Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rino    13

dzieki chłopaki za opinie, chyba jednak zrezygnuje z zakupu bo mało kto ma dobre zdanie o tych ciągnikach.

 

pozdro dzieki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    472

a ja mam dobrą o pinię o moim 3060 pomimo ,że robiłem w nim remont skrzyni i czasem dręczą go jakieś drobne bolączki typowe dla 20 letniego ciągnika. poprostu dobrze się w nim czuje ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
a ja mam dobrą o pinię o moim 3060 pomimo ,że robiłem w nim remont skrzyni i czasem dręczą go jakieś drobne bolączki typowe dla 20 letniego ciągnika. poprostu dobrze się w nim czuje ^_^

wkońcu w każdym 20 latku trzeba coś podreperować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzich    1

riki moze masz i racje , duzo sie naczytalem odnosnie tych mf i ich skrzyn wiec bardzo uwazam przy pracy.nie ma takich sprzetow ktore sie nie psuja.Rino wcale nie chce cie odwiesc od zamiaru zakupu tego mf napisalem tylko swoje spostrzezenia,na twoim miejscu poszukalbym takich mf o prostej konstrukcji takich jak np.http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?autocom=gallery&req=sc&cat=69 on jet super i chetnie wymienil bym sie na 3060 pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13
riki moze masz i racje , duzo sie naczytalem odnosnie tych mf i ich skrzyn wiec bardzo uwazam przy pracy.nie ma takich sprzetow ktore sie nie psuja.Rino wcale nie chce cie odwiesc od zamiaru zakupu tego mf napisalem tylko swoje spostrzezenia,na twoim miejscu poszukalbym takich mf o prostej konstrukcji takich jak np. http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...q=sc&cat=69 on jet super i chetnie wymienil bym sie na 3060 pozdrawiam

 

Wiem ze to twoje zdanie i je cenie bo kazda wypowiedź jest cenna, nie marwi mnie to ze sie coś popsuje, bo coczłowiek złożył to i człowiek uszykuje, tylko te ceny części jek tu piszą ze jeden tryb czy krzyzak kosztuje 8tys zł to trochę zniechęca.

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Naprawa półbiegów ok. 3000zł, synchronizator ok. 1800zł - i to sie zazwyczaj psuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

mirasek a jie wiesz ile moze kosztować szyba przednia do tego 3050??? bo jest napęknieta i ma na szybe opuscić!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzich    1

szyba to pikus ok 300 zl nie musisz kupywac orginalnej kup szybe z pleksy jest drozsza niz ze szkla ale bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pejton    2

Ja bym nie polecał pleksy, gdyż łatwo się rysuje a po jakimś czasie robi się matowa, pozatym ciekawe jak się zachowuje pod względem bezpieczeństwa w jaki sposób pęka i się kruszy?

Ja bym wstawił jednak hartowaną albo klejoną.


parę ha i para rąk do pracy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
Ja bym nie polecał pleksy, gdyż łatwo się rysuje a po jakimś czasie robi się matowa, pozatym ciekawe jak się zachowuje pod względem bezpieczeństwa w jaki sposób pęka i się kruszy?

Ja bym wstawił jednak hartowaną albo klejoną.

też tak myśle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

A znacie jakieś firmy w necie które maja częsci do mf 3050 czy tylko korbanki????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Np części do skrzyni bo wszyscy piszą ze są takie drogie, ze za jeden synchronizator to 8tys trzeba dać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol    34

Nie przesadzajcie że części nie możecie dostać.... Tych firm wcale nie jest tak mało:

Granit

Greene

importerzy używanych maszyn też oferują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Ja w grene pytałem i sa czesci na zamówienie, Jeszcze nie mam mf tylko zamierzam kupić i orientuje sie w cenach hehe. Już bym pewnie kupił ale ta awaryjność skrzyń mnie troche ostudziła!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
Ja w grene pytałem i sa czesci na zamówienie, Jeszcze nie mam mf tylko zamierzam kupić i orientuje sie w cenach hehe. Już bym pewnie kupił ale ta awaryjność skrzyń mnie troche ostudziła!!

ja gdyby nie AF pewnie już bym jezdził mf3060 lub3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetmen    1

ja mniałem takiego mf3050. to bez prawie żadnych zarzutów ciągniczek spalanie małe komfort jazdy i wogule. chłopacy majo racje one coś majo z tą skrzynią i ten mój były w zime mi niechciał palić. i zmieniłem go na kombajn. tak to sprzęt super!!!


John Deere 6130/Zetor 6340+tur trac lift 100/Zetor 7211/Ursus C-360-3P/Ursus C-328
Pracujo na ponad 70ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

,,zetmen'' a jaki sprzętem pracowałeś tym ciągnikiem czy ma on dobry uciąg i czy miałeś jakieś kłopoty z ,,ehr''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

EHR i elektryka w tych ciągnikach to akurat jest najmniejszy problem. Nie rozumiem ludzi którzy tak głośno krzycza że elektronika to coś stasznego. domyślam się że ci co tak mówią nie maja pojęcia jak to działa i nie mają nawet pojęcia jakie to proste. Ehr w tych ciągnikach to trche bardziej skomplikowne radio. Przy pomocy lutownicy dobrego miernika i pobliskiego sklepu z elektroniką można naprawić wszystko. Mówie to wszystko na podstawie własnego doświadczenia poniewaz mam MF 3090 i dzięki niemu i sprzętom sąsiadów dowiedziałem się sporo na temat tych ciągników. Z pełną świadomością mogę powiedziec iż najkosztowniejszą naprawą jaką miałem okazję przeprowadzić to była wymiana przekaźnika w panelu sterowania EHR i koszt tego wynosił 21 zł. A jacyś pseudo serwisanci za to zaspiewali mi 2000 zł ponieważ ponoc trzeba było wymienic trzeba cały panel bo tego nie da sie naprawić. Jeżeli nie macie panelu od autotronic zalanego syntetyczna żywicą to wszystko w tych ciągnikach można naprawic we własnym zakresie wystarczy trochę cierpliwości i wyobraźni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
EHR i elektryka w tych ciągnikach to akurat jest najmniejszy problem. Nie rozumiem ludzi którzy tak głośno krzycza że elektronika to coś stasznego. domyślam się że ci co tak mówią nie maja pojęcia jak to działa i nie mają nawet pojęcia jakie to proste. Ehr w tych ciągnikach to trche bardziej skomplikowne radio. Przy pomocy lutownicy dobrego miernika i pobliskiego sklepu z elektroniką można naprawić wszystko. Mówie to wszystko na podstawie własnego doświadczenia poniewaz mam MF 3090 i dzięki niemu i sprzętom sąsiadów dowiedziałem się sporo na temat tych ciągników. Z pełną świadomością mogę powiedziec iż najkosztowniejszą naprawą jaką miałem okazję przeprowadzić to była wymiana przekaźnika w panelu sterowania EHR i koszt tego wynosił 21 zł. A jacyś pseudo serwisanci za to zaspiewali mi 2000 zł ponieważ ponoc trzeba było wymienic trzeba cały panel bo tego nie da sie naprawić. Jeżeli nie macie panelu od autotronic zalanego syntetyczna żywicą to wszystko w tych ciągnikach można naprawic we własnym zakresie wystarczy trochę cierpliwości i wyobraźni.

czyli nie taki diabeł straszny jak go maluja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
(...)

Brawo dla tego Pana! :D Nareszcie ktoś rozwiał wątpliwości co do "awaryjnego" EHR :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj