Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jahooo    9103

Na płaskich terenach od biedy ujdzie, ale u mnie to hamulce w Bizonie - porażka. Używanie ręcznego zamiast zasadniczych - wykańcza skrzynię. Skrzynia jest zbyt delikatna, wysypanie wstecznego jest nagminne. Na pochyłościach i dołkach pękają ramy. W cenie 30 tysięcy można kupić Merkatora czy Dronningborga, często z kabiną w stanie zapewniającym wiele jeszcze lat eksploatacji. A co do remontów - w zachodnich sprzętach skrzynie czy hamulce wytrzymują 30 lat praktycznie bez zaglądania. Hamulce bez problemu zatrzymują kombajn z największej górki.

Co mi z tego, że przez noc z zawiązanymi  oczami zrobię skrzynię w Bizonie, jak w Claasie z 1969 roku jeszcze do niej przez 10 lat nie zaglądałem. W E-512 przez 10 lat eksploatacji sąsiad wymienił cylinderki hamulcowe i przesuwkę w skrzyni - wymiana na polu po zdjęciu pokrywki. Dla mnie ważniejsza jest niezawodność i bezpieczeństwo.

Mam w domu Komarka, na chodzie, ale w trasy jeżdżę Hondą, a Komarkiem ewentualnie na grzyby. I mimo , że jest w ekstra stanie, czasem zdarza mi się go do domu przyprowadzić, jeśli nie zabiorę kluczy w skrzynkę. W Hondzie mi się to jeszcze nie przytrafiło, aby stanęła na drodze.

Kiedyś o Polonezach też był taki argument, że części tanie i łątwo naprawić - dziś zobaczyc to auto na drodze, to święto. jakoś te zachodnie mimo wszystko "lepsze"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ehh w tej cenie to wątpie żeby kupił kombajn który nie okarze się skarbonką... skrzyni w Clasie nie robiłeś za to przebieg zrobił swoje i w młocarnie pare tys pewno trza było włożyć jeśli chciałoby się go kupić za ok 30tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidgr    82

za ta cene nawet jesli dolozy pare tysi to kupie spokojnie droningborga d3000 a nawet mozna ustrzelic na hydrostacie robilem tymi maszynami noi coz nie ten komfort i nie ta jakosc skrzynia hwder mlocarnia nic nie ruszane od nowosci a jezdza na zarobki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19547

Jesienią 2014 kupiłem Claasa Senatora za dużo poniżej 10 tysi wiosną 2015 wpakowałem 8 koła ,w żniwa padły do tego łańcuchy w podajnikach-kłosowym,ziarnowym i pochyłym nie łatałem tylko wymiana na nowe wraz z zębatkami-koszt ok 2500,-wykosił u mnie 23 ha zboża , spalił na to 270 litrów ON......

w tym roku dokładka max 3 tysie

Co roku koszenie bizonem wychodziło mnie lekko ponad 10 tysi

Wic nie piszcie Panowie ,że zachodni sprzęt do 30 tysi to kicha.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Te łańcuchy podajników za 2500 z zebatkami to jednosezonowe, bo nigdzie nie da sie kupic dobrej jakości w tej cenie to po co robić takie naprawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

daj przykład bo remont jakiego zagranicznego wynalazku za 30tys z 70r to chyba sensu nie ma a do bizona przynajmniej ceny czesci w miare

Prosze bardzo

http://olx.pl/oferta/kombajn-fortschritt-e-514-nie-mdw-bizon-claas-john-deere-CID757-IDfXezL.html#763e5adb68;promoted

 

.. i wiele innych tej firmy.

E-514 to kombajn klasy bizona rekorda ale o wiele sprawniejszy, mniej awaryjny, prostszy w obsłudze i oszczędniejszy (zużycie 10L/godz) i części o wiele tańsze i dostepne.

Rekord nawet się do niego nie umywa a co dopiero z056 w tej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    368

Uwierz... Nic nie jest szpetniejsze od oryginalnych mtz'ów... Ten wygląda znośnie w porównaniu ze zwykłymi od których wyglądu zbiera mi sie na wymioty...  <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
potok    0

Nie każdego stać na ciągnik za 200 czy 300 tyś.i dlatego kupi mtz-a.

Edytowano przez potok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario5    49

Na wiosnę posiałem pszenżyto przewódkowe Milewo czy jak w żniwa je skoszę to mogę je posiać na jesień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damo    26

osobiście stwierdzam jak najdalej od Bizona....Już 3 sezony  jak przesiadłem się z bizona (1989 rok ojciec nowego kupił i już z fabryki wybrakowany wyszedł... cały czas coś...... wracałeś do domu to sąsiad cię nie poznawał ) na 8 lat starszego hollanda którego kupiłem w belgi z myślą  ze żniwa  na 2 obrobimy  a zimą się  sprzeda... I SPRZEDALIŚMY   BIZONA.... niby Bizon troszkę  większy ale NIE MA SZANS W POLU...+-http://olx.pl/oferta/kombajn-zbozowy-new-holland-8050-CID757-IDfFWxb.html#f67e83cf84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    368

No muszę przyznać że szybki jesteś... Ja to ogłoszenie widziałem ze trzy tygodnie temu albo i więcej przeglądając ogłoszenia kombajnów z okolicy... Powinno być R6... Gość się po prostu je***ł i tyle... Ale mi sensacja, na olx jest więcej ogłoszeń z takimi nieznaczącymi błędami...  <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromar    18

może po prostu doszedł do wniosku że tur 3 sekcyjny nie ma sensu w ciągniku klasy c-360 (żaden tur nie ma sensu), praca takim ciągnikiem to porażka, widać szerokie laczki z przodu ale chyba brak wspomagania, więc bez sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

facet.. zaraz gimbaza z forum Cie opluje swym jadem i będą wciskać co taka 60tka z turem może zrobić... w piaskownicy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może po prostu doszedł do wniosku że tur 3 sekcyjny nie ma sensu w ciągniku klasy c-360 (żaden tur nie ma sensu), praca takim ciągnikiem to porażka, widać szerokie laczki z przodu ale chyba brak wspomagania, więc bez sensu

 

Uzasadnij dlaczego w c-360 tur a zwłaszcza trzy sekcyjny nie ma sensu.Ja osobiscie wolał bym w mieć tura w c-360 niż widłami zasówać  a o balotach nie wspomnę .Wiadomo że lepiej mieć ładowacz w ciągniku z rewersem 4x4 wspomaganiem itp. ale nie każdy ma taki ciągnik i nie każdego na to stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kizak    2149

     C 360 żeby choć miało hydraulikę niezależną od sprzęgła :rolleyes: ,wałek pod ręką :rolleyes: ,cicho w kabinie :rolleyes: ,przodek ze wspomaganiem,a wtedy również z co najmniej takim skrętem jak teraz, :rolleyes: no cóż ale wtedy afiszowała by się inną nazwą. :blink: .   W perspektywie mały ładowacz przed nosem do wszelkich zadań a duży fiskars w łapkach..... co kto lubi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromar    18

facet.. zaraz gimbaza z forum Cie opluje swym jadem i będą wciskać co taka 60tka z turem może zrobić... w piaskownicy :D

 

Hehe miałeś rację Lukaslukas, długo nie trzeba było czekać, uderz w stół a nożyce się odezwą:) mogłem tą tajemną prawdę zachować dla siebie

Uzasadnij dlaczego w c-360 tur a zwłaszcza trzy sekcyjny nie ma sensu.Ja osobiscie wolał bym w mieć tura w c-360 niż widłami zasówać  a o balotach nie wspomnę .Wiadomo że lepiej mieć ładowacz w ciągniku z rewersem 4x4 wspomaganiem itp. ale nie każdy ma taki ciągnik i nie każdego na to stać.

 

No właśnie WOLAŁBYŚ MIEĆ czyli nie masz, jak będziesz już mieć to daj znać z wrażeń:) wymiana pompy co rok i ręczne pomaganie w unoszeniu balota to norma, no i ślizgające się tylne koła+zapadający się przód i ABS czyli absolutny brak skrętu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Uzasadnij dlaczego w c-360 tur a zwłaszcza trzy sekcyjny nie ma sensu.Ja osobiscie wolał bym w mieć tura w c-360 niż widłami zasówać  a o balotach nie wspomnę .Wiadomo że lepiej mieć ładowacz w ciągniku z rewersem 4x4 wspomaganiem itp. ale nie każdy ma taki ciągnik i nie każdego na to stać.

Ale to na własne życzenie się męczycie tymi relikwiami polskiej techniki, ja sprzedałem ursusa i za te same pieniądze kupiłem renault 3cyl na rotacyjnej pompie - w turze spalanie śmieszne, 55 koni czyli więcej jak 60-tka, mocny tur - tonę daje radę bez problemu, wspomaganie na orbitrol z niezależną pompą, rewers na wajchę, czego chcieć więcej za te pieniądze? Mam ją już 4 lata i tylko węże przy turze wymieniam bo strzelają ze starości a ursus - a to skrzynia, a to silnik a to przodek i co zima robota..... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    368

może po prostu doszedł do wniosku że tur 3 sekcyjny nie ma sensu w ciągniku klasy c-360 (żaden tur nie ma sensu), praca takim ciągnikiem to porażka, widać szerokie laczki z przodu ale chyba brak wspomagania, więc bez sensu

Hehe miałeś rację Lukaslukas, długo nie trzeba było czekać, uderz w stół a nożyce się odezwą:) mogłem tą tajemną prawdę zachować dla siebie

 

 

No właśnie WOLAŁBYŚ MIEĆ czyli nie masz, jak będziesz już mieć to daj znać z wrażeń:) wymiana pompy co rok i ręczne pomaganie w unoszeniu balota to norma, no i ślizgające się tylne koła+zapadający się przód i ABS czyli absolutny brak skrętu:)

A więc dla ciebie posiadanie ciągnika (nawet takiego ja c360) z turem jest bez sensu i bez sensu jest też wożenie nim balotów siana i słomy, ładowanie, podwalanie i przewożenie nim zboża, wapna i obornika itp... Ale za to robienie widłami i wiadrami jest całowicie ok... Twoja logika jest porażająca i nie wiem czy mam sie śmiać czy płakać...

Edytowano przez cyprian1219

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to na własne życzenie się męczycie tymi relikwiami polskiej techniki, ja sprzedałem ursusa i za te same pieniądze kupiłem renault 3cyl na rotacyjnej pompie - w turze spalanie śmieszne, 55 koni czyli więcej jak 60-tka, mocny tur - tonę daje radę bez problemu, wspomaganie na orbitrol z niezależną pompą, rewers na wajchę, czego chcieć więcej za te pieniądze? Mam ją już 4 lata i tylko węże przy turze wymieniam bo strzelają ze starości a ursus - a to skrzynia, a to silnik a to przodek i co zima robota..... 

 

Ja też uważam że lepiej kupić coś typu renault ,MF czy Case bo nawet o czymś takim myślę ale jeżeli bym miał kilka lat lub od nowości  c-360 i miała by odpowiednią moc jaką potrzebuje  i wiedział co w niej siedzi to nie wiem czy zamienił bym na jakąś starą renówke co nie wiadomo co w niej jest i gdzie do niej części kupić.

Hehe miałeś rację Lukaslukas, długo nie trzeba było czekać, uderz w stół a nożyce się odezwą :) mogłem tą tajemną prawdę zachować dla siebie

 

No właśnie WOLAŁBYŚ MIEĆ czyli nie masz, jak będziesz już mieć to daj znać z wrażeń :) wymiana pompy co rok i ręczne pomaganie w unoszeniu balota to norma, no i ślizgające się tylne koła+zapadający się przód i ABS czyli absolutny brak skrętu:)

 

Nie mam ale często pracuje takim ciągnikiem i wiem że jak sie dba o sprzęt i go nie przeciąża to na pewno co rok nie będziesz pompy wymieniał a jak masz tura z udźwigiem 500kg a dźwigasz baloty sianokiszonki po 700-800kg to wiadomo że się będzie sprzęt niszczył.                                                                                          

 

 

Chociaż to nie zmienia faktu że nadal uważam że lepsze i wygodniejsze są zachodnie sprzęty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj