Skocz do zawartości
caseaudi

jaki ciągnik wybrać o mocy 210km

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
caseaudi    0

Witam stoję przed wyborem ciągnika o mocy około 210 km. Ciągnik współpracowałby z pługiem 5 skibowym z regulacją szerokości vario, beczkowozem o pojemności 16000 l ciężką broną talerzową szer 5 m oraz zestawem uprawowo siewnym 4m na areale około 150 ha w dość trudnym pagórkowatym terenie. Wyposażenie jakie miałby by mieć to przedni tuz, amortyzowana przednia oś i kabina oraz szerokie ogumienie z przodu 600 a z tyłu 710. Najbardziej zastanawiam się nad Deuth-Fahr 6210 oraz MF 7620 co byście odradzali a co doradzali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nowy ciągnik na pagorkowaty teren i do ciężkich prac i wytrzymały(ciągnik) to polecam Case Puma 210 CVX
Mamy takiego i naprawdę polecam do pługa, siewnika, brony talerzowej itp. też mamy dość trudny teren (pagorkowaty) :)

Edytowano przez SzczepankiSzembrukTeam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

caseaudi    0

planuje zakup nowego ciągnika i raczej nie chciałbym przekładni bezstopniowej.Najbardziej chciałbym żeby wypowiedzieli się posiadacze podobnych ciągników i najbardziej interesuje mnie jakie te ciągniki mają spalanie i jak z częściami bo wiadomo, że dealer o tych najgorszych sprawach nie powie. W ogóle to po obejrzeniu MF DF nurtuje mnie jedna rzecz czy znacząco krótszy i lżejszy DF (różnica około 40 cm) będzie w stanie sobie poradzić z 5 skibowym zawieszanym pługiem pod górkę ?

 

Edytowano przez caseaudi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slevyn    24

Wazne zeby diler byl w miare blisko, nawet jesli kupujesz używany to warto miec w poblizu. Na gosp 500ha kolo mnie mieli DFa 220 km chlodzonego powietrzem to 30tys godzin mial, pozniej zmarla hydraulika i nie warto bylo naprawiac. Wiadomo ze tamten traktor z lat 80tych to nie te nowe, to moze faktycznie Case`a wez hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseaudi    0

hmm do dealera case mam około 35 km do MF około 38 km do DF około 70 km. Czy ma ktoś z was Case puma z przekładnią powershift jak ona się sprawuje bo szczerze mówiąc miałem wcześniej case mxm 190 z podobną skrzynią i różnie z tym traktorem bywało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseaudi    0

Wiąże się z nią pewna dopłata a w dodatku słyszałem,że właściwie jej głównym atutem jest transport a do pola wystarcza zwykła skrzynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia bezstopniowa jest dobra w transporcie, a w polu to jest bardzo dobra. Dwa ciągniki mamy z bezstopniowa, dwa z powershift i powiem że jest o wiele lepsza bezstopniowa wygodniejsza i przyjemniejsza w pracach polowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

w roku 2011 testowałem case cvx nówka koło 300mtg.. Z racji tego że równin mam mało to skrzynia nie dawała rady..  w górach beznadzieja.. paliwożerna jednostka napędowa!

W górzystym terenie skrzynia zachowuje się tak że jak górkę ciągnik zobaczy to już zwalnia a jak się już wdrapie to musi "odpocząć" by rozpędzić się do prędkości zadanej.. Z tą samą maszyną stary zwykły DF 200KM radził sobie lepiej zużywając przy tym mniej paliwa. 

PS nie mogę powiedzieć źle o CASE, jako ciągnik jest super. 

Mogę powiedzieć że dobrze kombinujesz ze zwykłą skrzynią biegów.

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ty piszesz to jest jak na desce nie naciśniesz przycisku od obrotów...
I nwm czy jest tak paliwożerny, ponieważ w pługu na ciężkiej ziemi, dość duże górki to 42 l/mth( i on jest chipowany do 246 koni z 210)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseaudi    0

Mimo wszystko wolę jednak przekładnie stopniową czy to MF dyna v6 czy DF 24/24 lub ewentualnie fullpowershift czy power command z case/newholland dodatkowo wydaje mi się że zwykła przekładnia generuje mniej strat mocy (ma większa sprawność), choć oczywiście bezstopniówka nadrabia nieskończoną liczbą przełożeń i możliwością dopasowania przełożenia to jednak zostaje przy swoim . I ogólnie fajnie by było gdyby ktoś wypowiedział się na temat spalania case puma lub newholland T7.

Edytowano przez caseaudi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

Zacznij dzwonić po dilerach.. przedstawiciele zaczną sami jeździć i przywozić ciągniki na testy.. Sam stwierdzisz który ci odpowiada. Tylko zwróć uwagę na jakich kapcach podstawiają konia bo wymagania piszesz że masz, od opon wiele zależy a wielu nabywców w ogóle nie zwraca na to uwagi. Przy takich oponkach polecił bym wybrać MICHELIN i jeszcze zwróć uwagę aby koło miało wysoki profil i dużą felgę, np. 710/70R42 // 600/70R30. W przyszłości założysz sobie takie coś:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

caseaudi   troszkę ci się dziwię, kupujesz ciągnik dużej mocy, za duże pieniądze, a więc podzwoń po dilerach, niech poprzyjeżdzają, dadzą oferty. I oczywiście ciągnik na testy. To oni mają skakać przy tobie a nie odwrotnie! :) Jeśli faktycznie chcesz kupić nowy ciągnik to ty masz do nich podchodzić "z góry", bo to twoje ciężko zarobione pieniądze a nie ich. Oni to dostaną później premię to niech się wysilą.

Edytowano przez pic2ek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseaudi    0

hmmm też się zastanawiałem nad czymś myślę że najbardziej miarodajny byłby test u mnie na polu z moją maszyną (taką jaką miałby ten ciągnik pracować) i żeby w tych samych warunkach sprawdzić dwa ciągniki dwóch lub trzech różnych marek ale jaki dealer się na takie coś zgodzi... ? Ogólnie to jeszcze słyszałem, że DF ma jakieś kłopoty z osiami i zwolnicami czy to prawda miał ktoś jakieś problemy właśnie z tym? Lub czy mógłbyś ktoś wypowiedzieć się jak jest z dostępem do części od Mp czy to prawda że części można kupić tylko u Korbanka i że są bardzo drogie?

Edytowano przez caseaudi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseaudi    0

Myślałem także o jd ale słyszałem wiele złych opinii na temat ich spalania, i dodatkowo mają filtr cząstek stałych a z dwojga złego to ja chyba już wolę adblue.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×