Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.Ostatnio regulowałem zawory w moim mf 235.Po zdjęciu pokrywy zaworów i zmierzeniu szczeliny między dźwigienką a śrubą regulacyjną nie było żadnego luzu.Zdziwiło mnie to trochę bo nikt tam nie zaglądał przez 3900mtg.Wyregulowałem na 0,30 i po odpaleniu strasznie stukają dżwigienki.Spotkał się ktoś z czymś takim już?Wiem,że nowe mf-y miały po 50 mtg regulowane zawory i było to wliczone w serwis gwarancyjny jednak mój egzemptlarz chyba to przeoczył.Co mi poradzicie,żeby zrobić z tym fantem?Ustawić tak jak było bez żadnego luzu czy zostawić tak jak jest?Silnik chodzi normalnie,nie ma spadku mocy ale to klepanie jest wnerwiające przy dłuższej pracy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Landfarmer    3581

Skoro klepie coś jest nie tak luz zaworowy zostaw tak jaki powinien być i szukaj przyczyny klepania


Szef wszystkich szefów  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    124

Pewnie źle miałeś ustawiony wał. Zdejmij jeszcze raz pokrywe i kręć wałem aż na danym cylindrze będzie suw sprężania. Wtedy obydwa zawory są zamknięte a dźwigienki w górze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może to jest też przyczyną,bo na kole zamachowym nie mam znaków do ustawienia punktu GMP.Ale przed regulacja były zmierzone i było tam zero dosłownie luzu między śrubą a dźwigienką zaworową.Blaszka 0,05 szczelinomierza nie wchodziła.I to mnie głównie zastanawiało.W wolnej chwili jeszcze raz go rozbiorę i posprawdzam wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

W tych silnikach to nie musi być ustawiane GMP na każdy tłok tam się ustawia pierwszy tłok w GMP ustawia się cztery ale nie wszystkie po kolei a później pełny obrót i GMP i reszte nie mam instrukci bo tam jest opisane,a nie pamietam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wg instrukcji.1,2,3,5 a potem po obrocie 4 i 6.Bez regulacji chodził normalnie a teraz poklepuje ale najbardziej martwi mnie ten zupełny brak luzu na oryginalnych ustawieniach..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nojsze    59

Skąd pomysł mierzenia luzu między dźwigienką a śrubą - ja zawsze ustawiałem pomiędzy trzpieniem zaworu a dźwigienką . Luz ustawiaj jak masz luz na obydwu zaworach lub odkrę przewód od wtryskiwacza jak pojawi się paliwo troszkę cofnij wał do tyłu i ustawiaj luz 0,25 wydech , 0,20 ssacy na zimno . Luz zmierzy się pomiędzy dźwigienką z zaworem a nie trzpieniem regulacyjnym a dźwigienką. Stuka gdyż luzy sa za duże !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wg instrukcji a tam jest napisane,że luz reguluje się nie na dźwigience a trzonkiem zaworu a na śrubie regulacyjnej i dżwigience popychacza..To był mój odnośnik.Zaraz rozbiorę i posprawdzam ponownie bo mam chwilę czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Przecież nie możliwe żeby przedtem nie miały luzu ,patrząc może coś za obserwujesz może te śruby przy regulacji obracając się robią jakiś błąd przy pomiarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No mnie to samego zdziwiło.Ale tam nie wchodził szczelinomierz na blaszce 0,05mm i mierzyłem to w kilku pozycjach wału.Mnie to zastanawia czy te silniki nie miały innych ustawień na okres docierania bo to jest oryginalny angielski silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

No w sumie to nie wiem czy jak się to zużywa to przyrasta czy ubywa luzu z tego wygląda że ubyło przez ten czas pracy ,może to normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyregulowane ssące na 0,25 wydechowe na 0,30 i jeszcze je lekko słychać ale już jest znacznie lepiej.Ale i tak na moje oko trzeba będzie w następnym roku wziąść głowicę na warsztat.Temat do zamknięcia.Dzięki za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj