Polecane posty

lukbold    1054

Próbował ktoś wymienić wkładke zamka drzwi MF 3060? Całej klamki z zamkiem za kilka stów nie mam zamiaru kupować a widze na aukcjach mnóstwo wkładek tylko jak tu dobrać właściwą? bo pytanie każdego sprzedającego o wymiary jego wkładki to troche robota pod górke... może ktoś zna konkretne auto z którego by to pasowało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

nie idzie przerobić/dorobić? Fake cały zamek 5stów!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Podobno da się dorobić ale czy warto? napewno więcej niż kupić gotową klamkę z zamkiem i dwoma kluczykami od mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

wstępną wycene gościu mi zrobił na 50-100zł za 3 klucze. 50 można by dać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Dołączę sie do tematu- w moim 3060 w prawym przednim kole wycieka olej, wiem że wina uszczelniacza. Wie ktos jak to wszystko rozebrać i wymienić uszczelniacz? I jaka cena takiego uszczelniacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Jeśli chodzi o tem duży to prosta sprawa odkręcasz koło później 6czy 8 śrub od dekla piasty zdejmujesz go później 6 śrub które trzymają piastę ściągasz ją nie będzie za lekko bo siedzi na kołkach (rzecz jasna że olej musisz spuścić) i wszystko na wierzchu. Ja jak to robiłem to oddałem do przetoczenia piastę bo było pod symeringiem wyrobione i dorobili mi taką tulejkę cienką z twardego materiału co ma zapobiec wycieranu pod uszczelniaczem. Koszt uszczelniacza to zależy gdzie się kupuje ja jak nie skłamię to płaciłem 90zł szt CORTECO kombi, składając załadowałem do środka towot wymieszany z olejem żeby była taka gęsta ,,breja" zawsze nie wycieka tak jak rzadki olej są do kupienia gęstrze oleje niż hipol ale jwk pytałem to tylko 20l opakowania mieli

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Heh temat o moim zamku a tu zwolnice uszczelniają :P ale zamówiłem wkońcu te klamke z MTZ.... wszystko pasuje ale choć nowa to wygląda tak jakby ze 20 lat już ktoś używał tej klamki.... takie ma luzy przycisk :D ruska jakość :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Na chwilę obecna wepchalem towotu bo właśnie słyszałem ze to zapobiegnie dalszemu wyciekowi oleju. Ale i tak to wymienię żeby miało to ręce i nogi. Zrobiło się wyciek jak stał na słońcu wtedy szybko popuscilem korek to powietrze tylko psyknelo az korek podskoczył.

Do kolegi od zamka- no nie chciałem nowego tematu zakładać bo o tego samego mf chodzi. Tobie też się kiedyś przyda :-D
Co jeszcze- przy ruszaniu lewy przegub tak jakby coś przeskakiwalo az szarpie ciagnikiem a przy skrecie na postoju jakiś zgrzyt słychać później to wszystko zanika do kolejnego chwilowego postoju. Na prostych kołach cisza tylko na skreconych. Luzy minimalne mają oba, nic nie pekniete, nic urwane. Oba stan taki sam a tylko jeden coś odwala. W polu, czy pod obciążeniem wiekszym nic nie słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Możesz mieć zozwalony któryś z kżyrzaków tego nie widać tak łatwo trzeba dobrze się przyjżeć a nawet unieść koło do góry krecić przud tył i obserwować luzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Jutro poderwe koło od ziemi i obejrze krzyzaki. Mam nadzieję ze nic do wymiany drogiego. Jakie tam mogą być łożyska, igielkowe?? Jeszcze nie rozbieralem tego a jeżdżę tak już 2l od zakupu ale czas coś zrobić z tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Tam się kupuje cały kompletny krzyżak(igiełkowe) oryginał ponad 200zł, ja na jedną stronę założyłem oruginalne a na drugą od lublina od wału napędowego po 15 zł szt. ciekaw jestem jak ma się cena do jakości i co szybciej padnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Probuj na asfalcie z napędem testować wytrzymałość :-D żartuje... szkoda napędu. Koles ode mnie w mf takim już lepszym nie wyl napędu na asfalcie to zarobił 20tys w plecy.
Przejrze ten cały krzyzak, może coś będzie widać.

Połączone

Sprawdzone. Luzy delikatne wyczuwalne na krzyzakach takie same na obu stronach. Chyba ze któreś łożysko powoli robi kaput. To idzie wymienić takie łożysko bo sa pierścienie segera.
Zauważyłem większy luz na łożysku podporowym walka atakującego i luz lekki na frezach przy przednim moscie. No i ten wyciek oleju z prawego kola. Poza tym reszta ok.

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Na asfalcie jeździłem z nierozłączonym na pełnej prędkości i nic się nie dzieje już czyba 2 lata chodzi od wymiany. Wyjmujesz półoś wtedt wyjmujesz segery i wybijasz miseczki z łożyskami igiełkowymi i dopiero wymieniasz wszystko bez wyjęcia półosi nic nie zrobisz. Na ataku proponuję ten luz zlikwidować jak jest to luz góra dół aldo na boki bo wiadomo że przy kręceniu lekki luz obrotowy będzię a nawet musi być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Każdy inaczej mówi o napędzie na asfalcie ale ja zawsze wylaczam jeśli nie potrzebny. Luz na ataku jest obrotowy minimalny ale i również na boki lekki nie tak dawno nie było go. Da się dobrać z czegoś innego łożysko na podporę? Niby na oko nie było widać luzow ale po podniesieniu kola pokazały się luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Dzięki za porady.
Mam mały problem z rozrusznikiem. Przy próbie odpalenia "pyka" kilka razy dopiero zalapie. Rozbieralem go. Szczotki ok, wyczyscilem ten popiół z natartych szczotek. Elektromagnes przejrzalem. Założyłem do mf kilka razy łapał odrazu później znowu zaczął pykac. W czym może być problem?,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Zaglądałeś pod tą plastikową część gdzie są styki w elektromagnesie? mogą być nadpalone i nie łączy jak trzeba cała cewko 150zł zestaw naprawczy uniwersalny 22 ja kupiłem zestaw i odpala jak nowy a chciałem już aku zmieniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Nie patrzyłem, nie pomyślałem żeby tam zajrzeć. Dziś to sprawdze bo naprawdę wkurza gdy trzeba szybko odpalic to pyka z każda próbą rozruchu. Aku mam lekko padniete ale mimo wszystko nawet jak naładowany to pyka kilka razy i za którymś razem zalapie. Dzięki.

 

Sprawdzone. Styki lekko szare i małe wgłebienia. Oczysciłem i dalem specjalne podkładki pod łby śrub miedzianych żeby lepiej stykało. Po złozeniu i próbie rozruchu 3x pykneło, później odrazu trybił z pierwszego. Zobaczę jak dalej bedzie. Jak bedzie sie powtarzać to nie wiem co jeszcze sprawdzić.

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raszpl    6

Witam, trochę czasu minęło od ostatniego posta ale chciałbym porozmawiać z kimś kto modyfikował ten zamek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu33Pl    0
Dnia 22.02.2015 o 18:28, lukbold napisał:

Próbował ktoś wymienić wkładke zamka drzwi MF 3060? Całej klamki z zamkiem za kilka stów nie mam zamiaru kupować a widze na aukcjach mnóstwo wkładek tylko jak tu dobrać właściwą? bo pytanie każdego sprzedającego o wymiary jego wkładki to troche robota pod górke... może ktoś zna konkretne auto z którego by to pasowało?

Ja osobiście i polecam innym rozmontować starą klamkę ( jeżeli nie posiadamy kluczyka ) i wyjąć samą wkładkę i jechać do faceta co dorabia klucze . Ja osobiście dziś tak zrobiłem i jest możliwość dorobienia klucza do zamka bez klucza 😏 polecam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj