arturwojtowicz

Same Silver 90 problem- kopci

Polecane posty

Witam użytkowników, pisze z nadzieją że ktoś mi coś poradzi :)  Otóż dwa tygodnie temu zakupilem sama silvera 90, 1998 rok z uszkodzoną turbiną, liczyłem sie z tym bo wiedziałem o usterce przy zakupie, spadek mocy i ostre dymienie z wydechu. Po przywiezieniu ciągnika zaraz na nastepny dzien wymontowalem  ją i zawiozłem do regeneracji ( miała takie luzy że aż wirnik po brzegach pogieło ), między czasie wymieniłem olej w silniku, filtr oleju, filtry powietrza, przeregulowałem zawory i drobny przegląd. Odbieram naprawioną turbine, montuje i odpalam iii nadal dymi...  pojezdzilem wokół budynków i kopcenie jest cały czas. Nie takie jak przed remontem turbiny, kopci mniej ale nadal troche przykopca i po dodaniu gazu wiecej. Dodam że nie wchodzi na obroty jak powinien, tak jakby lekko przymulony był, ale silnik pracuje równo i dobrze. Kopci więc myśle co dalej robić, wyjąłem wtryski i wioze do regeneracji bo mówie pewnie leją i dlatego. Jestem w warsztacie mechanik sprawdza i rzeczywiście wszystkie 4 d*pa, leją. Ok zostawiłem u mechaniora za dwa dni przyjezdzam po gotowe naprawione. Załozylem i mówie teraz musi być ok, odpalam i co... to samo, kopci. Ręce opadły, dzwonie do "szpeca" od samów, kazał przywiezc pompowtryski, zawiozłem sprawdził wszystkie są ok, powiedział że może być przestawiony na zapłonie? Stwierdziłem żeby on to ustawił i ma przyjechać w tygodniu zerknąc na traktor, ustawić zapłon i sprawdzic ciśnienie w cylindrach. Myślalem ze moze góra silnika do roboty, głowica ale odmą/odmom nie dmucha także juz sam nie wiem :wacko: Troche sie rozpisalem ale chciałem problem opisać dość dokładnie. A więc, turbina zregenerowana, wtryski też, pompowtryski wporządku a ten kopci i nie specjalnie szybko na obroty wchodzi, poradzicie ludzie gdzie dalej grzebac i szukac przyczyn ? :wacko:  Z góry dzieku na wszelkie odpowiedzi i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jaki kolor kopci?

Edytowano przez Agrotech1111

Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Nie wiem czy to dobry kierunek ale czy sprawdzałeś drożność układu ssącego i wydechu. Poodkrecaj niech na chwilę na próbę pochodzi pociagnie powietrze bezpośrednio na turbine i bezpośrednio spaliny bo jakby wydech sie zapchał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    124

Skoro turbo było w tak opłakanym stanie na pewno cały tłumik masz oleju. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Agrotech1111- kopci na niebiesko

 

Kristoffer- ukladu ssącego nie sprawdzalem ale wydech i kolektor wydechowy tak, jak wyjmowalem turbine to mialem to wymontowane , ślady po oleju były na pierwszym kolektorze wydechowym od strony turbiny/ przodu ciągnika, poza tym sucho

 

Damianbor- tłumik wyjąłem i wydech i wszędzie sucho, jedynie były slady oleju jak wyżej napisałem.

 

Sam nie wiem co myśleć, wygląda to jakby za dużo paliwa dostawał i nie przepalał tego bo nie dość że kopci to jakby dobrze na obroty nie wchodził, nie jezdzi żwawo jak powinien :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Niebieski to olej. Ściągnij caly wydech zaraz za turbina i odpal i zobacz jaki dym z turbo poleci. Może tez być tak ze turbo po regeneracji ale będzie musiało wrócić z powrotem xo często sie zdarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci na niebiesko to przepala olej. Jak byial za duzo paliwac to by kopcil na czarno


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A jak ten silnik pracuje ma taki zdrowy wydech czy tak furcy jak by pluł.Czy turbine ładnie słychać jak pracuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra koledzy zdaje sie że problem prawie rozwiązany, przyjechal dzisiaj do mnie ten szpec i ustawił zapłon i teraz ładnie pracuje i wchodzi na obroty ale kopcić nadal przykopca po dodaniu gazu na czarno biało, może na niebiesko mi sie zdawało albo tez tak bylo juz teraz sam jestem skołowany. Co wiecej dopatrzył sie że pod wtryskami nie ma chłodniczek ( wysokie podkładki jakby kielichy ) który być powinny a ktoś sobie zastąpil je miedzianymi grubszymi podkładkami które są duże niższe. Z tego powodu wtrysk za nisko wchodzi i nie prawidlowo rozpyla rope co wiecej bez tych oryginalnych chlodniczek/kielichów na ktore sie go najpierw nasadza a potem w silnik wkłada w niedługim czasie przegrzewałby sie i popsuł na nowo. W poniedziałek bede miał załatwione używki i wtedy już powinno być ok. Nie wiedzialem o tym bo pierwszy raz skusiłem sie na sama. Widocznie poprzedni własciciel próbował już coś wczesniej rzezbić z pompowtryskami i zle je ustawił, wkrecił jak szło czyli zapłon poprzestawiał. Może na przyszłośc komuś sie to przyda też bo w poprzednich modelach czyli explorer antares tiger z tego co mechanik mówil są znaki na pompowtryskach jak ustawić a w silverach nie ma i trzeba przyrządem jakims z laserkiem mierzyc ( wyglada jak pistolet ) temperature na cylindrach i poszczególnie do każdego pompowtrysku na danym cylindrze przestawia sie go na śrubach na boki co za tym idzie ustawiacie dawke paliwa podłóg temperatury jakie nam ten przyrząd pokazuje. Pogmatfane troche no ale... podłaczył też go pod komputer i powiedział że wszystko wporządku. Zobaczymy co bedzie w poniedzialek jak założe te gówienka pod wtryski i pójdzie w pole <_<

Edytowano przez arturwojtowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj