Zaloguj się, aby obserwować  
wojtek1312

Zetor 8011 nie odpala [elektryka]

Polecane posty

wojtek1312    10

Mam problem z moim zetorem 8011 . Założyłem dobre naładowane akumulatory a on nie chce zapalić zakręci raz i to wszystko. Teraz znów niechce mi prąd dochodzić do dseski rozdzielczej wcisne kluczyk i nic nie działaa na krótko jak go zapalałem to odpali bez problemu Co mam zrobić?

Pomóżcie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

przenosze do odpowiedniego subforum a po za tym nie musisz podawac daty ;) to trzeba robic w gieldzie.

 

a co do tematu-zakreci raz i pozniej juz nie ma sily czy sa to jakies inne objawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek1312    10

klemy sa sprawdzone. zakręci raz albo dwa i na tym się kończy! nawet jak podłącze prostownik i dam na rozruch to jest to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
Ja tak miałem i kupiłem nowy akumulator i wszystko ok.

i to chyba bedzie jedyne dobre wyjscie w tym przypadku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek1312    10
a jakie masz akumulatory ?

do tego zetora wstaw 2x 12v i powinno pomoc

 

sa dwa po 12v jak niewiecej

 

tez mi sie tak wydaje ze musze je wymienic! a możliwe ze to wina elektryki a nie akumulatorów???

 

nie pisz posta pod postem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

raczej nie wiecej :) tylko w jakim stanie sa? pisales ze naladowane-moze juz nic z nich nie bedzie i nawet podladowanie nic nie da.mogles tez przegotowac i tez juz z nich by nic nie bylo ;) jak nie ma wody to mogles zagotowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

My mamy Zetora 8045, ten sam tylko ma przodek. Też jednego roku nam nie chciał zapalić. Kręciło się ciągle rozrusznikiem i nic. Sprawdziliśmy pompę i była poluzowana. Sprawdź przy swoim Zetorze, powinno być to samo.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

raczej to nie to ;) skoro pisze ze raz zakreci i tyle-w twoim przypadku chyba kreciles i kreciles a on nie lapal :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek1312    10

jaka pompe???

 

Sprawdziłem wode w akumulatorach jest zalane są.

 

Możliwe ze to przez elektryke tak się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
raczej to nie to ;) skoro pisze ze raz zakreci i tyle-w twoim przypadku chyba kreciles i kreciles a on nie lapal :)

W moim też się długo kręciło i łapał....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255
W moim też się długo kręciło i łapał....

 

przeczytaj dokladnie on napisal ze raz przekreci i tyle-to pewnie aku nie ma sily na wiecej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
jaka pompe???

 

Sprawdziłem wode w akumulatorach jest zalane są.

 

Możliwe ze to przez elektryke tak się dzieje?

Pompa wtryskowa, sprawdź czy nie jest luźna. A jak nie to na pewno akumulatory....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0

Przecież pisze że naładowane akumulatory podłączył i na prostowniku próbował na rozruchu.

Podejrzewam rozrusznik luzy na tulejkach, szczotki krótkie, przez co duże opory duży pobór prądu na początku i w efekcie brak mocy na dłuższe kręcenie rozrusznikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0
Wątpie ze to rozrusznik jak on zakreci raz moze dwa i slabnie

 

Tak zgodzę się, bo pobiera na początku dużo prądu, a przy zużytych tulejkach i krótkich szczotkach (nie dociskają dobrze do komutatora) akumulator słabnie, po chwili jakieś 5 min pewnie dalej chce kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hanter150    2

Miałem taki przypadek z c330M jak jeszcze był. Kabel łączący akumulator z akumulatorem zmień. U mnie tak było kręcił ale nie mógł ruszyć. Zmiana kabla powinna pomóc. Ale zanim kupisz to połącz ten z tym jakimś kablem od spawarki czy innym grubszym żeby sie upewnić.


KUBOTA ME8200, ZETOR 9641 + TUR, URSUS 3512, URSUS C360 + TUR --- Pracują na prawie 30ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A od kiedy ci sie tak dzieje. Czy to sie satło z dnia na dzień??

Pomijając kondycje akumulatorów to jeśli podłaczy sie prostownik na rozruch to powinien zapalic.

Jaśli tak nie jest to tak jak pisał @Zefirek może być zurzyty rozrusznik. W rozrusznki który ma zurzyte tulejki wirnik kosi sie przez to stawia taki opór że nie może przekrecic. A szczotki w tedy maja złe połaczenie z komutatorem co powoduje dodarkowe straty pradu. Przewody, klemy oraz styki maja także ogromne znaczenie, bo na nich traci sie bardzo duzo prądu i zamiast do rozrusznika docierać 12lub 24V mamy 11lub22V, a to powoduje spadek skutecznosci rozruszniak. i wtedy trzeba kręcić dłużej, meczac silnik, rozrusznik i akumulatory/

Proponuje wykręcenie rozrusznika i podłaczenie go na krutko i zobaczyc jak sie zachowuje. Czy od razu wchodzi na obroty czy cos go trzyma. No i oczywiscie luzy na wirniku.

Powodzenia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

sprawdź czy przewody idące z akumulatora, a w szczególności plusowy nie jest gdzieś przełamany i czy dobrze łaczy na stykach bo z tego co piszesz to raczej jest to najczęstsza przyczyna. Zresztą, dziadek mój miał taki klimat w 60tce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0

Masz rację ,,mtracz", trzeba przeglądnąć rozrusznik, i ma chulać jak lala. Dzisiaj regenerowałem rozrusznik z C-360 koledze: szczotki do wymiany, jedna była zawieszona, komutator przetaczałem był nierównomiernie wyrobiony co powodowało odbijanie szczotek, oczywiście wymiana kompletu tulejek w bendiksie też, sam bendiks ma takie dwie podkładki księżycowe zapobiegające wypadnięciu koła zębatego z obudowy były powyginane zaszły na siebie i blokowały dodatkowo, jeszcze jakby było mało to jedna z szczotek nie była dobrze dokręcona do przewodu + i grzała cały szczotko trzymacz.

Wszystko razem miało taki skutek jak u Ciebie, a w dodatku rozrusznik był nowy tzn. rok używania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek1312    10

Traktor stał trohe niebył zpalany, pewnego dnia hciałem go zapalić i nic nieodpalił. Podładowałem akumulatory potem dałem prostownik na rozruch i zapalił pochodził trochę zgasiłem go potem znów zapaliłem i zapalił a po tygodniu już nie chciał mimo że ładowałem baterie i dałem na rozruch i nic.

 

Mam jeszcze pytanko! Czy we wszystkich zetorach 8011 jest wyłącznik masy czy to taki bajer który zamontował sobie poprzedni właściciel? Ja mam w swoim koło sprzęgła taki przełącznik służy on do włanczania masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey26
      Jaka może być przyczyna że nie rozłącza mi pompy w massey ferguson 6180. I dzieje się to dopiero przeważnie jak ciągnik się rozgrzeje. 
      Rozdzielacz ehr po regeneracji. Różne ustawienia czujnika położenia ramion były próbowane. Może ktoś pomoże?
      Ciągnik massey ferguson 6180
    • Przez Decx
      Witam wszystkich. Mam dziwna sytuację. Pacjent Zetor 12011, wszystko działało prawidłowo, a tu nagle podczas pracy w polu na amperomierzu pojawiają mi się chyba zbyt wysoki amperarz. Zwykle na amperomierzu na niskich obrotach wskazówka lekko się wychylała, a na wysokich obrotach wskazówka dochodziła tak do 15A- 20A (amperomierz jest nowy i wyskalowany do 50A). Teraz na wolnych obrotach wskazówka dalej lekko się wychyla, ale gdy tylko dodam gazu, wskazówka amperomierza idzie prawie do 50A i tak się cały czas utrzymuje dopóki nie odpuszczę gazu. Jedyne co zrobiłem to porządnie naciągnąłem pasek. Kilka miesięcy temu wymieniony został regulator napięcia na nowy identyczny.
      Pytanie pozostaje czy grzebać przy tym czy zostawić i jeździć. Czy można jeździć cały dzień w polu z tak wysokim amperarzem? Może na mocno naciągnąłem pasek🤣. 
      Proszę o radę. Pozdrawiam.
    • Przez bartoszsola
      Witam! Zamieszczam oryginalne skany instalacji do Zetorów jak wyżej    Może komuś się przyda  `



    • Gość
      Przez Gość
      witam, jak podłączyć 2 wskaźniki paliwa pod jeden wskaźnik? to rozwiązanie oryginalne. Są tu 2 przekaźniki które odpowiadają za przełączenie wskazania z pierwszego czujnika na drugi. Problem w tym, że ktoś kiedyś pchał rączki w instalacje przez co ciężko jest mi dojść co do czego. Po podłączeniu na którko 1 i 2 oba działają prawidłowo kwestia w tym jak to wpiąć w przekaźniki żeby pracowało tak jak powinno? w załączniki prowizoryczny schemat

    • Przez Przemek1265
      Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora w ciągniku John Deere 6400. Ciągnik był u elektryka i postawił diagnozę na regulator napięcia i go wymienił i sprawdzał ładowanie i było, lecz kontrolka od ładowania cały czas się świeci i akumulator nie jest ładowany i na dodatek stopiło mi w skrzynce z bezpiecznikami ,,bezpiecznik" fachowo to się dioda nazywa. Od czego może ona być? Co może być przyczyną? W czym szukać winy? Dodaję również zdjęcie alternatora i schemat skrzynki bezpieczników z zaznaczonym bezpiecznikiem, który został spalony. Wyczytałem również, w alternatorze jest wtyczka W i jedni piszą, że musi być podłączona, a inni że nie. Jak ma być podłączona to w którym miejscu do instalacji ją podłączyć?



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj