Polecane posty

Lukash3060    145

Nie chcę zakąłdać nowego tematu . Jak sądzicie czy dołożenie 2-4 halogenów do MF 3060 będzie miało wpływ na instalację? Chodzi mi np. podpiać się do tych na górze i założyć na ramkach nad kierunkowskazami czy z tyłu gdzieś. :) Jak za małe napięcie będzie to reszta może nie pracować jak powinna, a i boję się czy takim czymś nie załatwił bym instalacji :) Wolę zapytać i się upewnić .

 

PS. Widziałem na 3080 pare ładnych halogenów i chodziło to wszytko, tyle że nie wiem jak było podłączone a sam trochę ciemny w tym jestem :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Chyba jakieś przekaźniki wskazane by było założyć czy coś takiego chociaż ja z tyłu dołożyłem i mam 4 tyle że nie było okazji ich sprawdzić w robocie dłużej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer2008    0

witam mam taki mały problem a nie chcę zakładać nowego tematu czy wie ktoś czy są jakieś bezpieczniki do zasilania żółw zając bo ciągnik niby odpala ale nie zaświecają się w ogóle kontroli żółw zając ani przy odpalaniu ani po odpaleniu nic nie świeci i nie przerzuca z jednego na drugi ciagnik niby jedzie ale jakoś dziwnie ani to żółw ani zając co to może być może ktoś mi pomoże a i jeszcze jedno czy wie ktoś co to jest i do czego to służy

 

 

 

imag0477z.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowano przez farmer2008

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Bezpiecznik jest ale on nie od samego żółw/zajac tylko od całego komputera. Pierwszy od prawej w drugim rzędzie licząc od dołu (25) wg tego co pisze w instrukcji obsługi :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer2008    0

po resecie autotronica kontrolki migną ale tylko raz i znowu nic po ponownym resecie znowu zadziałają i znów nic czym to może być spowodowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

Witam. Czy orientujecie się jak nazywa się kabina w MF 3060 , taka ścięta niska?

Link:http://www.landwirt.com/pl/uzywane,664756,Massey-Ferguson-3060.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Nie wiem jak sie nazywa ale wim o co Ci chodzi :) To jakaś chyba uboższa wersja była patrząc po nich to rzadko takie egzemplarze się trafiają. A do czego Ci to potrzebne jesli nie tajemnica :) ?


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

Tak w środku jest tak samo jak w tych normalnych,mi pękła szyba z tyłu i nie mogę nigdzie dobrać a nigdzie na kabinie ani w ciągniku nie ma jej symbolu lub nazwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

A to nie pasuje normalna jak od takich jak np. mój ? Jak nie to plexa i wyciać odpowienic wymiar, wiem że szybko sie wyciera i wgl jest co innego jak normalna szyba ale z tyłu nie ma chyba o co się wytrzeć więc może to nie taki zły pomysł by był. Ewentualnie zobacz na allegro była identyczna kabina jak Twoja za 11 tyś nówka i może tam mają jakieś części do niej. Skoro mają kabiny to i szyba pewnie jakaś jest :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Ja do swojej szybę u szklarza zamówiłem, kazał wyciąć z kartonu szablon i dorobił elegancką szybkę, już 4 lata śmiga, a dużo za to nie dałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

Od zwykłych nie pasuje. @masseyf30 pewnie też tak zrobię. Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6329

Ta kabina nazywa się Low Line. Numer katalogowy szyby 3582690M1. U Korbanków na zamówienie 1200 brutto. Wpisz w częściach na alegro szyba tylna, znajdź firmę która dorabia na podstawie szablonu. Kategorycznie odradzam szklarza. Zwykle szkło nie wytrzyma pracy bez ramki, a poza tym potnie Cię kiedy pęknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Ja powiedziałem do czego to ma być to zrobił podwójną szybę i w środku chyba dał folię i szkło hartowane takie jak ma być więc nic nie potnie bo rozsypie się w drobny mak w razie czego. i to nie był zwykły szklarz tylko gościu który roni szyby do samochodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

To znaczy że nie warto kupować szklanej szyby tylko plexi? Też mi się tak wydawało ponieważ nie ma ramki tylko uszczelka w otworze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6329

Szyba hartowana,pleksa matowieje albo wycieraczka rysuje kurzem powierzchnię i nic nie widać. Tam są tylko wzmocnienia służące do mocowania siłowników - podobnie jak w pospolitszych kabinach serii 30xx. A uszczelkę zaklada się na szybę.

Podaj maila to wyślę rysunki ,

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba5213    0

jak masz na oku ten model z pewnego zródła to bierz ,aaa zetor jest dobry też ale jak będzie ropa po 3 zeta

jeśli dobrze pamiętam to w 3050 silnik jest 4 to skrzyni nie zerwie,a te skrzynie szybciej siadają przy mocach powyżej 100 koni i braku serwisu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

3050 mają silnik Perkins A 4.236 3860 cm3, 52kW :) Temat już chyba nie ważny ale może komuś się przyda :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer2008    0

witam mam problem z kontrolkami żółw zając nie świecą ani nie zmieniają na zająca biegi są cały czas na żółwiu po resecie autotronica kontrolki migną raz i znowu ich nie ma co mogło to spowodować proszę pilnie o pomoc PS może wie ktoś jak ominąć kompa bezpośrednio na elektrozawór ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Sprawdź najpierw kable bo może gdzieś cos nie łączy lub jakieś zwarcie sie robi. Może ten elektrozawór sie przyciął ...A po co chcesz omijać komputer ? :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Może spróbuj ominąć najpierw czujnik żółw zając łącząc na krótko kable. U mnie od kąd kupiłem ciągnik nie świeci żółw a działa wszystko i nie jest to wina żarówki ani kabla bo szukałem przyczyny skończyło się na wejściu kompa i dałem se spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Obstawiam na zwarcie lub coś źle jest podłaczone i teraz komputer wariuje. Widziałem identyczny przypadek i przy tym jeszcze nie działał WOM oraz napęd się nie chciał wyłączyć mimo naciskania na hamulec :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer2008    0

Dzisiaj wyczyściłem wszystkie styki na autotronicu i nic to nie dało zmostkowałem też ten czujnik ale nic to nie dało skrzynia dalej jest na żółwiu nie wiem już co może być kable wszystkie pod spodem sprawdzone i o dziwo są podpięte tak ja powinny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj