Polecane posty

Lukash3060    145

Gdzieś na pewno jest coś źle. Robi się zwarcie i tyle... spróbuj wypiać kabelek pod kierownicą jak odkręcisz u dołu tą osłonę to bedzie taka kostka i pare kabli na wsówkach to chyba będzie pierwszy od prawej i chyba jak się go zdejmie to kontrolki będą gasły po wyłączeniu zapłonu tyle ze autotronic wtedy chyba nie będzie działał i jak zmostkowałeś to moze to Ci coś pomoże... nie wiem czy to wgl coś da.

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FajnyMarcus    1

Mam parę pytań, czy ktoś zakładał obciążniki na tył do mf, jak wyglądają te boczne trzymaki tych otwieranych szyb, gdzie mogę kupic tą malutką małą z przodu z prawej bo nie mogę znaleśc może ktoś pomoże? A i jeszcze no bo nie wiem dlaczego mf nisko mi podnosi znaczy na ehr no i ten ciągnik ma mały zakres ruchu ramion góra dół c-360 ma większy mi to przeszkadza dosyc bo np. pług to ledwo wjadę w bruzdę i już chaczy. A teraz najważniejsze bo mfem się strasznie ciężko jak już olej ciepły a mam na nim tura a nim zawsze wszystko podnoszę nie ma problemu z niczym. A o tym żeby skręcic z czymś na turze i w miejscu to nawet na całym gazie nie ma szans, nawet jadąc. Filtry czyszczone olej niedawno wymieniony najlepszy jaki był dostępny. A i jeszcze mi coś klima nie działa zn niekiedy działa niekiedy nie a jak działa to wieje zimnym powietrzem. Pomógłby mi ktoś jak się za to zabrac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Z tym skręcaniem to nie czyscić filtrów tylko nowe było założyć :) Ale to i tak chyba wina orbitola ( tak mi sie wydaje). Podnoszenie to ustawiasz na EHR max pozycję na pokrętle przy którym jest narysowana laga i przy niej strzała w górę. Jak to nie pomoże to do pługa jeszcze powinno sie przekładać ramiona na łączniku na górną dziurę ( te bolce sie przekłada) i tam przy ciagniku u dołu też chyba na te dolne powinno byc przełożone :) Z resztą najlepiej jak byś znalazł instrukcję i poczytał to byś zrozumiał bo to wytłumaczyć bez rysunko to jest cieżko. Szybki były na allegro nie wiem czy sa nadal ale były, ten zamek też pewnie byś dostał w takim sklepie a jak nie to korbanki :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11
1454105 obsluga ehr może masz zle ustawiona wysokość 1454105.jpeg ale nie a jeśli chodzi o wspomaganie to wina orbito albo pompy wepnij się zegarem pod przewod wyjściowy i sprawdz jakiedaje ciśnienie pompa Edytowano przez wojtas972

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

A widzę że temat aktualny bo mi też nie działa wspomaganie i podobnie jak koledze się to objawia, ciut mniej stało się uciążliwe gdy zapnę przeciw wagę prawie 800kg to wiadomo odciąża przód no ale to nie rozwiązuje problemu. Na 90% jestem pewien że to orbitrol. No i chciałbym się dowiedzieć czy np. jak w ciągniku jest orbitrol 100 a założę 200 to będzie duża różnica w skręcaniu? No i jak z wygodą skręcania czy nie będzie się za wolno skręcać (w mf pompa chyba 50l) . No i jaka pojemość orbitrola plus minus bo z mojego wiele nie odgadnę, proszę pomóżcie bo teraz będzie wiele prac załadunkowych i sobie chyba ręce urwę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Szybę znalazłem w minute, tylko trzeba poszukać, nisko podnosi to sprawdz czy przyciskiem na błotniku podniesie wyżej, a klima to sprawdz połączenie kabli przy sprężarce, pewnie złącza zaśniedziały. http://parts-online.pl/pl/szyba-przednia-dolna-massey-ferguson-3050.html

 

A widzę że temat aktualny bo mi też nie działa wspomaganie i podobnie jak koledze się to objawia, ciut mniej stało się uciążliwe gdy zapnę przeciw wagę prawie 800kg to wiadomo odciąża przód no ale to nie rozwiązuje problemu. Na 90% jestem pewien że to orbitrol. No i chciałbym się dowiedzieć czy np. jak w ciągniku jest orbitrol 100 a założę 200 to będzie duża różnica w skręcaniu? No i jak z wygodą skręcania czy nie będzie się za wolno skręcać (w mf pompa chyba 50l) . No i jaka pojemość orbitrola plus minus bo z mojego wiele nie odgadnę, proszę pomóżcie bo teraz będzie wiele prac załadunkowych i sobie chyba ręce urwę.

 

Jak do końca nie jesteś pewien że to orbitrol to sprawdz ciśnienie oleju, bo może pompa oleju jest zużyta, orbitrol 100 a 200 to duża róźnica, przy tym 200 mniej się nakręcisz kierownicą a przy100 dwa razy więcej.

Edytowano przez ppiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

A którym będzie lżej się kręcić pod obciążeniem? Ciśnienie myślę że ok bo jak tył ciągnika niekiedy podniesie z łychą pełną ziemi tak więc siłę ma a czy jest jakaś możliwość podniesienia ciśnienia w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Koledze raczej o ogrzewanie chodzi które klimą nazwał bo wydaje mi się że ten ciągnik w nią wyposażony nie jest. co do podnoszenia to może wieszaki rozkręcone są na max i nie podnosi wysoko za to nisko opuszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Pompa jest dwuczęściowa,1 steruję hydraulikę zewnętrzną i podnośnik a 2 wspomaganie i resztę, pomiar ciśnienia to podstawa, a ciśnienie reguluję się ale tylko to co na podnośnik i na zewnątrz, ma być 185 bar max 200 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

A jaka pojemność orbitrolu i wytłumaczy mi ktoś czy jak kupię większy to czy będzie się lżej kręciło niż mniejszym bo nie wiem. No bo jak większy to więcej oleju przez niego idzie czyli na jeden obrót kierownicą więcej oleju pójdzie do siłownika czyli powinno się ciężej kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Przecież wyżej ktoś napisał że mniej obrotów kierownicą zrobisz przy większym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

No to chyba powinno się ciężej kręcić, tak mi się zdaje tylko zastanawia mnie fakt że np. 100 to do ursusa a 500 to do k700 no a przecież 100 powinno się lżej kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Lżej będzie się kręcić gdy pompa będzie miała większą wydajność i odpowiednie ciśnienie, wydajność orbitrola dobiera się pod średnice siłownika, czym siłownik grubszy to orbitrol wydajniejszy, jeśli producent założył orbirtol np.160 to taki powinien być, bo jak założysz 100 to się nakręcisz kierwnicą a jak np.300 to mały ruch kierownicą i koła skręcają bardziej co w czasie szybkiej jazdy będzie trudno utrzymać prostą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

A może ktoś zrobić fotkę albo z neta jak wygląda ten boczny trzymak szyby w drzwiach tej uchylnej bo za cholerę nie wpadnę na pomysł jak to działa. A pewnie trzeba będzie samemu to zrobić bo na necie nigdzie nie będzie, a szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bercik302    0

witam

 

Panowie wiem że dla większości zabrzmi to banalnie ale proszę o wyjaśninie sprawy z biegami w 3050. Dostałem taki ciągnik w rozliczeniu od znajmego ale mniejsza z tym. Nigdy nie miałem do czynienia z jazdą ciągnikiem. Proszę o wyjaśnić oznaczenia biegów. Mam dwie dźwienie na jednej 1 2 3 4 ( oraz na lewo żółw i zając) druga dźwignia z napisaem A B i reszta nie widoczna.. Najbardziej intrygują mnie te AB. Które są szybkie które wolne ? Które oznaczenie to biegi polowe które szosowe ? Dzięki

Edytowano przez bercik302

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam problem z Massey Forgusonem 3050 , Jak odpalam to pompa wyje i nie wiem Dlaczego ? I po zgaszeniu ciągnika Kontrolka od smarowania się szybko włącza.Prosze was o Pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek1988    3

Witam! Chodzę z zamiarem zakupu MF 3050/3060 z turem i interesuje mnie jego szerokość, gdyż nie wiem czy zmieści mi się w kukurydzę, która jest posiana co 70 cm. Wszystkie dane, które można znaleźć w tabelach to jest jakiś wymysł kogoś chyba... Mam MF 3090 i w tabelach jest, że ma 2,79 m chyba szerokości, a w praktyce ma 2,15 m. Może ktoś ma taki ciągnik na sprzedaż? ;)

Edytowano przez Przemek1988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek2575    0

Witam, od niedawna jestem posiadaczem MF 3050 bez napędu przedniego. Mam problem ze skrzynią biegów, a dokładniej z zakresami AB. Mianowicie bywa tak, że pracuję cały dzień ciągnikiem i nic się nie dzieje, wszystko jest ok. Ale czasami bywa że przy zmianie jazdy przód/tył ciągnik nie jedzie tylko słychać jakby się jakieś trybiki ślizgały. Po kilku próbach w końcu zaskoczy i działa sobie dalej ale czasami trzeba się pomęczyć. Pytanie co może być przyczyną i jakie ewentualnie mogą być koszty naprawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Musisz poszukać na forum bo zdaje mi się że było już o tym. Ja na szczęście jeszcze się z tym u siebie nie spotkałem, więc się nie wypowiadam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pokorny    5

Panowie, gdzie jest odpowietrznik zbiornika paliwa. Zapchalo  chyba jakims syfem i zapowietrza sie uklad wtryskowy. Po odkreceniu korka od wlewu  slychac jak ssie powietrze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pokorny    5

Pompka podaje paliwo, jak odkrece korek do wlewu co 20min. i wciagnie powietrze to pracuje normalnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj