni pływa sobie i na ciepłym oleju skuteczniej blokuje smok ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mi na to wygląda chociaż olej uprzednio był spuszczony całkowicię, będę musiał jakoś sprawdzić drożność dopływu i reszty. Dodatkowo nie można u mnie obrócić tej wajchy od pompy, oraz na zimnym oleju słychać ,,cykanie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A pompa jest w jakiej kondycji bo to wygląda tak jak by parę centymetrów wyżej i już nie może pociągnąć, tak rozumu je może pompa no albo uszczelniacz w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi także o mikropompkę która odpowiada za półbiegi i WOM więc raczej obstawiam niedochodzący olej. Pompa oleju była wymieniona w zeszłym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartetkra14    9

kolego mam własnie identyczny problem jak ty i tez sie zastanawiam co jest grane a u mnie w kabinie na tych oslonach tam gdzie elektryka jest pokazany ciagnik i napisane Max 12 przechylu nieiwem wlasnie co z tym robic:/


:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartetkra14    9

Moze tak byc kolego ja sie zastanawiałem czy smok sie nie urwal albo cos nalalem oleju wiecej ponad stan ale to tez nic nie dalo.mechanika pytałem to powiedział ze trza by mu zostawic ciagnik musiał by to rozbierac i dopiero sprawdzac.


:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że mam przyczynę, najprawdopodobniej będzię to wina zapchanego sitka smoka ( sądząć po znacznej ilość opiłek na filtrze siatkowym), teraz zastanawiam się jak się do niego dostać, sprawdziłem długość rury dopływowej i z tego co widzę smok znajduję się dosyć z tyłu.. nie widzę żadnej pokrywki w obudowie chyba potrwa to dłużej niż myślałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

tak popatrzyłem w katalogu to  są  tylko rurki wprowadzone w blok skrzyni ,żadnego smoka a tym bardziej sitka nie ma ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro się okaże mam odkręcony plecak czekam na kogoś do pomocy przy zdemowaniu. Ale jak sprawdzałem drutem to coś blokowało tę rurkę więc nie mam zielonego pojęcia jak na razie.

Ok plecak zdjęty za wiele nie ma tu widać, ale rurka jest luźna i obrócona wycięciem do góry obróciłem ją i wepchnołem nie wiem czy coś to dało, Możliwe że coś jeszcze tkwi w rurce jej koniec jest zaspawany a wycięcię znajduję się w ściance, Dziś znalazłem na filtrze magnetycznym kawałek podkładki spod plecaka.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    61

czyli ta rurka idzie przez prawie całą skrzynię w kierunku tylnego mostu ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, ma około 70-80cm długośći kończy się w miejscu przystawki od przedniego napędu z trudem włożyłem dłoń między tryby obróciłem i za pomocą łyżki dopchnełem jakieś 3cm.Zastanawiam się czy nie dostałbyś się przez tą przystawke od napędu, bo to kończy się dokładnie w tym miejscu. Dodatkowo miałem uszkodzony uszczelniacz na zaworze bezpieczeństwa pompy (chyba tak to się nazywa) więc ciśnienie mogło uciekać tędy, polecam Ci go też sprawdzić.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertuss
      W ładowarce teleskopowej komatsu jest problem z hydrauliką. Ładowarka normalnie jeździ. Wszystko jest ok.
    • Przez saymon87
      Witam wszystkich.
      Mam zapytanie odnośnie lekkiej przeróbki hydrauliki w ładowarce teleskopowej Manitou MLT 626, a mianowicie troszkę zmienić sposób sterowania. Chciałbym przerobić funkcję zamykania\otwierania łyżko-krokodyla sterowanie elektrozaworem ponieważ sterowanie oddzielną dźwignią jest strasznie niewygodne, lepiej by było gdyby sterować tym jakimś przyciskiem. Tylko mam problem w jaki sposób podpiąć się do rozdzielacza nowym elektrozaworem lub zmienić sekcję i co za tym idzie w jaki sposób zasilić elektrozawór olejem. Gdyby ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć byłbym bardzo wdzięczny.
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez PronarekP5
      Witam od kilku dni boryka się z problemem słabo działającej bądź wogóle nie działającej hydrauliki i podnośnika, pieniącego się oleju i jeczenia w hydraulice - opuszczając podnośnik! Dodam że problem tkwi po stronie mechanicznej nie w elektronice. A zaczęło się od uszkodzonego czujnika pozycji podnośnika - po dźwignięciu doszedł podnośnik do końca i po chwili jęczenia (spowodowanym przeciskania oleju po dźwignięciu w max pozycje i nie rozłaczeniu ciśnienia) przestało ale i sam podnośnik nie chciał nawet opuścić mimo przełączania na mechaniczne sterowani(czytaj dźwignię hydrauliki) a teraz czasem idzie czasem nie i pieni się olej w zbiorniku. Dodam również że zdarza się powietrze w przewodach. Pozdrawiam i myślę że ktoś poradzi coś na co zwrócić uwagę i co sprawdzić... 
    • Przez StefanCz
      Witam
      poszukuję części do sprzęgła jak na foto. Nie znam producenta i trudno mi namierzyć części.


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.