m11031993

Ursus C-330- Jak wyregulować hamulce

Polecane posty

Ferdek07    75

co chcesz poprawic, bo zrobic zeby wogóle działały to jest roboty, a mi nie podoba sięduży skok pedału, te sprężyny na których się ugina pedał usztywniłem nowe szczęki wszystko wyczyściłem, ale w c330 nigdy takich chamulców jak w mf 255 to nie bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

chodzi mi żeby dobrze hamowały bo strasznie słabo hamują i nie ma gdzie podciągnąć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

To może szczęki trzeba zmienic, koszt 40 zł jedna strona ale zwolnice trzeba ściągnąc, jeśli są wytarte to ośka może się nawet całkiem obrucic a będzie się ślizgac, bardzo archaiczna jest konstrukcja tych chamulców, ale jeśli nie ma już jak podciągnąc a ośka bardzo już się do przodu stawia przy chamowaniu to w takiej pozycji podciąganie nic nie da bo grzybek rozpierający szczęki juś się tylko obraca a bardziej nie rozpiera szczęk i tylko wymiana szczęk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    141

Ja kiedyś normalnie na zaciągniętych hamulcach z garażu wyjechałem przez przypadek.


Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

a u mnie hamulce działają jak chcą tzn. że to zależy od wilgotności powietrza. Jak jest sucho to i ładnie nieraz zahamuje ale jak jest wilgotno to hamuje silnikiem. Ale czas już zmienić klocki. ;)


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
a gdzxie są te kloski w zwolnicy gdzieś

tak no i niestety trzeba zwolnice ściągac prosta sprawa tylko można się przedzwigac

 

ps. lewą ściągałem to wyciągnołem ten wałek ze skrzyni i włozyłem i spoko czy z prawą stroną teżtak będzie ? czy musze pilnowac żeby wałek został w mechaniźmie różnicowym a rozkręcic w zwolnicy i samą zwolnicę bez wałka ściągac? bo jeszcze prawą strone musze zrobic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0
tak no i niestety trzeba zwolnice ściągac prosta sprawa tylko można się przedzwigac

 

ps. lewą ściągałem to wyciągnołem ten wałek ze skrzyni i włozyłem i spoko czy z prawą stroną teżtak będzie ? czy musze pilnowac żeby wałek został w mechaniźmie różnicowym a rozkręcic w zwolnicy i samą zwolnicę bez wałka ściągac? bo jeszcze prawą strone musze zrobic :)

 

Z prawej strony musisz uważać, żeby nie spadła piasta blokady mechanizmu różnicowego, najlepiej przed zdjęciem koła właczyc blokade i dzwignie unieruchomić(połozyć na niej coś ciężkiego lub przywiazać ją drutem), następnie odkręcasz zwolnice i wyciągasz razem z półosią, a składasz w odwrotnej kolejności. ;)

 

Ja nie mam problemów z hamulcami w c-330 obydwa biorą równo, na asfalcie czasami zostają dwa ślady :) wpływ na skuteczność mogą mieć też wycieki oleju z pochwy lub zwolnicy, które mogą zaolejać okładziny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

Macie może jakiś sprawdzony sposób na przerobienie hamulców w 330 aby lżej chodziły i lepiej hamowały?  U mnie cały układ hamulcowy jest sprawny, dobre szczęki, bębny.. nie za olejne a kalamitki przesmarowane...  a i tak ciężko chodzą jeszcze gdzieś się zatrzymać na równym nie problem biorą nawet na ostro lecz na górce dłuższą chwilę w dodatku z przyczepą która dociska ciągnik to już nie jest za ciekawie hamulec trzeba wciskać całą siłą i po chwili noga wysiada. a sprzęgło tak samo ciężko chodzi, macie jaki sposób aby to ulepszyć może jakieś przedłużenie albo coś ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akv    0

przypal je trochę podczas jazdy to lepiej będą brały .ja tak zrobiłem ,bo zapomniałem zwolnic recznej blokady hamulca i teraz kola blokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Jeśli wszystko działa tak jak ma to nic ciężko nie chodzi, to raz. Dwa co się dziwisz, że z przyczepą hamuje dłużej? Większą masę ciężej zatrzymać, z górki to już na pewno, od tego przyczepa powinna mieć swoje hamulce żeby hamować jeszcze zanim zacznie hamować ciągnik. Możesz mieć hamulce co blokują koła po delikatnym naciśnięciu pedału, a przyczepy z ładunkiem i tak odpowiednio wcześnie nie zatrzymasz <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelgruta    1

mój C 330 hamuje dobrze . zablokuje koła z ciężarkem na betonie.  a przyczepa  musi mieć swoje hamulce bo jak jest z góry to itak ciapka zepchnie. ustaw zawór pneumatyki. moze on juz blokuje a a hamulce od ciągnika jeszcze nie łapią.a jesli jezdziz  bez przyczep zawsze to odłacz ten zawór, to bedziesz miał mieke hamulce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akv    0

Z drogiej strony te ciągniki tak miały wychamować .To nie nowy john deere czy inne ze dotykasz hamulca i koła blokuje .Zobacz jak tam jest to rozwiązane i możesz przerabiać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A u mnie dotykam hamulca i blokuje, a nic nie było przerabiane. I co Ty na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

żaden ciapek nie zblokuje kół z pelna przyczepą.

Mało jeszcze widziałeś. Kolega ma dwie 330, u których robiłem remont hamulców i też mu blokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

żaden ciapek nie zblokuje kół z pelna przyczepą.

Jak dobrze wyregulujesz nie tylko hamulce ale i cięgno od zaworu od przyczepy to ciągnie dwie kreski bez ale no chyba że okładziny zaolejone. :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Werben
      Witam, mam problem z zaworem powietrza tym pod pedałami hamulca, jest wymieniony na nowy, ale mam problem z regulacją. Otóż gdy wcisnę pedał do końca to cały czas syczy mi z niego aż do zejścia ciśnienia do 0. Jak go wyregulować, wcześniej na starym gdy wcisnąłem pedał do końca to tylko syknął raz i trzymał ciśnienie.
    • Przez yoma
      Witam, 
      czy miałby ktoś schemat/ budowę zaworu sterującego przyczepy? Podrzucam zdjęcie zaworu, Szukam 2 dzień po Internecie nigdzie nie mogę znaleźć są same schematy podłączenia, a ja potrzebuję budowę, gdyż mój obecny nie działa poprawnie i zastanawiam się czy ktoś już nie grzebał i źle nie złożył. Z góry dzięki.   

    • Przez wyrebski1
      Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?
    • Przez Rafał2222
      Witam.Mam mały problem w zetorze 5011. Gdy wcisnę pedał hamulca są jak żyleta obydwa  koła stoją ale jak drugim razem to już słabiej hamuje. Jak by były zapowietrzone to by za każdym razem by słabo hamowały a tu raz koła stoją raz nie. Tendencja siły hamowania prawego koła jest silniejsza od lewego tutaj podejrzewam wyrównywacz że nie łapie równo dwóch kół. Ale czy może być też winowajcą że hamulce są dobre a raz słabsze?
    • Przez Marcin400
      Witam chciałbym odpowietrzyć układ hamulcowy w valtrze lecz poza typowymi odpowietrznikami na cylinderkach znajduje się też taka skrzyneczka z 2 odpowietrznikami. Pomógł by ktoś i powiedział jak w takim ciągniku odpowietrzyć układ? Z góry dziękuję.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj