Skocz do zawartości
OsiolKUMURUN

Zetor 9540 problem z hydrauliką podczas jazdy pod górę

Polecane posty

Witam! Mam problem z zetorem 9540 a mianowicie podczas jazdy pod górę wyłącza mi się WOM, półbieg wskakuję na najwyższy oraz podnośnik przestaje reagować, problem występuję tylko podczas jazdy pod górę, na równym i z góry wszystko gra. Skrzynia jest zalana olejem o parametrach zalecanym przez producenta GL-4 80W  filtry zostały zmienione. Ilość oleju w skrzyni jest lekko ponad górną kreskę kontrolki. Co może być przyczyną? Od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kristoffer    4

A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?
A filtr tam przy smoku jest jaki ,no i ten smok jest w moście bo nie wiem?A normalnie to pompa jest mocna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

dzieje się tak tylko na zimnym oleju ?

Sprawdź czy coś zmieni wyjęcie filtra ssącego ( ten pod deklem zebezpieczonym drutem).

Problemem w tych ciągnikach jest brak zaworu przepustowego na tym właśnie filtrze ( cały olej musi przejść filtrem nawet zimny przy ograniczonej możliwości filtracji z racji gęstości)  ,siadają uszczelniacze na pompach i następuje zassysanie powietrza .

Ja w swoim na zimę wywalam filtr ssący bo inaczej nie ma roboty ,szczególnie jak olej nie rozgrzany .

Może masz już wydarty simmering na mikropompie i stąd te kłopoty ?

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym problem pojawia się póżniej czyli jak ciągnik znajduję się pod nieco większym kątem bo na rozgrzanym to pod byle jaką górkę się przytrafia. Wyjełem oba filtry na próbę ale to nic nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

muszę przyznać ,że dziwne to co opisujesz ,ale ma ewidentny związek z poziomem oleju a ten zależy od kąta pochylenia ciągnika . Może coś w tej skrzyni pływa sobie i na ciepłym oleju skuteczniej blokuje smok ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mi na to wygląda chociaż olej uprzednio był spuszczony całkowicię, będę musiał jakoś sprawdzić drożność dopływu i reszty. Dodatkowo nie można u mnie obrócić tej wajchy od pompy, oraz na zimnym oleju słychać ,,cykanie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A pompa jest w jakiej kondycji bo to wygląda tak jak by parę centymetrów wyżej i już nie może pociągnąć, tak rozumu je może pompa no albo uszczelniacz w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi także o mikropompkę która odpowiada za półbiegi i WOM więc raczej obstawiam niedochodzący olej. Pompa oleju była wymieniona w zeszłym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartetkra14    9

kolego mam własnie identyczny problem jak ty i tez sie zastanawiam co jest grane a u mnie w kabinie na tych oslonach tam gdzie elektryka jest pokazany ciagnik i napisane Max 12 przechylu nieiwem wlasnie co z tym robic:/


:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartetkra14    9

Moze tak byc kolego ja sie zastanawiałem czy smok sie nie urwal albo cos nalalem oleju wiecej ponad stan ale to tez nic nie dalo.mechanika pytałem to powiedział ze trza by mu zostawic ciagnik musiał by to rozbierac i dopiero sprawdzac.


:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że mam przyczynę, najprawdopodobniej będzię to wina zapchanego sitka smoka ( sądząć po znacznej ilość opiłek na filtrze siatkowym), teraz zastanawiam się jak się do niego dostać, sprawdziłem długość rury dopływowej i z tego co widzę smok znajduję się dosyć z tyłu.. nie widzę żadnej pokrywki w obudowie chyba potrwa to dłużej niż myślałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

tak popatrzyłem w katalogu to  są  tylko rurki wprowadzone w blok skrzyni ,żadnego smoka a tym bardziej sitka nie ma ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro się okaże mam odkręcony plecak czekam na kogoś do pomocy przy zdemowaniu. Ale jak sprawdzałem drutem to coś blokowało tę rurkę więc nie mam zielonego pojęcia jak na razie.

Ok plecak zdjęty za wiele nie ma tu widać, ale rurka jest luźna i obrócona wycięciem do góry obróciłem ją i wepchnołem nie wiem czy coś to dało, Możliwe że coś jeszcze tkwi w rurce jej koniec jest zaspawany a wycięcię znajduję się w ściance, Dziś znalazłem na filtrze magnetycznym kawałek podkładki spod plecaka.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

czyli ta rurka idzie przez prawie całą skrzynię w kierunku tylnego mostu ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, ma około 70-80cm długośći kończy się w miejscu przystawki od przedniego napędu z trudem włożyłem dłoń między tryby obróciłem i za pomocą łyżki dopchnełem jakieś 3cm.Zastanawiam się czy nie dostałbyś się przez tą przystawke od napędu, bo to kończy się dokładnie w tym miejscu. Dodatkowo miałem uszkodzony uszczelniacz na zaworze bezpieczeństwa pompy (chyba tak to się nazywa) więc ciśnienie mogło uciekać tędy, polecam Ci go też sprawdzić.

Edytowano przez OsiolKUMURUN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rolnik324
      Witam, tak jak w tytule chciałbym w jakiś sposób przyśpieszyć obroty wałka wom w ursusie c360 (możliwe że nasz ciągnik to c355, sami dobrze nie wiemy). Zacznę może od tego że ursus ten pracuje z agregatem prądotwórczym, a agregat wytwarza prąd do pompy głębinowej która wyciąga wode do dosć małej deszczowni do podlewania truskawek. Pompa zasilana jest napięciem 400v i aby uzyskać taki wynik na agregacie ursus pracuje na 2000 obrotów. Mi i tacie nie podoba się to ze względu że ciągnik niekiedy musi pracować tak ponad 5h (a przydałoby się aby pracował dłużej ponieważ mamy spory areał i nie wystarcza to na podlanie wszystkiego w czasie suszy) i to powoduje że ciągnik paliwa spali "swoje" i do tego wychodzą małe nieszczelności silnika (poci się spod korka oleju i paru innych elementów silnika) i zdąży się przez kilka godzin nazbierać na ziemi oleju. Przechodząc do sedna, czy jest możliwość zrobienia lub kupna jakiejś przekładni albo czegoś co zaproponujecie do ciągnika żeby chodził na niższych obrotach? Słyszałem o przerobieniu jakoś trybów albo wymiana skrzyni ursusa na zetora, ale jednak wolałbym nie ingerować teraz w wnętrze ciągnika i wolałbym coś na zewnątrz. Z góry dziękuje. Nieścisłości będę rozwijał w komentarzach.
    • Przez zyzek
      Orientuje się ktoś może, co może być przyczyną tego, że hydraulika zewnętrzna działa tylko po przesunięciu dźwigni na kolor zielony. Na pozycji z kolorem czerwonym nie ma żadnej reakcji.
      Wolny spływ i N działa poprawnie. Nie działa tylko pozycja czerwona.
      Wydaje mi się, że coś musi być nie tak w rozdzielaczu. Czy da się to łatwo naprawić?
    • Przez mrlighter99
      Witam,
      Mam pytanie jakie traktory (oprócz fenda )posiadają osobny zbiornik na olej hydrauliczny. Ponieważ posiadam ursusa i chce kupić ciągnik. Pozdrawiam.
      Proszę o przykłady
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez vailus
      Witam. Posiadam zetora 8045 i chciałem się zapytać czy możliwe jest zainstalowanie hydrauliki podanej w linku poniżej do tura w tym ciagniku. Tur jest marki hydrac. Chciałem się dowiedzieć gdyż w zimę planuje modernizację mojego tura. A niestety nie mogę znaleźć kompletu który jest dedykowany dla mojego modelu.. https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/Kompletna-hydraulika-do-ladowacza-Tur-Zetor-5211-7211%2C-rozdzielacz-dwa-cylindry-do-podnoszenia-i-jeden-do-lychy-przewody-komponenty/25356
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.